Přejít na obsah

Tlumiče a pružiny


Lenny93

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Tak na 76k mi začal téct levý zadní tlumič :wacko: Ve čtvrtek jedu na výměnu komplet zadku a aby toho nebylo málo,tak přední tyčky stabilizátorů...Při přejezdu jakéhokoliv retardéru,či výmolu, to vrže jak ve starých pendlovkách...promazání pomohlo jen na týden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ve Škoda servisu někdo upadl na hlavu a pořádně se bacil.

Na levém zadním tlumiči pérování na pryžové zarážce nad ochranou trubkou mám zpuchřelou gumu a mám strach, že upadne a nečistoty poškrábou pístnici. Byl jsem na roční prohlídce a chtěl jsem to vyměnit. Naštěstí ji neměli skladem, v dalším autorizovaném servisu ji mají ale za víc jak 600Kč, přesně si už nepamatuju, protože mi to vyrazilo dech. Objednal jsem na OB autodíly a za 290 Kč i s dopravou mám 2 ks doma. Pokud neupadne než se trochu oteplí tak to budu měnit sám, kdyby upadla tak ji nechám vyměnit v neautor. servisu. Karel. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Hlásím, při výmněně zimních kol za letní jsem vymněnil i pryžové dorazy na zadních tlumičích, není to žádná věda, 3 šrouby a tlumič je venku a pak jen rozborka a zborka. Dnes jsem přehazoval kola na Fabce dcery a je tam stejný problém. Dorazy už jsem objednal ale tam budu muset demontovat plastový kryt podběhu, jsou pod ním šrouby horního uložení tlumiče, u Rapida to není potřeba. Ještě taková zajímavost, z pneu vyšt'ourávám kmínky pak je umeju a uskladním na další výměnu a ta zajímavost je, že v zadních pneu je mnohonásobně víc kamínků než v předních, přitom by bylo logické, že přední kola kamínky pozbírají a na zadní jich moc nezbyde. Karel.:rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím,

chlapi, mám najeto cca 90k a podvozek se hlásí o pozornost. Už loni mi servisák říkal o tekoucím tlumiči vzadu. A od této zimy mi v tom vrže, hlavně při přejetí prvního obrubníčku. Navíc už jsou dost slyšet nedokonalosti silnice při jízdě a jaksi se vytratil komfort. Hodně to i změklo.

Co vše byste měnili, teď po 6 letech tak, aby to aspoň dalších 5 let vydrželo? Tlumiče s dorazy jsou jasný, k tomu péra? Ohledně toho vrzání, musím ještě kouknout na ty tyčky atd., snad to poznám :). Příp. mohl by mi někdo napsat čísla těch dílů tak, jak jsou v ETCE, čili pro objednání (pro Rapida z roku 2013)?  Rád bych to udělal vše najednou, ať tam zase za rok nemusím lézt a řešit třeba právě péra atd..

 

Díky za rady a tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak nevím, asi moje tlumiče vzadu jdou do háje. Řeším klasickou nestabilitu za větru, ale hlavně pootočení volantu při nasednutí spolujezdce nebo třetího dozadu. Takhle moc to nikdy nereagovalo. Jeden se symptomů tohoto jevu jsou vadné tlumiče. Je pravda, že houpací test nevychází moc dobře, zadek se neuklidní hned, ale až po druhém malém zhoupnutí dolů. To i tátova Felda z 96 s najetými 90tkm reaguje zabrzděním pohybu nahoru. Na tlumičích aktuálně najeto 53tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím jestli není v háji víc pravý tlumič po tom podzimním nárazu, kdy jsem nakopnul obě pravá kola. Po přesednutí 72kg synka vzadu zprava doleva se volant srovnal rovně, resp. neznatelně byl doprava. A teď jestli to jsou jen ty tlumiče nebo i unavená pružina vpravo, jak celou dobu sedí vzadu člověk jen vpravo. Každopádně tlumiče jsou objednané a o víkendu proběhne výměna a uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 9 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Zkusil jsem zadkem auta rukou houpnout. Po zatlačení rukou by se mělo u správně fungujících tlumičů jen vrátit zpět do klidové polohy? U mě po uvolnění stlačení ještě udělá jeden malý kmit nahoru a dolů do klidové polohy. Nevím, je toto normální? Je fakt, že u tohoto Rapidu mě překvapilo právě to puhupování, na které nejsem z jiných modelů Škodovky zvyklý. Když přehazoval kola, tak oba tlumiče byly zvenku úplně mastný až dolu k úchytu dolní misky pružiny :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli tečou tak je vyměnit a nejlépe za originál, já jednou dal bilstein na zadek O1 (stejná náprava jak Rapid) a ani ne za 2 roky jsem letěl z stk, když jeden tlumič už lehce slintal. V sekci F3 se nedávno řešili tlumiče taky při cca stejných km šly do háje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...