Přejít na obsah

Tlacenie vzduchu z nalievacieho otvoru oleja


maybe25

Doporučené příspěvky

Caute chalani,

Prehladal som to tu ale takyto problem som nenasiel tak sa snad nenahnevate ze som zalozil temu.

Dnes rano som prisiel zhodou okolnosti na cudesnu vec. Pri nastartovanom motore som otvoril nalievacie viecko oleja. Z otvoru sa zacal ozyvat strasidelny dunivy zvuk ako ked si to okolo vas prasi dedko na Zetore, tlaci to vzduch a trepe olej. Pocas jazdy som to vobec nespozoroval nepostrehol som ani pokles vykonu alebo zvuky za jazdy. Netusite niekto co to moze byt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nepride mi to ako normalna vec, nikdy predtym som sa s tym nestretol ani na inych svojich predoslych autach. Navyse som postrehol ze mi zacal odniekal kvapkat olej malycke skvrnky po mne ostavaju. Auto uz je objednane v servise na to kvapkanie ale toto som zistil az dnes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde tady na fóru, ale myslím v sekci octavek jsem četl, že teda když ten vzduch jde trošku, tak je to normální, jak píše luda, ale pokud to fici hodně, tak to je prý známka hodně vylitaneho motoru, plus teda olej by z toho cakat dle mého názoru neměl, plus zvuky jak Zetor, by to taky dělat nemělo.

Jinak když jsem měl malé kaluzky oleje pod vozem, tak u mě to byl závit u olejové vany, byl strhlej, horší bylo, že se musela měnit celá vana.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud má zasraný vodvětrávání klikovky, tak to vrchem dejchá víc a někde si to bude hledat skolunku kudy ven takže to potlačí olej. Třeba si vytlačí i těsnění, ale to už je extrém.. Motor nemůže bejt nikdy na 100% utěsněnej.

Jinak zvuk jako traktor má i motor u kterýho sundáš kryty a dáš si k němu ucho.

 

Co tě vedlo k votvírání víčka při běžícím motoru??

 

Ještě ať i někdo stojí na brzdě a bude ti "chybět" brzdovka, nebo těsně po dojetí změř olej a bude ti ho spousta chybět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je na tom hlupe?? Pokial viem (od starych autickarov a mechanikov) jednu z veci ktoru je dobre ceknut a ktora naznaci ze nirco nie je v poriadku (najma ked kupuje clovek auto tak by to mala byt prva vec) je prave otvorit viecko ci netrepe olej a netlaci vzduch. A viedlo ma k tomu presne to, ze som chcel ukazat znamemu co si ma ceknut lebo ide kupit auto, tak som to pred nim spravil a skoro som odpadol. Viem ze kazdy motor je hlucny ale mne tam ide vzduch ako z komina zetoru doslova po zohriati motora aj cierny dym s olejom a ide to presne v takych dunivych intervaloch ako keby zakazdym ked udrie jeden z valcov. Lebo zas nie je to take plynule fukanie ale vyfukne pauzicka a znova vyfukne a robi to pravidelne v rytme motora dost rychlo. Neviem ako to popisat. Na predoslom aute som to cekovak pravidelne lebo som mal chytene turbo a cakal som kedy klakne ale nic take sa nedialo. Skusal som na 2,5 V6 otcovej a tiez nic. Tak mi napadlo ze skuseni SUPACI maju skusenost. Nerad by som poslal motor do teplych krajin...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, co zme zkoušeli , tak všechny motory tlačí-trošku. Záleží co je podle tebe moc. Taky můžeš mít zasraný vodvětrávání a proto ti všechno letí horem.

Otázka je co znamená tie duniace zvuky, takle přes text to nejde moc zhodnotit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nj skusim to nahrat zajtra. Zatial som volal s mechanikom lebo som mal v plane dat vymenit olej a uz ked bude von olej nech omrkne tu osku (sesthran) na olejovom cerpadle tak mi povedal, ze vymenou osky este nic nevyriesim, ze ked cerpadlo tlaci s odporom bude ho musiet vymenit cele, lebo sa to doebe zas, novemu cerpadlu sa hovori 1100€ bez prace. Aky je vas nazor na tuto zalezitost? (1000€ vlozit do auta s hodnotou 7 nic moc no...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těsnení pod hlavou nebo hlava samotná - necítíš spálenou naftu od toho víčka?

Sundej víko ventilů (rovnou vyčisti to odvětrání) a zkontroluj to fyzicky vačky/zdvihátka/koníky

Otoč si motorem a zkontroluj vše popořadě.

Pokud to bude OK, tak by to mohlo být švihnutý těsnění nebo prasklá hlava - tlak jde do oleje

Přikláním se k variantě č.2

U varianty č.2 by to mohlo jít poznat i na oleji - smrdí jinak a je to skoro takový mazut - nevím jak to vysvětlit, zkušený mechoš by to měl podle oleje poznat

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wrr, same dobre spravy... Neviete mi niekto povedat, ci je ta oprava toho olejoveho cerpadla resp. osky tak zlozita lebo mechanik mi zacal zistovat ako sa veci maju a dnes mi povedal, ze on do toho nejde, ze si to nevezme na triko ked sa to posere a odporucil ma na jeho "konzultanta" v skodovke, z ktoreho vyslo, ze moze sa to dostat na 1000€ ked sa bude menit cerpadlo... Po prvom kliknuti na nete som nasiel original cerpadlo za 250€, tak sa mi tam zrovna moc nechce, pride mi ten "konzultant" ako nejaky oebovak... Navyse uz si viem predstavit ako to rozoberu, a ani im nenapadne nechat len vymenit osku, rovno pojdu do noveho cerpadla, ved 1000€ je lepsie ako par supiek za osku... zisla by sa rada...

 

Člověče, já ti pořád nevím, jak tu čtu tvoje moudra.

 

Buď zde kluky poslechni a vyzkoušej to co ti píše SUP pár odstavců nahoře, nebo si na to někoho najdi, ale pak nebreč, že je to drahý. A pokud na to nemám a nechce se mi platit ve škodovce a sám sis našel díl, domluv se v okolí s nějakým mechanikem na výměně. Zase nechápu, proč to řešíš psaním zde.

 

Co se týče těch tlaků, slabý dýchání je v pořádku, chrchlání už ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak cakal som nejaku konstruktivnu radu, ktoru som dostal od SUPa. A chcel som vediet ci s tou oskou ma niekto skusenost z pritomnych.(alebo ci dokonca moze mat jedno s druhym suvis). Ale ked ti vadi tak to necitaj. Myslel som ze forum je prave o tom, dostat radu a od tych ktori maju skusenost, a chodia tu ludia, ktori nechcu utratit majland za to co sa da vyriesit jednoduchsie a hlavne lacnejsie. Ti ktori to neriesia lebo nemusia asi chodia do skodovky a nie sem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslouchal sem ten zvuk, ale i bez otevření to je traktůrek. Tvům motor nepotřebuje mechanika výměnáře, ale nejakýho taťku z JRD (JZD) kterej je opravář- prvně hledá a pak opravuje a nakonec mění. Jak psali kluci. Mrkni na těsnění.

Myslel som, ze takeho taťku mam, dokonaly obraz: modre monterky flanelova karovana kosile, okuliare na ociach, doteraz vsetko fungovalo, dokym sa tatko neporadil s nejakym odbornikom a uz moje auto nechce ani vidiet len mi do telefonu odkazal: mam sa toho auta cim skor zbavit... zbav sa auta, ktore pripomina zvukom trakturek a kape z neho olej... navyse nemam rad take panicke rady, nemyslim si ze cele auto je naprd len to chce cloveka co tomu fakt rozumie... Dik zaradu, idem sa na to zamerat a hladat, hladat. Cisto hypoteticka otazka, ak nie je prasknuta hlava, vymena tesnenia  ( ktore by mohlo byt prasknute) je nakolko zlozita a  nakladna vec?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohl bys zvladnout i sám krom revize a srovnani hlavy.

- srovnání hlavy

- těsnění pod hlavu

- nové šrouby

pak bych dal:

- nová chladící kapalina

- nový olej

- nový olej. filtr

Hlavu bych dal urcite natlakovat abys videl, ze je ok.

cena alespon 8 tis kdyz to bude delat nekdo jinej.

Editováno: , autor: michal2009
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...