Přejít na obsah

Motorový olej - výměna


rodolfo

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím, chci se zeptat ohledně specifikace oleje pro tuto motorizaci, do 60tkm jsem měl specifikací oleje vw508 (0w20) jenže to mi z důvodu minulého majitele, nebylo známo. Nyní jsem při intervalu v 70tkm měnil olej, kdy byla použita druhá možná specifikace a to vew504 (0w30), s udávaným dodatkem, že mohou být nepatrně horší emisní hodnoty, chci se zeptat zdali

1. Která norma spolu s udávanou viskozitou je pro motor vhodnější z dlouhodobého hlediska a 

2. Zdali můžu zpětně přejít na původní normu vw 508 (0w20) i když je řidší. Díky za rozumné odpovědi, nejsem z tohoto ,,řemesla,, 

Editováno: , autor: Octavia3 lover
Chyba textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

1. Někdo hned přechází na 504, ale teď si nejsem jistý, jestli má 504 stejně kvalitní aditivaci proti LSPI, což je něco, co opravdu nechceš. Na tohle asi jasnou odpověď nenajdeš. 

2. Autorizák ti taky nalije, co je zrovna v sudu, takže kvůli jedné výměně za lehce vyšší viskozitu bych to nehrotil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba oleje je trochu dána i jízdním stylem, roste s otáčkami. Ohledně oleje pro 1.4 TSI nemám přesné údaje, ale u 1.5 TSI DADA je varianta VW 508.00 (0W20) a VW 504.00 (5W30). U 1.2 TSI CYVB je varianta VW 504.00 (5W30) a VW 502.00 (5W40). Pak bych očekával, že 1.4 TSI bude v pohodě akceptovat VW 504.00 (5W30). Dá se pak očekávat, že spotřeba oleje klesne, alespoň tak tomu bylo třeba u motoru Opel 1.6 X16SZR, a to byl opravdový velký olejožrout ve vyšších jednotkách dcl na 1 000 km. Náplň od výrobce byla 10W40, povolná varianta byla 15W40. Po přechodu na 15W40 byla spotřeba oleje u motorů ve slušném stavu přijatelná. Myslím si, že při přechodu na olej s vyšší viskozitou je lepší klidnější jízda po studeném startu a určitě vypnout Stop-start. Nižší cena oleje 5W30 oproti 0W20 a 0W30 by mohla „pomoci“ zkrátit interval výměn do rozsahu mezi 10 000 km ž 15 000 km, to motoru maximálně prospěje. Určitě bych ale nestřídal oleje stylem jednou 0W20 a jednou 5W30, to je špatná cesta, vybrat si jednu výrobcem schválenou specifikaci a tu používat stále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím řešim problém s výběrem oleje, mám 1,4 TSI 110kw kde jsem udávaná norma oleje vw 508 nejčastěji 0w20, a alternativní vw 504 (5w30 a 0w30) jako prvonáplň, jsem měl v motoru od výroby 0w20 v 68tis km byl výměn olej dle normy vw 504 (0w30) , kde uvádí že můžou být jen horší hodnoty emisí, nyní mám asi 74tis km a auto se mi zdá hlučnější a za studeného startu mnohem větší vibrace doprovázené kolísáním otáček po dobu cca. 10sec. Nevím zda to má na svědomí nový olej.

 

Moje otázka směřuje k nějakému řidiči s reálnou zkušenosti s tímto olejem, nebo osobně která zná problematiku

1) Zda je možné opět přejít na řidší variantu a jinou specifikaci tedy vw508, nebo je to problém a popřípadě vaše zkušenosti, nechci tam to normy míchat a mít z toho guláš.

2)Někdo nějaký názor, který je vhodnější?

3) Někdo nějaký větší nájezd a poznatky k těmto olejům, případně radu, kde se na odborníka obrátit? Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Na mojom 1.4 TSI 103 kW (Golf 7) je predpis 502.00 (FIX) / 504.00 (LL) a oleje tam isli vzdy LL:
SHELL HUP AV-L 5W-30 / CASTROL EP LL3 5W-30 / SHELL HUP AV-L 0W-30 / SHELL HU ECT C2/C3 0W-30.

Laicky som medzi nimi nebadal ziadny podstatny rozdiel (subjektivne mozno len vyssia spotreba oleja 0w-30) a pri kombinacii zhruba 10% mesto / 30% okresky / 60% dialnice (60 / 100 / 150 tacho kmh) kolise spotreba okolo 6.0 l (ked neratam obcasne preteky do vrchu alebo prazdne sobotne dialnice v noci) ale jedine pri eko rally na okreskach (ak vynulujem spotrebu po zahriati oleja) som schopny dostat sa pod 5 l (ale pri pomerne unavnom sustredeni).

Takze uz davnejsie som spekuloval na tym ze by som skusil 508.00 0w-20 (ok mozno sialeny napad) na zaklade tychto clankov:
http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-22018/lspi-a-superlubricita-.html
http://udrzbapodniku.cz/index.php?id=47&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=6584&cHash=0b796999d1&type=98

a podla dostupnych info by to bolo v poriadku:
https://www.auto.cz/nove-motorove-oleje-0w-20-zelene-a-ridke-jak-budou-chutnat-motorum-111485 
https://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_2020_01/auto_cz.JPG.5c18d5fafc25cc0945bf63e2d03d15e8.JPG 
https://forum.skodahome.cz/topic/138555-olej-0w20-od-201612/?tab=comments#comment-2267829

Od importera som ale dostal mailom info: výrobca nedoporučuje používanie oleja s normou VW 508.00 (pre motory s 502.00 (FIX) / 504.00 (LL)). V prípade poruchy motora vyvolanej použitím nesprávneho oleja výrobca nenesia žiadnu zodpovednosť. Takze som to nechal plavat pricom som si myslel ze to suvisi s povrchovou upravou vloziek valcov kde 1.4 90 kW / 103 kW (resp aj 1.4 92 kW / 110 kW) je honovana siva liatina (grey cast iron) a 1.5 96 kW / 110 kW je APS (atmospheric plasma spraying), ale 96 kW je tiez bez APS.

Nedavno som narazil na novu info ktora mozno vyriesila aj dilemu preco niektore 1.4 110 kw maju LL predpis 504.00 a ine 508.00 (alternativne 504.00 so zhorsenim emisii) a podla nich to vyzera tak ze bez OPF je to 504.00 a s OPF zase 508.00: (Edit: nejde o OPF ale o iny katalyzator)
https://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_2020_01/AE0508B9-EA84-480B-AEF6-2A500F1B2F35.jpeg.7c323b76c722f129262e78d43d170f0d.jpeg
https://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_2017_06/TSI.JPG.d4877760db7bf0cb5a5f381e95885c56.JPG
https://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_2017_10/1.jpg.0f73ac6c0ba5638023aff13619b9f2a9.jpg

Konecne k pointe totiz nedavno som (sice len kratko) jazdil s nahradnou Octaviou 3. Najprv som si podla spotreby dokonca myslel ze je to napr 1.2 77 kW (ktoru som mal pozicanu davnejsie predtym) ale na moje prekvapenie to bola 1.4 110 kW (olej 508.00 MOBIL 1 ESP X2 0W-20) a pri kombinacii cca 20% mesto / 80% okresky bola spotreba s prehladom pod 5 l pricom s mojim 1.4 103 kW (Golf 7) by som na tom useku bol vdacny za spotrebu tesne pod 6 l.

Pouzite oleje rozdielnych predpisov by teoreticky mali robit v spotrebe 0.2 l (co je rozdiel papierovych kombinovanych spotrieb) a ak je to este stale aktualne tak v tvojom pripade (aj na zaklade info vyssie) by v samotnom navrate k 508.00 0w-20 nemal byt ziadny problem pricom dalej je to uz potom o preferenciach uzivatela...

Editováno: , autor: papundekel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Update. Rozdiel v LL predpise pre 1.4 110 kw suvisi s emisnou normou tzn Euro 5 (504.00) vs Euro 6 (508.00 (alternativne 504.00)) na zaklade info:

Agregáty jsou připraveny na Euro 6, do počátku roku 2015 ale budou montovány jako Euro 5. Pro Euro 6 je nutný mnohem dražší katalyzátor s vyšším podílem platiny a rhodia. https://www.auto.cz/nova-skoda-octavia-iii-2013-uz-jsme-ji-ridili-70883

A teda filter pevnych castic (OPF resp GPF) prisiel az s 1.5 TSI:

 

On 4/10/2018 at 6:31 PM, Pawouk said:

No nevím, šéfové ze ŠA říkají něco jiného - má to být již v polovině roku, což se dá interpretovat, že od MR2019 někdy koncem května/června? I když o motoru 2.0 TSI tam nic nebylo uvedeno,

 

Informace ze září 2017:

Šéf prodeje ŠA v ČR Vlček: 1.5 TSI v OIII v ČR bude příští rok a to rovnou s GPF.

Člen představenstva za technický vývoj Strube: Filtry pevných částic (GPF) dostanou všechny motory 1.0 a 1.5 TSI v polovině příštího roku.


Edit. Info o predpisoch a triedach olejov prehladne zhrnute (v rustine) https://vagdrive.com/threads/originalnye-motornye-masla-volkswagen.1218/ napr:

Benzínové motory s filtrom pevných častíc:

  • flexibilné intervaly údržby VW 508 00 alebo alternatívne VW 504 00
  • pevné intervaly údržby VW 508 00 alebo alternatívne VW 504 00

Benzínové motory bez filtra pevných častíc:

  • flexibilné intervaly údržby VW 508 00 alebo alternatívne VW 504 00
  • pevná frekvencia údržby VW 502 00

Použitie VW 504 00 namiesto VW 508 00 môže mať za následok vyššiu spotrebu paliva a vyššie emisie CO2.

Plus je tam aj pomerne zaujimava info o tom ze koncern po dlhych rokoch konci s olejmi CASTROL a prechadza na SHELL...

Editováno: , autor: papundekel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patří do tvého motoru? Snižuje spotřebu? To jako průkazně měřitelně za běžného provozu, nebo jen laboratorně? Měl bys totiž porovnávat identické motory, Já mám 1.4 TSI CZDA 110 kW a není problém mimo město a dálnice jezdit i pod pět litrů (a tím nemyslím economyrun), olej tam přitom mám dle normy pro pevný interval VW 502 00 5W-40 nějaký Castrol, co tam leje autorizák. Vyšší emise mě nezajímají. Moc to prožíváš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Já si objednal ze Škoda díly SHELL ULTRA Professional AV-L 0W-3 5l. Olej jsem nechal měnit při koupi auta v 52 tisících, ale předtím dle servisního plánu byl olej měněn pouze jednou, takže to teď radši po 6-7 tisících proplachnu a snad to pomůže od případného bordelu.

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím si že by tam byl jak ty říkáš nějaký bordel,to že předchozí majitel nechal vyměnit olej dle servisního plánu na 30.tis. ,další výměnu už jsi dělal ty po dalších 22…neplaš se vždyť ten motor nemá nic najeto,měň olej dál po 15.tis a máš klid,taky nejsem příznivce longlife výměn po 30 ale nemyslím že by jedna prodloužená výměna motor nějak zanesla;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám dotaz, chystám se na výměnu oleje u O3 1.4 TSI 110 kW CZDA, najeto 120tis. Auto máme chvilku, koupeno přes Škoda plus, jezdilo v Německu a jediné info na štítku původního oleje v motoru je 5W-30. V autě je už nastaven pevný interval 15tis Km a tak to i zůstane, najedeme tak max 8 tis ročně. Ve výběru mám dražší CASTROL EDGE 5W-30 TITANIUM FST (VW 504.00) a nebo levnější Shell HELIX HX7 Professional AV 5W-30 (VW 502.00). Myslíte že i ten Shell by na tento nízký roční nájezd plně dostačoval? Dík.    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak jsem blbec a podařilo se mi přelít olej, nevím jak se mi to povedlo...  Každopádně dokáže někdo říct kolik mm nad rysku je už fakt rizikových? Mám to odsávat nebo se na to mám vykašlat? Od oka cca. 3mm nad max.

image.thumb.jpeg.70482d4ccabe13160f94143d4486a684.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že nemá. Olej má být na měrce v určité oblasti. Pravidelně se dolévá na max. a jak tu již někdo psal výše, předepsaná výměna olejové náplně jsou 4L. 

image.thumb.jpeg.31603883b2156df06e1a375486e91799.jpeg

Editováno: , autor: vfi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, vfi napsal:

Tak jsem blbec a podařilo se mi přelít olej, nevím jak se mi to povedlo...  Každopádně dokáže někdo říct kolik mm nad rysku je už fakt rizikových? Mám to odsávat nebo se na to mám vykašlat? Od oka cca. 3mm nad max.

image.thumb.jpeg.70482d4ccabe13160f94143d4486a684.jpeg

Takže zpět k věci, já bych nějaké 3 mm nad max neřešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...