Publikováno Červenec 10, 201411 r Jak to máte s bržděním motorem při dojíždění na červenou a při jízdě z kopce. Prý když se jede z kopce se zařazenou rychlostí a nohou mimo pedál akcelerátoru.tak se přeruší přívod vstřikování paliva-úspornější jízda.. ALE-hlavně prej u starších motorů 40 a 47kW docházelo k nějakýmu vracení se zplodin z katalizátoru zpět do motoru. A ty zplodiny s sebou tahaly pidišponky z drobícího se vnitřku katalizátoru které pak ničily sedla ventilů a i prej vodítka ventilů. Každej jistě četl profláknutej článek CAUSA..... Škodovka tento neduh sice "odstranila" novým odolnějším opláštěním katalizátoru jenže konstrukční podstata s uspořádáním umístění komponentů 44 a 51kW motorů se oproti starým motorům 40 a 47 kW moc nezměnila, tak jestli toto hrozí v nějaké míže i u vývojově mladších motorů s "vychytanýma mouchama".. Prosím, klidně napište i váš typ motoru, rok výroby, kilometrový nájezd a pochopitelně i to nejdůležitější-jestli teda brzdíte motorem. Pokud by sem zabloudil nějaký Fjedničkář, tak také klidně může. Dík Pavel
Červenec 10, 201411 r Oco kedysi pracoval v servise Skoda. Sice len ako prijimaci technik, no nik mu motorom nezakazoval z jeho kolegov brzdit. A presiel si s dvoma F1 a teraz Roomstrom dost km...ja na predoslim i terajsom aute dobrzdujem motorom ak nie je nutne prudke brzdenie...predtym HTP 47kW, teraz nove HTP 51kW...uvidime o par rokov ako to bude s motorom -- Z mobilu
Červenec 10, 201411 r Brzdím motorem když to má smysl, pokud vím, v návodu k použití není nikde napsáno že to nesmím dělat, popravdě, v některých případech je to snad i nutnost. Jestli jednotka opravdu odstaví palivo nevím ale palubní počítač při takové jízdě většinou ukáže spotřebu 0,0.
Červenec 10, 201411 r 7590 km cca. dnes som testol cestou domov v zjazde z kopca. pri rýchlosti (5°) spotreba podľa PP 0,0 l. po vyradení rýchlosti spotreba cca 0,7-1,1 l...takže radšej pribrzďujem motorom
Červenec 11, 201411 r Taky brzdím motorem,šetřím tím palivo a i brzdy.Když mám zapnutou klimatizaci tak někdy nepotřebuju ani brzdy.Mám 47KW,r.v.2006,najeto 102T.
Červenec 11, 201411 r Autor Nejde o tu zpotřebu, ta bude asi opravdu nulová. Ale spíš o ten problém s podpalováním ventilů......
Červenec 11, 201411 r Podľa mňa je to blbosť, nesmieš veriť kadejakým ptákovinám šíriacim sa ako mor po internete. Uvažuj logicky - pri brzdení motorom sa preruší vstrekovanie, teda ako môžu vznikať spaliny, keď neprebieha spaľovanie ? PS: Ktorý výrobca by sa odvážil vypustiť do obehu motor, ktorým by sa nesmelo brzdiť motorom ?
Červenec 11, 201411 r Jako předchozí auto jsem měl FI r.v. 2005 s HTP 47kW kód motoru BME. Za 8 let jsem najezdil 140 tkm a motorem jsem brzdil zcela běžně. Za celou tu dobu byl problém akorát s jednou cívkou a přerušeným kablíkem k cívce. Výfuk nepočítám. Upraveno Červenec 11, 201411 r od rkonf
Červenec 11, 201411 r Orlov má pravdu jedinné čemu to snad vadí je dvouhmota, i když já s ní brzdím motorem, a žádné snížení životnosti jsem nezaznamenal. Ale zajímalo by mě jestli to nemá vliv na ty slavné řetízky v Tsi, ani bych se nedivil kdyby ano. Upraveno Červenec 11, 201411 r od dick
Červenec 11, 201411 r Možná tam nějakej min. vliv u TSi je, ale podle mě to nebude nic závratnýho. Na brdžění motorem se přece hlavně podílí tření mezi pístem a válcem. Převod řetězem mezi klikou a vačkou pobere asi minimum. Samozřejmě se to nesmí přetočit. Co vím tak problém byl u dvoutaktů, kde se díky přerušení paliva přestal vlastně mazat motor (olej byl součást paliva). Ale třeba se mýlím, rád se poučím
Červenec 11, 201411 r Autor No nějak že při nulové dodávce paliva pak při otevření výfukového ventilu který se otevírá těsně před horní úvratí pístu nemá odfukovaný vzduch dostatečnou setrvačnost aby profouknul katalyzátorem. A v nějaké míře se od katalizátoru odráží zpět pod zavírající se výfukový ventil a při tom s sebou bere z katalizátoru drobné pevné částěčky vydrolené z katalizátoru které se pak usazujou na sedle ventilu. Prej to škoda vyřešila nějakým tepelným štítem mezi motorem a katalyzátorem a lepším vnitřním opláštěním segmentu uvnitř katalizátoru aby se nedrolil. Ale i tak jsou ventily pořád stejně blízko od katalizátoru. Upraveno Červenec 11, 201411 r od Mr.Pavka
Červenec 11, 201411 r Výfukový ventil se otevírá před dolní úvratí (odhadem 20 - 30 stupňů). Jde tam údajně o to, že při brzdění motorem není ve válci dostatečný tlak spalin. Motor se točí s uzavčenou škrtící klapkou (teda pokud ji nechá ŘJ zavřenou, věřím, že dnes je pootevřená, zavřená byla u starých karburátorových motorů) a při sání vzniká ve válci velký podlak. Po zavření sacího ventilu je ve válci pořád podlak, pak proběhne "komprese" a "expanze" a otevře se výfukový ventil. Protože ve válci je stejný tlak (podtlak) jako na konci sání dojde k vyrovnání tlaků nasátím výfukových plynů z výfukového potrubí. Teoreticky je to tak , ale prakticky moc tomu nevěřím. 1) Ventil se teprve začíná otevírat, takže je otevřen málo, takže žádné závratné množství plynů z výfuku se do válce nedostane 2) Jde jen o malou část otáčky motoru, během otáčení a pohybem pístu se tlaky vyrovnají 3) Nejen Fábie mají katalizátor tak blízkou u výfukových ventilů 4) výfukový svod mezi motorem a katalizátorem má nějaký objem, kde jsou "čisté" výfukové plyny 5) (asi) Hubo44 podpálil ventily i bez katalizátoru Motorem brzdím až asi 110 000 km a bez problémů (HTP 47 kW) Upraveno Červenec 11, 201411 r od McMatej
Červenec 15, 201411 r mám jak 47kW verzi s EGR ventilem, která vrací spaliny (ovšem ne při odstaveném plynu, to by postrádalo smysl), tak i 51kw verzi. Na obou brzdím motorem naprosto běžně a díky velmi dobré strvačnosti třihrnku toho využívám k lepší spotřebě ... no pro doplnění info, ta 47 má aktuálně nalítáno 283t km a jen pro dokreslení stavu motoru, jsem kvůli problémům nechal měřit komprese a na ty kilometry jsou sakra dobré a zde je důkaz místo slibů http://forum.skodahome.cz/topic/102584-vydrz-motoru-12htp/?p=1921235
Červenec 15, 201411 r Brzdim motorem, obcas jezdim dlouhe trasy (cca 340km se zastavkou max na kafe v Olmiku a Hradci), dlouhodoba spotreba 5,6l/100km, vykonove bez nejakeho citelneho snizeni, tudiz predpokladam, ze zatim se mi ventily nepodpaluji. Celkovy najezd 159 000km, za celou dobu vymeneny jen dve civky a snimac teploty chl. kapaliny. (Fabia I, 1.2HTP 40kW AWY viz podpis) Upraveno Červenec 15, 201411 r od s-talker
Červenec 15, 201411 r tak též doplním, od 1.1.2014 co to zase po dlouhé době sleduji, průměrná spotřeba 6,41l/100km ale plynu , jinak měněny všechny tři cívky v rozmezí 190t - 230t km a jinak asi 4 EGR ventily, teď již natrvalo zaslepen, nebaví mě je furt měnit . Jinak na motoru vše origo
Červenec 16, 201411 r Autor No, tak to je dobrá nálož. Před pár dny jsem mluvil s jedním automechanikem který se též vyslovil ve smyslu, že brzdit motorem je v pohodě. Ale zas to nedělat tak abych podřadil a bez pořádnýho přidání plynu pustil spojku a motor vyskočil rázově na otáčkách-prej nebezpečí skočení rozvodů ale hlavně pak katalizátor dostává moc velký štosy který ho taky trochu ničí.
Červenec 16, 201411 r K tomu vracení zplodin z katalyzátoru zpět dochází nikoli při brzdění motorem ale při jízdě pod 2000 otáček. Já kupoval FII s HTP 47 kW v červnu 2006 a za pět let po najetí cca 48 000 km mi kvůli propáleným ventilům měnili celou hlavu (naštěstí zdarma - celou dobu jsem pravidelně jezdil do origo servisu). Při koupi mi řekli, že by otáčky moc často neměly poklesnout po 2000. A při výměně hlavy mi to servisák upřesnil - v žádném případě nesmí otáčky klesnout pod 2000!
Červenec 16, 201411 r Hmmm, a na základě čeho mechanik spočítál otáčky 2000, a proč by otáčky neměly klesnout, a co mám dělat když stojím na křižovatce, nebo mám nastartovaný motor a ten běží na volnoběh cca 800 otáček? Já už mám strach svoje htp ( a máme doma 3) jenom nastartovat, nedej bože abych někam jel, ať náhodou něco nepokazím. Chlapi buďte trochu soudní a nešiřte tady zbytečně fámy. A až se vám podpálí ventily (jakože, já už to mám na jednom htp zasebou) tak si řeknu "alespoň se mi nepokazí turbo, nebo nepraskne řemen"
Červenec 16, 201411 r Upřesním to - těch 2 000 otáček myslel samozřejmě při jízdě se zařazeným rychlostním stupněm a přidaným plynem, volnoběh není třeba řešit. Od tý doby přeřazuju výš až když mám přes 3 000 otáček (dříve jsem řadil třeba už u 2 800, takže po přeřazení mi otáčky spadly na cca 1 800).
Červenec 16, 201411 r ale jaký je rozdíl jestli jedu nebo stojím? ale to už asi nemá cenu dál rozvíjet, prostě podle mne řešíte a vymýšlíte kraviny. Upraveno Červenec 16, 201411 r od Alma
Červenec 16, 201411 r Tady je popsán děj kolem špon z katalyzátoru a jiné... : http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf Upraveno Červenec 16, 201411 r od Supermarine_Spitfire
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.