Přejít na obsah

Ukradená RS octavia rok výroby 2012


Doporučené příspěvky

hmm marne premyslim, jak takove auto-krome garaze se 3ma zamkama a poradnou pojistou - zabezpecit.. :kol-32:

 

nehlede na to, ze koupi ,,dobre,, rso asi nebude zase tak lehke... kamos, ktery kupoval jednickove Rso ho vybiral pres rok.. stejne nakonec koupil mrtku a musel udelat GO motoru, protoze mel jeden valec tlaky v kyblu..

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Co se týká toho článku, v některých věcech je to naprostý nesmysl. Navíc většina odcizených vozidel jde na náhradní díly (kdo se občas otočí na autovrakovištích a šikovně se zeptá, tak ví o čem mluvím). Majitele této RS opravdu lituji. Co se týká krádeží aut, tak zejména v době, kdy jely ve velkém Oct.I byl nejlepší způsob ochrany přerušení kabeléže do zásuvky vagu pod volantem. O startování pomocí krabičky se softwarem tady nebudu psát. Co se týká mechanického zabezpečení, osobně jsem byl přítomen montáži zařízení Zeder (nevím přesně, jak se to píše) a toto zařízení se mi jako jediné líbilo - nejde o reklamu, jen o osobní názor (provedení klíče). V dnešní době bumpinku (

) je nějaké zamykání zpátečky a podobné mech.zařízení na bází klasických klíčů naprostý nesmysl !, včetně bezpečnostních zámků na dveřích domu. Tuším, že u Oc.II a dál je u přerušení kabeláže do vagu problém s tím, že to bude házet chybu na pal.desce, nevím, třeba mě někdo opraví. Editováno: , autor: JaroslavZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nevim, kdy jsi videl naposledy treba nejaky Construct, ale uz pred deseti lety na Felicii jsem u nej mel klic, na ktery bump metoda nesla vubec pouzit. Ted taktez.T

Třeba zde, a to jsou všechno relativně starší videa. Nepíšu to proto, že bych to chtěl někomu hanit, ale proto, aby se každý zamyslel, jak vlastně zabezpečit vozidlo a jak ho hlavně nastartují, o to jde, protože pachatelé s kradeným vozidlem JEDOU, řídí ho a před nimi jede další, který "čístí" atd atd atd..... přes vag ti nastartují auto do minuty... (http://www.youtube.com/watch?v=zzmmsarR9I4)

 

A tady máš svoji "felicii" .... :kol-32:

(

)

 

Proto říkám, že nějaký zámek řadící páky je pouze "kosmetická záležitost" a může to být jaké auto chce. Reagoval jsem i na ten článek nahoře. Už jste někdy viděli lehat si pachatele pod auto, chladit něco tekutým dusíkem atd ?? Auto, se kterým neodjedou do jedné minuty ztrací význam a nikdo do něj nepůjde. To samé navigace GPS stačí ve vyhledavači zadat "rušička gps"....

Editováno: , autor: JaroslavZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna multlock zamky patri k tomu nejtezsimu co se tyce bumpingu. Neni to zcela nemozne, ale velmi velmi obtizne. To co vypada na youtube jednoduse v realu opravdu nezvladne kazdy obycejny zledejicek. Tyhle videa na youtube delaji vetsinou profici, kteri se zabyvaji bezpecnosti zamku a makaji na tom jak je otevrit cele dny. Ti se nezivi vykradanim aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je to samé, jako známá aféra ze zrcátky a 3klíčem na Oktávkách atd..mohli bychom o tom psát spoustu příspěvků, stejně tak jako o zabezpečení aut a možnosti jejich překonání. Každopádně asi bych tuhle diskuzi uzavřel, tady to tohoto vlákna to zřejmě nepatří, abychom se přeli o to, jestli to jde nebo nejde, je to tu hlavně kvůli tomu, abychom případně pomohli a byli informovaní..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ted jsem narazil na článek a zůstal koukat s otevřenou pusou, pomůže asi jen sherlog, ale spíš dobrá pojistka ,kopíruji z vlákna :

 

 

 

 Ty asi neznáš historii Goese co ? Budu Ti vyprávět jeden příběh. icon_biggrin.gif 

Goes patří do gangu zkušených zlodějů aut. Stejně jako jeho kolegové si i on přísně chrání soukromí. Aby také ne, vždyť jde o kšeft, ve kterém se točí milióny. A z přepychu do přítmí policejních cel se nechce nikomu. "Když jste dobří, za rok si vyděláte na dům a luxusní auto - legální, protože jen hlupák na sebe upozorní tím, že bude jezdit v kradeném autě.. 

Chce to ale dělat tak maximálně tři čtyři roky. Pak vás začne znát hodně lidí, začnete mít profláklý ksicht a je to o průšvih. Málokdo s tím ovšem skončí. Je to tak lukrativní byznys, že v tom všichni vesele jedou dál," přiznává Goes. 

Stejně jako řádné podnikání i krádeže aut procházejí vývojem. Na vlastní kůži to zná i Goes: "Kdysi to bylo živelné, z ciziny se vozilo cokoliv. Dnes se krade na objednávku. Klient si přesně specifikuje, jakou chce barvu, typ, stáří, počet najetých kilometrů apod. Je to pro něj výhodné. Chcete třeba posledního golfa? Auťák dostanete od zloděje za 50 tisíc korun, dalších 50 tisíc vás budou stát papíry a 20 tisíc klempířina, aby fízlové na nic nepřišli. A vůz, který má cenu půl miliónu, máte za 120 tisíc." Zloději jsou přitom schopní ukrást prakticky cokoliv. Pochopitelně kromě automobilů, které u nás mají třeba jen jednoho zástupce. "Přejete si třeba bavoráka 850 CSi, který má speciální systém vstřiků? Bez problému! Oficiálně, zdůrazňuji oficiálně, tady jsou dva takové vozy, jeden má lékař na pražské Bulovce. A vám, když se v branži trochu vyznáte, stačí zajít do správného bazaru na pražské Skalce, zeptat se na správného člověka a on vám řekne, abyste si pro vůz přijel v noci s liazkou." 

Na přímé krádeže má Goesův gang své specialisty. "Je několik způsobů, jak auťák ukrást. Ty nejubožejší jsou dlažební kostka do oknanebo vyháčkování, ale to dělají jen amatéři. Čistá prácička je přes klíč. Automobily, které se vyráběly zhruba do poloviny devadesátých let, měly klasické klíče se zoubky zvenku. Takže si vyhlédnete třeba golfa a jednoduše mu vytrhnete zámek. Jeden z kluků hlídá, jestli kolem nejede policie nebo majitel. Další kluk odnese zámek do auta opodál. V něm sedí profík, který z vlastního přineseného polotovaru klíče udělá za chvíli nový. Jak dlouho to může trvat? Tak tři minuty, nejdéle. Pak hned odjíždíte, samozřejmě na vlastních espézetkách a s vlastními papíry. Je to v noci, takže když vás chytne hlídka, řeknete, že se vám prostě někdo snažil dostat do auta a vyrval vám zámek. A aby policisté kontrolovali v noci čísla motoru, to jsem ještě nezažil." S novými typy klíčů, které mají zoubky zabudovány do těla klíče, je to horší. "Do takových aut se jde většinou přes centrál. Za vytipovaným vozem jede druhý, ve kterém sedí kluk se čtečkou. To je speciální zařízení, které načte kód centrálu vyhlédnutého vozu. Ten je po odchodu majitele upravenou vysílačkou odblokován, často i s imobilizérem. A jste uvnitř. Startujete různými způsoby. Třeba strhnete závit spínačky a nastartujete obyčejnou dvoukorunou. Nebo nafoukáte na zámek dusík, praštíte do něj a on se rozpadne. Pak stačí zručnému elektrikáři jen pár vteřin na to, aby nastartoval a odjel." 

V hlavní roli dusík 

Dusíkem se překonávají také klasická mechanická zabezpečovací zařízení, například zamykání zpátečky. "Vezmete dusík, který se u nás sice nesmí prodávat, ale v drogeriích ho v pohodě seženete, lehnete si pod auto a postříkáte zamykání zespodu. Pak to lehce křupne a je to. To samé je s pákou na volant." Přesto neplatí, že by zamykání zpátečky bylo špatnou investicí. "Jasně, když budu mít vedle sebe dvě auta, jedno se zamykáním a druhé bez něj, vždy si vyberu to bez něj. Je to o počtu zabezpečovacích zařízení, které je třeba překonat. Máte méně práce a jste rychleji pryč." Jednoduchý prostředek - dusík - se používá i v případech, kdy je vůz střežený na dálku bezpečnostní agenturou. "Auto musí vydat signál, musí si pípnout. A je naše. Stačí na štěnici naprat kvanta dusíku a ono to všechno popraská." Dalším zařízením, které je třeba překonat, bývá alarm. "K smíchu. Vytipujete si třeba bavoráka, otevřete násilím kapotu, vezmete kleště a odcvaknete sirénu. Ona si sice třikrát houkne, ale pak zmlkne. Lidé si zanadávají a je to. Schovávat se během sirény? Nesmysl. Čím víc se ukrýváte, tím jste nápadnější. Jindy je zase jednodušší nechat majitele vozu, aby si alarm vypnul sám a usnadnil vám tak cestu. Stačí mu každých třicet minut kopnout do kola a spustit sirénu. Garantuji vám, že majitel auta je po pár hodinách tak otrávený, že alarm opravdu vypne." A pokud jsou zabezpečovací zařízení tak důkladná, že je na jejich překonání potřeba nebezpečně mnoho času? "Pak je vůbec nejlepší mít u sebe pět tisíc a zavolat odtahovku, protože za pět tisíc vám lidi odvezou, co budete chtít." Vypadá to jednoduše - pro majitele vozu téměř beznadějně. Přesto existují vozy, s nimiž mají zloději plné ruce práce. "Špatně se krade porsche, to je špica. Oříškem jsou nové bavoráky nebo subaru, to jsou dobře zajištěné vozy. Také francouzi se v posledních letech hodně zlepšili. Dříve bývali jen štítkaři - jeden štítek na motoru, druhý na kastli teď přitvrdili. Zato koncernová auta Volkswagenu včetně škodovek, to je v pohodě. Stejně tak mercedesy, ty jsou pro zloděje jako dělané." Strach mají zloději ze speciálně upravených vozů. "Třeba systém SON-AUTO je pro nás velkým rizikem. To je elektronické zabezpečení, které vás prostě chytne. Počká si, až zasednete za volant, a pak vás v autě uvězní. Má speciální úpravu skel, takže nejdou jen tak vyrazit, a další vychytávky." 

Výbava od policie 

Z ulice putují kradené vozy nejrychlejší cestou do speciálních dílen. Transport mají na starosti nejčastěji samotní zloději, ale někdy jsou používány i jiné, velmi nápadité metody. "Teď byl třeba zopakován způsob, o kterém vím už z dob povodní na Moravě. Tehdy někdo potřeboval přivézt tři čorky - dva golfy a jednoho passata. A tak si vzal liazku s návěsem bílé barvy, vydával se za Červený kříž a tvrdil, že veze humanitární pomoc na Moravu. Myslíte, že ho někdo kontroloval? V Praze během povodní se stalo to samé. Od Vsetína sem přijel náklaďák, který na první pohled vezl láhve s vodou dobrovolníkům. Jenže pod plachtou se ukrývaly tři kradené auťáky. To je skvělý nápad a ten kluk dostal za převoz 150 tisíc na ruku." Využíváni jsou prý i prodejní celníci. "Teď se třeba stalo, že přes Folmavu přejelo ve dvě ráno šest golfů těsně za sebou - všechno čorky z Německa. Pak na plný plyn dojely až do Domažlic. Měla to na triku parta z pražských Stodůlek, to je bašta pražských autařů." Když se kradený vůz dostane do klempířské dílny, nastává práce pro automechaniky-klempíře. "Když dostaneme auto vyrobené do zhruba poloviny devadesátých let, není s ním tolik práce. Nemá ještě tolik ochranných prvků. S modernějšími vozy je to horší. Na autech jsou pevné a plovoucí kódy. Pevné jsou neustále na stejných místech, třeba u bavoráků už řadu let. Plovoucí kódy můžete mít kdekoliv. Ovšem pokud máte chytrou knížku, neujde vám žádný detail." 

Chytrá knížka je manuál, který automobilka dodává policii. V knize jsou přesně popsány kódy všech výrobních řad včetně přesného umístění na automobilu. Podle tohoto manuálu mohou kriminalisté snadno najít všechny kódy, včetně skrytých plovoucích, a stanovit, zda jde o čisté auto, nebo čorku. Ovšem má to jeden háček: "Policajtům přišlo dvanáct knih. Jedenáct z nich máme my, lidi od fochu." Pevné kódy z kradených automobilů se nahrazují novými, které pocházejí většinou z bouraček. "Chcete třeba změnit číslo motoru u bavoráku? Jednoduše vezmete starý motor s legálním číslem, z bloku motoru vyjmete střeva a nahradíte je vnitřkem kradeného motoru. Jasně, je to víc práce, ale nikdo vám nic nedokáže. Výhodou bavoráků totiž je, že mají stále stejné bloky motorů. A výrobní číslo je právě na nich." Plovoucí kódy jsou většinou k vozu přivařeny nebo přinýtovány. "Šikovný klempíř to má za chvíli hotové. Jen je problém s tím, že automobilka BMW dává do kódů a nýtků i speciální znaky, třeba tečku se znakem BMW. Na to musíte mít výbavu. Jak ji seženete? Jednoduše, z oficiálních servisů. Oni ty věci mají a po opotřebování je musejí vyřadit. Měli by je mechanicky zničit. A nebo je mohou za 20 tisíc prodat mně. Co myslíte, že udělají?" Před zloději neobstojí ani vozy Škoda, mimochodem nejkradenější auto u nás. "Škodovky mají asi sedm kódů. Jasně, jsou nejkradenější, ale jdou buď na náhradní díly, nebo na export. Třeba fabii ukradne na ježdění jen šílenec, protože to je aerodynamicky zmršené auto a po 30 tisících je zralé na renovaci spodku. Navíc má vyzařovák ve střeše. To je zařízení, že přejedete čtečkou přes střechu a zjistíte, co je to za vůz. Je navařené zespoda na střeše, takže strhnete obložení a sundáte ho, ale musíte místo něj navařit nové, legální, a to je práce navíc." Na českých silnicích jezdí podle Goese statisíce kradených automobilů. Většinou jde o vozy vyrobené přibližně do roku 1995. "Mladší automobily se vyvážejí, protože mají tolik ochranných znaků, že na domácích silnicích mohou být odhaleny. Nejčastěji se exportují do Polska, i když tam policie po čorkách v poslední době tvrdě jde, do Ruska, na Ukrajinu a do Bulharska. To je výborná lokalita, kde se k zákazníkům chovají férově. Na autech je napsáno: Ukradeno v Německu, Ukradeno v Česku, takže kupující přesně ví, kam s autem nesmí, protože by ho hned odhalili." 

Čorky i na internetu 

Cesta kradeného vozu do zahraničí je přitom podle Goese velmi jednoduchá. Chce to ovšem známé na celnici. "Funguje to tak, že v Čechách ukradnete auto a chcete ho odvézt kupci třeba do Polska. Nejdříve autu opatříte německé papíry. Zajdete za známým celníkem a on vám vyplní průvodku na tranzit, že vyvážíte legální automobil z Německa do Polska přes naše území. Zároveň složíte jistinu cla, třeba 20 tisíc. Pak auto papírově přivezete do Čech, ono tady samozřejmě fyzicky stále je. U nás uděláte papírově opravu a vyjedete s autem do Polska. Stát vám pak jistinu zase vrátí." S kradenými automobily se přitom vesele obchoduje i na Internetu. Lidé z branže mají dokonce internetovou schránku, na které se čorky točí jako rohlíky na pultech supermarketů. "Funguje to tak, že si u nás někdo objedná třeba mercedes. Kluci mu ho ukradnou, ale on se cukne a neodebere ho. Co s tím? Kluci dají popis auta i s cenou na stránky a on už se jim někdo ozve. Třeba čorkař z druhého konce republiky, který má papíry na podobné auto a měl by i kupce." Pro člověka z ulice už není tak jednoduché koupit kradený vůz. Tedy pokud ho nepořídí v dobré víře v autobazaru jako zcela čisté. "Musíte mít nějakého známého. Každopádně než auto dostanete, docela si zařídíte. Na schůzku s penězi musíte vždy sám. Jste na mobilu, do kterého vám kluci říkají instrukce. Nejdříve jedete třeba do Kladna. Pak vám zavolají, abyste jel do Průhonic, pak na výpadovku na sever. Během těchto cest si vás oklepnou, jestli jste skutečně sám, jestli vás někdo nesleduje apod. Až pak dojde k setkání, vy zaplatíte a dostanete klíčky a papíry. O klucích se nic nedozvíte a jejich číslo mobilu je vám taky k ničemu. Máme jich ve skladu asi sto přeplacených SIM karet s novým telefonním číslem a pětistovkovým kupónem. Na každou akci používáme číslo, které pak hned zahodíme. Zisk z kšeftu nám to bohatě vynahradí..." 

Podvody s leasingem 

Pašeráci používají tři hlavní trasy. Nejfrekventovanější je severovýchodní cesta - do Polska a dále pak do Běloruska, Litvy, Ruska a na Ukrajinu. Druhou exponovanou trasou je východní cesta - na Slovensko, odtud na Ukrajinu nebo do Polska. Už méně frekventovaná je jihovýchodní cesta - přes Slovensko a Maďarsko do států bývalé Jugoslávie, do Bulharska a někdy i do Turecka a dál. Kriminalisté však mají signály i o dalších trasách, například přes Německo a Finsko do Ruska. Samostatnou kapitolou jsou pronájmy automobilů legitimním způsobem (zloděj si na falešné doklady najme automobil, který převeze do ciziny) a především leasingové podvody. Odborníci odhadují, že z celkového počtu ukradených automobilů jde zhruba o 40 procent takových případů. To ostatně potvrzuje i člen zlodějského gangu Goes. "Například většina ukradených fabií byla leasingovým podvodem. Protože to je přesně typ auta, které se vám na kšeft nevyplatí ukrást," říká rezolutně Goes.

tenhle blábol je především už hodně starej. Odhaduju to na víc, jak deset let. Spíš bych řekl téměř 15.  

P.S. : čtu dál a vidím, že tentýž názor na stáří článku nemám z daleka sám. Krom toho, že je plný absolutních nesmyslů, jako např. o těch jedenácti manuálech, je tam řada prehistorických informací (viz BMW 850 CSI - kdypak se tohle auto vyrábělo, kontrolování čísel motoru - odkdy už se neregistrují, atd., atd..) Tenhle článek je ovšem hlavně  jedna velká blbost.  

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ukrast se samozrejme da uplne cokoliv i sebelepe zabezpecene, ale zaroven nemam rad, kdyz nekdo pise ze veci jako alarm, construct a podobne jsou vlastne uplna zbytecnost, protoze se daji prekonat a auto vam stejne ukradou. Prekonat se daji, ale pokud nekdo nebude enorme chtit zrovna vase auto, tak si proste vybere nejake mene zabezpecene. Ostatne ani tady na foru myslim nebyl pripad, ze by nekomu ukradli auto treba jen se zamcenym Constructem. Verim, ze se prekonat da, ale neverim, ze je to takova prdel jak se vsude pise, urcite to neni za 30 sekund a ani to nejde bez hluku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sorry za ot, ale neda me to. pred cca rokem me lupnuli dve octavky

OII - dva tajne vypinace - nalozeno na podval odvezeno (na slovensku)

OI - construct, paka na volant, tajny vypinac - prijela odtahovka a vuz nalozila

 

na oboje existuji kamerove zaznamy, OII lupic na slovensku chycen po roce - auto rozerano (diky policii SK). OI policie CR rovnou odepsala a ani moc nehledala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...