Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Presne tak, so sivým filtrom cca 8500km a motor občas chastí tak ako ešte nikdy, ale po výmene oleja bol fakt chvíľu pokoj a spotreba šla dole. No po cca 5000 km to ide prudko z kopca, teraz je to opačne, občas je deň, keď nezachrastí a motor si často po "rachtavom" štarte pri pokuse o štandardný rozjazd dá ešte krátkeho "šlofíka" a treba ho ešte raz zobudiť štartérom. Teraz má taký surovší zvuk, kontrokly nesvietia, tak je to podľa miestneho servisu OK, na aktuálnej reťazi je aktuálne najazdené len 21000km. Pri bežnom "mestskom" jazdení olej niečo viac ako po výmene a po súvislom 500km prevetraní padne o cca 10mm približne na polovicu, tak že asi mu zachutil olej a maskuje to benzínom, ale stále ide.... Diagnostika má evidentne prah citlivosti pre poruchy riadne vysoko, počítadlo "misfire" v diagnostike utešene rastie od spustenia motora, servis to samozrejme nezaujíma, ešte im vadí, že na to čumím, lebo podľa nich je to v 100% poriadku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska odvezl auto do pravidelnou serv.prohlidku a krom standartni prohlidky jsem zabrousil do onlibeneho tema "rozvody" . Mam najeto 60 tisic a jednou menene rozvody v roce 2012..No a kdyz se tak bavime tak mi rika ze stejne ty rozvody budou porad rachtat,ze je to ciste vec napinaku a jinak to nebude a od roku 2012 jsou pry nejnovejsi a finalni rozvodovy sady kde se meni i to spodni ozubene kolo coz nevim protoze kdyz mi je poprve menili tak nic o novem ozubenem kole nerikal.A nakonec rika ze normalni vymena rozvodu stoji kolem 6000 ale ze se meni i to spodni kolo tak to bude rozhodne financne narocnejsi tak doufam ze pripadne Bolka zaraguje a jako vernemu zakaznikovi da dobrou kulanci..Ve ctvrtek si jdu pro auto tak uvidim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska odvezl auto do pravidelnou serv.prohlidku a krom standartni prohlidky jsem zabrousil do onlibeneho tema "rozvody" . Mam najeto 60 tisic a jednou menene rozvody v roce 2012..No a kdyz se tak bavime tak mi rika ze stejne ty rozvody budou porad rachtat,ze je to ciste vec napinaku a jinak to nebude a od roku 2012 jsou pry nejnovejsi a finalni rozvodovy sady kde se meni i to spodni ozubene kolo coz nevim protoze kdyz mi je poprve menili tak nic o novem ozubenem kole nerikal.A nakonec rika ze normalni vymena rozvodu stoji kolem 6000 ale ze se meni i to spodni kolo tak to bude rozhodne financne narocnejsi tak doufam ze pripadne Bolka zaraguje a jako vernemu zakaznikovi da dobrou kulanci..Ve ctvrtek si jdu pro auto tak uvidim.

Spodní kolo se mění nově, podle nedávno vydaného TPI. Není to o tom, že by se jednou někdo zmínil a jednou ne. Jen u Tebe evidentně šlo o časově daleký úsek a o TPIčkem vydaném pokynu s výměnou pastorku se zmínil až Tě viděl, resp. ses zeptal. Nic vůči Tobě nezanedbal, přeci nebude volat každému.... Od 2012 jsou, v podstatě, finální verze, ale kolo se mění na starých motorech vykazující opakování závady i po výměně "definitivní" sadou. Tam totiž došlo k ohoblování řetězu starým,ošlehaným pastorkem a rozvody znovu počaly s kraválem. Aby se nedělaly celé shortmotory,  je na výměnu onen pastorek. Tímto se to celé zlevňuje a v podstatě usnadňuje a urychluje díky nenutnosti rozmatlat půl auta, ale jen se o krátký čas protáhne rozborka-zborka rozvodů.O tom jak se k tomu postaví zbytek institucí v koloběhu včetně toho hlavního, myšleno Š-A je na jednotlivých případech a výsledcích měření.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Snad jsem správně. Jsem nový.

 

Nejprve popíšu pozadí mého dotazu.

Mám Fabii 1,2/63 TSI EA111 r.v. 4/2010 kus asi 3 týdny po SOP. Koupeno jako tříleté po starém pánovi se 7tkm v Havexu v MB 4/2013. Rozvody byly ok, o problému jsem věděl, ale nic nepozoroval. Dojíždím do práce ročně 35 tkm, předpisově, klídek dálnice. Problémy se objevily v září 2013 asi při 20tkm. Záruka byla pánem přede mnou propadlá, nejezdil a nechodil na olej, tak pomohla moje soukromá pojistka na rok, takže zdarma, nikoliv kulance. Myslel jsem že mám pokoj...

 

Teď mám 59tkm, rozvody už od srpna při chladnější ránu zase chrastí, někdy 2x v týdnu, někdy 3x, jednou i odpoledně na sluníčku ...

Zítra jdu jednat do Havexu. Po telefonu mi řekli, že postupovali podle díl. postupů, a taky jsem se díval, že tam stále mám kryt 03F.109.210.B bez nálitku. Co je vevnitř za "vyměněné" rozvody od loňska netuším.

 

A moje dotazy:

1/ Jak byste postupovali?

2/ Měli vloni v Havexu povinnost řídit se TPI 20265113/2  a dát mi tam inovované rozvody a skříň s nálitkem?

Editováno: , autor: Geonova
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vcera dovezl auto ze servisu,merili mi ty rozvody a namerili "samozrejme" 72 mm..Me by zajimalo jestli to tady nekdo vi jaka je puvodni delka noveho dilu ?! Abych si mohl porovnat za jak dlouho se mi retizez povytahnul..

Nový napínak je vo volnom stave vysunutý na 76 mm. Stlačený na 74 mm to je  kritická hodnota, kedy sa mení a 2 mm je ešte rezerva.

Editováno: , autor: akubus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Snad jsem správně. Jsem nový.

Nejprve popíšu pozadí mého dotazu.

Mám Fabii 1,2/63 TSI EA111 r.v. 4/2010 kus asi 3 týdny po SOP. Koupeno jako tříleté po starém pánovi se 7tkm v Havexu v MB 4/2013. Rozvody byly ok, o problému jsem věděl, ale nic nepozoroval. Dojíždím do práce ročně 35 tkm, předpisově, klídek dálnice. Problémy se objevily v září 2013 asi při 20tkm. Záruka byla pánem přede mnou propadlá, nejezdil a nechodil na olej, tak pomohla moje soukromá pojistka na rok, takže zdarma, nikoliv kulance. Myslel jsem že mám pokoj...

Teď mám 59tkm, rozvody už od srpna při chladnější ránu zase chrastí, někdy 2x v týdnu, někdy 3x, jednou i odpoledně na sluníčku ...

Zítra jdu jednat do Havexu. Po telefonu mi řekli, že postupovali podle díl. postupů, a taky jsem se díval, že tam stále mám kryt 03F.109.210.B bez nálitku. Co je vevnitř za "vyměněné" rozvody od loňska netuším.

A moje dotazy:

1/ Jak byste postupovali?

2/ Měli vloni v Havexu povinnost řídit se TPI 20265113/2 a dát mi tam inovované rozvody a skříň s nálitkem?

1. Nechať si zmerať vysunutie napínaku, ak je do 74 mm občasné zachrastení je podle Skodovky OK

2. Nemali, skriň s nálitkom si musíš hradit sám.

Prešlo tvoje auto aj akciou 24W6 podložka pod turbo plus nový softvér?

Editováno: , autor: akubus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

30000 na řetěz, to už je longlife interval, to není tak zlé :)

Snad i řetízek na tříkolce by vydržel víc. Přístup výrobce a prodejců je prostě neuvěřitelný. Místo, aby se nešťastným majitelům omlouvali a klaněli až k zemi, si ještě budou vybírat, jestli dají více nebo méně "opravnou" sadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Nechať si zmerať vysunutie napínaku, ak je do 74 mm občasné zachrastení je podle Skodovky OK

2. Nemali, skriň s nálitkom si musíš hradit sám.

Prešlo tvoje auto aj akciou 24W6 podložka pod turbo plus nový softvér?

díky za odpovědi.

 

Na měření řetězu jdu 18.11. ... napíšu jak to dopadlo. Rozvody jsou druhé a mám je od 23 tkm (9/2013), dnes jsem překonal 60tkm, takže mají najeto 37tisíc km (pro někoho pro info)

kolik stojí ta skříň? btw - ukazoval jsem to dnes ve dvou autor. servisech v Boleslavi, kde jsem se ptal co mi nabídnou za řešení. Na SK se výměna skříně "prý" nedělá, Škodovka by jim to neproplatila. Hold VW řešení asi neprojde eknomicky...

Teda v Boleslavi je ještě třetí autor. servis, ale asi bych dopadl stejně...

 

podložka pod turbo byla měněna

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto jsem měl pár týdnů zpět v servisu, prováděli měření napínáku, komprese, vše v pořádku.Hluk od rozvodů se neprojevil v servise celý týden. Rozvody jsou na autě tak 30.000 km. Olej měněn co 15.000 km. Starty jsou většinou v pořádku, jednou za čas je hlučný start, jen co vidím jako problém je, že sporadicky na volnoběh se děje tohle: viz. http://ulozto.cz/xfGh77xF/12-tsi-mp3

Editováno: , autor: Dr. Zoidberg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Nejsem tvůj strejda. Takže si laskavě uprav své příspěvky do civilizované podoby, nebo to za tebe udělám já a to pak bude horší!

2. Nepiš sem nesmysly, které pletou případné neznalé. U těch, co o tom něco ví, si stejně nešplhneš. Pokud to hodláš opakovat, budu to mazat, stačí ten nesmysl napsat jednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...