Únor 3, 20187 r Zdravím, přidám také svůj příběh s rozvodama. Mám Roomster 1,2TSI kupováno 10/2011. Teď jsem řešil turbo, resp. naštěstí to bylo "jen" servo nastavování obtokového ventilu. Když mi to předávali tak mě upozornili na rozvody. Tak jsem se na to víc zaměřil a zjistil jsem že když jsem startoval teplý motor tak to rachtalo dost a hlavně to nepřestalo. (při studeném startu do zmizelo do těch 3 vteřin) Dal jsem jim to tam a díky zdejším informacím jsem se připomněl s možností kulance. Aktuální nájezd mám 82tis. auto 6,5 roku staré (kupováno se 4 letou zárukou). SIce tak koukali jako že už to je skoro veterán ale vzhledem k tomu že auto je kupované u nich a kompletně u nich servisované tak že to zkusí. Dopadlo to dobře, kulance uznána, platil jsem 1400,-. Naměřili prý 75,5mm
Únor 8, 20187 r Sadu jsem měl 03F 198 158 B viz víše - výměna 5/17...v servisu mi před týdnem řekli - měřit , tak uvidíme...když tak opět kulance... Upraveno Únor 8, 20187 r od martt
Únor 8, 20187 r Ja na timto "modernim rozvode" najel jsem 63000 km . Vymena stala cca 9400 kc s retezem olejoveho cerpadla. Olej vlastni. Vymena trvala skoro cely den (6,2h servisove) Vice info je v mem vlakne - titul Granatowa fabcia. Upraveno Únor 8, 20187 r od TOMUS
Únor 8, 20187 r No ono fakt asi záleží jak stím kdo jezdí...u mě 3-4 řidiči a každý jinak...a ten blbej řetízek...ach jo...když jsem tu sadu a hlavně ten řetízek ukazoval v jednom malém servisu tak se tam smáli...
Únor 8, 20187 r ja jsem menil u skodovky a ptal jsem technika v jakovem stavu byl rozvod. Odpoved' mel jsem takovou: tezko rict. Nic jsem nevedel vice.
Únor 16, 20187 r V 3. 2. 2018 na 9:36, DušanV napsal: Tady je o tom napsáno taky :http://skodaroomster.wz.cz/rozvody-1-2-tsi.html Takže u mojí Fabie Tour z roku výroby 2014 s motorem CBZA = Tsi 63 Kw s najetými cca 45 000 km to dělá po startu to rachtání řetězu taky. Dělá to tak 1-2 vteřiny po startu a dělá to většinou jen po krátkém odstavení vozu. Při dlouhodobém odstavení ( stačí přes noc) to nedělá skoro nikdy. To je zajímavé, většinou se píše, že to dělá jen při dlouhodobém odstavení (vyteče olej z napínáku ?). No kupuju tímto nový napínák řetězu 03F109507F a při nejbližší výměně oleje v motoru si ho sám vyměním taky. Pak sem dám zkušenost, jak to dopadlo. Takže jak jsem psal v mém minulém příspěvku ze dne 3.2.2018, tak jsem koupil napínák poslední řady F a ihned namontoval do auta i bez té avizované výměny oleje. Olej jsem neměnil (zatím na nynější náplň oleje ujeto cca 9000 km), abych neovlivnil výsledek (vždy po výměně oleje to na pár stovek kilometrů utichlo a neřinčelo skoro nic). Nyní po x,y........ startech musím konstatovat že se to rapidně zlepšilo a zařechtání po startu skoro zmizelo. Tedy všiml jsem si, že místo řechtání řetězu po startu, vyletí otáčky dosti vysoko tak na cca 1 vteřinu ( to dříve nebývalo), ale ten protivný zvuk řinčení řetězu zmizel. No uvidíme po výměně oleje, plánuji ji po cca 12 000, tedy asi v dubnu , no a pak sem dám další zkušenosti. Upraveno Únor 16, 20187 r od DušanV
Únor 16, 20187 r Zvýšený otáčky po startu eviduju taky, ale jen mírně. Ale nevím, jestli to nebylo i předtím. Možná jsem si toho jen přes to řinčení nevšímal. Ale myslím, že to ničemu nevadí a je to o 1000 % lepší, než poslouchat to řinčení.
Únor 21, 20187 r @DušanV, @Václav Š.: do jakejch hodnot se vám tak ty zvýšený otáčky pohybujou? Poslední dobou si toho taky všímam..a nedělá to pokaždý. Semtam se po startu dostanou otáčky třeba k 1500 ..ale fakt jenom na moment..vteřinu, max dvě
Únor 22, 20187 r Pro Kick077: Jo to by odpovídalo, ty otáčky při startu vyletí tak na 1500-1700, teď jsem se na to díval. Dělá to vždy při studeném startu tak na tu 1 vteřinu, při zahřátém motoru to dělá jak kdy !? Hlavně, že zatím ten řetěz nerachtá, nu uvidíme jak to bude dále, zatím všechny dosavadní prostředky proti rachtání a řinčení po čase zklamali, třeba to už bude dobré, ale moc tomu nevěřím, to by bylo moc jednoduché ??? Upraveno Únor 22, 20187 r od DušanV
Únor 23, 20187 r Včera jsem se na to zaměřil a otáčky plynule vystoupaly na 1500 ot/min, tam vteřinku počkaly a pak klesly někam k 1000 ot/min. Já si spíš myslím, že je to tou zimou. Hlavně, že už neřinčíme.
Únor 24, 20187 r Zdravim... Mám napinak taky F... Ale když jedu kratkou trasu a motor se neohřeje... Tak při dalšim startu třeba druhej den zarachtá.. Když motor jede normálni trasu že se ohřeje tak nezarachtá ani náhodou.. Máte to taky tak?
Únor 24, 20187 r Ale musi být chladno.. Když je teplo tak pak nerachtá ani po krátkých.. Řetěz má najeto cca 30 000 km a napinák mám novej.. Upraveno Únor 24, 20187 r od lukino200
Únor 24, 20187 r Čím větší zima, tak i nízkovizkozitním olejům trvá dýl, než se do napínáku dostanou. Tak pak se může rozvod na krátkou dobu ozvat. Mě by osobně moc zajímalo, kdyby jste někdo mohl porovnat sílu pružiny v obou napínácích, D i F. D je konstrukčně kratší ve srovnání s prvním B, ale bude mít jistě nejen proto výrazně silnější pružinu a na tlak oleje pak zůstává menší podíl z celkové dopínací síly. Jak je na tom v porovnání F vůči D už jen kvůli tomu zákazu nyní D používat je otázka. Jestli to někdo bude moc i jen orientačně změřit a porovnat, bude to zajímavá informace. B vs. D vedle sebe
Únor 24, 20187 r Fko mám jedno volné.. Myslel sem že ho nemám.. Ale bylo tam... Tak sem tam dal aspoň novej..
Březen 17, 20187 r Zdravím takže rozvody byly měněny v 75 000 protože mi to na volbeh cvrlikalo a když jsem motor vytočil tak to i zachrastilo, bohužel jsem nekoupil originál sadu ... po vyměně se to nezlepšilo, tento týden jsem s tím byl ve škode, řekl jim muj příbeh a oni že mi změří řetěz pač jsem asi vyměnil starou sadu za tu stejnou ... Nová má širší kolo, širší řetěz jiný napínák a ještě něco, v té mé byl jen řetez, napínak, vodící lišty a hlavní šroub ... pokud mi řeknou že řetěz je vytahaný tak to hold nehcám vyměnit a uvidí se ... dost mě ujistilo tohle video co jsem našel včera na youtube, aj jsem si ho stáhl abych to popřípadě ukázal pánum ve škodě. Doufám že tam najdou nějakou blbost co technik zadrbal při první montáži abych jim mohl vyreklamovat práci. Za 4 hodiny si vzali 2800 xD a ani se neobtěžovali vyměnit gufero přez které mi pak tekl olej a ja musel zase zapaltit 700 za jeho výmenu jinak doporučuju měnit olej po ujetí 10 000 km, celkem to yvchází na cca 1500 a to není tak moc A komu taky smrdí olej po benzínu ??
Březen 17, 20187 r Tady pouze rozvody - žádné další dotazy na benzín v oleji apod. Respektuj pravidla fora!
Březen 17, 20187 r jako jde to vše ruku v ruce špatný olej = zlobení napínáku atd a když ten olej i smrdí po benzínu tak to asi taky není nic dobrého, nebudu kvuli tomu zakládat nové vlákno v jiné sekci, tak to tak nehrodte
Březen 17, 20187 r Děláš v tom jenom bordel - téma o benzínu v oleji tady dávno je. Takže přes to nejede vlak. A dodržuj pravidla fora - o rozhodnutí moderátorů se nediskutuje!
Duben 3, 20187 r Mám taky Fabii II 2011, najeto cca 60000, řetěz zatím zdá se být v pohodě, ale docela často jsem v zahraničí a nerad bych aby mě ta šlamastika s přeskočeným řetězem potkala někde tisíce km od domova. Bratr mě furt láme nad tím,abych udělal preventivní výměnu...teoreticky kilometry na to jsou, já mu oponuji, že dokud to funguje, tak bych do toho nehrabal. Pochopil jsem to správně, že s rozvodama je lepší měnit zároveň i olej a filtr. Otázka do placu, jaká je ta poslední funčkční sada, je to ta 03F 198 158 B ? Doporučili byste preventivně vyměnit teď, nebo až budou nějaké první příznaky?
Duben 4, 20187 r No ve škodě mi řekli že když se bude kupovat sada tak se vším (ozubená kola, napínák, vodící kladky, řetěz, hlavní šroub - je dlouhý, gufero), gufero proto že muj servisák např. je hovado a poškodil ho a nevyměnil pač jsem ho udajně nedodal ale zase škoda říká že se měnit nemusí, není to napsáno jako duležitý díl olej rozhodně, sundává se u toho olejová vana, takže si to naplánuj na termín výměny oleje. Ale když tak si nech jen přeměřit řetěz to stojí 600
Duben 4, 20187 r Sadu samozřejmě koupím komplet. S tím měřením řetězu, no ono budu možná někde na hraně, tzn. na podzmin mám interval výměny oleje a asi preventivně vyměním i ten řetěz (budu mít nějakých 70000 na tom řetězu), tak než abych si nechal zkontrolovat řetěz a žít ve stresu, kde se to může vyjeb***, tak to rovnou vyměním. Jen bych chtěl poradit jakou sadu jste kupovali vy? Citovat Dle informací na forum.skodahome.cz byl součástí poslední a definitivní sady rozvodů napínák č. 03F109507 D. Ten byl montován ještě v roce 2015. Nyní platí stanovisko (od 1. 1. 2016 u VW a Audi, od 1. 7. 2016 pak u Škody a Seatu), že tento napínák je špatný a je třeba jej vyměnit za 03F109507 F. Prý až do r. 2016 byl v těch sadách nějakej špatnej napínák. Další věcí je jestli tu sadu koupit originál od Škody za 2500 ,- nebo nějakou jinou firmu, např. ET ENGINETEAM tu sadu taky nabízí za 3500,- a při dotazu prodejce jaký je rozdíl oproti originálu od Škody mi napsali: "ET je zesílená sada oproti originálu". To už by sakra měla být i ta zesílená sada od Škody, přeci :-D
Duben 4, 20187 r No nejlepe zajít do škody, při měnění oleje si u nich nechat změřit řetěz a ti ti řeknou zda to je ok a blbne něco jiného nebo zda to je třeba vyměnit. Já netuším jakou mám sadu. Měl jsem 75 000 a furt mi v tom autě chrastilo při startech a cvrlikalo, muj servisák (debil) mi řke že to je řetěz, tak já poprosil otce at mi tu sadu koupím (taky jsem furt v zahraničí) a že přijedu a udělá seto, on koupil sadu místo za 3500 (tolik stojí origo - podle toho co tam je, může stát i 5500 bacha na to !) tak za 1300 (řetez nevím jaký, napínák nevím jaký, listy a šroub) po výměně motor hral tu svou co předtím, bez změny Ve škode mi řekli že jsem max prodloužil životnost a že at si pro zicher necham změřit řetěz zda to je ok (aspon vyloučím jednu věc z několika )
Duben 4, 20187 r Já bych určitě šel do zesílenýho číňana ET Engineteam, a ještě k tomu je to znát na jeho vyšší ceně, že to bude kvalita Upraveno Duben 4, 20187 r od rayx
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.