Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Zastanem sa Fido-CZ, napríklad na mojom aute sa mi zdá rozbeh tiež neprasvedčivý(pri pomalom rozbehu), lebo 2. stupeň je veľmi posunutý hore a po živej jednotke, keď to padne na 1400 ot. a ťažšie sa preberá, ako väčšina slabších atmosfér (aj HTP), ktoré majú vtedy 1700 ot. a zdajú sa byť živšie. Na celkovom pocite dosť robí dobré sprevodovanie! Ale to je problém 5st. prevodoviek, na 6.st. by to už nemalo byť. Preto mi tá 6.st. prevodovka citelne chýba.

Upraveno od mimoxx

Já šestistupňovou převodovku mám a i tak jsem si musel zvyknout na trochu jiný styl jízdy. Před tím jsem měl 1.6 Focuse. Zpočátku jsem řadil tak, že mi auto taky připadalo jako by líné. Prostě na turbo a jiné zpřevodování si člověk musí zvyknout. 

Když se koukneš na opravdový průběh točivého momentu u 1.2 tsi a ne na ten "reklamní" kterej ukazuje že je tam ten točák už od 1400 otáček tak uvidíš že tam je ve skutečnosti až těsně před dvouma tisícema, takže bych řek že bavit se o výkonu tsi někde daleko před těma dvuma tisícema nemá smysl. S tím motorem se prostě musí jezdit trochu jinak než s htp a pak tam ten výkon, točivej moment a zátah bude. 

A ještě si myslím že se i tak malej motor musí hodně trápit v nízkých otáčkách .. někde okolo 1500 otáček mu nejspíš dost škodí, jsou to moc nízký otáčky na tak malej objem. 

Upraveno od kkaktus_Baxton

Právě že to s čím jsem jel mělo kvaltů šest... Při rozjezdu mě potahala jednička jak se chytilo turbo v cca 2000 RPM, na dvojku už mi nepřišlo... Jako celkově to auto nebylo líné, pohybovalo se s lehce, neměl jsem pocit že by se motor musel snažit (u svojeho auta se nadřu já i motor), akorát to nebyl takový wow efekt jak jsem čekal... ale 20 minut jízdy je málo na to aby to člověk víc poznal... Byla to moje vůbec první testovací jízda... Čučel jsem kolem sebe, neveděl jsem co si mám prohlížet a zkoušet dřív... a do toho jsem musel ještě aspoň trochu vidět kam jedu... :D a ke všemu jsem jel prakticky jen ve městě, jediný volnější prostor byl ten tunel...

 

Ještě jsem se chtěl zeptat, když známí pořizovali Hyundai, prodejce jim nabídl auto na víkend, na vyzkoušení. Nemáte někdo zkušenost, nedělají to i prodejci škodovky? To by byl úplně nejlepší test, mohl bych si projet trasu, kterou to auto bude jezdit pravidelně. Nevím jestli se mám ptát prodejce takto přímo, radši bych, aby to navrhnul on... já vím, "líná huba..."

 

edit: a jak někdo psal, že mu auto praská (chládnoucí výfuk), tak toto to dělalo taky, po cca 10km jízdy... jak závoďák

Upraveno od Fido_CZ

Toho "klasika" bych chtěl znát - protože to co mu podsouváš je pitomost. Dýzl je použitelnej i v osobáku, akorát musí k danýmu účelu mít přizpůsobený celý převodový ústrojí a nesmí se nechat naprosto zazdít nesmyslným uplatňováním ekoteroristickejch mozkovejch exkrementů. Sporným bych viděl tvrzení, že dýzl klidně i do SPORŤÁKU - neboli těžce nechápu, proč ŠA potažmo Vlkohrad nechali vyrábet jak fábuli I, tak oktávku verze RS s dehtem pod kapotou, když takovou charakteristiku jde od dýzlu očekávat jen hodně ztěžka - ale pro normální jízdu bez velkejch nároků právě na prudkost zrychlení je dehťák v pohodě ...

Dehty přímo miluju, zvlášť když jede těsně přede mnou a chce ukázat jak mu to jede. Za ty oblaka černýho smradlavýho kouře by se nemusela stydět ani parní lokomotiva. Nasát to pěkně do topení je hrozně příjemný.

Upraveno od dodge

Zastanem sa Fido-CZ, napríklad na mojom aute sa mi zdá rozbeh tiež neprasvedčivý(pri pomalom rozbehu), lebo 2. stupeň je veľmi posunutý hore a po živej jednotke, keď to padne na 1400 ot. a ťažšie sa preberá, ako väčšina slabších atmosfér (aj HTP), ktoré majú vtedy 1700 ot. a zdajú sa byť živšie. Na celkovom pocite dosť robí dobré sprevodovanie! Ale to je problém 5st. prevodoviek, na 6.st. by to už nemalo byť. Preto mi tá 6.st. prevodovka citelne chýba.

Hlavne ze 5st vs 6st ma 2-5st. úplne rovnako sprevodovany, tak neviem z čoho vychadzas

Fido.. ja ti neviem, tiež som bol na htp veľmi zvyknutý, ale to, že nezrychluje vo vyšších rýchlostiach je absolútne badateľné. Vyskúšaj si štart z 80-130 s htp a potom porovnaj s tsi. Nemusím merať zrýchlenie 0-100, to mi je v podstate k ničomu, ale pripojiť sa na diaľnicu bol niekedy s htp veľký zážitok a ak sa išlo mierne do kopca, ledva som sa dostal na povolené diaľničné minimum. Jasné, že 1,2tsi nie je žiadny rýchlik, ale v spojení s ľahkou fabiou ide o veľmi príjemné a komfortné zvezenie.

Fido, nevím jak u vás, ale na SK škodovka nestíha vyrábať a čakacie doby sú v mesiacoch ako na Ferarri, takže keď kolega kupoval na jar "fóbku", tak nemali 81kW ani na vyskúšanie, nie to na zapožičanie domov!! A ja pred dvomi rokmi som mal tiež problém, lebo cez týždeň som nemohol a v sobotu bol len jeden pracovník, ale keďže naša firma je taká známejšia predajcovi, tak mi zapožičali auto na vyskúšanie vrámci ulice na 500m! Škoda je proste "TOP" a podľa toho sa správa! Možno v Čechách je to inak...

Armyk, priznám sa, že najprv som vychádzal len z logickej úvahy, že ak je viac prevodov, zväčša boli prevody hustejšie, aj keď výkon motora dovoľoval len pridať ďalší stupeň. Ale pozri príspevok od jayhawk na predcházajúcej strane v tabuľke vidno, že pri 1500ot. ide 5kvalt 24,2 a 6kvalt 22.3km/h. Takže 6kvalt má "asi" o 100ot. x Nm viac výkonu pri rovnakej rýchlosti.

Upraveno od mimoxx

Hlavne ze 5st vs 6st ma 2-5st. úplne rovnako sprevodovany, tak neviem z čoho vychadzas

 

6st má všechny převody kratší než 5st, šestka je pak delší než pětka u 5st.

Přikládám moje porovnání otáček při různých rychlostech, které jsem si kdysi dělal.

post-91286-0-13821000-1447434409_thumb.p

Upraveno od Pavel M

Ešte lepšie to bude mať 1.0 TSI

I. - 3,769

II. - 1,955

III.- 1,281

IV. - 0,973

V. - 0,778

VI. - 0,646

R. - 3,181

Stály 3,625

Tak skúste prerátať tie otáčky motora.

Škoda Fabia III1.0 MPI 55kW

post-96522-0-32132900-1447446354_thumb.j

post-96522-0-43908700-1447446355_thumb.j

hm, zvlastne.. ja som zas niekde videl ine tabulky :)

akubus, to by vypadalo nějak takhle... počítáno s 215/40/17... 

post-96522-0-36180900-1447452488_thumb.j

post-96522-0-84226000-1447452617_thumb.j

Upraveno od jayhawk

Armyk: Nekoukal si jen na převodové poměry jednotlivých převodových stupňů? 5st a 6st má sice stejné převodové poměry na 2-5 kvaltu, ale ty převodovky mají jiný stálý převod. Ve výsledku má 6st opravdu kratší převody (ověřeno v praxi, s oběma jsem jezdil).

No bolo to niekde tu, asi to bude tak, ako pise Pavel.

To je skutočná otázka? Myslel som, že ľuďom, ktorí sa pohybujú na takomto fóre, bolo dávno jasné, že už pred vypuknutím tejto aféry vedeli o údajoch na papieri niečo viac a detto, že ak niečo meriam v referenčnych laboratórnych podmienkach,tak sa to nebude týkať len dieslov.

To asi nejde o meranie v referenčných podmienkach v labáku, lebo to takmer všetky EU automobili udávajú menej ako je reálna spotreba a tým aj CO2. A odchýlky sú tu max. 40%. U tých dieslov to bolo vraj až 40x menšie odmerané množstvo ako skutočné, čo sa mi až nezdá, že by práve WV diesle s tým mali až taký problém a ostatný nie! A rozdiel 40% a 40násobok je veľký! Lebo ak ide aj o 1,0L TSI, tak teoreticky by sa to mohlo týkať aj 1,2 TSI, až na chýbajúci valec sú si dosť podobné, si myslím oveľa viac ako 1,2 EA 111 - 211. 

Preto celá debata na túto tému je zbytočná ;)

  • 1 měsíc později...

tak sem dnes přebíral kombíka 66kw a pak sem se svezl kombíkem 81kw. ta 81kw je fakt o něco málo silnější, že to skoro ani nejde poznat. Předpokládám že 66kw jenom lehce osekali a dali 5 klacek.

To bude asi znát víc ten rozdíl, navíc 81kw má točivej moment ve větším pásmu otáček.

Jen tak pro zajímavost, načipovaná 66kw verze 

Upraveno od kkaktus_Baxton

Jestli mají 66 i 81kW jinak absolutně stejnej hardware = to znamená kromě jinýho i stejný sání, hlavu, vačky a ventily, tak není jiná možnost, než že ten vyšší výkon je dosaženej otáčkama. Určitou část nažene i jiná regulace velikosti dávky paliva a plnicího tlaku, ale to maximum je určitě otáčkově vejš u 81kW než u 66kW - takže jednoduše aby se dosáhnul vyšší výkon, musí se i víc točit, než slabší verze... Ergo kladivo, pokud s oběma pojedeš stejným způsobem a budeš oba dva motory vytáčet do stejný hodnoty otáček, žádnýho razantního rozdílu se nedočkáš - pořád je to "jenom" jednadvojka ... To samý je zřetelně vidět i u atmosek 1,4 - 74kW verze se zřetelně projeví až v pásmu nad 4000rpm, kde 63kW verzi vinou menších průřezů v sání začne docházet dech, i když by klidně tahala dál - u nafouknutejch motorů zasáhne regulace plnicího tlaku, ale i tak je tam rozdíl právě v těch otáčkách ...

Ty kw jsou posunuvý u 81kw verze jen o 200 otáček vejš.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.