Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

na TSI je potřeba si přilpatit 4roky záruky buď na 60-120tis km,kdyby aspoŇ škodovka přišla se zárukami jako to má např.Hyndai a Kia,to pak můžou měnit motory do aleluja a gratis :kol-29:

 

Záruky u korejců bych příliž nepřeceňoval. Je to pouze marketingový nástroj.

 

Jeden kamarád má Kiu Ceed první generace. Reznou mu páté dveře. Kažrý rok mu to pouze přebrousí a přelakují. To si samozřejmě zaplatí, protože záruka je na prorezavění, ne na povrchové oreznutí.

 

Druhý kamarád má Hyunday. Po roce a osmi tisících kilometrech měl vytrhané silentbloky na předních ramenech. Bez potíží na záruku uznali. Po asi třech letech s nájezdem 25k km si nechal překontrolovat tlumiče, protože se mu nezdálo jak to jezdí a všechny KO. Servis mu to neuznal, že je to běžné opotřebení a na to se záruka nevztahuje ( zdůrazňuji 25 tisíc kilometrů). Po dálším půlroku mu začal blbnout elektrický posilovač řízení. Najednou mu to za jízdy začne tahat za volant. Poměrně částá závada u aut stejného roku výroby. Servisem neuznáno, protože se to během kilometrové zkušební jízdy neprojevilo. Víc se tím nechtěli zabývat. Aby se nezabil, koupil nový posilovač za patnáct tisíc a nechal ho tam namontovat v neznačkovém servisu. Kdybych nevěděl, že kamarád je na auto vyloženě opatrný, tak bych si myslel že ho huntuje. Realita je taková, že auto je křáp a prodloužená záruka je jenom na papíře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

atnarfus: no, ale jak Kia, tak I30 v druhých generacich obě nejsou špatná auta a s tou zárukou taky hodně záleží na přístupů servisu, vše je to o lidech a o domluvě, tím předchozím příspěvkem jsem chtěl říct, že škdovce by taky slušela záruka 5let, neboť dnes jí má už kde jaká automobilka, ale to mi neovlivnímě to může ovlivnit jedině VW...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nevím jestli jsem trefil tak dobrý motor nebo jsem tak dobrý
řidič(což si nemyslím,jen nejezdím stylem brzda plyn a předvídám),ale s 1.4
16v mám dlohodobou spotřebu kolem 5.5 l/100 km,v létě klidně i 5 l,není to sice
trhač asfaltu,ale táhne od nižších otáček než htp.Co se týká hlučnosti auto je
velmi tiché,prakticky motor je slyšet až při razantnějším vytáčením,jel jsem s 1.2
tsi a bylo to o něco hlučnější.Toto vše se týká Fabie I,ale myslím,že u F II to
bude podobné.Přikládám foto se spotřebou.



 

post-32546-0-60159700-1367484890_thumb.j

post-32546-0-97922400-1367484904_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem dost dlouho s HTP 40 kW v FI a později i chvilu s FII a 44 kW a přišlo mě FI ještě o něco živější.. Ale obě HTP měly do těch 70 km/h úplně perfektní zátah, na to jak malé ty motory jsou.. 1.4 mě osobně přišla v nižších otáčkách lenivější, ale s tou jsem toho moc nenajezdil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baviť sa o nejakom záťahu u áut s atmosferickým motorom 1.2-1.4 litra sa mi zdá trochu vtipné. Môžete porovnať ktoré ide o vlások lepšie, ale o nejakom záťahu to nemôže byť ani reč, lebo ak áno, tak neviem čo by ste písali o autách ktoré majú 200 a viac koní...  :kol-98:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Boby77,Galvi: nevím jestli 44kw má lepší zátah než silnější 51kw,já jel jen s tou silnější,nicméně 44kw byly i ve dvojkové fabii zezačátku 2ventily a dvouventil určitě jede v nizkých otáčkách líp než 4ventil,zas ve vyšších otáčkách je ve výhodě 4ventil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chtěl bych vidět toho Roomstra s 1,4/63kW který z nízkých otáček lépe táhne... Mám dva Roomy HTP 47kW a jezdím často i dvěma 1,4/63kW a ve městě je ta 1,4 proti HTP utrpení. Zoufale nejede, a aby jela jak HTP je potřeba ji točit a točit a točit a drtit přes spojku.

 

Samozřejmě, pokud se dostaneme k rychlostem nad 80km/h nebo nedejbože na dálnici, má 1,4 rozhodně navrch. Ale na courání po městě v rychlostech do cca 50-70km/h je 1,4 opravdu zoufalá.

 

Jelikož jsem vybíral auto výhradně do města, vzal jsem HTP. Kdybych potřeboval jezdit někde dál, vzal bych 1,4.  Asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Escrito:Motor 1.2 tsi je určitě lepší než htp i 1.4 jak se spotřebou,tak s jízdními vlastnostmi,bohužel však mu chybí jedna důležitá vlastnost - spolehlivost,potřebuji auto na ježdění a ne aby mi v servisu,abych k němu kdykoliv přišel a nastartoval a jel a ne abych se strachoval,že mi praskne řetěz,který tam dali proto,aby vydržel víc než řemen a ono je to naopak.Až koncern vw přestane používat své zákazníky na testování svých nepovedených výrobků,tak pak nebude co řešit a 1.2 tsi bude jasná volba.Ještě dodám: to se může stát jen tady v Evropě,stát se to v Americe,tak si už od nich nekoupí nikdo ani kolo! Např i v Číně se do Rapida dávají jen zcela nové motory 1.4 a 1.6 a ne žadné nepodarky tsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem dvě auta s HTP 40kW, najeto 110tis., 51kW najeto 60tis. když jsem kupoval tu silnější motorizaci, byl na trhu už motor TSi. jenže jsem ho nechtěl, byly to první kousky a bylo jasný, že nebude vychytanej, tak to bývá u všeho a musí se s tím počítat. potom jsem si přečetl zdejší fórum a nabyl jsem dojmu, že ty nový motory jsou totálně na odpis. na TSičku proběhlo od prvních kousků do současnosti plno změn, proto když jsem teď vybíral motor, zjistil jsem si jak na tom jsou nově vyrobený série, jaká je statistika poruch a koupil jsem TSi 63kW. nechápu jak jsem mohl někdy jezdit v HTP  :kol-28:  kultivovanost, ticho, pružnost a hlavně spotřeba až o litr nižší na stejné trase, ale přitom mnohem zábavnější a svižnější jízda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Číne sa dávajú motory 1.4 a 1.6 preto, lebo tam nemajú tak prísne emisné normy. Väčšina výrobcov ktorí expandujú v Číne montujú do áut staršie, jednoduchšie motory.

Ivane,z čeho usuzuješ,že tyto zcela nové motory ze stejné konstrukční řady EA 211,jako nové 1.2 a 1.4 TSi v OIII,nesplňují evropské emisní normy? To může být pravda.,ale také nemusí. Myslím,že kdyby tomu tak bylo.koncern by nedělal vývoj nových motorů a šoupnul by tam starší atmosférické 1.4 a 1.6 MPI.

No vormene,doufám,že ti 1.2 TSI již vydrží alespoň těch 250 000 km,co o nich mluví ing Hrdlička ze ŠA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....ja jsem s motorem a hlavně spolehlivosti auta nadmiru spokojen. 23 dubna jsem dosahl krasnych 222222 km. Jak jsem to už někde jinde psal, tak krom pravidelných servisních ukonu, jsem nemusel nic resit. Olej mi drží od vymeny k vymene. Startuje bez problemu. Spotreba celkova do 6 litru. Topeni a klimatizace bez chyby. Jedenkrát menene kostice. Před 14 dny jsem si nechal prověřit tlumice /puvodni/. Bez problemu, jsou na polovicních hodnotách. Stav karoserie a podvozku je super.

1x menene přední brzdove desticky. Pomalu se chystam na druhou vymenu rozvodu a pumpy. Jinak ostatní funguje jak má.

Jo, ještě mi před 5 lety odeslo ovladani zrcátek. Vymeneno v ramci záruky. Skutecne muzu napsat SUPER.

Samozrejme, ze by se mi libilo mit novejsi a silnejsi motor. Ale kvalita, alespoň meho auta, je zatím silne nad kvalitou novych motoru, aut. Myslím Roomstry. Motor jako takovy neresim. Vim co jsem koupil. Znam jake ma kvality a neduhy. Jizdu prizpusobuji dle motoru, vykonu. A neporovnávám, jako mnoho lidi tady. Tento motor se neda porovnavat s TSi. 

Každy ma sve pro a proti. Je jen na kazdem z nas co preferujeme, jake hodnoty si představujeme. At jsou to hodnoty materialni nebo hodnoty duchovni. Mnoho z nas ma však neustaly pocit stále něco porovnávat, posuzovat, odsuzovat atd.

Nikomu nevnucuji koupi "stare" 1,4 16V a také neodsuzují TSi. Mam moznost se denne svezt s oběma motory. Kazda ma sve.

Ale pro me hovori spolehlivost, vzhledem k memu měsíčnímu najezdu přes 3.000km. Myslim si, že kdo si vybere 1,4 16V neudela chybu a bude mu spolehlive sloužit, alespoň jako me. :kol-47: Ale chápu tu nerozhodnost mezi starym /1.4/ a novym /TSi/motorem. Kdybych dnes kupoval auto, také bych moc vahal. I když u me by to bylo asi jednoduche. Kamarad pracuje jako sef Skoda servisu a tak mam vse ohledne kvality a oprav Skoda aut z první ruky. Kazdemu kdo si koupi auto s jakoukoliv motorizaci preji mnoho km bez zavad!!

post-7773-0-84363500-1367662953_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podotykam, ze prvni serie 1.4 mely taky svoje mouchy, problem s mazanim, zadirani motoru. stejne jako prvni tsi rozvody a regulace turba. takze soucasna posledni verze tsi je stejne spolehliva jako tvoje posledni 1.4. kdo mate nekoho znamyho v autorizaku, tak si nechte vyjet pocet prodanych kusu jednotlivych motorizaci a nasledne jejich poruchy mimo servisni akce :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to taky netvrdim. stejne tak ta porad zminovana 1.4 neni vzor spolehlivosti, jedna vlastovka jaro nedela

jak jsem zminoval, kdo muze at si sezene informace z prvni ruky. mne se to podarilo. a pokud se podivate na moje prispevky ohledne tsi z drivejsi doby, tak jsou velice negativni. a ted jsem si ho stejne koupil, vim proc.

Editováno: , autor: vormen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky 1.2tsi fandím a myslím si,že definitivně vychytaná bude někdy v roce 2015,o té 1.4 63kw toho moc nevím,nejel jsem s ní,ale třeba nový tříválec s rapidu 1.2mpi asi nepojede o moc hůř,tím chci říct,že bych si ho klidně koupil do fabie,místo slabšího htp,na 1.2tsi bych asi ještě,tak rok počkal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...