Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte. Nějaké rady, jak správně a dobře zajet motor? 1.2 tsi (77kw). Díky

Upraveno od 12tsi77kw

Taky bych se přidal k dotazu. Dnes mi má dorazit auto na salón, takže příští týden snad už vyjedeme. Rád bych, aby auto bylo dobře zajeté! Poradíte?

to co píšou v návodu :) laicky řečeno prvních 1000-1500km nejezdit nad 3tis otáček, tak jsem to dělal já

 

post-31118-0-23940100-1399444549_thumb.j

Upraveno od rogerer

  • 2 týdny později...

Ja zajížděl +- 5000 km pak výmněna oleje

v navodu mas 1500km, tak nechapu proc si to dusil 5tis km? :)

to ja osobne jsem teda tech 1500km chtel najet co nejrychleji, abych tomu konecne mohl duponout a poradne okostovat ten 77kw motor.

 

apropo, dle meho laickeho nazoru na zajeti motoru ma stejne vliv prvnich par desitek km, obzvlast jak tomu na plygonu ve fabrice daji cocku, aby z vozu vypadaly  prebytecne srouby, ktere zapomneli na lince utahnout, takze nasledne reseni jestil zajizdet 1500 nebo 2000km uz je uplne mimo.  :D

 

s klidnym srdcem to zajedte dle navodu s postupnou zatezi na motor a zbytek nereste.

Upraveno od pusher...

ono ve své podstatě, je v dnešní době zajíždění motoru už trochu pasé, pokud tomu nebudeš dávat vyloženě čočku a jezdit normálně a občas to vytáčet, nemělo by se nic stát...

Pokud motor obsahuje mechanické součástky(což obsahuje), které se o sebe třou a podléhají jiné teplotní roztažnosti (různé kovy), pnutí, a všemožných sil a tlaku, které v motoru působí a při výrobě jsou tzv. "napasovány" viz. článek o stavbě motorů pro škodovky, tak zajíždění rozhodně není pasé. A můj selský názor je, že pokud je delší a lineárnější, tak je i kvalitnější. Prodloužením záběhového období se rozhodně nic nezkazí. I dnes se dá motor špatně zajet(auta po redakčních testech).

Upraveno od Supermarine_Spitfire

OK, tak mi vysvětli, proč u Nissanu GT-R dělají výstupní kontrolu, kdy auto prohánějí po okruhu při maximálním výkonu a i při maximální rychlosti....

Já netvrdím že nejde zkurvit, ani netvrdím že úplně vynechat zajíždění, ale motory a jejich části se vyrábějí čím dál přesněji, už není potřeba tak opatrně motory zajíždět jako kdysi.

Nemusel bych to vysvětlovat, kdyby sis o výrobě motorů do GT-R něco přečetl. Jinak ano přesnost je fajn a je pravda, že díky přesnosti se nemusí na zajíždění hledět jako v minulosti(tam si ten motor teprve sedal). Ale POŘÁD je to mechanický stroj. tak se k němu musíme jako ke stroji chovat. Fyziku neojebeš.

A dokud bude v motoru víc jak jedna pohyblivá součást a to nedej bože aby se třela o jinou součást, tak to nebude jinak.

Upraveno od Supermarine_Spitfire

pouč mě, nebo mi dej odkaz, vím že je dělají asi jenom 4 lidi a 1 motor trvá cca jednu směnu a dělá se ručně. Ale jak ty píšeš, pořád tam jsou pohyblivé části, tak v čem je rozdíl ? 

Dovolím si napsat pár zkušeností. 3ks Audi V6 2.6.

1, zajíždění dle návodu, cca. od 1000 - 1500km vytáčení bez zátěže, poté palba k omezovači. Výsledek: auto dole bez tahu, ve vyšších otáčkách supr a max. rychlost nejvyšší.

2, řidič nic neřešil a jezdil s tím jako s traktorem.

Auto dole krásně zatahuje, ve vyšších otàčkách nic moc. Maximálka nejnižšší.

3, řidiči se střídali, ale poctivě zajížděli cca. 5000km. Potom jezdili jak bylo potřeba.

Nejlepší auto.Táhlo v celém spektru otáček a maximálka byla uprostřed.

Pokud tohle platí u všech motorů, tak je to ideál. Stačí když si majitel bude od začátku jezdit to svoje. Třetího případu jde dosáhnout tak, že manželka bude jezdit normálně a já jak prase  :punk:

Já jsem to zajížděl do těch 3tis km sice ve větším rozsahu otáček, ale přes 4,5-5 tis jsem moc nešel. Pak už jsem tomu dával fakt celé spektrum, to je asi nejepší. Jezdit co nejvíc různorodě.. Mimochodem při nějakých právě těch 3-5 tis km jsem valil Chorvatsko skoro furt dálnice 130-140. Tam už si to sedlo samo..

  • 1 měsíc později...

jak jsem mněnil olej po zajeti 5000km tak jsem se fakt dost divil co se z toho vypustilo za "srajdu" ! cucky kousky hliníku špony atd olej vypadal jako by byl vypuštaný z diselu po 40 tkm :) tadky mněnim co 10tkm a rohodně tam neliju to jejich srajdu 5w30 :( fuj ale o tom se tu už psal xkrát

toto myslíš zo srandy,že??...

cucky kousky hliníku špony atd 

 

lebo teraz tu určite vznikne davové šialenstvo  :kol-97:

já myslím že ne, protože ho nikdo nebere vážně :)

  • 2 týdny později...

mně je zcela fuk jak kdo mně bere nebo ne  ! a jestli mi někdo věří nebo jeho problem !

 

To co jsem napsal ohledně vypuštění oleje po 5000 km z rapidu 1.2 tsi je fakt !

 

A taky říkám že to nemusi být u každého motoru stejné !! pořát se tu zapomíná, na to tyhle motory "do sekaček na trávu " jsou dělany rychlou jehlou , a snaha o to co nejvíce vydělat se projevuje !

 

navic se zapomína na jednu zasadní věc ! motor 1.2 tsi je malý obsach a navíc má male turbo , které toči jako hovado ! a další věc je velké teplotní namahaní motoru !

 

navíc každý si muže skusi skušebně olej vypustit a zase dát spět není k tomu třeba žadné specialní nařadí !

 

A to jestli někdo olej po zajetí motoru vymněni po 5 tkm je jeho věc, ja to nikomu nenutím ! navic motoru to neublíží a jen prospěje :)

 

 

 

Rypicong kolik máš najeto na rapidu ?

Upraveno od vikyviky

jaký je rozdíl mezi 1.2 TSI a 1.4 16V co se týče sekačkovosti ? žadný velký rozdíl, obsah 1.2 je pro auto třídy Fabia zcela v pořádku a má ho drtivá většina automobilek a většinou bez turba... Benzínová atmosféra o velikosti 1.6 a vejš je holý nesmysl...

 

Jaké větší teplotní namáhání motoru máš na mysli ? Atmosféru musíš více točit, motor s turbem nemusíš tolik vytáčet...

 

najeto mám cca 2600Km

Ne, opravdu toto nelze brát vážně. On si ani neváží ostatních, stačí se podívat na úroveň těch příspěvků. Jen mne udivuje, že sem pořád píše, když je mu fuk, jestli ho někdo bere, nebo ne. Jediné v čem má pravdu je, že předčasná výměna oleje ničemu (kromě peněženky) nevadí.

:noot:

A to se nahodou trefil :)

  • 1 měsíc později...

Mám na mysli třeba katalizátor, který je umístěný před motorem tím padem se KAT více zahříva a na opak se od něho ohříva blok motoru ,nahledě na to že jen kusek od katu je turbo které se od katu taky dost zahřeje

 

po jízdě cca 150 km jsme skoušel mněřít teplotu toho kricího plechu nad katem , buhužel mněl jsem jen bezkontaktní  teplomněr do 500c šel za roh :)

každý sam si to muže zmněřit bekontaktním teplomněrem doporučí aby byl aspon do 800c a možná i více , zmněřete si motor 1.2tsi  a pak třeba 1.4 klasiku a bude vám jasno , idealní kdyby se udělala mapa teplot thermokamerou

 

Pawouk nemáš co lepšího na práci ? než tady dávat svoje nemístné příspěvky :kol-28:

Upraveno od vikyviky

Doporučoval bych ti, abys napřed změřil teplotu sám sobě, a to dřív, než sem zase začneš psát ty svoje moudra.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.