Duben 24, 20169 r Petrr asibysom ti odporučil tam dat pruzinku ktora bude to tiahlo dotahovat k dorazu akurat zajtra ich idem objednat je to original c.d.1K0 615 296 je lava a prava strana ;-)
Duben 28, 20169 r cca 1hod prace pri vymene lanka rucnej brzdy /posledne foto dovod vymeny/ nic sa nemuselo demontovat Upraveno Duben 28, 20169 r od electron
Leden 13, 20187 r Mám na vás otázku ohledně chování ruční brzdy na Rapidu 1.0 81 kW, takže kotouče. Odjakživa při parkování používám ruční brzdu na rovince jeden zub. Kopec více. Rychlost řadím do opravdového svahu. Jinak ne (namáhání motoru, rozvodu a setrvačníků atd...). Dnes bylo 2 °C a auto stalo 6 hodin venku po rozjezdu jsem si říkal kde je výkon? No ujel jsem 20 km a pořád se mě nezdálo chování auta. Zastavil jsem a zadní pravý kotouč byl více teplý, než levý. Levý příjemně hřál, na pravém se dala ruka udrže, ale nebylo to příjemné. Pro upřesnění auto mám necelé 2 měsíce a najeto 2200 km. I na autech starých deset let mě ruční brzda nikdy nezamrzla a to bylo i - 15 °C. Teda jednou jo, ale stačilo vyměnit lanovody plné vody a bordelu. Rád bych to řešil jako reklamaci. Nerad bych si zkroutil kotouč, nebo poškodil třmeny. Měl někdo stejný problém? Nebo jsem úplně vedle. Nemá Rapid elektrický prihrev topeni. Alternátor jel naplno, aby stíhalo topení které jsem měl na 22 a auto promrzle? Upraveno Leden 13, 20187 r od maxnuke
Leden 13, 20187 r já mám sice rok 2013 a jiný motor, ale kotouče vzadu jo. parkumuve svahu, takže tahám 4 zuby, jinak na dva a problém jsem za skoro 5 let neměl ani jednou, brzd nezůstala nikdy viset. El. příhřev tj. PTC mám a je to perfektní věc, ale něco i říká, že to přestali s postupem výroby dávat.
Leden 13, 20187 r Hlavně nechápu co by při 2 °C zamrzlo. To PTC by řešilo snížení výkonu, ale proč byly zadní kotouče, teda hlavně pravý horký. Maximum brzdné síly jde na předek. Jel jsem hodně klidným způsobem. Upraveno Leden 13, 20187 r od maxnuke
Leden 13, 20187 r PTC to asi ani nemůže být. Našel jsem na fóru diskuzí, kde se řeší dodělání PTC a je tam napsáno, že u 1.0 PTC není. Takže mě pořád vychází ruční brzda, která trochou brzdila. Postavím takto reklamaci. Admin nepřijde mě, že by se tady řešilo topení. Dal jsme to jako alternativu a kolega ji vyvrátil. Navíc díky jeho specifikaci názvu se mě podařilo najít téma o PTC.
Leden 15, 20187 r Dneska jsem si to otestoval ruční brzdu. Auto stálo 10 hodin venku 0 °C. Cesta domů bez snížení výkonu. 5 km jsem jel bez použití brzd. Zastavení se taky podařilo bez brzd. Všechny kotouče studené. Následovala jízda 15 km brzdy jsem normálně používal. Po zastavení nejteplejší kotouč opět pravý zadní. Zítra bych se rád objednal do servisu, ale pořád přemýšlím jak formulovat reklamaci. Upraveno Leden 15, 20187 r od maxnuke
Leden 20, 20187 r Zatím jsem se nedostal do servisu a jen to sleduji. Při každém zastavení je zadní pravé kolo nejteplejší. Nikdy nepeklo, nebo nebylo rozžhavené do ruda, ale vždy je nejteplejší. Docela bych řekl, že to snížení výkonu před týdnem mohla být připečená zadní destička po zatažení ručky na horký kotouč. Zkusím reklamaci podat, jako neustále se hřející zadní kolo a jednou připečená brzdová destička. Nejspíš to bylo i dvakrát protože tak před 14 dny mě po rozjezdu 6 km lehce vibroval volant. Myslel jsem, že mám v dezénu pneu kamínky. Stojím u práce na štěrku. Myslím že to bude rozumné podání reklamace a ne jen zadní kolo je nejteplejší. Už mam i další dvě drobnosti, takže to vezmeme naráz.
Leden 20, 20187 r Já teda automechanik nejsem, ale jak si při stání na rovině a zařazené 1čce namáháš rozvody nechápu.
Leden 26, 20187 r Tak ten zadní kotouč bude asi prokletý. Pořád je nejteplejší a teď je plný rýh. V pondělí jdu do servisu.
Leden 31, 20187 r Tak a je po problému. Dostala se tam pořádná dávka bordelu. Vše vyčištěno a je klid.
Červenec 19, 20214 r Ahoj, pls netušíte někdo jakým Nm momentem se má dotáhnout ta M8 matka co drží páku ruční brzdy? Nikde (ani v DP) jsem to nenašel, tak jsem dal 35Nm...
Červenec 19, 20214 r Dotahuj s citem, nic víc ..... Tohle není hlava motoru, kde přetažením může dojít k prohnutí materiálu hlavy, nebo podpálení těsnění hlavy, nebo vozové kolo, kde by nedostatečné dotažení matic zapřičinilo třeba i upadnutí kola za jízdy apod.. Pokud ti to spolklo 35Nm a nepraskl ti šroub, nebo nepoškodil/neprotočil sis závit tak OK. U těhle spojení jde víceméně o zkušenosti a cit v rukou, kde skoro nikdo se znalých nehledá v příručkách nějaké utahovací momenty. :-)
Duben 12, 20232 r Měl bych dotaz. Není mi jasné jak se po výměně destiček-kotoučů případně zásahu do kotoučové brzdy, kdy dojde k zašroubování a zatlačení pístku seřizuje ruční brzda. DP mlčí. Může mi to prosím někdo kdo to dělal vysvětlit?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.