Fosgen Vloženo 20. Února Sdílet Vloženo 20. Února Pawoukovi děkuju za negativní hodnocení, ale dohadovat se nebudu. Dělám to tak a dělat dál budu. Nejsem sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 20. Února Sdílet Vloženo 20. Února Dříve jsem se snažil dávat k horní rysce, ale dvakrát jsem musel po preliti odpustit, dělal jsem to trubickou při teplém motoru a tak teď taky dávám mezi rysky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas666 Vloženo 20. Února Sdílet Vloženo 20. Února Ty dvě deci bych vůbec neřešil. To tomu motoru nijak neublíží. Jestli mezi rysky nebo na max je dle vkusu každého soudruha, je to úplně jedno.To že je ten olej tak brzo po výměně černý je dobře. Je to tím že dobře rozpouští karbon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vfi Vloženo 20. Února Sdílet Vloženo 20. Února (editace) Myslím, že je absolutně zbytečné bavit se o tom kolik, kdo oleje dolévá. Je předepsaná oblast A což, je zhruba od 1/3 měrky po max. Realita je taková, že pokud máš olej mezi minimem až maximem, tak se vlastně nic neděje. Rozhodně i tyto rysky nejsou vyloženě hraniční, je tam z výroby nějaká tolerance, kterou asi nikdo neznáme a proto jsem se ptal. Pokud, ale budu hnidopich a budeme se bavit o středu nebo maxu. Tak max. má pro mě více výhod: 1. větší množství oleje dokáže zachytit více bordelu, tím myslím hlavně oxidaci. 2. větší množství oleje se hůř ohřívá, což může být výhoda i nevýhoda. 3. TSI pravděpodobně spíš olej žere než, aby se natolik ředil benzínem, takže je tam větší rezerva. 4. Při nějakých brutálních náklonech a odstředivých silách je menší riziko nenasátí oleje. Po dnešním odsátí odhaduji, že rozdíl mezi středem a maxem je tak 0,4L, což není úplně málo. Jinak to auto mám krátce, jezdilo na olej každé dva roky. Teď mám najeto 74K a výměny byly 21k - 42k - 63k - 74K. Nalil jsem tam momentálně Ravenol SMP 5w-30 a plánuji ho tam nechat jen chvilku ať posbíra bordel a naleju tam VMP. BTW: když je olejová náplň 4,5L a vymění se vlastně jen cca. 4L, kde zůstává ten zbytek oleje? V hlavě? Editováno: 20. Února, autor: vfi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 20. Února Sdílet Vloženo 20. Února Však to je dobře že je černej, jde vidět že funguje a rozpouští karbonové úsady, u TSI je takováto barva normální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 20. Února Sdílet Vloženo 20. Února když uděláš "kapkový test" = kapneš na bílý list papíru, tak to tak tragicky vypadat nebude. https://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fotov/_ps_932Motor_checkup-CZ.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vfi Vloženo 6. Března Sdílet Vloženo 6. Března Tak jsem byl dnes na stk a byl jsem nemile překvapen. Teče mi olej kolem výpustného šroubu. Olej měněn před 500km, použil se nový šroub i podložka, utaženo na 30nm. Otázka, co s tím. Trochu se obávám, že novej šroub s podložkou tomu nepomůže. Před výměnou bylo sucho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ejveen Vloženo 6. Března Sdílet Vloženo 6. Března Nikdy jsem nepochopil "nutnost" měnit šroub a podložku při každé výměně, nedává mi to smysl, naopak každý nový šroub bude mít trochu jiný závit a opotřebí závit v hliníkové vaně. Na jednom autě měním olej už 12 let, pořád stejný šroub a pořád všechno OK. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 6. Března Sdílet Vloženo 6. Března to vfi: míval jsem taky kapku na vypouštěcím šroubu, zkusil ho vyměnit, ale nakonec jsem ho začal více dotahovat a již nepropouští. Nemám ale momentový klíč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 6. Března Sdílet Vloženo 6. Března A co to "po instalatérsku" pojistit teflonovou páskou na závitu??? A nebo těsnicí kroužek natřít těsnicím tmelem na motory??? Možnosti jsou ..... Blbý je, že to, že to "teče" zjistíš, až když tam naleješ olej a já bych kvůli tomu olej nevypouštěl. 😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 6. Března Sdílet Vloženo 6. Března před 6 hodinami, ejveen napsal: Nikdy jsem nepochopil "nutnost" měnit šroub a podložku při každé výměně, nedává mi to smysl, naopak každý nový šroub bude mít trochu jiný závit a opotřebí závit v hliníkové vaně. Na jednom autě měním olej už 12 let, pořád stejný šroub a pořád všechno OK. Ja mením olej po 3-7000km s vždy ide nova skrutka, stojí originál 1euro. Na octavii 2 mi kvôli nej raz tiekol olej nie je to sranda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vfi Vloženo 6. Března Sdílet Vloženo 6. Března Tak vyřešeno asi. Jsem blbec. 1. Plechová vana má mírně zdeformovanou dosedací plochu pro podložku. Buď je takto z výroby a prý se to stává, nebo to někdo utáhl více. 2. Špatná podložka, má tu být dutá hliníková, která se zdeformuje při utažení, vždycky tedy novou. Upřímně pásku ani tmely používat nechci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ovce Vloženo 22. Července Sdílet Vloženo 22. Července Pochopil jsem dobře že k proměnlivému intervalu je olej 504 a viskozita 5W30? Za 5000 km měním olej ale hlásilo to zkontrolujte hladinu oleje. Je tam kousek nad spodní riskou tak bych tam dvě tři deci raději nalil ale nikde nemám štítek co tam je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Července Sdílet Vloženo 22. Července Proměnlivý interval VW 504 00. Pevný interval VW 502 00. Výrobce dále uvádí: Pokud nemáte k dispozici předepsaný motorový olej, je možné doplnit max. 0,5 l oleje následujících specifikací: ■ benzinové motory: ACEA A3/ACEA B4 nebo API SN, (API SM); Viskozitní specifikaci výrobce neuvádí. Takže dle toho, co se v dané normě vyrábí. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vfi Vloženo 16. Srpna Sdílet Vloženo 16. Srpna Pánové hledám doporučení/názor... Olejový interval jsem si nastavil na 7 500km, jezdím krátké trasy v kolonách po městě a používám Ravenol 5w-30 VMP. Má smysl přecházet například na 5w-40 VST a podobné? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 16. Srpna Sdílet Vloženo 16. Srpna Fabiu mám v podobnom prevádzkovom režime, a dávam už výhradne iba 0W-30. Aktuálne je v motore Ravenol SSO, čo je klasický ACEA A3 olej s vyšším TBN (tým pádom so schválením VW 502.00). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vfi Vloženo 23. Srpna Sdílet Vloženo 23. Srpna Hmm ten jsem nějak přehlédl, ten SSO vypadá jako ideální varianta. Díky za tip. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Seba7 Vloženo 23. Srpna Sdílet Vloženo 23. Srpna (editace) V 22. 7. 2024 na 19:57, Pawouk napsal: Proměnlivý interval VW 504 00. Pevný interval VW 502 00. Výrobce dále uvádí: Pokud nemáte k dispozici předepsaný motorový olej, je možné doplnit max. 0,5 l oleje následujících specifikací: ■ benzinové motory: ACEA A3/ACEA B4 nebo API SN, (API SM); Viskozitní specifikaci výrobce neuvádí. Takže dle toho, co se v dané normě vyrábí. A co se stane, když používám 0w-30 tedy VW 504 00 ale budu měnit každých 15tis.km ? Editováno: 23. Srpna, autor: Seba7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 23. Srpna Sdílet Vloženo 23. Srpna (editace) Nic, možná zaplatíš o pár korun více (VW504 00 bývá o něco dražší než VW502 00). EDIT: Samozřejmě za předpokladu, že tvé auto je pro danou normu oleje přizpůsobeno. Editováno: 23. Srpna, autor: Martab 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 23. Srpna Sdílet Vloženo 23. Srpna před 2 hodinami, Seba7 napsal: A co se stane, když používám 0w-30 tedy VW 504 00 ale budu měnit každých 15tis.km ? nic , delam to taky tak, od zacatku tam je VW508 (0-20W) a menim po roce nebo 15 tisic km 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vfi Vloženo 16. Října Sdílet Vloženo 16. Října Před nějakou dobou jsem kupoval originální hliníkový těsnicí kroužek pod výpustnej šroub, ale když teď kouknu např. na škoda-díly, tak dle fotky je měděnej. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n0138158-tesnici-krouzek-skoda-43134.html Nedokázal byste mi někdo říct, co tam opravdu patří? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas666 Vloženo 16. Října Sdílet Vloženo 16. Října Hliník nebo měď. To je asi jedno. Co tam dáš to tam bude. Měď dokážeš použít vícekrát. Hliník se hned vymáčkne a při další výměně je potřeba ho hned měnit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 16. Října Sdílet Vloženo 16. Října Je to přesně tak. Objednával jsem opakovaně za škoda díly podle stejného čísla dílu a pokaždé mi přišel jiný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas666 Vloženo 16. Října Sdílet Vloženo 16. Října Pokud vím tak na 1.4 TSI je zátka který je na obrázku a pod ní se podložka nedává. Už podložku na sobě má. Sice ocelovou ale ta to spolehlivě dotěsní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 16. Října Sdílet Vloženo 16. Října Ano takovou mám i na 1.4 16v bez turba a to samé jsem kdysi kupoval od Febi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.