Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

jak dlouho Vám trvá než se zahřeje motor ? ( mám manual klimu )

 

mě přijde, že mu to celkem trvá.

 

Dnes byla venku teplota 5,5°C

 

a ručička na provozní teplotu vylezla asi až po 7km, teplota oleje byla cca 58°C

 

Opravdu hodně topit to začne až tak kolem 10km

 

Ale je fakt, že jedu vlažným tempem a motor nevytáčím, přes 2500 otáček se nedostanu... Většinou kolem 2 tis

 

Je takovéhle zahřívání cajk ? Jak je to s tím vylepšením zahřátí nových TSI ?

Vloženo

To by odpovídalo i u mě. Na teplotu oleje se po desítkové trase radši ani nedívám.

Vloženo

u nás byly dnes ráno 4, po ujetí asi po 3 km mám vodu na provozní teplotě, olej po 5km má cca 51. vlažnej vzduch fouká po pár desítkách metrů a topí po těch 2-3. už jsem se několikrát díval, jestli nemám nějakej přídavnej topnej článek, ale nemám. mám manuální klimu.

Vloženo

po práci jsem to schválně sledoval, teplota venku 10, provozní teplota po 1km, resp. 5 minutách, asi dvě minuty jsem stál, protože jsem si hrál s telefonem. teplota oleje 50 po 8 minutách. ráno stedu pár metrů kopec na neutrál a dál pokračuju celou trasu přes obec max. rychlost 60km/h, většinou na trojku a rovinka, žádný vytáčení. zahřívá se to a topí fakt bleskově. ikdyž mrzne, nstartuju a než nastříkám rozmrazovač, tak sklo povoluje a fouká vlažnej vzduch, jsem max. spokojenej. u předchozích HTPček jsem jezdil se zamrzlým oknem a někdy ani pořádně netopilo ani po 15km.

Vloženo

Ono záleží na trase, kterou jedete. Já to mám do práce mírně z kopce takže motor není v zápřahu... Tak začne voda stoupat po 6km. Zpět zase jedu stoupání, voda začne stoupat po 3km.

Snadnou indikací je spotřeba. Na prvních cca 3-4 km byste měli mít spotřebu při nižší teplotě asi 7 l/100km. Pokud máte jako já jen 4-5 l/100 km je jasné, že jedete klesání a tedy motor se ohřeje později. Teď píšu o 77kW.

Vloženo

Na trase samozřejmě záleží hodně. Dnes teplota 3,5 jizda rovinka 50-60 na trojku. Voda měla provozní teplotu po 5min/3km, olej 50 po 9 minutách. Co mám vyměněnej olej, tak teplota oleje bývá asi o 2st. nižší, jsem si všiml.

Vloženo

olej na 77kw som už na 115 dal a to nemal dlhodobý záhul , ono tým teplomerom je škoda veriť , jedine tomu olejovému ten zdá sa ukazuje čo má , vodný má ručičku v strede od 70-110st a nič neznamená ... škoda že teplotu oleja v OII nemám

  • o 3 týdny později...
Vloženo

jak se teď ochladilo a ráno bývá teplota kolem 0 a odpoledne cca 3 stupně, tak jsem se zaze přesvědčil, jak pekelně rychle začíná auto foukat teplej vzduch do kabiny. navíc jsem vypozoroval jednu věc. po startu studenýho auta nastavím teplotu na max. (mám man. klimu) a po pár metrech zastavím, otáčky volnoběhu jsou kolem 1000 a spotřeba 1,1 l/h. stojím na brzdě a nastavím teplotu na min. a pedál brzdy se propadne, stejně jako když vypnu klimu, otáčky cca 850 a spotřeba klesne asi na 0,9. takže by mě zajímalo, jak je udělanej ten rychlej náběh topení. je možný, že se třeba při požadavku na max. teplotu připojí čerpadlo chl. kapaliny, který se normálně připojuje až po dosažení provozní teploty chl. kapaliny? dneska ráno jsem 4 minuty bojoval s ledem na sklech, auto nastartovaný a topená naplno a po těch 4 minutách jsem sedl do auta, kde už valil z výdechů fakt horkej vzduch. s tímhle jsem absolutně spokojenej.

Vloženo

To na tom tedy museli hodně zapracovat, protože toto je u starších 1.2 TSI naprosté sci fi. A nemáš tam náhodou PTC? Respektive, jakou jsi měl teplotu chladící kapaliny po těch čtyřech minutách volnoběhu?

Vloženo

Mám to podobný jako wormen, ráno když je venku kolem 2 a nastartuju auto a mám teplotu vzduchu na max. tak dlouho běží volnoběh na 1000ot. a i když ujedu pár km tak si pořád drží stejný volnoběh. Jak se auto ohřeje už jsou otáčky normál. Jinak po cca 4minutách mám taky teplo z výduchů. Ale stačí, abych neměl teplotu nastavenou úplně na max. a zvýšeného volnoběhu se nedočkám a tudíž se vzduch ohřívá pomaleji. Zajímavé :)

Vloženo

ona je otázka, co je pro koho horkej vzduch, mě se auto opravdu na plno vytopí a začne topit po cca 10km opravdu klidné jízdy. Jako teplý vzduch začne foukat hned, ale do toho opravdu horkého, mu to krapet trvá...

Vloženo

Mám to podobný jako wormen, ráno když je venku kolem 2 a nastartuju auto a mám teplotu vzduchu na max. tak dlouho běží volnoběh na 1000ot. a i když ujedu pár km tak si pořád drží stejný volnoběh. Jak se auto ohřeje už jsou otáčky normál. Jinak po cca 4minutách mám taky teplo z výduchů. Ale stačí, abych neměl teplotu nastavenou úplně na max. a zvýšeného volnoběhu se nedočkám a tudíž se vzduch ohřívá pomaleji. Zajímavé :)

Zajímavé, takto by se právě mělo zapíná PTC - teplota vzduchu na max. (platí to pro vozy bez klimatizace a taktéž pro ty s Climaticem, nebo mechanickou klimou). Je možné, že se stejným způsobem dává signál řj motoru, aby běžel v jiném režimu = maximum topení. Když tam tedy nebude PTC (tutově byl, či možná ještě je? u některých MR 1.2 TSI Yeti). V tomto smyslu měla být nějaká sw úprava v řj motoru u 1.2 TSI, protože ty původní jsou v zimě hrozný.

Vloženo

Jen, aby to u mě nebyl důvod, proč se mě do oleje valí tolik benzínu. Protože po ránu jak se ochladilo mám ten vysokej volnoběh poslední dobou často a hladina oleje se od té doby zvedla :-( a jelikož jezdím samé couračky tak je auto pořád studený.

Vloženo

ptc podle štítku nemám. po těch 4 minutách teplota chl. kapaliny pořád na nule. ještě jsem si dnes všiml, že při nastavení teploty na max cvakne relé a po nastavení nižší teploty zase cvakne. fakt mě to zajímá, jak to mají udělaný, ale nikde žádný info.

Vloženo

Co jsem si všimnul tak stejně to funguje i na druhé studené straně. Když zapneš klimu a máš ovladač úplně vlevo sepne se i vnitřní cirkulace. Stačí malinko polohu uvolnit, něco cvakne, a vnitřní cirk. už neběží. Samá vychytávka :-)

Vloženo

Dnes ráno -2,5 stupně, po cca 3km poklidné jízdy do 60km/h začal foukat vlažný vzduch, po 4km se zvedá ručička teploměru a po 7km, kdy už to rozjíždím na 100km/h je teplota na 90 stupních. Teprve tehdy se dá říct, že auto topí a jelikož to mám do práce 11km, tak se moc neohřeju. :kol-48:

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Já jsem to tak důsledně nesledoval. Ale -3 ,7-10 km klidnou jízdou voda cca 90 a uvnitř tak akorát.

Rozhodně je zahřání rychlejší než u 1.4 16v.

Teď co   u nás bylo ráno -12,tak jsem poznal výhodu vyhřívaných sedadel.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...