Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

To jsou už vedlejší efekty. To je tak ze vším. Ráj tempomatu je v Americe 3 dny rovně, ve čtvrtek doleva... Tam opravdu šetří. Já ho používám v měřených úsecích. Tam šetří nejvíce. Také na dálnici. Na tempomat jedu třeba 140 a bez něj 180.[emoji23]

  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No po pravdě, rád jsem se dozvěděl způsob economy run, ale řekl jsem Honzovi rovnou, že pohodlnost zvítězí, tzn. tempomat ve Strašecí ON a na letišti OFF :D

 

Kotex: jinak tempomat, ač se ti možná nezdá, je naprosto skvělá a nepostradatelná věc. Tedy nesmí se jednat o adaptivní hravcomat. Už bych si auto bez něj představit nedokázal....Samozřejmě do kinder kár se takovéto vymoženosti nemontujou, tam musíš bejt rád, že máš blinkry a nemusíš ukazovat rukou :D

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radiusy je s tebou konec jako s Clintem ci Motosem. Tys propadl Hyundeeee propagande. Clint SSSR propagande a o Motose mam tez starosti, ten slinta na FB nad zabery Ruske statni televize nad ukazkami ruske vojenske techniky. Ty tri tanky a 2 stihacky funkcni co shaneli po celem Rusku. [emoji23]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shodli jsme se s Honzou, že při dlouhém klesání je lepší vyhodit kvalt, než jet se zařazenou rychlostí.

 

Takto se to ale nedá říct natvrdo, vždy záleží na konkrétní situaci (spád, potřebná dojezdová vzdálenost atd.) a odhadu řidiče. Já tohle prakticky nedělám, nechám tam šestku a jedu bez plynu. Většinou mi to stejně ještě zrychluje, ale to je právě o umění využít momentální podmínky. Ke spotřebě na tempomat - nevím, nikdy jsem to neměřil (ono se to blbě porovnává), ale při mém stylu využití tohoto systému pochybuji, že bych měl nějak rozdílnou spotřebu. Si to zkuste, jet Praha - Brno po D1 a porovnat to. Tu teorii o tom, že při použití plynového pedálu namísto tempomatu řidič vlastně pořád osciluje kolem žádané rychlosti a tím vlastně je ta spotřeba menší už jsem četl víckrát. Ale nemůžu to ze své zkušenosti ani potvrdit, ale ani vyvrátit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem kupoval skladovku hold bez tempomatu. Kdyz jsem si zjistoval v Auto Jarov ze dodelavka by v mem pripade vysla na skoro 13tis. To budu mit radeji drevenou nohu. Jinak vyhody tempomatu nepopiram viz. Motos

 

Proto to byla rok skladovka [emoji23]

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejhorší je, dát si na palubák okamžitou spotřebu a vedle na kus papíru korunovej přepočet.[emoji33]

Samozřejmě záleží na čemkoliv. S pandou jsem jel z kopce pod plynem, protože odpor vzduchu a váha vozu nic moc.

Lexus váží přes 2 tuny a když už se rozjede, tak jede dlouho zadarmo. Atd atd atd....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: tak ta 1,4 asi zrychluje, ale naftovej dvoulitr už docela brzdí ;) Tam aby člověk z kopce šlapal na plyn...

Proto píšu, že je potřeba využívat konkrétní situace. Taky záleží v jaké rychlosti to je.

 

Co jsem zkoušel na D1 v těch nejdelších a nejprudších kopcích, tak když jedu 140 a vyřadím, tak mi to zpomaluje. Třeba v klesání k motorestu Naháč jsem se dostal ke 120 km/h. Pokud tedy chci udržet stálou rychlost, tak holt musím šlapat na plyn. Ale obecně na normálních silnicích v nějaké normální rychlosti (dejme tomu 100 km/h) nevyřazuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Clinte vyrobeno 10.1. 2013 ja ho koupil 5.2. 2013. Ted ty jo, 9 mesicu ti v tom jezdil cikan s mastnou prdeli co ti tu sedacku pekne proprdel, svyma prackama kdyz si dloubal holuby z nosu pak sahal na volant co ted sahas ty a zbytek ti ani radeji popisovat nebudu. [emoji1]

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k tomu testu Leona TDI. Tak tady to nějak redaktor nevychytal, či je spíš dost nahluchlý: "Zní to možná trochu přehnaně, ale po prvních několika kilometrech jízdy jsme museli pohledem do technického průkazu ověřit, zda máme skutečně pod kapotou plánovaný motor, nebo řídíme atypické spojení zážehové osmnáctistovky a manuální šestistupňové převodovky (1.8 TSI/132 kW se u Leonu X-Perience váže k šestistupňovému DSG). Až tak moc se totiž motor svým vytříbeným během benzinovému protějšku podobá. Výše zmíněný úkaz platí v situaci, kdy sedíte uvnitř vozu. Vznětový čtyřválec je totiž pod kapotou tak skvěle odizolován, že jeho přítomnost dokážete rozpoznat snad jenom podle skromnějšího cejchování otáčkoměru a hutnějšího zátahu přibližně od 1800 otáček za minutu." Druhá možnost je, že je Leon daleko lépe odhlučněný. Protože v OIII to do 1.8 TSI svým zvukovým projevem má hodně daleko. Hlavně při rozjezdu, nebo na volnoběh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska mě navštívila excelence Honza ;)  Projeli jsem oktávkou zkušebně trasu na letiště s výsledkem asi 6,5/100km (zahřátý motor) na tempomat 140. Poté došlo k vynulování a zpáteční jízda 140 bez tempomatu dle rad Honzy s výsledkem zhruba o necelý litr nižším, kde naopak díky profilu trasy na tempomat dosahuji o cca 0,3 litru vyšší než na cestě do práce. Tím se ukázalo, že tempomat si prostě schrupne o pár deci navíc. Na zpáteční cestě se ovšem nekonalo nějaké vytáčení motoru a řazení nahoru bylo dříve, než já jsem zvyklý. Každopádně zajímavé postřehy a rád jsem Honzu viděl ;)

 On se stejda Clintů ve vší skromnosti ani nezmínil, že by u něj byl mnohem větší potenciál. On by byl schopný to zajet i za 5,3 litrů na sto. Jen by musel chtít, trošku se snažit a nehrát si na piráta.  :kol-46: 

 

žere to více na tempomat? jak to dokážete vysvělit?

 

 Ono jde o to, že se tempomat na požadovanou rychlost dostává vždy tzv. "shora", tj. přidává nad rychlost a následně ubírá. A nemá oči, a proto do kopců stojí na plynu více, než je nutné. Řidič na požadované rychlosti neosciluje, ba právě naopak je to tajemství konstantního plynu našlápnutýho před stoupáním. ;)

 

 

No po pravdě, rád jsem se dozvěděl způsob economy run, ale řekl jsem Honzovi rovnou, že pohodlnost zvítězí, tzn. tempomat ve Strašecí ON a na letišti OFF :D

 

Kotex: jinak tempomat, ač se ti možná nezdá, je naprosto skvělá a nepostradatelná věc. Tedy nesmí se jednat o adaptivní hravcomat. Už bych si auto bez něj představit nedokázal....Samozřejmě do kinder kár se takovéto vymoženosti nemontujou, tam musíš bejt rád, že máš blinkry a nemusíš ukazovat rukou :D

takže to bylo totálně k hovnu...  :doh Způsob economy run ale s běžným provozem nemá moc společnýho; to už jsi tu ale zapomněl napsat...  :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Staryho Clinta a Motosmana novym jizdnim kouskum nenaucis. Vzdyt jeste pamatuji Wartburgy a Trabanty, ale hlavne Ziguliky ktery jezdily kolem 10 litru a tak litr sem litr tam u nej nehraje roli. Pawouk se naucil sam, kokta ac mlad je beznadejnej pripad, tak jedinej ja s KinderKotexCar bych mohl s Pawoukem trochu vylepsit piratum reputaci a zvysit tak podvedomi i o zivotnim prostredi svou ekonomickou jizdou. [emoji1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na hovno to nebylo, ale tuhle trasu jezdím měsíčně skoro dvacetkrát, to bych do práce přijel vyřízenej jen z toho hlídání spotřeby ;-) Ale chtěl jsem se dozvědět, jak si držet spotřebu na uzdě :-) To se může hodit

Jdu spát, jsem z té ekonomy jízdy úplně znavenej [emoji23]

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...