Přejít na obsah

vlastnost zapnutí radia i bez klíče


lukfa

Doporučené příspěvky

Mám neorigo rádio Blaupunkt a mám to zapojeno tak, že se s klíčem zapne a s vypnutím klíče vypne. Ovšem i při vypnutém klíči lze rádio zapnout tlačítkem. Takto fungují origo rádia. Nikde jsem se nedočetl jak toto docílit.

Chci kupovat nové rádio a bojím se, abych o tuto funkci nepřišel.

Našel jsem tu několik odpovědí:

1) lze to pouze u radia ktere to umi - jak se jmenuje ta funkce?

2) je to zapojenim

3) je to jakymsi s kontaktem

4) je to napojenim na nejakou sbernici

5) nejde to - to ale popira to, ze me to jde

Otázka zní, co mi zaručí, že nové rádio to bude umět? Pokud to je um rádia-jak se to jmenuje? Hledal jsem fakt dlouho a bez výsledku.

Děkuji za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja som mal nedavno napojene radio alpine cde-9880r tak ze islo aj bez kluca a mal som problem ze mi to vybijalo tak baterku :/ proste radio som normalne vypol a stale malo naprazdno odber nejakych 0,18A ..tak neviem ci som to mal zle a da sa to este nejak spravit alebo proste len neni na to radio stavane

Editováno: , autor: Ahdul
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak si ho připojil? Před tím tam bylo originální radio?

Originální rádio má druhé stále napájení uděláno tam kde je na neoriginálním napájení antény, tudíž když tohle napájení nepřerušíš tak ti to vybije baterku, ale pokud tam připojíš žlutý drát tak by to při vypnutí rádia nemělo mít žádný odběr. Pokud máš to druhé napájení zapnuté pořád do té antény, tak si myslím že se ti baterka bude vybíjet i nadále.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG bobo to ti nepoviem nebol som 1 majitel a auto som kupil uz s neorigo radiom a bolo tak ze to reagovalo na kluc bez kluca sa nedalo zapnut...a jak to bolo zapojene ti tiez nepoviem :D zapajal som si to ja a stylom ze pokus omyl :D a chcel som to mat tak aby to islo bez kluca ale islo mi to jedine tak ze mi to vymlatilo baterku :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše

Spojit na rádiu červený a žlutý drát.

tak to jsem udělal u své F1 rs a rádio nevybíjelo baterku ale po vyndání klíčku ze zapalování se rádio vyplo ale i smazalo veškreré nastavení rádia. Ještě mám jednu fabii 1.4 16v a tam když spojím červenej a žlutej kabel tak si to pamatuje nastavení i po vyndání klíčků ze zapalování. Ale udělám to naopak a zase se to maže. Takže sám nevím jak to je teda u těch au udělaný :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě když přidáš žlutý na staly proud k červenému tak docílíš toho že se radio klíčkem nevypne, pokud dáš červený k žlutému tak po vypnuti klíčů vymažeš paměť. Když vyměníš origo radio za neorigo tak musíš odpojit na radiu modrý drát, jinak ti to bude vybíjet baterku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, trochu oživím toto téma...

Pořídil jsem si do své Fabie autorádio Kenwood KDC 4051UG, namontování proběhlo v pohodě, až na to že nejde uplně vysunout šuplík pod rádiem, kabelama to není, ty jsou stažené, je to kovovým šuplíkem autoradia, je o něco větší než prostor v palubce pro rádio a tím jak je lehce prohlý tlačí na vršek šuplíku a drhne to. To nic, zajímá mě však další věc.... Normálně jsem propojil iso konektor z auta s rádiem s tím, že červený drát je napojený na žlutý a naopak, stanice při vytáhnutí klíčku zůstanou uložené, ale jak už je napsáno výše, rádio nejde zapnout bez otočeného klíčku ve spínačce. Předtím jsem měl koncernový Grundig MS411 a ten to uměl. Je nějaká možnost jak toho docílit i u tohoto rádia aniž by mě to buď štavilo baterku, nebo si to nepamatovalo nastavení?

Píšete připojit červený na žlutý....to už mám, ale rádio stejně zapnout bez otočeného klíčku nejde.

Další věc která mě nedá spát.... občas se tu píše o odpojení druhého modrého kabelu na rádiu aby se nevybíjela baterka, já tam mám modrý jen jeden, druhý je modrobílý a je napojený jako Power control na fantoma antény. Je to i můj případ, nebo jsem to jen blbě pochopil?

 

Pro přehlednost to uvedu v bodech...

1-(pokud to přecijenom technicky jde) jak zapojit kabely aby autorádio drželo paměť a zároveň nebylo jeho napájení závislé na otočení klíčku ve spínačce?

2-mám odpojit nějaký drát (druhé +) na rádiu z důvodu samovolného vybíjení baterie, nebo ho moje rádio zkrátka nemá?

3-mám správně zapojený drát (Power control/antene control) na napájení fantoma?

4-pokud je pravdou to co je o příspěvěk výš, tzn, že to takto zapojit nejde pokud to není origo rádio a neorigo rádio se chcípnutím motoru zároveň vypíná, nedostává elektronika rádia moc naprdel? Je lepší před chcípnutím motoru rádio vypnout vypínačem?

5-pokud chci někde stát s vypnutým motorem, například při čekání a chci mít zaplé rádio, musím mít zaplé zapalování. To znamená že celá palubovka je pod proudem, kontrolky svítí a palivové čerpadlo  v intervalu cca (10 minut?) při zapnutém zapalování opakovaně tlakuje. Připadá mě to celé jako dost nedomyšlené, vždyť to musí dost drancovat baterku. Mám trochu obavy abych po nějakém čase odněkud vůbec odjel.

 

Omlouvám se za možná pro někoho hloupé otázky, ale jak se říká, líná huba-holý neštěstí. Rád bych to věděl, jak to vlastně je :)

Přikládám z návodu foto zapojení kabelů na autorádiu.

Díky, J-CZ

 

EDIT: teď jsem si vzpomněl, že když jsem rádio zapojoval přes iso konektor, klíček v zapalování nebyl (baterku jsem nevypojoval) a přesto po připojení zavrčela mechanika, něco jako start radia. Takže tam proud jde, ale rádio stejně nejde zapnout dřív, než když se pootočí klíčkem v zapalování. Tak teď jsem z toho jelen úplně :kol-32:post-75495-0-39171400-1362656941_thumb.j

Editováno: , autor: Jizera-CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

autorádia KENWOOD mají dvojí nastavení menu...jedno je ve STANDBY, ale ani tady by neměl být problém.Pokud máš přehozené kabely musí rádio, které hrálo a bylo vypnuté s klíčkem zapalování tak po jeho opětovném zapnutí musí zas hrát.

Aby ti rádio hrálo nemusí být zapnuté zapalování, ale musí být jen v první poloze.Takže nebude vrčet ani čerpadlo a nebude zapnutý jiný spotřebič než autorádio.

Za další...MUSÍ být vytažený kabel z ISO konektoru vozu  na pozici č.5 kde je napětí pro OEM rádio.Jinak může dojít k poškození autorádia.Není žádná překážka aby tuto funkci rádio neplnilo.Nic není nedomyšlené

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu, alespoň mě to dokopalo znuvu rádio vyndat o pořádně si vše prohlédnout a vyzkoušet. Na tvou radu, že rádio při tomto zapojení musí jít zapnout i když se klíčkem chcípne motor jsem se na displej rádia podíval pořádně ve tmě a viděl jsem, že se po zapnutí jen slabě rozvítí asi čtyři slabounké horizontální fialové čárky na displeji (displej má fialový podklad), ale rádio se nezapne, až po otočení klíčku do polohy těsně před startem (svítí palubovka), jak jsem psal již včera.

Takže...

auto jsem kupoval před rokem s nainstalovaným origo rádiem Škoda Grundig MS411A, tudíž jsem předpokládal, že tam je od výroby a nikdo se v tom nehrabal...omyl.

Dneska jsem si ty ISO konektory pořádně prohlédl a zjistil jsem, že už v kabelech hrabáno bylo. Přikládám fotografie ISO konektoru z vozidla a jednu fotku konektorů ISO na radiu.

 

ISO jdoucí z vozidla:

A1-fialovo bílý/odstřihnutý

A2-

A3-šedivo bílý se zaizolovanou spojkou

A4-silný červený se zaizolovanou spojkou, následuje oranžovo červený do pinu (viz foto)

A5-

A6-modro bílý

A7-černo modrý silný

A8-hnědý silný

 

ISO jdoucí z rádia:

A4-žlutý

A5-modro bílý

A7-červený

A8-černý

 

kabelový svazek jdoucí z vozidla k ISO konektoru vozidla:

-fialovo bílý/rozpojený ve spojce

-černo modrý silný/ustřihnutý ve spojce a zaizolovaný

-oranžovo červený/odstřihnutý

 

Takže nějak takto se to celé má. Rád bych tedy zakoupil nový ISO konektor a piny a celé vše udělal nové, některé piny na konektoru už ani moc nedrží a zalézají.

Byl bych dost vděčný, kdyby mě někdo navedl jaké pozice pinů a kabely dát dohromady tak aby vše fungovalo jak má. Tzn, rádio šlo zapnout i bez zapnutého zapalování, aby drželo paměť, nevybíjelo se a nevím zda to jde....aby se nevypínalo při chcípání motoru.

Popravdě už z toho mám hlavu jak puk, v silnoproudu se trochu vyznám, ale tohle pro mě začíná pomalu být španělská vesnice :kol-72: , hlavně mě nas*alo to, že už se v tom někdo takhle prasecky hrabal :(

post-75495-0-16295300-1362742118_thumb.j

post-75495-0-51448900-1362742121_thumb.j

post-75495-0-48665900-1362742124_thumb.j

post-75495-0-58065900-1362742127_thumb.j

post-75495-0-39547400-1362742130_thumb.j

Editováno: , autor: Jizera-CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak toto by opravdu chtělo repasi....nikdy asi nepochopím jak toto někdo může spáchat.Takováto zapojení bývají vždy zdrojem probémů.Na displeji nesmí nic prosvěcovat.Rádio buď svítí nebo ne.

Pokud by jsi chtěl nové ISO konektory a piny není problém.Napájecí část je jasná...stálé +12V, spínané +12V a kostra...nic jiného nebude potřeba.Pokud chceš aby ti rádio hrálo bez klíčku tak kabely červený a žlutý spojíš na dutinkách a na žlutý kabel připojíš stálé +12V.

 

http://www.fancarhifi.cz/www-fancarhifi-cz/eshop/21-1-Instalacni-material/149-3-ISO-konektory/5/292-ISO-napajeci-cast

 

http://www.fancarhifi.cz/www-fancarhifi-cz/eshop/21-1-Instalacni-material/149-3-ISO-konektory/5/697-ISO-konektor

 

http://www.fancarhifi.cz/www-fancarhifi-cz/eshop/21-1-Instalacni-material/149-3-ISO-konektory/5/1684-Souprava-zastrcka-ISO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se nad tím ještě zamyslel a dal jsem dohromady nákres toho, jak si myslím, že by to mělo být připojené. Jen si nejsem jistý tím barevným provedením u černomodrého vodiče a u toho červeného, který je napojený těsně u konektoru na  červenooranžový. Každopádně to tak teď v autě přesně zapojené je, ale přesto nejde rádio zapnout bez otočeného klíčku.

Došel jsem k názoru, zda není ten černomodrý a červený jen prohozený, tzn. přehodit mezi sebou v konektoru automobilu A7 za A4. Může být v tomhle tedy ten problém?

Jinak v tom svazku z auta jsou ustřižené vodiče jak už jsem psal, a to druhý silný černomodrý, fialovo bílý (GALA?) a červenooranžový.

post-75495-0-90639800-1362780354_thumb.j

Editováno: , autor: Jizera-CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak snad už naposledy... :)

V noci jsem prohledal ještě internet a ráno si vše ověřil multimetrem přímo na ISO konektoru v auťě. Piny číslo A4 a A7 jsem prohodil, tak jak to mají ostatní auta narozdíl od koncernu VW, tedy ne obráceně.

Dal jsem dohromady ještě nákres, jak si myslím, že by to už definitivně mělo být zapojené tak aby autoradio drželo paměť a šlo nezávisle na otočeném klíčku v zapalování vypínat a zapínat. Předpokládám, že rádio ve vypnutém stavu nebude cucat baterku až do vybití ?

Napájení fantomu mám přímo napojené na kabel od rádia k tomu určený tzn. na modrobílý power control/antene control.

Nebo mám napájení fantoma připojit na konektor A5 rádia označený jako modrobílý-řízení napájení?

Bohužel jsem multimetr už vrátil a nemám si jak změřit který kabel od rádia na napájení fantoma dává stálé napětí, a který z těch dvou jen při zapnutí autoradia :(

Raději počkám na odpověď, zda je možné ty piny číslo A4 a A7 na konektoru autorádia opravdu spojit aniž by mě to pak vycucalo baterku.

post-75495-0-55138600-1362822354_thumb.j

Editováno: , autor: Jizera-CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

A4 a A7 rozhodně neporopojuj.. Z ISO konektoru auta vyhoď A5 a zaizoluj. Místo něj dej napájení fantoma. co se týče těch dvou, 4 a 7, tak to prostě zapoj do radia, navol nějakou stanici, ulož a vypni zapalování.. jestli se rádio vypne "pomalu" a jakoby přejde do úsporného režimu, je vše OK.. pokud vy se vyplo najednou a bylo úplně mrtvé, tak jsou ty dva opačně.. pro potvrzení ještě stačí znovu zapnout zapalování a rádio, jestli zůstala uložená stanice.. jestli ne, tak jsou na tuty obráceně.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky za radu, ale jsem tam kde jsem byl předtím :) Já potřebuju aby to rádio šlo zapínat nezávisle na zapalování, jen tlačítkem rádia. Usuzuji že toho lze docílit propojením právě A4 stálých +12V a A7 spínaných +12V. Vždyť by to nemělo nic udělat ne? Jen se nesmí zapomenout vypnout to radio ručně aby to nevyždímalo baterii. Nebo se mýlím? :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stále řeším a stále.... :(

Multimetrem jsem zjistil, že pokud je klíček vložený do zapalování nenaměřím nikde na drátech vedoucích do isa napětí, tedy kromě stálého +12V černomodrého. Teprve až když klíček otočím do polohy před startem (svítí palubka) na červeném vodiči se mě ukáže napětí. Němělo by to být tak, že pokud se vloží klíč do zapalování (bez otočení) mělo by být napětí už na tom spínaném červeném? Nemůže být někde něco u spínačky přehozeného?

Pořád mě jde o to, aby šlo rádio zapnout nezávisle na otočeném, ale alespoň na vloženém klíči v zapalování. Zkrátka bez svítící palubky.

Někdo se v tom zapojení hrabal a to mě už dost sejří :(

Už mě napadlo i to, že odpojím spínané +12V (to využiju na voltmetr, který si právě zabudovávám do palubky) a místo něj dám přes vypínač druhý stálý +12V který už u ISO ustřižený a nevyužitý je. Při dlohodobém stání pouze vypnu vypínač aby to necucalo baterku a bude hotovo. Jen mě todle připadá jako taky docela prasečina. Jedinou výhodou je to, že rádio bude hrát i bez vloženého klíčku. Tak nevím.

Další věc která mě zarazila je ta (možná je to normální?), že když otočím klíčkem, rádio se zapne, čekám až dočerpá palivové čerpadlo a startuji motor. Rádio se v tu chvíly vypne a hned zapne a načítá znova USB flashku. Tak asi tak, už fakt nevím :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...