Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

švagr měl něco podobnýho na svém 7°DSGčku v Touranu. Jel do VW servisu, kde mu přehráli soft pro převodovku. Ale servisi údajně obdržely od výrobce dvě chybné verze po sobě a teprve po druhém přehrání už v pohodě.

Projev závady: neřadilo to druhý stupeň, ale rovnou třetí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Ahoj všichni. Jsem zde úplnĕ nový,ale naštĕstí nemám žádný problém,jen dotaz a možná jedno konstatování. Přečetl jsem celé vlákno a to na co se chci zeptat se tu řešilo jen částečnĕ. Zakoupil jsem O2 RS Tdi CR DSG r.v.08, takže ještĕ před FL. Je to můj první automat,ale mnohokrát jsem už před tím s AT jel.....pracoval jsem pĕt let v jednom z tĕch vĕtších autobazarů. AT jsem pořídil kvůli přitelkyni,která prostĕ s man mĕla pořád nĕjaký problém s rozjiždĕním do kopce. Tak jsem chtĕl spojit příjemné s užitečným. DSG je super....o tom žadná,ale to podtáčení motoru mĕ prostĕ ničí. Není mi to příjemné na uši a ani pro motor,turbo,AGR ventil,dvouhmotu a DPF to není to nejlepší!!! Já vím,je to tak dĕlané kvůli spotřebĕ a emisím,jenže mĕ připadá,že se to koncernu akorát hodí do krámu,protože dnes se nic nedĕlá tak,aby to vydrželo vĕčnĕ a když kvůli vĕčným nízkým otačkám může odejít minimálnĕ 5 dalších vĕcí daleko dřív,než u MAN,tak se zákazníci přeci vrátí do autorizovaného servisu z čehož v dnešní dobĕ mají ty nejvĕtší zisky. Vše samozřejmĕ načasované tak,aby problémy začly až po záruce.Je to trocha teorie,ale s množstvím pravdy....vím o čem mluvím. Takže teď k mé otázce: že se dají dodĕlat pádla jsem si už přečetl,jenže tříramenný volant v rs před FL se ani nedĕlal multifunkční,což bych samozřejmĕ taky chtĕl. Takže tušíte nĕkdo prosím co vše tato výmĕna obnáší a na kolik to vyjde? Jedná se tedy o to,že nemám ani multifunkci a ani pádla,což bych obojí ve svém autĕ rád mĕl. Mockrát vám všem dĕkuji za příspĕvky a všem přeji mnoho bezproblémových kilometrů!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná máš pravdu, vše mi ukáže až čas. Píšu jen ze zkušeností a z toho s čím jsem se už nĕkde setkal, nebo z toho co jsem se dočetl i tady! Tady se třeba mnohokrát pár lidí zmiňuje o tom,že dsg je zabiják setrváku a odchází už nĕkde kolem 100tkm. Mám ještĕ služebního superba 2 s 2.0 tdi 103kw,ale v manualu a mám teď najeto 177tkm bez jediného problému. Jediné co se mĕnilo ještĕ na záruku byl agr ventil.Tím naražím na ten setrvák. Služebnĕ najedu ročnĕ okolo 100tkm,takže když se k tomu človĕk umí trošku chovat,tak se dá najezdit relativnĕ hodnĕ bez vĕtších investic, ale s dsg se to moc ovlivnit nedá,když je neustále v nízkých otáčkách. Proto jsem se ptal na ten volant s pádlama a multifunkcí, abych si mohl podřazovat sám, protože přehazovat to pořád pákou je trošku postavený na hlavu,když jsem si pořídil automat. Ale s pádlama myslím může být celkem zábava a v zatáčkách si podřadím minimálnĕ o dva ,,kroky" dřív.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono vsechny tyhle zarucene informace jsou ciste subjektivni nazory nezalozene vubec na nicem. To, ze nekomu s automatem neco odeslo po 100 tisicich neznamena, ze by mu to neodeslo s manualem uplne stejne a uz vubec ne, ze je to nizkyma otackama. Nikdo ani neudelal nejaky test, ze by nizke otacky v dnesnich motorech necemu realne skodily. Ted mluvim o nizkych otackach tak jak je radi DSG nebo jak napovida radit maxidot u manualu, jasne ze jet do kopce s 800ot asi neni zdrave, ale tak DSG neradi.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se pouštĕt do žádné konfrontace,to určitĕ ne, ale i když je pravda, že názory píšu a mám možná subjektivní, tak ničím nepodložené určitĕ nejsou. Už jsem psal,že jsem pracoval víc jak pĕt let v jednom velkém autobazaru a tam jsem se setkal s hodnĕ závadami všech možných značek. Autobazar neni jen nákup/prodej ,ale řeší se tam už nákup tĕch vozů s nejrůznĕjšími závadami a následnĕ jejich opravy a posléze i bohužel nĕjaké ty reklamace. Asi bych mĕl zmínit, že od doby co vlastním řj nedĕlám vlastnĕ nic jiného,než že se živím hlavnĕ volantem a myslím,že o autech vím dost. Je to můj koníček. Chtĕl bych to ale shrnout.....kdyby byl ještĕ jeden jízdní režim,který by byl nĕkde mezi D a S, tak bych byl asi nejspokojenĕjší!!! A myslím, že i motor a všechny komponenty s ním spojené. Bohužel by to ale bylo na úkor spotřeby, která už by pak ale nebyla tak příznivá. Každopádnĕ bych rád dostal nĕjaké info k tomu multi.volantu s pádlama, kdyby nĕkdo vĕdĕl? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elvíno, vždyť máš možnost řadit si sám ;) A mike_k má pravdu a vyplývá to už z podstaty konstrukce moderních motorů. Když koukneš na průběhy točivých momentů, tak většina z nich má 80-90% maximální dosažitelné hodnoty již při nízkých otáčkách. A to, že DSGčko řadí při klidné jízdě už někde na hranici 1400-1600 ot/min je v pořádku a ničemu to neškodí. A do kopce s 800ot/min tě to DSG ani nepustí ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy bych si přál, aby můj táta měl DSG, má teď Fabii 1,9 TDi a když s ním někdy jedu, tak je to nápor na nervy. Je schopný jezdit tak na 1000 otáček, stále na 5. převodový stupeň, do kopce nepodřazuje, prostě přidá a čeká... To by se s DSG nestalo, to sice drží nízké otáčky, ale jen když na motor nejsou žádné nároky, pokud člověk chce zrychlit, nebo jede do kopce, tak drží myslím otáčky vysoko tak akorát. :)

Ale mimochodem i s tím neustálým podtáčením má už na té Fabii najeto 300 000 km a jen se pravidelně mění olej, filtry, rozvody... a teď tedy alternátor, ale jinak vše funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elvíno, vždyť máš možnost řadit si sám ;) A mike_k má pravdu a vyplývá to už z podstaty konstrukce moderních motorů. Když koukneš na průběhy točivých momentů, tak většina z nich má 80-90% maximální dosažitelné hodnoty již při nízkých otáčkách. A to, že DSGčko řadí při klidné jízdě už někde na hranici 1400-1600 ot/min je v pořádku a ničemu to neškodí. A do kopce s 800ot/min tě to DSG ani nepustí ;)

To já vím,že si můžu řadit sám, ale jak už jsem psal výše,tak řadit si pákou mĕ prostĕ přijde postavený na hlavu,když jsem si pořídil AT a proto bych si právĕ rád dodĕlal ty pádla. Asi nejvíc mĕ právĕ rozčilují výjezdy ze zatáček,kdy DSG neví a ani nemůže vĕdĕt,že budeme potřebovat výkon. Tipická situace je: blížim se po předchozí rovince např. 60i kilometrovou rychlostí na 5.stupeň k zatáčce, před zatáčkou uberu plyn,protože zatáčka je ostřejší,ale dsg zařadí 6.,protože si možná myslí,že jedeme z kopce.,v polovinĕ zatáčky začnu potřebovat výkon a svižný výjezd ze zatáčky mi kazí dlouhá prodleva podřazení na 4. Nevím,jak u jiných motorizací,ale chtĕl-li bych dávkovat plyn tak,aby dsg vĕdĕla,že se má podřadit,tak ale při 125kw u rsa se začne auto chovat moc divoce,i když bych to tak nechtĕl a pak na mnĕ moje drahá polovička začne řvát,proč jedu jak prase.;) Mám to auto teprve dva mĕsíce a nejezdil jsem s ním sotva dva tisíce kilometrů,tak se to třeba časem podá,ale doufám, že lépe se mi bude sžívat s tĕma pádlama, když se nĕkdo všimne mojí předchozí otázky a poradí mi co vše je k tomu zapotřebí a na kolik to asi tak vyjde.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli řadíš pádlama, nebo tam sem tam drkneš do řadící páky je ve finále buřt ;) pomáhá krátké pošimrání plynu, nebo naopak lehké přibrždění, aby klesly otáčky. Až se s tím víc zžiješ, bude to jiný ;)

a co potřebuješ k pádlům netuším, ale myslím, že toho bude dost a nevyplatí se ti to. Protože budeš muset dle mého měnit i elektriku atd. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neskumal som rocnik, t.j. neviem ako aktualny mas soft. ja mam 2010 Superb II s 7° DSG a povodny softver bol dost zly. ked som isiel z kopca a dlhsie brzdil, auto malo zaradeny najvyssi mozny stupen. okrem toho, ked som napr. zrychlil nad tempomatom nastavenu rychlost a nasledne pustil nohu z plynu, auto plynule spomalovalo bez umyselneho podradenia. odkedy mi dali novy soft, je to ovela lepsie. ak dlhsie stoji na brzde, velmi rychlo mi auto podradi a dokonca ak aj pustim brzdu, stale drzi nizsi zaradeny stupen. az ked sa dotknem plynu, preradi na vyssi. pri tempomate, ak zrychlim nad nastavenu rychlost a nasledne dam dole nohu z plynu, tiez si podradi a ubrzdi to motorom. DSG vsak naucis velmi dobrym kuskom, je to len o zvyku. niekedy fakt staci spravne poskadlit plyn, auto ti podradi a drzi chvilu nizsi stupen. tak ako pisu chalani, je to len o zvyku. mne sa teda ani nahodou nezda, ze by mi DSG motor podtacala. mozno bude rozdiel aj v tom, ze mam benzin. drzim palec a ked ti frajerka utrusi poznamku o tom ako jazdis, skus urobit jednu vec. ja som to skusil. trosku dynamickejsie zabrzdi az zastanes, zapni 4 blikacky, vystup a chod k jej dveram. nasledne ju slusne popros, aby ti to ukazala. :kol-24:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry den, vlastnim skodu octaviu 1,9 tdi 77kw DSG 6st. 200k km,2005, a chcem sa opytat ci je nejaka aktualizacia softweru ktora by tak nepodtacala motor, lebo dsg prevodovka mi podraduje az pri cca 1100 ot/min. a este by som sa rad opytal ako je to s udrzbou DSG prevodovky , lebo uz mi strasne bucha setrvacnik a neviem ci je potrebne ho hned vymenit alebo ak sa nevymeni ci nemoze poskodit dsg???........ je potrebna este nejaka vymena spojok, pritlacneho taniera alebo loziska, alebo nejakeho dielu v dsg pri dost velkom pocte km??? za vsetky odpovede vam dakujem

Editováno: , autor: marosbetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevidim problem v tom, ze auto podraduje pri 1100 ot/m. akonahle stupis na plyn prudsie, musi ti podradit aj pri vyssich otackach. ale zas je pravda, ze ked mas v prdeloviciach "zotrvacnik", pod cim si predpokladam myslel dvojhmotu, tak sa necudujem, ze ti tych 1100 vadi. to musi byt masaker a byt na tvojom mieste, riesim to HNED.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čau lidi, pořídil jsem si SII r.v.10/10 2,0 TDI DSG.

Chci se zeptat, při jízdě z kopce na 6 bez plynu ( 100 -120 km/h) mi při následném dobrždění před zatáčkou při cca 1500 ot/min pak DSG zařadí někdy třeba až na 3 - otáčky pak vyskočí až na cca 3000 +- a to je celkem dost. Ono to  pak syce přeřadí samo zpět o jednu rychlost výš, ale proč to před tím řadí až na 3 na tak vysoke, nebo vyšší otáčky ??  Když to stihnu, tak si přeřadím sám pádlama ( cca 1700 - 2000 ot/min). Ideální by bylo, kdybych to celý sjel na N, ale to asi s DSG není dobrý nápad, nebo se mýlím??

Dík za odpověď a Vaše názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal v DSG starsi soft, v ktorom bola aktivovana volnobezka. Dole kopcom som si teda musel bud manualne podradit o par stupnov nizsie alebo v jednom kuse brzdit. Co mi pride zvratenost. To, ze po dlhsom brzdeni z kopca mi podradi hoc aj do dvojky beriem ako obrovsku vyhodu. Staci len tuknut do plynu a ona si zase zaradi vyssi stupen. Podla mna je to velmi podobne tomu, co by som robil aj pri manualnom radeni. Takze ja to povazujem skor za benefit. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se take pripojuji. Kecat automatu do razeni je fakt hovadina. Ja jsem si automat poridil proto, abych uz nemusel nikdy a vubec kvedlat s saltrpakou a kdyz uz nahodou vyjimecne automat radi jinak, nez bych si predstavoval, tak to beru jako dan za to pohodli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uplny suhlas. ak si dobre spominam, v manuali k vozidlu sa dokonca pise, ze by sa pri dojazde do krizovatky nemalo vyradovat do neutralu. jednak si tym zvysujes spotrebu a podla mna nastava aj zbytocne opotrebovanie mechatroniky. viem, ze DSG je zasadne odlisna od hydrodynamickej, ale pri nej to dokonca neodporucali. napada mi otazka, aky to ma zmysel pred krizovatkou vyradit?

Editováno: , autor: farkihome
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeli jste vubec nekdy s DSG? Pri vyrazeni na N a dojeti na krizovatku auto krasne doplachti a netlaci tam zadne nizke rychlosti az na jednicku. V manualu se o zakazu vyrazovani na N nic nepise. Smysl je v klidnejsim dojezdu, lepsi spotrebe, neopotrebovani spojek pri podrazovani. A ano, vim, ze pri zarazene rychlosti a pustenem plynu je spotreba nulova - ovsem motor musi tocit otacky podle kol, coz ma za nasledek rychlou ztratu rychlosti, kterou nulova spotreba nevykompenzuje. To ze mam automat neznamena, ze mu nemuzu obcas pomoct.

Editováno: , autor: 5icz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...