Přejít na obsah

Ventilový blok - drnčení


j0ska

Doporučené příspěvky

Hmm tak drnčím taky. U mě se projevuje ale tak, že po vypnutí motoru cca 10-90sec vibruje a bručí. Zmízí to samo a nebo musím zašlapat brzdu a je to hned. Ta je pak jak kámen. Pokud to nechám tak ztuhne taky. Začalo se to objevovat s tuhým mrazem -10C a tak trochu doufám až bude zase +, že to zmizí. Experimentovat s výměnou se mi ale za ty prachy nechce. Motor 1.9TDi BXE ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to zaprdí celkem hlasitě, ale ten zvuk trvá jen pár vteřin, neřeším. Celý ten systém je podtlakový, je tam i nádobka jako zásobník podtlaku (jedna z hadiček od ventilového bloku k němu vede), když se vypne motor, tak si celý systém někudy přisává vzduch.

Kupovat za pár tisíc nový ventilový blok se mi nechce a sehnat někde starší, tak to bude dělat pravděpodobně taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

no mě Božka prdí taky celkem hlasitě zvláštní ovšem je že když jedu 300 km vypnu nebo stačí i agresivní jízda tak to neudělá možná malinko ale po delší době vypnutí motoru někdy stačí jet opravdu zlehka a taky nezaprdí no ale v naprosté většině případů ano motor BKC :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak já to mám obráceně. auto - oct. II combi rv 2008 jsem koupil před rokem už prdící, se 154 000 km. tento měsíc to na 164 000 přestalo a už měsíc to neprdí. jak jsem na to zvyklý tak je to celkem divné, že motor zhasne a neozve se takové to odfouknutí. prostě zhasne a je ticho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to připadá, že ve ventilovém bloku ztvrdly nebo vyschly gumičky v těch ventilech. Možná by stačilo do každé té dírky stříknout nepatrně silikonového oleje, aby se ta guma jakoby oživila. Co vy na to? Myslíte, že by to pomohlo, nebo by se ventilový blok mohl poškodit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To HTP

no máš pravdu. Když na to jdu logicky tak ten blok tam je pro jemnější zastavení motoru tudiž upouští se postupně tlak. Domnívám se jak říkáš že v tom bloku jsou opotřebované nějaké klapky ventilky nebo něco jiného které jsou samozřejmě z gumy a stářím ztratí ty vlatnosti jaké měli dřív. Princip fungování bych přirovnal k balonku pokud nechci aby hned zmizel za hlučného doprovodu upouštím ho pomalu a když ho přiškrtím taky prdí :-D Teď ta otázka s tím olejem nevím osobně bych se toho bál možná ho zkusím odpojit nastartuju motor vypnu ho a uvidim co to bude dělat :-D prostě ty peníze za novej dávat nebudu to ať si Božka klidně sere jak chce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bylo by dobrý kdybychom se zkusili někde na cestě sťuknout a ty bloky si prohodit protože sem taky slyšel že ani výměna sice za použitý blok ale z auta co to nedělalo nepomohla ale to byl ne uplně věrohodný zdroj navíc tady na foru taky něco takovýho putovalo někde ale žádnej přesvědčivej závěr kdyby byl někdo s prdící oktávkou z Libereckého kraje tak ať se ozve :-) nebo klidně z Prahy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj všichni.

Ja mam fabku 1.4 Tdi PD a mam podobný problém.

Jenže mi to bzučí už při zapnutí klíčku v zapalování. Po nastartování už to neslyším

Včera se mi stalo, že jsem ani nenastartoval a klíček vypnul a ono to bzučelo pořád.

Měl jsem otevřenou kapotu a slyšel to bzučení ventilového bloku i když jsem měl klíček vypnutý.

Lehce jsem do bloku klepl rukou a ono to přestalo.

No a teď "babo raď "

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím chlapi,

dík za fórum, pomohlo mi diagnostikovat problém, kterej se na mé Oct taky začal ukazovat. Jenom mě udivuje, že se zde prakticky všichni shodnete, že s tím nebudete nic dělat. Dneska jsem to dal do autorizáku a když nebudete spěchat na díly - dodání do 14ti dní, ne hned, máte 30% slevu. Tím to celý vyjde i s prací do 3,5k na fakturu. A pokud nehodláte investovat takový peníze do odstranění závady, co to auto dělá skoro neprodejný, nechápu jak to, že si vůbec dovolíte vlastnit auto v ceně skoro 200 tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím chlapi,

dík za fórum, pomohlo mi diagnostikovat problém, kterej se na mé Oct taky začal ukazovat. Jenom mě udivuje, že se zde prakticky všichni shodnete, že s tím nebudete nic dělat. Dneska jsem to dal do autorizáku a když nebudete spěchat na díly - dodání do 14ti dní, ne hned, máte 30% slevu. Tím to celý vyjde i s prací do 3,5k na fakturu. A pokud nehodláte investovat takový peníze do odstranění závady, co to auto dělá skoro neprodejný, nechápu jak to, že si vůbec dovolíte vlastnit auto v ceně skoro 200 tisíc.

 

 

Kdybych měl řešit každou prkotinu, tak cpu do auta jenom prachy. Drnčení ventilového bloku-3500kč, cvakání servomotorků climatronicu (prý pomůže vyměnit jen všechny motorky) 15 000kč, občas v podvozku něco zavrže dalších x tisíc, a na něco bych jistě ještě přišel. Na to u ojetiny kašlu, auto musí sloužit mně, ne já jemu. Až to budu prodávat a tři lidi mi řeknou, že to kvůli zadrnčení ventilového bloku nekoupí, tak s tím možná něco udělám. Za ty dva roku už jsem si na to tak zvyknul, že to ani nevnímám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravim

 

ooh boze, ako vidim uz try roky nad tym debatujete. Moja octavia 2009 robi to iste. pozrite si moje video:

robi to cca 4 sekund po vypnuti motora, ale taktiez pocut nieco podobne (potichsie) ked jazdim v meste, vo dvojke, v trojke a pri klesajucich otackach zacnem pocut ten zvuk ale nestisi sa uplne lebo motor sa nevypne ale ako keby ten zvuk bol na 40%, viac pocut ked klesaju otacky, ked pridam plyn tak nepocut. Robi to aj bratovi len menej, on ma octavia 2005, a jeden automechanik ma passata jemu to robi tiez a vravel ze je to normalne. No mozno je, ze casom sa opotrebuje ten ventilovy blok.neviem. Ale moze to zapricinit aj poskodenie inych dielov asi. Nasiel som na forach jedneho kto napisal toto "Zdravím, no vyriešil som to. Je to blok ventilov taká čierna skrinka idú do nej vzduchové hadičky ktoré riadia Turbo, Egr a ostatné veci na aute. Pokial vám to ešte nebzučí na volnobehu tak ešte s tým môžte jazdiť. Ale je to už závada. Može vás to príjsť neskor ako drahá oprava. Začínajúc pri turbe. V servise v ktorom som s tým bol na diag. menili na pasate 2008 tento blok ventilov s tým že najskor priešiel passat s puknutou membránou a rozletenou turbínkou v turbe , po mesiaci prišiel znovu s týmto istím. A až potom zistili závadu v tomto bloku ventilov. Já som vymenil blok a teraz ide autíčko v pohode, nebzučí to , prestalo kadiť. A nábeh otáčok je zase normálny."

 

Dufam ze ked od zalozenia temy uplynuli 3-4 roky, uz tu bud emat niekto finalne riesenie, kto mi/nam s tym pomoze.

 

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Finální řešení pro to prdění a pšoukání (v mém případě 1.9TDI PD MJ2010) je výměna ventilového bloku. Měl jsem naprosto to samé, nejdřív prdění 5 sec. po čase 10sec, pak to pšoukalo. Před koncem čtyřleté záruky mi vloni vyměnili ten černý ventilový blok jak k němu vedou hadičky a je to OK. Úspěšnost pak byla ověřena na dalších dvou vozech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 1 rok později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...