Přejít na obsah

Tažné zařízení


Buldog77

Doporučené příspěvky

Tak to lhali, nebo to nejsou originální díly. Originální díly: 3500 železo (šrouby), 4500 elektrika, 3500 práce, 400 redukce na 7 pól. Nechal jsem si udělat nabídku u 10 AS po celé republice, nejdražší byl Auto Jarov Praha 22000, nejlevnější Autostyl Trutnov 12000, průměr byl 16000. Neautorizovaná nabídka SVC Náchod za 7000 (riziko, že elektronika bude hlásit chyby, ztráta záruky).

Editováno: , autor: veliz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 2/22/2018 at 3:47 PM, OtaH said:

Ahoj kluci. Jak je to tedy s tim silnejsim alternatorem, vetsim chladicem a silnejsimi pruzinami? Muze to nekdo rozlousknout prosim? Jsem laijk ale v automotive jsem par let pracoval a neumim si predstavit, ze by ty dily kuli taznemu opravdu takhle menili. Navic zarovky v zadnich svetlech jsou pro alternator jak nic a origo chladic kratkodobe na pripadnou vyssi zatez take musi byt uspusoben ne?  Bavime se zde o fabii, nikoliv o traktoru na orani brambor :) diky za vysvetleni

 

Muhehehe, auto se Start-Stopem, elektrickým posilovačem řízení, rádiem, předními mlhovkami, rekuperací při brždění... bude potřebovat silnější alternátor kvůli pár žárovkám na přívěsu? Kdes to sebral? Tohle platilo možná v době dynam, která byla spočítaná s rezervou pár wattů na celou elektrickou soustavu.
Co se týká chladiče a pružin: v techničáku snad máš maximální povolenou hmotnost soupravy, ne? Pokud by některá z těchto komponent byla poddimenzovaná, musela by být náležitě snížena nevyšší povolená hmotnost soupravy. Takže pokud nepojedeš krokem do obludného kopce na tankodromu na hranici povolené hmotnosti v nejparnějším dni..., asi bych se toho nebál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám dotaz ohledně senzorů zadních.  Když zapojim na tažné nosič kol. Dám zpátečku,  mě ukazuje že je překážka furt to pipe. Je to logické ale někde jsem slyšel že by po připojení tažného, by se senzory měli deaktivovat a vypnout. Dělal to autorizovaný servis.  Děkuji za zkušenosti ostatních.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Ahoj, koukám po tažném na F3C před FL, odnímatelné a ideálně vedené středem nárazníku, ať nehrabe o zem a při odmontování je to skryté. Chci to používat na nosič 2 elektro kol (dohromady i s nosičem tedy 60 - 65kg). Nemůžete někdo prosím poslat foto nebo nasdílet zkušenost, jak si Fabia sedá při tahání více kol na nosiči? Zvažuji totiž, jestli je tohle správná cesta nebo se na takovou kombinaci radši vykašlat a rovnou koupit dodávku. :-) 

 

Co se týče montáže, ptal jsem se na jaře v ŠA a přinesli mi akorát výpis, ze kterého jsem vyluštil cenu 11600,- za materiál. (BTW, nevíte zda ten nárazník mění nebo prostě řezají díru? - ten tam uveden nebyl). Dále jsem teď koukal na SVC a středem nárazníku mají pouze tento kus https://www.svcgroup.cz/tazne-zarizeni-vertikalni-bajonet-skoda-fabia-kombi-01-2015-07-2018-p7565-v916 , který má omezené zatížení (65 vs 85kg), takže nic moc výběr.

Editováno: , autor: Croog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/preprava/tazne-zarizeni-fabia-iii-6v6092155x/0/1/24/43/1001

Maximální svislé zatížení na kulový čep je 75 kg. 6 500 Kč.

 

Elektrika origo je tak 2500 tis. Kč.

Práce záleží. Na SII mě to vyšlo komplet na 9 tis. Kč, před 3 lety.

 

Narázník se vyřízne, ale jen spodní lem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Lancelot Hmm, na tom papíru co mi dali smíchali několik variant dohromady a kromě toho, že tam dali odnímatelnou i neodnímatelnou kouli tak dali dvě(?) verze elektriky a uvedli že jsou oboje třeba.  

https://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/sada-elektricke-instalace-k-taznemu-zarizeni-6v6055202ax 

a

https://eshop.skoda-auto.com/cz/ProductDisplayView2?catalogId=10051&langId=-11&productId=287049&storeId=10001

 

Proto mi je to dost nejasné, asi jsem narazil na neschopného servisáka... Rozdíl mezi těma dvěma je v zásuvce? Oboje deaktivujou zadní senzory? 

 

K tomu nárazníku. Nějak nechápu, jak ten nárazník pak jde zpět zakrytovat, když to prostě vyříznou. Zajímalo by mě, jestli to jsou někde schopni tímto způsobem udělat tak, aby to fungovalo jako originál z výroby, tzn. při sejmuté kouli nezůstane díra na zadku auta. Tohle je u Superba určitě jiné, tam i v základu nevede tažné skrz prostředek nárazníku. 

 

EDIT: A ještě něco. Ve velkém techničáku mám záznam 17:
Největší svislé statické zatížení spojovacího zařízení (závěs/točnice) [kg]: Z 50

To je to samé co max svislé zatížení koule nebo to s tím nesouvisí? 

 

Editováno: , autor: Croog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, tak podrobně do toho nevidím, spíš bych řekl, že ta levnější varianta bude pro vozy s přípravou, neboť ty už mají nataženou kabeláž z pojistek a jednotku tažného. Každopádně origo elektrika je včetně jednotky tažného a umí tak odpojovat senzory.

Pokud to není jako na SII, tak se dává krytka - tu si buďto nalakuješ nebo necháš černou, ale třeba FII to má bez krytky.

Zajeď to jiného servisu, kde budou ochotnější.

Svislé zatížení máš max 50 kg, ale je mi divné, že to tam je, když auto ještě tažné nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Lancelot Hordnoty pro tažné jsou v TP už z výroby. Jestli jsou hodnoty vyplněné může tažné namontovat, pokud tam nic není nejde na auto žádné tažné.

@Croog Jenom pozor na rozdíl HB a combi. Je jiné železo a zadní elektrika. Přední elektrika je stejná.

Moje na combi

20190411_153321c.thumb.jpg.87b16470c11996620d4f5e7c8a293c6a.jpg

Editováno: , autor: milanxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud v TP není pro tebe zařízení nic vyplněno, tak sice jen nelze nainstalovat pro tahání vozíku, ale lze jej nainstalovat a použít třeba na ten nosič kol. (Aspoň toto vzešlo z diskuze u Scaly) Nicméně toto se týká až fabie MR20, starší modely mají údaje k žádnému zařízení vyplněný. Stan svislého zařízení je v manuálu pěkná ilustrace, jaká může být celková hmotnost nosiče a kol v závislosti na poloze těžiště (u dvou elektro kol bude těžiště někde mezi pozicemi pro kola).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To max 50kg svislé zatížení mě trochu překvapilo, nevím, proč tedy u všech tažných uvádí svislé zatížení vyšší, když jsou dělané pro Fabii, která to nevyužije. Vzhledem tedy k tomu, že samotný držák na kola váží k 20kg, tak s jedním elektrokolem už tam nedám ani 2. normální. No stejně jsem uvažovat vozit primárně jen jedno, tak to pro mě ještě není kompletní stopka.. 

 

image.thumb.png.f6c4e9d92de34d24389e5cd8f78da502.png

 

 

@milanxx Ty máš Scoutline? Zajímavé, že tvé tažné zařízení je teď ve výrazné slevě (jen za 2k). Ale podle popisu pouze pro Scoutline...
https://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/tazne-zarizeni-%E2%80%93-odnimatelne-6v9092155ax

Jinak podle tvého popisu jsou tedy opravdu potřeba obě elektrické sady.. Ty sis to tedy nechal dodělávat dodatečně? Pokud ano, jak vypadá tvůj nárazník? 

 

Jinak tu 13pin elektro sadu pro vozy s přípravou 6V9 055 202 v eshopu nemají, tipnul bych si, že ji nahradila sada 6V6 055 202A.

 

EDIT:

Už jsem našel @milanxx příspěvek o instalace tažného. Pěkná práce! Je vidět, že to jde udělat jako originál, sláva! To je původní vyříznutý nárazník a nová krytka s rámečkem? Lakovalo se to? Kdybys měl fakturku s rozpisem, moc bych ocenil její poslání do zprávy. Díky!

 

 

 

 

Editováno: , autor: Croog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, chtěl bych se zeptat. Včera jsem poprvé vyzkoušel nasadit tažné rameno, a nevím jestli jsem pochopil správně podle příručky, že po sundání ramene z držáku auta zůstane páčka dole a klíč nejde ven. Jdemi mi to že když jsem ho vyndal z boxu tak v něm bezpečnostní klíč nebyl zasunutý a teď mi zas pro změnu nejde ven když mám rameno venku z držáku. Je to tak správně, má zůstat v něm zasunutý z bezpečnostních důvodu? Jo zapoměl bych, mám namontováno originál z výroby s novým vozem. Děkuji za odpovědi. 

Editováno: , autor: ESkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne. Podívej se. Na čepu je kulička. Opatrně klepni do té kuličky a hlavně dej pozor na ruce. kulička uvolní páčku, ta se dostane do vodorovné polohy a budeš moci zamknou klíčkem. Už nevím, možná je tam více kuliček. ale jedna je pevná, tvrdá. To je kulička do které mušíš klepnout. 

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsou tam 3 kuličky. Dvě se zatlačí po stisku prstem a jedna kulička je pevná jako tvrdá a do té kuličky se musí jemně bouchnot a následně se páka vyrovná. Je to myslím ta kulička pod číslem 9 Ne ta od které je vynášecí čára pro číslo, ale ta vzadu proti tažné kouli. Opět upozorňuji pozor na prsty.

TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ.jpg

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, většinou se páka vrátí sama. Ale snad 3x se mi stalo, že se nevrátila. Já nasazoval rameno koule a následně vytahoval, až páka zúůstala, že šla zamknout. No a potom jsem zjistil, že po klepnutí do kuličky se páka prudce vrátí. Dokonce jsem i namazal MD sprejem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak super, co je teď z toho správně ?. Teď jsem se dočetl v knížce že by se po vyjmutí tažného ramene mělo ukládat v pohotovostní poloze zpět do boxu klíčkem nahoru, tak teď fakt nevím jestli je to správné poklepávat kuličku, nebo  může rameno zůstat dlouhodobě s klíčkem a pákou dolů a nijak se celý mechanismus neunaví. Když jsem ho poprvé vyndal s boxu tak byli klíčky připevněny páskou k ramenu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...