Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

před 9 hodinami, rayx napsal:

 

Ano, máš pravdu v tom, že to měří protejkající proud a i teplotu baterie, ale otázka má znít, proč to měří ... B) Měří to právě jen proto, aby mohlo být vyhodnoceno, jak vysoko může regulace nabíjení akumulátoru jít při proměnlivém "inteligentním" režimu, což při starší "hloupé" konstantní regulaci není třeba ... Až někdo bude umět změnit zapsané podmínky např. té teploty aku, nebudete muset odpojovat konektor, ale jinak je to to nejrychlejší řešení a řeší to SSS a REKU najednou...

 

Tohle jsem sem už taky postoval

S-S +recu.jpgJ367.jpg179_reku_1.jpg

 

Takže tedy doporučujete vytáhnout kabilek u baterky a deaktivovat ss? Nepoškodí se baterka? A nestačí tedy obyčejný oloveny akumulator když bude ss vypnuté?? 

Editováno: , autor: Alda1993
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ti nikdo nepotvrdí, zkusit to můžeš, někteří budou argumentovat tím, že tak jezdí už rok, jiní zase napíší že s rekuperací jezdí taky několik let a v pohodě. Takže je to čistě jen na tobě. Je ověřené že to vypne rekuperaci a StartStop, co to udělá dalšího nikdo neví. A kdo to ví, ten to zatím neřekl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, osobne napsal:

Jo kolik litru na 100 km asitak usetri rekuperace tim, ze pri jizde neni standardne trvale dobijena autobaterie? Vyplati se to oproti nakladum na nakup nove autobaterie skoro kazde dva roky? Skodovka to byla nucena udelat kvuli plneni emisnich norem, pri jizde se nedobiji, tim padem je o neco malo nizsi spotreba paliva a vejdou se diky tomu do nejnovejsich emisnich norem, za tu cenu, ze se drive znici autobaterie, coz je uz boj majitele auta, pokud to vydrzi zarucni dobu 2 roky.

 

 

 

 

 

 

Na S3 som to meral pri zapnutej aj vypnutej rekuperácii na trase cca 350km, diaľnice a okresky. Je to rozdiel cca 0,3-0,5L /100km. Takže na 100km ušetrím cca 0,625€, na 10tis km je to 62€, ak je cena akumulátora približne 250€ tak je to návratnosť po cca 45tisíc kilometroch. Ale ja sám mám konektor vytiahnutý, nakoľko síce jazdím dlhé trasy, ale auto stojí občas aj 14 dní a hlavne v zime som už mal problémy so štartovaním (dlhý štart).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Alda1993 napsal:

Takže tedy doporučujete vytáhnout kabilek u baterky a deaktivovat ss? Nepoškodí se baterka? A nestačí tedy obyčejný oloveny akumulator když bude ss vypnuté?? 

Koukni, voltmetr jistě máš, pokud ne, zakup ho. Baterku bys snad měl bez větších problémů dostat novou tu, co tam má být, prostě máš to ještě 3 měsíce v garanci a snad soukromě.

No a pak jezdi a po odstavení vozidla a před startem baterku změř a uvidíš, jaký Volty bude mít a podle toho se rozhodneš jak budeš pokračovat dál B)

 

Pro starý dobrý olověnky, co se stále používaj, platí že 14,4V je hranice, nad kterou začíná baterie plynovat, Takže takový obecný pravidlo bylo, že regulátor měl při jízdě stabilizovat mezi cca 13,8-14-14,2-14,4 Volty, kde pod 13,8 je bráno jako nedobíjení, nad 14,4 jako přebíjení. To taky ale neplatí vždy, některý zvlášť Fordy měli dobíjení až 14,8V a proto třeba Varta psala, že tyhle autí mohly dostat jen jejich Blue nebo Silver uzavřený (celovápníkové) baterie, který to díky konstrukci víka snesly bez zvýšeného odparu ...

 

No a k doplnění info tady je další podklad sice už taky něco pamatující, ale předpoklady pro fungovaní rekuperace a podmínky, za kterých se zvedá regulované napětí z 12,5 na 13,5 to jistě bude mít velmi podobné i nyní B)

Strojový překlad

SSP 129 StartStop et récupération énergétique[32-39].fr.en.docx

SSP 129 StartStop et récupération énergétique[32-39].fr.cs.docx

z francouzké verze Seat SSP

http://www.geott.fr/wp-content/uploads/ssp/seat/SSP 129 StartStop et récupération énergétique.pdf

diskutováno již tady na poslední straně vlákna

 

Jinak to co se píše na forech, to vůbec neodráží reálnou situaci a nelze z toho vyvozovat, že je něco velký problém nebo naopak není, na fora chodí pár nadšenců, fandů ale i zoufalců, co hledaj radu v nesnázích, většina všech ostatních uživatelů/řidičů svý problémy řeší bez nějakýho vypisování někam na internet ... Takže hodnotit tady z pár zmínek několika uživatelů, jestli něco problém je nebo není, to naprosto nelze, jediné podklady k závažnosti problému má výrobce, který řeší reklamace, a takový info se nepublikují ...

Takže rada všem, pokud nejsem spokojený a mám věc v záruce, vždy reklamovat a nedat  se :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 5/24/2019 at 6:00 AM, Martab said:

Zase ty extrémy... Kolik znáte těch lidí co měnili baterii po dvou letech? Na fóru je mnoho uživatelů, ale ti co reálné měnili baterii po dvou letech je kolik, 10 nebo 20? Tím ten systém nechci obhajovat, ale nevím proč to až tak dramatizovat.

 

 

To je jako s kouřením - dělat si statistiku o kolika lidech vím, že dostalo rakovinu - přitom všichni víme co to dělá s organismem.

Na autobaterii není nic nepopsaného, je znám chemicko-elektrický děj a rovněž návod a doporučení výrobce. A z toho lze vycházet pro posuzování otázek dobíjení a měření stavu baterie.

Jasný že baterie je natolik kvalitní, že (statisticky) většinou vydrží tohle huntování přes ty dva roky záruky na baterii. A dokonce tady bylo i řečeno, že rekuperací ušetříme za cca 45tis km na novou baterii. Ale to neznamená že je takový proces dobíjení technicky v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba bych si mohl říct, že rekuperací ušetřím na novou baterii, protože za dva roky asi najedu přes těch 45tis km, ale to co mě vadí je, že jednou na horách v zahraničí nebo při spěchu do práce nenastartuju. A webasto jsem si připlatil taky ke svému užitku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pisal som o tomto probleme (citaj dalej) aj do samostatnej sekcie ale napadlo ci to nemoze mat suvis s baterkou tak sa skusim opytat tu. Jedna sa o to, ze niekedy z nicoho nic sa mi vyresetuju udaje na palubnom PC. Vsetky tri spotreby, trip, cas prehodena obrazovka na maxidote a podobne. Poslednu dobu sa to deje dost casto. Pisal som aj do servisu ale zatial ziadna odpoved a medzitym bola sluzobka teraz bude dlha dovolenka tak to nebudem mat cas riesit osobne.

 

Napadlo ma ci to nemoze svisiet s baterkou a poklesom napatia. Deje ta to pri startovani. Dokoncim jazdu vypnem motor vsetko je ok. Pridem neskor k autu nastartujem a udaje su resetnute. Len raz sa mi to stalo "nazivo". Ked som sedel v aute so zapnutym zapalovanim pozeram na PC zrazu preblik a udaje a nastavenia vyresetovane.

 

Zaciana ma to pekne stvat a jedine co ma napada je pokles napatia v baterii. ale nie som odbornik tak si necham poradit ak sa niekto najde. Tazko to aj dokazem servisu kedze neviem kedy sa to udeje.

 

Tiez ma napadlo ci nevyskusat odpojit ten konektor o ktorom sa tu tak vasnivo pise. Logicky by mi vychadzalo ze baterka bude udrziavana vo vyssich napatiach a diat sa to nebude. Vas nazor?

 

Este doplnujuca otazka. Mozno by som skusil pomerat ake tam mam napatia v roznych podmienkach. Staci voltmeter do zapalovaca?

 

Vdaka za akukolvek info

Editováno: , autor: trek11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

U dvojkové oktavie mi vydržel akumulátor 8 let. Teď čekám na O3 a co čtu, tak jediný řešení je snad udržovací storage nabíječka. Tak si úpravou zapojení modelářské jednu dělám. Nabíjení konstantním napětím na 13.2V s volbou zimní teplotní kompenzace a napětí 13.6V. Pak ať je v accu cokoliv, tak sulfatace by neměla nastat. Jedině se ta baterka může utrápit drsným cyklovánim a rázy toho "inteligentního" nabíjení. No jsu zvědavěj. CTX battery sense to bude hlídat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypnout Start&Stop určitě. Co se rekuperace a konektoru týče, to ti nikdo s jistotou neřekne/neporadí. Pár lidí zde na fóru jezdí s odpojeným konektorem a zatím se to jeví OK. Měřil jsem nedávno baterku a měla něco lehce přes 12,6. To při zapojeném konektoru neměla. Uvidíme, co to udělá v dlouhodobém horizontu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jakým napětím Ti to dobíjí. Když jezdím na dlouhé štreky a baterie je nabitá drží na mé AGM 13.8 V. Když používám webasto a baterie se tím dost vybíjí, systém dobíjí napětím až 14.8 V.  Až ji dobije, zase poklesne dobíjení na 13.8 V. 

AGM je náchylná na přebíjení. 13.8 V je v autě udržovací optimum. Setrvale větší napětí zapříčiní odpar z elektrolytu a baterie jde zu grund.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna AGM má mít hladiny napětí vyšší ve srovnání s klasikou, takže těch "nouzových" 14,4-14,5V při vytaženém konektoru jí uškodit nemůže a ani škody z odparu by neměly být vyšší než případná sulfatace z podbití ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při vytaženém konektoru mám palubní napětí stálých 13.6V-13.8V pro aku EFB   napětí takto o 0.2V kolísá, ale to je zřejmě jiného vlivu.  týden stále 13.6V, pak třeba jeden den 13.8V 

Editováno: , autor: JiVi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...