Květen 12, 20214 r Řemen sám o sobě nikdy neodejde, na taxikách měl svého času bez výměny i 500K km. Jediné riziko je tam vodní pumpa nebo kladka. Obojí se může poškodit a zničit řemen. Nicméně u nových TDI to nikdy nebyl problém a závady takového typu se vůbec neukazují. Zbytečné cokoli měnit podle mě preventivně. Měnil jsem v roce 2018 u CAYC preventivně vodní pumpu za origo škoda a ta začala chcát po 20K km přičemž původní vydržela 250K...
Říjen 14, 20213 r @Daryl: Obvykle rozvody vydrží víc než vodní pumpa a mění se tuším až při 210 tkm a to hlavně kvůli kladce, jak píše @15degren. Mě začala trochu téct pumpa po cca 9 letech a 180 tkm, takže jsem rozvody nechal udělat a co říkal servisák, řemen byl úplně v pohodě a kladka celkem taky. Takže jestli ti neteče pumpa, při 145 tkm je opravdu řešit nemusíš.
Říjen 14, 20213 r 210 tkm bych nenechal, ale pokud ti neteče pumpa nechal bych to tak do 180-190 tkm. Já je měnil sice při skoro 219 tkm ale už byli dělané(bez pumpy) než jsme to na 141 tkm koupil. A pumpa začínala lehce. Upraveno Říjen 14, 20213 r od Ovce
Říjen 14, 20213 r Okej diky borci za odpovede. Dám to vymeniť pri ďalsiej výmene oleja. Tak pri 160k predsa auto už ma 7 rokov.
Říjen 19, 20213 r Pokud ti neprosakuje pumpa, je to úplně zbytečné. Interval pro výměnu je dle servisky skutečně 210 tkm a pokud auto nějak normálně jezdí, rozvody 10 let v pohodě vydrží. Jestli je chceš nechat pro sichr udělat dřív, tak opravdu až ve 180 - 190 tkm. Ale dělej, jak myslíš, jsou to tvé peníze. :)
Listopad 26, 20231 r Musím vám napsat, že jsem si před měsícem udělal rozvody a zjistil jsem, že jedna z malých kladek (INA) byla již za vrcholem. Pěkně už chrastila. A to měly rozvody najeto necelých 100.000 km. Takže udávaných 210.000 km od výrobce je sakra odvaha. Ale teď k dotazu. Nevíte někdo utahovací momenty obou závrtných šroubů (napínací a vodící kladka), motor CAYC. Opakuji šroubů, né matic, ty znám. Ty jsem dohledal v dílenské příručce. Předem díky za odpovědi.
Srpen 9, 20241 r Dobry den, dal jsem auto do servisu, zacala mi tect vodni pumpa. Auto ma najeto 85 000km ale je 12 let stare. Pan v servisu mi rekl ze je treba udelat rozvody vcetne vodni pumpy. Cena vcetne materialu(ina) 12 000k.ale bylo mi receno ze je mozna traba vymenit i gufero. Chci se zeptat zda je ta cena ok a zda se pri rozvodech toto gufero vymenuje. Moc dekuji. Martin
Srpen 9, 20241 r na tychto motoroch tecie jedno gufero z pol miliona a po tych km ziadne ... nemysli si pan ze mas OCT3?
Srpen 9, 20241 r Ptal se zda mam octavii 2 nebo 3.Napsal tam otaznik ze ho vymeni pokud bude spatne a jeste napsal kliku to uz vubec nevim.a ta cena jde? Dekuji.
Listopad 8, 2024Lis 8 Ahoj,řeším únik chladící kapaliny téměř nepatrný. Na jaro se měnily rozvody včetně vodní pumpy a jelikož je voda na straně rozvodů tak mám podezření na vodní pumpu, ale to se zatím nepotvrdilo. Když jsem se tam koukal inspekční kamerou, tak jsem si všimnul, že napínací kladka je v poloze na foto. Je to tak správně, nebo je to problém. Nevím jak to má být. (Ps vodní pumpa asi neteče) 1.6 tdi 77kw
Listopad 10, 2024Lis 10 Sice mám Fabii, ale stejný motor. Taky jsem měl několik let nepatrný únik kapaliny, pohledem zvrchu se zdálo, že pumpou to není. Ale když jsem měnil rozvody, tak pod pumpou byl krápník zaschlého čehosi. Takže tekla. Po výměně už OK. Značka na napínáku se kontroluje při napínání. Po vypnutí, motor zacuká, i zpětně, a napínák zůstane všelijak.
Leden 21Led 21 Víme značku rozvodů, který škodovka prodává jako originální díly? Budu na jaře dělat komplet rozvody, tak jestli má smysl kupovat originál Škoda, nebo přímo danou značku, která to dodává a je levnější??
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.