libero Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 vidím dobre,alebo sa mi to na tej druhej fotografii zdá,že tie káble sú už po smrti?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 Proč se ti zdá že jsou po smrti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 pretože,keď sa pozriem hlavne na ten zelený,červený a hnedý,tak sú akoby nafúknuté...ale píšem,že sa mi to môže len zdať..počkajme čo napíšu ostatní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 (editace) Už jsem napsal, že ALTERNÁTOR NEMÁ KABEL K MÍNUSU = JE KOSTŘENEJ PŘES KONZOLU PŘÍMO NA MOTOR. Až motor je ukostřenej na kastli a s ní je spojená baterka. Takže klidně můžeš hledat, žádnej takovej kabel nenajdeš. Ty napětí i s tím poklesem na 14,15V při rejdu na doraz jsou v pořádku. 2 Libero - to nebude izolace samotných kabelů, to vypadá jako bužírky navlíknutý dodatečně na kabeláž - samotná izolace se nemá šanci takhle nafouknout. Editováno: 16. Únor 2012, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 Aha a kde je kostra motoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Únor 2012 Sdílet Vloženo 17. Únor 2012 Aha a kde je kostra motoru? Tak mi milej Hoňassi řekni, jestli se jen tak děláš, anebo jseš z toho "honění si" skutečně tak blbej??? Motor jako největší blok kovu v autě je vodivej celej, ten kostru nemá - ON SÁM JE KOSTRA!!! A s kastlí má spojení přes měděnou pletenou spojku - najdeš ji u silentbloku motoru! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 20. Únor 2012 Sdílet Vloženo 20. Únor 2012 Promin to mělo bejt kde je kostra na motoru.Příště si odpusť ty nadávky nebo jsem radši nepiš!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 2. Březen 2012 Sdílet Vloženo 2. Březen 2012 Tak mi alternátor dával napětí 14,35 a najednou sjem přijel domu a změřil ho a dával 11.8 a tet jsem nastartoval a dával zase 11.8 a chvliku jsem měl nohu na plynu zhruba 1500ot a potom na volnoběh dával 14.22 nevíte co to je regulátor nebo něco jiného? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Určitě regec. Buď elektronika, nebo jen jsou ubroušené uhlíky a nedosedají přesně na kroužky - chce to vyndat a podívat se. Pokud by se měl měnit regulátor, je dobré vyndat altík celý ven a nechat na soustruhu překontrolovat vystředění kontaktních kroužků na kotvě - jestli nejsou oskákané nebo dokonce oválné. V případě že tomu tak je, musejí se osoustružit do kruhu - oválné by zničily nový regec velmi rychle zas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Tak jasem po chvilkovém bádání rozdělal kryt na altiku a pak vyndal regulátor je tam docela málo místa:( ale povedlo se a tady jsou fotky někde jsem předtim četl že se zanášení uhlíky a mají se očistit lihem.ak jsem je očistil a očistil tu svorku a dal z a furt to dává 11.8 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
weisss Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Zdravím na mojí fábce 1,9tdi 2001 mi nejspíše odešli uhlíky,chci se zeptat zdali je potřeba vyndávat celej alternátor z auta abych se k nim dostal a mohl je vyměnit ? a případně jestli někdo neví na kolik korun ty uhlíky výjdou? Předem díky za odpovědi :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 NN je tam šroub 15,2x13 na jednom závitu a 4 šrouby s křížovou hlavou nejrřiv oddělat kryt a potom se dostaneš ke šroubkům k regulátoru.Někdo psal že umí vyměnit uhlíky ale spíš se kupuje celej regulátor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
weisss Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Tak to mě trochu překvapilo,že s tou výměnou uhlíků sou takový menší problémy a rději se mění celej regulátor. Ještě se chci zeptat jestli někdo neví o nějakým fotonávodu jak se to mění,hledám ale ještě sem zde nic takovýho nenašel :-\ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Hoňass - hm, tohle asi "huhlíkama" nebude, jsou pořád ještě dost dlouhý (v namontovaným stavu jsou vysunuté jen asi o 3mm z těch svých vodítek). Zbývají dvě možnosti - buď je vadný regec (elektronika), což je závada neopravitelná a mění se to jako celek, nebo máš pořád ještě někde v cestě kostřicího proudu přechodové odpory. Nejdřív zkus VŠECKY elektrické kontakty na tom odmontovaném regulátoru i na místech kam dosedají pořádně opucovat až na holý kov, abys vyloučil nedostatečný kontakt, dál zkontroluj napnutí a stav poháněcího řemenu - abys vyloučil jeho prokluz, rukou vyzkoušej chod rotoru alternátoru naprázdno - musí se po roztočení volně dotáčet (stav ložisek = nesmějí rotor brzdit, pokud se přidírají, má to podobné následky jako popisuješ). Pokud to nepomůže a nepomůže ani výměna regulátoru a altík bude dál dávat nízké napětí, je to na odbornější kontrolu a opravu - můžou být například proražené některé z diod v usměrňovači a to sám doma jen těžko změříš, pokud nejsi profík elektronik nebo aspoň hoodně zažraný amatér, nebo může být poškozená izolace drátů ve vinutí - závada málo pravděpodobná, ale přesto reálná. Je na Tobě, jestli zkusíš nejdřív koupit a vyměnit ten regec nebo celý altík dáš do odborné dílny na celkovou kontrolu - opravovat třeba mezizávitové zkraty doma je nereálné (odborný servis na točivé stroje to taky nedělá = v případě potřeby se přemotává a znovu impregnuje celé vinutí), ale třeba usměrňovací můstek se samo-domo vyměnit dá, jenže je tady otázka diagnostiky - JAK A ČÍM DOMA ZJISTÍŠ KONKRÉTNÍ ZÁVADU... Na zjištění těchto případných závad už obyčejný multimetr nestačí, navíc je potřeba altík pohánět nějakým motorem a měřit jak se chová v chodu a pod zatížením, na to mají odborné firmy speciální "zkušební stav = STEND". Servisy v mém okolí využívají hlavně tuhle firmu: http://www.zivefirmy.cz/kudrna-vojtech_f1107810 (nemají svůj vlastní web), je samozřejmé, že pokud to máš na Svitavsko z ruky, budeš muset najít podobně zaměřenou firmu ve svém okolí - značkové servisy Škoda přímo nedoporučuju, protože by to stálo minimálně dvojnásobek toho co ve finále dáš skutečným odborníkům a skončilo by to stejně plnou výměnou alternátoru za new kus - a to asi nechceš, i když by to bylo nejjednodušší - a samozřejmě nejdražší řešení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Aha .potom byl za napětí 13.8 když jsem jí chvíli šlapal na krk.ale pak jsem vyzvedával přítelkyni a jen co zabouchla dveře tak mě rozsvítilo asr a abs a po rozjetí i servo a potom jsem to furt hnal do otáček aby mě svítili aspon světla protože jsem potřeboval dojet domu . nemůže to bít ještě tím poslední dobou mě začla blbnout jednotka cetrálu a po zabouchnutí dveří se zamikají. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Tak tohle už je na větší měření - je potřeba změřit charakteristiku altíku, jak dává v závislosti na otáčkách napětí a jak se chová po zatížení. To doma uděláš jen hooodně těžko. A 13,8 je i na plný točky málo, to by měl dávat 14,4 až 14,5V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 No těch 13.8 mě to dávalo potom na volnoběh potom co jsem tomu trochu dával.ale tet jsem zase jezdil po jízdě to mělo 11.6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 6. Březen 2012 Sdílet Vloženo 6. Březen 2012 Takhle vypadá ta elektronika v regulátor a na pohode vypadá dobře je je zalitá nějakým silikonem a je to špinavě kryt se hejbal tak jsem to zalepil lepidlem na plasty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 6. Březen 2012 Sdílet Vloženo 6. Březen 2012 (editace) Tak to bylo vedení od regulátoru ale to uhnilí v té svorce pod startérem neví někdo jak se ta svorka rozdělá aby to mohl vyměnit protože to upadlo hnedka v té svorce:( a kam vede do řídící jednotky? mam vyměnit oba kabeli nebo jenom ten modrej?(předtim davalo 11.4 jak an volnoběh a i při 2000 ot a tet dava 14.3 na volnoběh:) ) Editováno: 6. Březen 2012, autor: Hoňass Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 13. Březen 2012 Sdílet Vloženo 13. Březen 2012 Tady je návod na rozdělání toho regulátoru snad jsem tam všechno označil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misa.jazz Vloženo 4. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2012 Ahoj. Rovnou se přidám, i když to zde vypadá jako ukončený. mám podobný problém, ale jen se potřebju ujistit. Kontrolka mi nedávnou zhasla (nesvítí vůbec). Včera mi jela normálně a dneska mi při startu problikla a zhasla. Předpokládám, že to je ten kablík, jak píšete, nebo jsem někde koukal, že by to mohly být uhlíky v alternátoru. CO jsem ale nenašel je, kde a jak to v tom alternátoru je a kde je ten káblík. Nejsem žádnej automechanik ani elektrikář, ale na druhou stranu se mi s tím nechce jezdit do servisu, pokud bych si to mohl udělat sám. Můžete mi sem, prosím, někdo dát nějakej odkaz, neb oobrázek, nebo cokoliv, co by mi pomohlo? Dík!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 4. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2012 Aky je tam motor ked 12V tak konektor kde zvykne byť problem je pod štarterom. Ano uhliky su v alternatore ale tie zvykli vydržať tak 230tis. +- Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladoci Vloženo 6. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2012 Ahoj,zdvihni auto,daj dole spodny kryt motoru a na prevodovke je konektor,idu tam dva kabliky z alternatoru,skus trochu potiahnut,uvidis,ze sa lahko utrhnu,casto sa to objavuje a uz to tu bolo viackarat.Na tdi to z konektoru ide do rj motoru,na benzinovom motore asi do bsg.skus to a uvidis.Inak ako kolega spomenul,ked pridas na 3000 otacok a zacne dobijat,tak to bude tento kablik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoňass Vloženo 20. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2012 mam prosbu ten modrej drát kam vede do řj? jakej pin? abych mohl najít kde je ten drát poškozenej protože už jsem ho opravoval ve svorkovnici pod převodovkou a tam ej v pohodě ale tet je asi poškozenej někde dál:(přes žárovku od baterky k altíku normálně dobijí. díky:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alesch69 Vloženo 1. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2012 Ahoj, také mám problém s problikáváním kontrolky dobíjení. Rosvítí se vždy, když se rozjíždím. Pokuď auto stojí nastartované na místě, tak se nic neděje, ale stačí, abych se začal rozjíždět a rosvítí se. Dobíjení sem měřil a vše OK. Zajímavé je, že při couvání to nedělá. Zkoušel sem stát na místě, zařadit jedničku a stát přitom na brzdě a jakmile jde motor do tahu, tak tak se rosvítí. Nestalo se to taky někomu? Dík za rady. zdravím, koukám, že je to dost dlouho, co to někdo řešil. Mám téměř stejný problém a chtěl bych vás poprosit o radu, co to může být? Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.