Alda1993 Vloženo 24. Květen 2019 Sdílet Vloženo 24. Květen 2019 (editace) před 9 hodinami, rayx napsal: Ano, máš pravdu v tom, že to měří protejkající proud a i teplotu baterie, ale otázka má znít, proč to měří ... Měří to právě jen proto, aby mohlo být vyhodnoceno, jak vysoko může regulace nabíjení akumulátoru jít při proměnlivém "inteligentním" režimu, což při starší "hloupé" konstantní regulaci není třeba ... Až někdo bude umět změnit zapsané podmínky např. té teploty aku, nebudete muset odpojovat konektor, ale jinak je to to nejrychlejší řešení a řeší to SSS a REKU najednou... Tohle jsem sem už taky postoval Takže tedy doporučujete vytáhnout kabilek u baterky a deaktivovat ss? Nepoškodí se baterka? A nestačí tedy obyčejný oloveny akumulator když bude ss vypnuté?? Editováno: 24. Květen 2019, autor: Alda1993 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 24. Květen 2019 Sdílet Vloženo 24. Květen 2019 To ti nikdo nepotvrdí, zkusit to můžeš, někteří budou argumentovat tím, že tak jezdí už rok, jiní zase napíší že s rekuperací jezdí taky několik let a v pohodě. Takže je to čistě jen na tobě. Je ověřené že to vypne rekuperaci a StartStop, co to udělá dalšího nikdo neví. A kdo to ví, ten to zatím neřekl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 24. Květen 2019 Sdílet Vloženo 24. Květen 2019 Vypne to SSS, rekuperaci a inteligentni dobijeni, nastavi to konstantni dobijeci napeti 14,2 - 14,4 V. Podle me je 14,4 V pro standardni oloveny akumulator uz moc, mohl by se prebijet a tim nicit, lepsi nechat EFB nebo AGM baterii, ty vydrzi vic. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janci47 Vloženo 24. Květen 2019 Sdílet Vloženo 24. Květen 2019 před 12 hodinami, osobne napsal: Jo kolik litru na 100 km asitak usetri rekuperace tim, ze pri jizde neni standardne trvale dobijena autobaterie? Vyplati se to oproti nakladum na nakup nove autobaterie skoro kazde dva roky? Skodovka to byla nucena udelat kvuli plneni emisnich norem, pri jizde se nedobiji, tim padem je o neco malo nizsi spotreba paliva a vejdou se diky tomu do nejnovejsich emisnich norem, za tu cenu, ze se drive znici autobaterie, coz je uz boj majitele auta, pokud to vydrzi zarucni dobu 2 roky. Na S3 som to meral pri zapnutej aj vypnutej rekuperácii na trase cca 350km, diaľnice a okresky. Je to rozdiel cca 0,3-0,5L /100km. Takže na 100km ušetrím cca 0,625€, na 10tis km je to 62€, ak je cena akumulátora približne 250€ tak je to návratnosť po cca 45tisíc kilometroch. Ale ja sám mám konektor vytiahnutý, nakoľko síce jazdím dlhé trasy, ale auto stojí občas aj 14 dní a hlavne v zime som už mal problémy so štartovaním (dlhý štart). 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 24. Květen 2019 Sdílet Vloženo 24. Květen 2019 před 3 hodinami, Alda1993 napsal: Takže tedy doporučujete vytáhnout kabilek u baterky a deaktivovat ss? Nepoškodí se baterka? A nestačí tedy obyčejný oloveny akumulator když bude ss vypnuté?? Koukni, voltmetr jistě máš, pokud ne, zakup ho. Baterku bys snad měl bez větších problémů dostat novou tu, co tam má být, prostě máš to ještě 3 měsíce v garanci a snad soukromě. No a pak jezdi a po odstavení vozidla a před startem baterku změř a uvidíš, jaký Volty bude mít a podle toho se rozhodneš jak budeš pokračovat dál Pro starý dobrý olověnky, co se stále používaj, platí že 14,4V je hranice, nad kterou začíná baterie plynovat, Takže takový obecný pravidlo bylo, že regulátor měl při jízdě stabilizovat mezi cca 13,8-14-14,2-14,4 Volty, kde pod 13,8 je bráno jako nedobíjení, nad 14,4 jako přebíjení. To taky ale neplatí vždy, některý zvlášť Fordy měli dobíjení až 14,8V a proto třeba Varta psala, že tyhle autí mohly dostat jen jejich Blue nebo Silver uzavřený (celovápníkové) baterie, který to díky konstrukci víka snesly bez zvýšeného odparu ... No a k doplnění info tady je další podklad sice už taky něco pamatující, ale předpoklady pro fungovaní rekuperace a podmínky, za kterých se zvedá regulované napětí z 12,5 na 13,5 to jistě bude mít velmi podobné i nyní Strojový překlad SSP 129 StartStop et récupération énergétique[32-39].fr.en.docx SSP 129 StartStop et récupération énergétique[32-39].fr.cs.docx z francouzké verze Seat SSP http://www.geott.fr/wp-content/uploads/ssp/seat/SSP 129 StartStop et récupération énergétique.pdf diskutováno již tady na poslední straně vlákna Jinak to co se píše na forech, to vůbec neodráží reálnou situaci a nelze z toho vyvozovat, že je něco velký problém nebo naopak není, na fora chodí pár nadšenců, fandů ale i zoufalců, co hledaj radu v nesnázích, většina všech ostatních uživatelů/řidičů svý problémy řeší bez nějakýho vypisování někam na internet ... Takže hodnotit tady z pár zmínek několika uživatelů, jestli něco problém je nebo není, to naprosto nelze, jediné podklady k závažnosti problému má výrobce, který řeší reklamace, a takový info se nepublikují ... Takže rada všem, pokud nejsem spokojený a mám věc v záruce, vždy reklamovat a nedat se Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alda1993 Vloženo 24. Květen 2019 Sdílet Vloženo 24. Květen 2019 (editace) Děkuju voltmetr jsem objednal tak uvidím Editováno: 24. Květen 2019, autor: Pawouk Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 24. Květen 2019 Sdílet Vloženo 24. Květen 2019 Maly OT k tomu Fordu. Tie napatove spicky pekne vypalovali H7ky napr. na Focusoch, kludne aj 3 sady za rok [emoji1751] Sa daval odpor pred nimi. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 25. Květen 2019 Sdílet Vloženo 25. Květen 2019 On 5/24/2019 at 6:00 AM, Martab said: Zase ty extrémy... Kolik znáte těch lidí co měnili baterii po dvou letech? Na fóru je mnoho uživatelů, ale ti co reálné měnili baterii po dvou letech je kolik, 10 nebo 20? Tím ten systém nechci obhajovat, ale nevím proč to až tak dramatizovat. To je jako s kouřením - dělat si statistiku o kolika lidech vím, že dostalo rakovinu - přitom všichni víme co to dělá s organismem. Na autobaterii není nic nepopsaného, je znám chemicko-elektrický děj a rovněž návod a doporučení výrobce. A z toho lze vycházet pro posuzování otázek dobíjení a měření stavu baterie. Jasný že baterie je natolik kvalitní, že (statisticky) většinou vydrží tohle huntování přes ty dva roky záruky na baterii. A dokonce tady bylo i řečeno, že rekuperací ušetříme za cca 45tis km na novou baterii. Ale to neznamená že je takový proces dobíjení technicky v pořádku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 25. Květen 2019 Sdílet Vloženo 25. Květen 2019 Třeba bych si mohl říct, že rekuperací ušetřím na novou baterii, protože za dva roky asi najedu přes těch 45tis km, ale to co mě vadí je, že jednou na horách v zahraničí nebo při spěchu do práce nenastartuju. A webasto jsem si připlatil taky ke svému užitku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 25. Květen 2019 Sdílet Vloženo 25. Květen 2019 Ale já netvrdím že je tento systém dobíjení v pořádku, však to i píšu v tom příspěvku. Jen netřeba z toho setkat větší problém než skutečně je, to je celé co jsem tom chtěl říci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trek11 Vloženo 29. Červen 2019 Sdílet Vloženo 29. Červen 2019 (editace) Pisal som o tomto probleme (citaj dalej) aj do samostatnej sekcie ale napadlo ci to nemoze mat suvis s baterkou tak sa skusim opytat tu. Jedna sa o to, ze niekedy z nicoho nic sa mi vyresetuju udaje na palubnom PC. Vsetky tri spotreby, trip, cas prehodena obrazovka na maxidote a podobne. Poslednu dobu sa to deje dost casto. Pisal som aj do servisu ale zatial ziadna odpoved a medzitym bola sluzobka teraz bude dlha dovolenka tak to nebudem mat cas riesit osobne. Napadlo ma ci to nemoze svisiet s baterkou a poklesom napatia. Deje ta to pri startovani. Dokoncim jazdu vypnem motor vsetko je ok. Pridem neskor k autu nastartujem a udaje su resetnute. Len raz sa mi to stalo "nazivo". Ked som sedel v aute so zapnutym zapalovanim pozeram na PC zrazu preblik a udaje a nastavenia vyresetovane. Zaciana ma to pekne stvat a jedine co ma napada je pokles napatia v baterii. ale nie som odbornik tak si necham poradit ak sa niekto najde. Tazko to aj dokazem servisu kedze neviem kedy sa to udeje. Tiez ma napadlo ci nevyskusat odpojit ten konektor o ktorom sa tu tak vasnivo pise. Logicky by mi vychadzalo ze baterka bude udrziavana vo vyssich napatiach a diat sa to nebude. Vas nazor? Este doplnujuca otazka. Mozno by som skusil pomerat ake tam mam napatia v roznych podmienkach. Staci voltmeter do zapalovaca? Vdaka za akukolvek info Editováno: 29. Červen 2019, autor: trek11 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 29. Červen 2019 Sdílet Vloženo 29. Červen 2019 A nejenze se bude baterie udrzovat ve vyssim napeti, nybrz i palubni sit za provozu vozidla. Coz muze mit kladny dopad i na snimace a jednotky. Proste staci vytahnout konektor... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 29. Červen 2019 Sdílet Vloženo 29. Červen 2019 S poklesom napatia to podla mna suvisiet nebude, pretoze viackrat som uz na svojom aute zazil, ze napatie kleslo pod 12 voltov v kludovom stave. Startovanie islo trochu tazsie, ale dlhodoba pamat sa urcite nevynulovala. Musel by si mat uplny vypadok energie, ako keby si odpojil baterku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trek11 Vloženo 29. Červen 2019 Sdílet Vloženo 29. Červen 2019 Mne paradoxne startovanie vobec problem nerobi. Ci je zima ci teplo. Kotroloval som pripojenie baterky a vyzera ze vsetko drzi. Nechce sa mi verit ze baterka by sa len tak odpojila a bol by uplny vypadok energie. Deje sa to pri startovani a to je v pohode Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radius_001 Vloženo 22. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2019 U dvojkové oktavie mi vydržel akumulátor 8 let. Teď čekám na O3 a co čtu, tak jediný řešení je snad udržovací storage nabíječka. Tak si úpravou zapojení modelářské jednu dělám. Nabíjení konstantním napětím na 13.2V s volbou zimní teplotní kompenzace a napětí 13.6V. Pak ať je v accu cokoliv, tak sulfatace by neměla nastat. Jedině se ta baterka může utrápit drsným cyklovánim a rázy toho "inteligentního" nabíjení. No jsu zvědavěj. CTX battery sense to bude hlídat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 22. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2019 (editace) https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/kdo-nebrzdi-motorem-tomu-driv-odejde-baterie-muze-za-to-stop/r~77793b4cc02711e9a305ac1f6b220ee8/ Editováno: 22. Srpen 2019, autor: Martin Bednář Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alda1993 Vloženo 22. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2019 Takže doporučujete na krátké trasy vypojovat konektor na baterce? Čímž se vyřadí start stop a to posrane inteligentní dobíjení? To me sere asi nejvíc ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 22. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2019 Vypnout Start&Stop určitě. Co se rekuperace a konektoru týče, to ti nikdo s jistotou neřekne/neporadí. Pár lidí zde na fóru jezdí s odpojeným konektorem a zatím se to jeví OK. Měřil jsem nedávno baterku a měla něco lehce přes 12,6. To při zapojeném konektoru neměla. Uvidíme, co to udělá v dlouhodobém horizontu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 23. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2019 Záleží jakým napětím Ti to dobíjí. Když jezdím na dlouhé štreky a baterie je nabitá drží na mé AGM 13.8 V. Když používám webasto a baterie se tím dost vybíjí, systém dobíjí napětím až 14.8 V. Až ji dobije, zase poklesne dobíjení na 13.8 V. AGM je náchylná na přebíjení. 13.8 V je v autě udržovací optimum. Setrvale větší napětí zapříčiní odpar z elektrolytu a baterie jde zu grund. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 23. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2019 Zrovna AGM má mít hladiny napětí vyšší ve srovnání s klasikou, takže těch "nouzových" 14,4-14,5V při vytaženém konektoru jí uškodit nemůže a ani škody z odparu by neměly být vyšší než případná sulfatace z podbití ... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 23. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2019 ŠA už převážně montuje EFB a to i dle popisu místních uživatelů. AGM zřejmě dává do těch nejvybavenějších vozů s NT atp.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 23. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2019 (editace) při vytaženém konektoru mám palubní napětí stálých 13.6V-13.8V pro aku EFB napětí takto o 0.2V kolísá, ale to je zřejmě jiného vlivu. týden stále 13.6V, pak třeba jeden den 13.8V Editováno: 23. Srpen 2019, autor: JiVi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alda1993 Vloženo 23. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2019 Takže teoreticky stačí při krátkých trasách odpojit konektor aby se baterka dobyla jezdit trasu 21km a když pojedu dálky tak konektor zapojím zpět. Tím pádem mi by odpadlo neustále měsíční dobíjení nabíječkou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 23. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2019 Já ho mám vytažený už cca 4měsíce. Podotýkám ale, že na svou zodpovědnost a na vlastní riziko. Zatím se jeví vše v pořádku, ale radit ti to nemůžu. V průběhu dalších měsíců budeme určitě chytřejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 23. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2019 tak, když to vezmu logicky, pokud by hrozilo poškození akumulátoru nebo něčeho jiného , pouhou závadou monitoru akumulátoru, tak by se určitě závada příslušně prezentovala na přístrojové desce / PP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.