Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

dolít litr a půl? nějaký divný ne, oranžová olejnička nesvítila? resp. tos dolíval asi průběžně ne?

Řeší se zde spotřeba oleje tak to musím říci že u mě vše OK. Najeto 17.000 Km a olej stále mezi ryskami.

Mám najeto cca 11500km a minulý týden mě v servisu dolévali (a účtovali) 1/2 oleje

  • 1 rok později...

Mám najeto cca 11500km a minulý týden mě v servisu dolévali (a účtovali) 1/2 oleje

 hm, tak  to je jaksi divný. Mě do výměny nechybělo ani ň.  Vlez pod plechovku a mrkni , jestli to někde nekape.

  • 2 měsíce později...

Mě to nepřijde divný , mam najeto 39tis 1.2 tsi 77kw tak nějak olej je na palubce druhý hlášení hned po ostřikovačich teď na poslední vymenu 11 tis najeto jsem doleval už skoro litr , byl jsem trochu nerudny ve škodovce a nabídli mi kontrolu ze  vypustí olej dají nový a pak po 600 km vypustí a udělají kontrolu ale vzledem k tomu jejich limitu to asi nemá cenu , prodloužené záruky jsou k hovno prvni kredo je každého vymastit s reklamací a uznávat jen ty kdy jsou majitelé největší vysiraci, viz já se silentblokem převodovky , škoda věděla o vyrobni vade ale neměla ještě náhradnu, takže rozkaz zněl jasně dělat s lidi debili a prodloužit čas , takže máme volno za týden , pak asi to jdou stabilizátory, pak přijdou za týden , jinak pro info každé Kelly je má skladem okamžitě pak tak teď tedy nevíme a tady jsem se dočetl co to je a napsal do škodovky a do d test a do recenzi vč škodě do kopie poučení na zakonou dobu reklamace a hle 10000kc servis zdarma a přeskočení pořadníku na silenblok v nasi mile škodě tady prostě je to všude stejný jen ty co řvou něčeho dosahnou, ale teď na to kašlu až mi skončí záruka stejně tam nebudu jezdit a přejdu na 15tis interval 

Jinak rapid už nemam ten olej nezral tyka se to Octavie III kterou jezdím ted

Upraveno od Pawouk
Odstraněna nepovolená citace.

  • 1 rok později...

Zrovna se chystám na výměnu oleje. Najeto 66.000 km. Nechci to dávat do autorizáku. Co vím,minule mi tam dávali SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W-30 longlife takže se chci zeptat zkušenějších, mohu s klidem opět použít ten samý, nebo raději s jinou viskozitou? Trasy jezdím převážně krátké. Jen 1x za rok extra trasa Toskánsko a zpět.

@czbob Pokud ti olej nepapa tak nech 0W30, nebo i 5W30 ... Pokud joo, tak bych uz sel do 5W40, ktery je o neco hustsi ... Znacku oleje muzes taky klidne nechat ... 

Popravdě, za cca 10.000km to podle měrky ubylo z poloviny náplně na čtvrtku. Takže si troufám napsat, že zas takový žrout to ještě asi nebude. 

  • 7 měsíců později...

Mám takový dotaz: nevíte jaké množství oleje odpovídá rozdílu rysek MIN - MAX na měrce oleje? U žádných z předchozích aut jsem olej dolévat nemusel. Teď máme krátce Octavii (1,2 TSI 77 kW CJZA), najeto má 73 000 km a za 3 000 km je na měrce z maxima polovina. Olej je Škoda LL 5W-30.

  • 2 týdny později...

Bývá to přibližně litr oleje. Můžeš si změnit interval výměny oleje na pevný po 15000 km a dávat tam hustší olej. Ten bude ubývat pomaleji.

  • 2 roky později...

O víkendu provedena výměna oleje. Po roce a 11000km to sežralo cca 0,75l oleje. Motor CJZA 1,2 77kw. Jezdím spíš krátké trasy. Olej liju HELIX Ultra Professional AV-L 0W-30, celkem 4L. Nikde nic neteče, najeto 86 tis.

Mě se pohne hladina oleje mezi výměnou (Po 15K) tak o milimetr maximálně dva směrem dolů.

Nicméně vždy mám zasvinění olejový filtr a jeho okolí od oleje. Dělá vám to taky ?

Namažu těsnění olejem, dotáhnu rukou na krev a pak ještě hasákem o kousek a kolem filtru je sucho. Filtr Mann W712/95.

Koukal jsem do montážní příručky a na té straně je chladič oleje, odvětrání klikovky a odlučovač oleje. Tak jestli něco z toho nebude prasklý/ulomený...

Upraveno od Martin Másilko

  • 5 měsíců později...

Zdravím,

mám OIII, 1.2 TSI, 77kw, CJZA, rv 2013, najeto 155 tis, olej 5W40.

Poslední dobou mi už to bere olej cca 0,7 na 1000km.

Na YTB jsem našel jednoho rusa, (https://youtu.be/CFQBPJT_tIw?t=4895)

co dělá rozborku motoru CJZA vysvětluje, které pístní kroužky u toho motoru jsou problematické a motor pak bere olej.

Chci se zeptat, zda už tady někdo řešil výměnu pístních kroužků na tomto motoru, pokud ano, které jste použili?

Můžete tady nebo do SZ mi dát odkaz, které pístní kroužky jsou OK a kde je nejlépe koupit?

Díky.

  • 3 měsíce později...

Zdravím. Chci se zeptat, pokud mám dle návodu viz. obr. hladinu oleje na stupni C, kolik cca pak od oka dolít do zlatého středu nebo k Áčku? 1/2 litru? 

Screenshot_20220524_155940.jpg

Od spodní k horní hladině je cca 1 litr oleje.

před 35 minutami, Boleslavák napsal:

Od spodní k horní hladině je cca 1 litr oleje.

Děkuji za odpověď.

  • 9 měsíců později...

Zdravím, mám octavia III 1.2tsi (147 000km) žere si tak 1L oleje (castrol 5w30) na ca. 1500km. Když jsem volal známému do servisu, řekl mi že v pohodě to určitě není, na ostatních forech jsem se dočetl že to je kvuli nějaké konstrukční chybě u tohoto motoru ale taky bych rád věděl co s tím.

  • 1 rok později...

Proč motor žere tolik oleje? 

Kde mám začít? 

Olej chrstá z výfuku. 

Témata sloučena - pro příště napřed hledej, než se někde na něco budeš ptát.

Zdravím, já koupil ženě měsíc nazpět Octavii III 1.2 TSI combi 2014, dovoz Belgie, auto jako nové, ale já vyměnil skoro vše, veškeré filtry, kotouče, olej, rozvody, vše ok, ale po měsíci auto hlásí, že chce olej? Od té doby každých 14 dní a po ujetí cca 700 km dolívám 1.5 L oleje. Kde mám začít a hledat. Děkuji za info, mám už toho hodně o motoru zjištěný, ale každý říká něco jiného. 

Tam nemáš moc co vymýšlet, musíš nechat vyndat písty a nejspíš je vyměnit, včetně příslušenství.

Motory EA211 obvykle motorový olej spotřebovávají velice málo, jak je tomu u EA111 nemám osobní zkušenost. Pokud motor žere motorový olej ve velkém, muže to být způsobeno dlouhými servisními intervaly na výměnu motorového oleje. Když se motorový olej nasytí sloučeninami uhlíku, tak se rády zapečou pístní kroužky a ty potom vyškrábou do povrchu válců takové dráhy, že přes ně motor bere motorový olej ve velkém. Často u motoru se zapečenými pístními kroužky odejde i katalyzátor, protože produkty spalování motorového oleje katalyzátory s chutí ucpávají.

myslim, ze problem se zapecenjma pistnima krouzkama je ten, ze ty prestavaji byt "pruzne" a vlivem opotrebbovavani jiz netesni a nedokazi setrit olej na  povrchu valce pri pohybu pistu dolu ... a uz to jede ...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.