Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

Stačí se podívat na testy v AutoTipu - není snad jediný, kde by pro různé neduhy (hlavně cukání) nebyly různé typy DSG kritizovány. Naposledy například cukání při rozjezdech v čísle 19/2018 v testu VW Golf Sportsvan 1.4 TSI 110 kW 7°DSG na 150 000 km. Podle redakce (a u Němců lze spíš předpokládat, že budou svým nadržovat) je to typická vlastnost projevující u celé řady testovaných koncernových aut. Jinak byla ovšem převodovka DSG po zmíněném nájezdu bez závad a znatelného opotřebení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, ci tu niekto tvrdil, ze DSG je inteligentnejsia ako clovek, ktory tam manevruje so saltpakou, no je to stale len blby pocitac, ktory robi to, co ho clovek naucil. DSG a vseobecne automat je otazkou komfortu. Das nohu na plyn a ides, neriesis, ci mas teraz zaradit o stupen viac alebo menej. Ak mas chut na jazdu podla svojich predstav, mas bud padla, alebo radis pakou v manualnom rezime. 

 

Nie je to pre kazdeho, avsak da sa na to zvyknut, len musis vediet, ci radsej chces komfort alebo skor chces byt kralom v radeni rychlosti a plnohodnotnym spravcom otacok motora...No a povedat o tych, co maju automaticku prevodovku, ze su nejaki neschopni vodici alebo taketo zvasty, to je trosku z cesty. Kazdy sa rozhoduje na zaklade svojho rozumu, svojich potrieb...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě stačí každé ráno jízda po městě. Při plynulém rozjezdu s manuálem musím už při zařazení dvojky skoro brzdit, protože ty jelita přede mnou se rozjíždí trhaně a přeřazují půl dne. Tady v diskuzi na internetu je to sice jeden borec s manuálem vedle druhého, ale reálně po silnici jezdí s manuálem převážně samé lopaty. Jeden z důvodů, proč mě manuál už dávno přestal bavit. Na tyhle situace je DSG ideální a čím více řidičů ji dostane, tím možná lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, j57 napsal:

No mě stačí každé ráno jízda po městě. Při plynulém rozjezdu s manuálem musím už při zařazení dvojky skoro brzdit, protože ty jelita přede mnou se rozjíždí trhaně a přeřazují půl dne. Tady v diskuzi na internetu je to sice jeden borec s manuálem vedle druhého, ale reálně po silnici jezdí s manuálem převážně samé lopaty. Jeden z důvodů, proč mě manuál už dávno přestal bavit. Na tyhle situace je DSG ideální a čím více řidičů ji dostane, tím možná lépe.

Takto nemůžeš generalizovat, protože to není jen o přeřazování, já se třeba prakticky denně lepím při stejném rozjezdu na semaforech na kufr autům, které manuál nemají již drahně let. Co za tím volantem řidiči dělají netuším. Vždy je to jen o řidiči, ne o technologii převodovky. Různých neumětelů je u obou variant dost. DSG nechci a doufám, že bude ještě léta možnost výběru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 10. 2018 na 21:35, j57 napsal:

No mě stačí každé ráno jízda po městě. Při plynulém rozjezdu s manuálem musím už při zařazení dvojky skoro brzdit, protože ty jelita přede mnou se rozjíždí trhaně a přeřazují půl dne. Tady v diskuzi na internetu je to sice jeden borec s manuálem vedle druhého, ale reálně po silnici jezdí s manuálem převážně samé lopaty. Jeden z důvodů, proč mě manuál už dávno přestal bavit. Na tyhle situace je DSG ideální a čím více řidičů ji dostane, tím možná lépe.

Jsem jelito s manuálem a asi zůstanu do té doby, než EU manuály zakáže. Ale proč? 

Proti automatu nic nemám, ale jeho provedení stojí za hovno (pardon, spíše je dnes automat poplatnej emisím). Lépe už bylo za dob s HD měničema. 

Dnes automat:

1. Poposkakuje s vozem při popojíždění. Nejhorší je třeba na trávě a do mírného kopce - zkuste si popojet o 10 cm za toho poskakování. 

2. Neustále podtáčí motor

3. Furt tam háže neutrál. Chová se to jako trabant s volnoběžkou. A ještě tomu říkají plachtění. Debilové asi neví na co jsou plachty a jaký je rozdíl když se jede na plachty a na neutrál. 

4. řadí jak potrhlý. Trochu přidám, podřazje. Uberu, rázem přeřadí téměř na volnoběh. 

5. Dám plný plyn a nic se neděje. Jakmile začne turbo zabírat plným krouťákem, rozhodne se podřazovat. Jako naschvál při plném krouťáku, aby spojky dostávaly na prdel. Já tedy plný krouťák do prokluzu spojek nedávám.

6....

 

 

 

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je strašně vtipné, jak ti, co DSG nemají vědí lépe, jaké to je, než ti, co tím denně jezdí a hlavně, jak je jim jasné, že to je napikaču i pro toho, co to používá. Asi my DSG pozitivní máme v hlavách všichni nas..., že nevíme, co je pro nás lepší, co jsme ochotni akceptovat, protože něco nám to vyváží a podobně a čekám na ty, co kolem DSG prošli někdy pouze v diskuzích na těch internetech.

 

Nepopírám, že někdy DSG je problematické, ale snad manuál nemá problémy? S každým manuálem se taky musí řidič sžít, často ani 2 auta stejného modelu nejsou stejná, jinak zabírá spojka, jinak se pohybuje v kulise fofrklackem. A někteří můžou sedět v čemkoliv a nikdy nepochopí, jak s tím pracovat, jak to ovládat a ani, že musí proto něco udělat., aby to jelo lépe. Někdo naopak sedne a po pár set km je v pohodě. Další věc je, že i DSG je "kus od kusu" + je to i otázka, s jakým motorem je to svázáno. Měl jsem 2 stejná auta s DSG, obě s 2.0TFSI, v jednom bylo DSG OK (najel jsem s ním 40tis km), vše jak by člověk čekal, žádné záškuby. V druhém je to horší, jednak to chtělo měnit ve 30tis mechatroniku a jednak vnímám jako nepříjemný problém náhodné záškuby při rozjezdech po zastavení na semaforech (hlavně, když je zastavení trošku agresivnější), kdy, jak už tady bylo psáno, to prostě někdy cukne. Stejně tak popojízdění při parkování někdy znamená škubnutí, nebo po ránu rozjezd v kopci znamená taky někdy škubnutí. Ale to není jízda, kterou trávím hodiny denně. I po letech (najel jsem s ním zatím cca 130tis km) mi to vadí, ale ne tak, abych zahodil jiná pozitiva. Další stejný vůz se stejným motorem jsem měl s manuálem, ten taky nebyl úplně OK, ale když to porovnám, DSG mi vyhovuje více, protože jezdím 80% Prahu a to je prostě někdy na palici, fofrklackovat. Kdybych jezdil denně 500km po dálnici, tak je to jiné. Každé řešení má svá pozitiva i negativa a je to na každém soudruhovi, aby si vybral, co je pro něj a jeho podmínky vhodnější. Někdo by to hned odsoudil po pár km s tím, že DSG je krám a už to nechce, ač má z jízdy 00nic zkušeností, nemá páru, že stejně, jako u spojky a klacku ve voze, kde právě prvně sedí, musí i zde své chování upravit, nečekat, že se to bude chovat jako manuál (protože to prostě manuál není), ale mlátí pantem, jak to je špatné a nejenom pro něj, ale pro všechny to musí být špatné, protože ON.

 

No tak protože ON můžu být i JÁ, tak DSG preferuji a všich ti, co jezdí manuálem, jsou amatéři, no :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Vždy jsem preferoval manuál, řadit si pěkně podle svého, zkusit se má vše, tak jsem koupil DSG 1,6 77 KW docela jsem byl spokojen, jen v kopcích ten výkon byl slabší a třeba 4 točila 3,5 - 4 tis ot  a nepřeřadila. Tak jsem to nechal čipnout na 103 KW a skoro nevím kdy to řadí. I v tom kopci kde točila jen 4 si to tam dá plynule 5 i 6 . Tak jsem opravdu jsem spokojen a k manuálu by jsem se nevracel.  -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tu pročítám vzpomněl jsem si jak si kamarádka kupovala nové auto. Tak jsme to sní rozebírál všeobecně, aby měla trochu přehled. Přidával můj pohled s plusy a mínusy na její otázky ohledně motorů asistentů atd. 

I jsem ji automatickou převodovku doporučil. 

A upozorňoval jsem ji ať si to hlavně nejdřív u dealera vyzkouší. 

Zkušební jízda s automatem proběhla. Měla auto na celý den. 

A když auto vracela usměvavý prodejce se ptal jestli se jí krásně jezdilo a co ten automat, že pro ní bude super volbou ?

Odpověď dostal. Cituji : // jsem sice blondýna a asi i tak jezdím ale ten váš slavný automat neví co dělá a už vůbec ne to co chci já. Jezdil jste v tom někdy? Měl by jste se s tím svézt protože to je možná rozbitý. //. 

Když mi to vyprávěla šel jsem smíchy do kolen ?????

Holt blondýna?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je opravdu podivný flame o něčem, co neexistuje... Bude se zase mazat ?!
Zvláště některé výroky jsou opravdu vydatné - musel jsem se smát, až mě břicho rozbolelo, nesmíš to @Clerfayt zase tak přehánět :w00t1:

Osobně mám DSG na 3. autě, možná to je motorizací, možná ne, ale většina zde uvedených výroků jsou bláboly ála "jedna paní povídala..."
A něco málo jsem najezdil jak s HDM, tak s variátorovými automaty, rozhodně bych neměnil jak z hlediska provozu, tak údržby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já taky něco přidám,i když jsem nechtěl.Mám už asi šesté auto s DSG.Co mě na některých sralo bylo podtáčení.U 7 kvaltu to zatím myslím,nikdo neumí posunout nahoru,u 1,2 TSI 2014 to bylo docela vopruz,ale u 1,8  TSi OIII už to bylo OK.U Superbu II TDi 2012 mi to kamarád dělat a pak to bylo super.Teď mám SIII 2,0 TSi a tak je to OK.Nikdy bych už do manuálu nešel,i když si s ním někdy rád ještě zajezdím,mám ho jak ve Fabii tak v Golfu VII,ale vždy se rád vrátím k DSG a ano,chce se s tím trošku naučit a zžít se.

Jinak co se týče měničových automatů,tak některé jsou katastrofa-ale to spíš ty staré vozy,ale např.nová Mazda CX-5 s 2,5 litrovým benzínem je super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celé je o tom, že těm, kteří DSG z různých důvodů nechtějí, je výrobcem postupně vnucováno bez možnosti výběru. Komu DSD vyhovuje, nechť ho má a je sním spokojen, ostatní ho zase nechtějí, tak nám ho nevnucujte, já moc dobře z vlastní zkušenosti vím, jak to funguje, respektive z mého pohledu nefunguje, takže děkuji, ale nechci. Proto jsem si opět koupil auto s klasickou manuální převodovkou. Tož tak.

  • Díky 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Pawouk napsal:

...respektive z mého pohledu nefunguje, takže děkuji, ale nechci. Proto jsem si opět koupil auto s klasickou manuální převodovkou. Tož tak...

 

před 19 hodinami, Pawouk napsal:

...DSG nechci a doufám, že bude ještě léta možnost výběru...

V 12. 7. 2018 na 9:44, Pawouk napsal:

...Opravdu nejsem padlý na hlavu. Nechte si svůj polofunkční rádoby automat a necpěte ho jiným.

 

Nějaká novější myšlenka na téma, jak je DSG špatná by nebyla ?

To už je jak kolovrátek ;) Čekal bych něco věcnějšího...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celé je o tom, že těm, kteří DSG z různých důvodů nechtějí, je výrobcem postupně vnucováno bez možnosti výběru. Komu DSD vyhovuje, nechť ho má a je sním spokojen, ostatní ho zase nechtějí, tak nám ho nevnucujte, já moc dobře z vlastní zkušenosti vím, jak to funguje, respektive z mého pohledu nefunguje, takže děkuji, ale nechci. Proto jsem si opět koupil auto s klasickou manuální převodovkou. Tož tak.


A to ho cpeme my? Ne. Jsou zde ti, co o tom rozhodují? Ne. Vnucují to zdejší majitelé? Ne.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolovrátek nekolovrátek - jsou řidiči, kteří nemají rádi (nebo nechtějí) DSG a pak ti, jenž jej mají a už by neměnili.

 

Já osobně DSG opravdu nemusím, ale majitelům kteří jej mají jej rozhodně nevymlouvám.

Už jsem to zde i psal - měl jsem možnost mít půjčené nějaké škodovky na víkend jenž měly právě automat. Samozřejmě nějakých 500km s každým z vozů (např. Yeti 1,2 Tsi, O III 2,0 Tdi RS, S III 2, 0 Tdi, O III 2,0 Tdi RS 4x4, Yeti 2,0 Tdi 4x4, Kodiaq 2,0 Tsi 4x4, Karoq 1,5 Tsi...)  na nějaké plnohodnotné rozhodně závěry nestačí, nicméně mě právě tyto zkušenosti nepřesvědčili o tom, abych si do nového vozu koupil DSG. Možná kdybych jezdil hodně po Praze (čemuž se snažím vyhýbat), tak by to byla nejspíše nutnost, ale na moje (soukromé) cesty si vystačím i s manuální převodovkou. Mě prostě baví manuál a není mi zatěžko se zdržovat spojkou a řadící pákou.

 

Každému holt vyhovuje něco jiného. Je proto naprosto zbytečné urážet tu druhou skupinu jenom proto, že má jiný názor.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...