Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Jak to máte s bržděním motorem při dojíždění na červenou a při jízdě z kopce.

 

Prý když se jede z kopce se zařazenou rychlostí a nohou mimo pedál akcelerátoru.tak se přeruší přívod vstřikování paliva-úspornější jízda..

 

ALE-hlavně prej u starších motorů 40 a 47kW docházelo k nějakýmu vracení se zplodin z katalizátoru zpět do motoru. A ty zplodiny s sebou tahaly pidišponky z drobícího se vnitřku katalizátoru které pak ničily sedla ventilů a i prej vodítka ventilů.

 

Každej jistě četl profláknutej článek CAUSA.....

 

Škodovka tento neduh sice "odstranila" novým odolnějším opláštěním katalizátoru jenže konstrukční podstata s uspořádáním umístění komponentů 44 a 51kW motorů se oproti starým motorům 40 a 47 kW moc nezměnila, tak jestli toto hrozí v nějaké míže i u vývojově mladších motorů s "vychytanýma mouchama"..

 

Prosím, klidně napište i váš typ motoru, rok výroby, kilometrový nájezd a pochopitelně i to nejdůležitější-jestli teda brzdíte motorem. :)

 

Pokud by sem zabloudil nějaký Fjedničkář, tak také klidně může.

 

Dík Pavel

Oco kedysi pracoval v servise Skoda. Sice len ako prijimaci technik, no nik mu motorom nezakazoval z jeho kolegov brzdit. A presiel si s dvoma F1 a teraz Roomstrom dost km...ja na predoslim i terajsom aute dobrzdujem motorom ak nie je nutne prudke brzdenie...predtym HTP 47kW, teraz nove HTP 51kW...uvidime o par rokov ako to bude s motorom

--

Z mobilu

Brzdím motorem když to má smysl, pokud vím, v návodu k použití není nikde napsáno že to nesmím dělat, popravdě, v některých případech je to snad i nutnost. Jestli jednotka opravdu odstaví palivo nevím ale palubní počítač při takové jízdě většinou ukáže spotřebu 0,0.

  • Autor

A kolik máte nájezd?

7590 km cca. dnes som testol cestou domov v zjazde z kopca. pri rýchlosti (5°) spotreba podľa PP 0,0 l. po vyradení rýchlosti spotreba cca 0,7-1,1 l...takže radšej pribrzďujem motorom

Taky brzdím motorem,šetřím tím palivo a i brzdy.Když mám zapnutou klimatizaci tak někdy nepotřebuju ani brzdy.Mám 47KW,r.v.2006,najeto 102T.

  • Autor

Nejde o tu zpotřebu, ta bude asi opravdu nulová.

 

Ale spíš o ten problém s podpalováním ventilů......

Podľa mňa je to blbosť, nesmieš veriť kadejakým ptákovinám šíriacim sa ako mor po internete. Uvažuj logicky - pri brzdení motorom sa preruší vstrekovanie, teda ako môžu vznikať spaliny, keď neprebieha spaľovanie ?

 

PS: Ktorý výrobca by sa odvážil vypustiť do obehu motor, ktorým by sa nesmelo brzdiť motorom ?

Jako předchozí auto jsem měl FI r.v. 2005 s HTP 47kW kód motoru BME. Za 8 let jsem najezdil 140 tkm a motorem jsem brzdil zcela běžně. Za celou tu dobu byl problém akorát s jednou cívkou a přerušeným kablíkem k cívce. Výfuk nepočítám.

Upraveno od rkonf

Orlov má pravdu jedinné čemu to snad vadí je dvouhmota, i když já s ní brzdím motorem, a žádné snížení životnosti jsem nezaznamenal. Ale zajímalo by mě jestli to nemá vliv na ty slavné řetízky v Tsi, ani bych se nedivil kdyby ano.

Upraveno od dick

Možná tam nějakej min. vliv u TSi je, ale podle mě to nebude nic závratnýho. Na brdžění motorem se přece hlavně podílí tření mezi pístem a válcem. Převod řetězem mezi klikou a vačkou pobere asi minimum. Samozřejmě se to nesmí přetočit. Co vím tak problém byl u dvoutaktů, kde se díky přerušení paliva přestal vlastně mazat motor (olej byl součást paliva). Ale třeba se mýlím, rád se poučím :)

  • Autor

No nějak že při nulové dodávce paliva pak při otevření výfukového ventilu který se otevírá těsně před horní úvratí pístu nemá odfukovaný vzduch dostatečnou setrvačnost aby profouknul katalyzátorem. A v nějaké míře se od katalizátoru odráží zpět pod zavírající se výfukový ventil a při tom s sebou bere z katalizátoru drobné pevné částěčky vydrolené z katalizátoru které se pak usazujou na sedle ventilu.

 

Prej to škoda vyřešila nějakým tepelným štítem mezi motorem a katalyzátorem a lepším vnitřním opláštěním segmentu uvnitř katalizátoru aby se nedrolil.

 

Ale i tak jsou ventily pořád stejně blízko od katalizátoru.

Upraveno od Mr.Pavka

Výfukový ventil se otevírá před dolní úvratí (odhadem 20 - 30 stupňů). Jde tam údajně o to, že při brzdění motorem není ve válci dostatečný tlak spalin. Motor se točí s uzavčenou škrtící klapkou (teda pokud ji nechá ŘJ zavřenou, věřím, že dnes je pootevřená, zavřená byla u starých karburátorových motorů) a při sání vzniká ve válci velký podlak. Po zavření sacího ventilu je ve válci pořád podlak, pak proběhne "komprese" a "expanze" a otevře se výfukový ventil. Protože ve válci je stejný tlak (podtlak) jako na konci sání dojde k vyrovnání tlaků nasátím výfukových plynů z výfukového potrubí.

 

Teoreticky je to tak , ale prakticky moc tomu nevěřím.

1) Ventil se teprve začíná otevírat, takže je otevřen málo, takže žádné závratné množství plynů z výfuku se do válce nedostane

2) Jde jen o malou část otáčky motoru, během otáčení a pohybem pístu se tlaky vyrovnají

3) Nejen Fábie mají katalizátor tak blízkou u výfukových ventilů

4) výfukový svod mezi motorem a katalizátorem má nějaký objem, kde jsou "čisté" výfukové plyny

5) (asi) Hubo44 podpálil ventily i bez katalizátoru

 

Motorem brzdím až asi 110 000 km a bez problémů (HTP 47 kW)

Upraveno od McMatej

  • Autor

No, nebo takhle.....

mám jak 47kW verzi s EGR ventilem, která vrací spaliny (ovšem ne při odstaveném plynu, to by postrádalo smysl), tak i 51kw verzi. Na obou brzdím motorem naprosto běžně a díky velmi dobré strvačnosti třihrnku toho využívám k lepší spotřebě ... no pro doplnění info, ta 47 má aktuálně nalítáno 283t km a jen pro dokreslení stavu motoru, jsem kvůli problémům nechal měřit komprese a na ty kilometry jsou sakra dobré :kol-47:

 

a zde je důkaz místo slibů :kol-46:http://forum.skodahome.cz/topic/102584-vydrz-motoru-12htp/?p=1921235

Brzdim motorem, obcas jezdim dlouhe trasy (cca 340km se zastavkou max na kafe v Olmiku a Hradci), dlouhodoba spotreba 5,6l/100km, vykonove bez nejakeho citelneho snizeni, tudiz predpokladam, ze zatim se mi ventily nepodpaluji.

 

Celkovy najezd 159 000km, za celou dobu vymeneny jen dve civky a snimac teploty chl. kapaliny.

(Fabia I, 1.2HTP 40kW AWY viz podpis)

Upraveno od s-talker

tak též doplním, od 1.1.2014 co to zase po dlouhé době sleduji, průměrná spotřeba 6,41l/100km ale plynu :kol-28::kol-46: , jinak měněny všechny tři cívky v rozmezí 190t - 230t km a jinak asi 4 EGR ventily, teď již natrvalo zaslepen, nebaví mě je furt měnit :kol-46: . Jinak na motoru vše origo

  • Autor

No, tak to je dobrá nálož. Před pár dny jsem mluvil s jedním automechanikem který se též vyslovil ve smyslu, že brzdit motorem je v pohodě.

Ale zas to nedělat tak abych podřadil a bez pořádnýho přidání plynu pustil spojku a motor vyskočil rázově na otáčkách-prej nebezpečí skočení rozvodů ale hlavně pak katalizátor dostává moc velký štosy který ho taky trochu ničí.

K tomu vracení zplodin z katalyzátoru zpět dochází nikoli při brzdění motorem ale při jízdě pod 2000 otáček.

Já kupoval FII s HTP 47 kW v červnu 2006 a za pět let po najetí cca 48 000 km mi kvůli propáleným ventilům měnili celou hlavu (naštěstí zdarma - celou dobu jsem pravidelně jezdil do origo servisu). Při koupi mi řekli, že by otáčky moc často neměly poklesnout po 2000. A při výměně hlavy mi to servisák upřesnil - v žádném případě nesmí otáčky klesnout pod 2000!

Hmmm, a na základě čeho mechanik spočítál otáčky 2000, a proč by otáčky neměly klesnout, a co mám dělat když stojím na křižovatce, nebo mám nastartovaný motor a ten běží na volnoběh cca 800 otáček?

Já už mám strach svoje htp ( a máme  doma 3) jenom nastartovat, nedej bože abych někam jel, ať náhodou něco nepokazím.

 

Chlapi buďte trochu soudní a nešiřte tady zbytečně fámy.  A až se vám podpálí ventily (jakože, já už to mám na jednom htp zasebou)

tak si řeknu "alespoň se mi nepokazí turbo, nebo nepraskne řemen" :kol-46:

Upřesním to - těch 2 000 otáček myslel samozřejmě při jízdě se zařazeným rychlostním stupněm a přidaným plynem, volnoběh není třeba řešit. Od tý doby přeřazuju výš až když mám přes 3 000 otáček (dříve jsem řadil třeba už u 2 800, takže po přeřazení mi otáčky spadly na cca 1 800).

ale jaký je rozdíl jestli jedu nebo stojím?

 

ale to už asi nemá cenu dál rozvíjet, prostě podle mne řešíte a vymýšlíte kraviny.

Upraveno od Alma

to už je moc staré a profláklé, co tam máš dál?

  • Autor

Tenhle článek je povinná četba pro všechny majitele htp. :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.