Leden 23, 20187 r Já na náklady hledím vždy pesimisticky, to je základ, :-) , a vychází mi to zcela jinak. Ten důležitý prvek je, že teď odhadujeme budoucí prodejní hodnotu auta po 4 letech, pro diesel, CNG a benzín. Pokud firma jede na operativním leasingu, tak do výpočtu vstupuje odhad leasingovky, za kolik to konkrétní auto za 4 roky prodá (uzavřená kalkulace, tedy pevná splátka). Leasingovka neřeší, kdo co ušetří, ale jaká je očekávaná tržní cena po 4 letech. Zatím u ojetin vítězí diesel, prodává se draho, po 10 letech nevím, asi ho eurokomouši utlučou, ale jaká bude tržní pozice ojetiny CNG oproti benzínové? .... teď je leasingovky oceňují stejně. Další věc je reálná spotřeba - to je kromě vstupní ceny nového a ojetiny další důležitý prvek. Za tabulkovou hodnotu spotřeby nelze běžně jezdit, ve firemní praxi je průměrná spotřeba mnohem výše. U dieselu máme průměry nějakých 25% nad tabulkovou, u benzínu rozhoduje lehká noha, tam to bude ještě výše. Atd. ... Abych to shrnul, mám pocit, že se aktuálně CNG nijak oficiálně nepodporuje, a proti dieslu se vede boj, proto na tom bude CNG asi lépe než diesel, a rozhodně lépe než benzin. Platí pro firemní zákazníky a velké km nájezdy.
Leden 23, 20187 r Optimismus ti závidím, já jsem realista. Uvidíme...můžeme za dva, tři roky zhodnotit vývoj, kdo se trefil a kdo ne.
Leden 24, 20187 r Jak to tak sleduji, tak jste možná přehlédli či přeslechli důležitou informaci, že se plynaři dohodli se státem na podpoře plynu na dalších 5 let do roku 2025. Takže zvýšení daně na úroveň benzínu či nafty se konat tak rychle nebude. To je pro nás jistě dobrá zpráva. Nicméně pokud se jednou daň dostane na úroveň ostatních paliv tak už ta výhoda CNG bude opravdu tak malá, že se každý vrátí k dieselu nebo elektrice pokud už bude dostupná cenově, dojezdem a nabíječkama. Tož tak borci :-)
Leden 24, 20187 r Horynka: Dohodli se jenom na tom, že od 2020 do 2025 by nemělo přijít další zvýšení zdanění. Články o tom informující mají schválně titulky a text psaný tak, aby to působilo na první pohled, že se žádné zvyšování daní konat nebude. Všechno, co jsme tu probírali, samozřejmě platí. První zvýšení zdanění o 100% přišlo letos, další o 100% přijde na začátku 2020.
Leden 24, 20187 r Pánové, toto je motorová sekce a téma o konkrétním motoru, takže tuto debatu končím. Máte tady celou plynařskou sekci, tak tam můžete pokračovat.
Únor 8, 20187 r Nedávno jsem natankoval 16,87kg plynu, a to jsem před tím ještě dojížděl na plyn při skoro prázdných nádržích. To mne udivilo, vím, občas se to někomu přihodí, ale zatím nikdy jsem nenatankoval víc než 15 kg... Ledaže by ... měli na Benzině na stojanu ... namontované taxikářské turbo !!! :-) Upraveno Únor 8, 20187 r od Wdog
Únor 8, 20187 r V mrazu se tam vždycky vleze víc, v létě v horku zas míň. A teď co v dolních Vítkovicích nechává plnička přelézt tlak lehce přes 200 bar, tak těch 17kg naberu co chvíli. Taky na to i víc najedu, odpovídá to.
Únor 16, 20187 r Octavii G-tec mám teprve měsíc, nicméně najeto má 26.000 km, dosavadní zkušenosti jsou, že se dá natankovat mezi 15-16 kg plynu teď v zimě. Spotřeba se pohybuje při plynulé, nicméně svižné jízdě mezi 3,5-4 kg, při svižné jízdě mezi 4-5 kg, ale na těch 5 už musím mít hodně těžkou nohu. Takže za mě spotřeba super, protože nejezdím zrovna 2x pomalu. Co je nevýhoda, tak určitě váha vozidla a nižší výkon, ale dá se na to zvyknout. Nicméně zase auto pěkně sedí, neplave a netříská od nápravy :-)
Únor 16, 20187 r Tak GTEC má multilink, to musí být poznat. Bez multilinku ano, hluk od zádní nápravy a rázy jsou horně kritizované.
Únor 16, 20187 r před 25 minutami, pava napsal: Takže ostatní nesedí, plavou a třískají do nápravy? Ve srovnání s CNG ty s jednoduchou nápravou a bez zátěže nádržemi jednoznačně. Upraveno Únor 16, 20187 r od bojler
Únor 18, 20187 r Ahoj. Chystam se koupit lehce jetou o3. Rok dva starou. Uvazuji taky o CNG verzi. Jak je na tom s vykonem? Samozrejme kazdy ma predstavu jinou. Ale courak to snad nebude coz? Da se pripadne udelat chip na vyssi vykon?
Únor 18, 20187 r Chip ti udělají, ale zrovna u tohoto motoru bych byl opatrnější. Jinak za mě je to takový základ pro běžnou jízdu bez zdržování, ale bez ambicí k předjíždění.
Únor 18, 20187 r CNG má 1.4 TSI 81kW, samozřejmě totožný motor v benzinové verzi je výkonnější - 110kW. Nicméně s CNG jsem jel a bohatě to stačí na běžné ježdění. Chip nevím...
Únor 18, 20187 r Diky hosi. Zajdu se s tim projet. Skoda, ze to nedelaji v tech 110kW. Chtel bych kombika a kdyz ho pak nalozim tak nevim nevim
Únor 18, 20187 r pockej si na novou 1.5tku DDD..nadrze z kompozitu, 21kg plynu.. to uz bude stat za uvahu... ovsem, cena bude vysoka, aspon ze zacatku, nez budou ojetiny..
Únor 18, 20187 r Jel jsem stim na dovolenou 1200km v 5ti s rakvi na strese a bylo to v pohode. Tata stim tahl karavan (1050kg) na to same misto a rikal ze to bylo v poho. Na nejake predjizdeni samozrejme nic moc....
Únor 18, 20187 r před 15 minutami, TraCker napsal: Diky hosi. Zajdu se s tim projet. Skoda, ze to nedelaji v tech 110kW. Chtel bych kombika a kdyz ho pak nalozim tak nevim nevim Určitě se projeď a uvidíš. Máme firemní kombík, několikrát jel úplně naloženej a v pohodě
Únor 18, 20187 r Kdyz budes mit nalozenej kombik, tak tezko budes chtit nekde zavodit. 81Kw, tj. 110 koni, musi byt uplne v pohodě na bezne jezdeni.
Únor 18, 20187 r JirkaBrno: znát v autě to není, pokud si s tím jel, tak to víš... a na novou verzi bych také nečekal, jedinou výhodou je více CNG
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.