Přejít na obsah

Start - Stop system


Buldog77

Doporučené příspěvky

Tvá slova jsou zdrcující. Na to neumím reagovat. Použij technický cit. 

Myslíš že je třeba dobré z hlediska opotřebení motor vypnout a za 5s nastartovat? Já jsem přesvědčen že ne. 

Ale kvůli 5. minutám ho vypnu (klíčkem ne startstopem). 

A teď kde je ta hranice? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už toho bylo plno na netu, v časopisech...... a co by ty automobilky měli říkat jiného, když chtějí prodávat. Mechanické opotřebení na klice - mazání. Vypíná studený motor - opotřebení a zase mazání.  Vypíná hned motor po zátěži - vadí to Turbu. A ta příprava- dražší startér, baterie, alternátor a v motoru materiál na klice.  Ano ušetří se palivo a tím klesnou emise ale to všechno co se do auta kvůli tomu  vrazilo svými náklady na výrobu to přebije, jenom ty mnohem vyšší emise vznikly jinde a jindy.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, dodge napsal:

Odpovím stejně

Udělal někdo věrohohodnou studii o pozitivním a negativním přínosu SS. Dej odkaz.

Na co studii? Je snad jasné, že na díly motoru jsou nejvyšší nároky (síly, otěr bez tlaku oleje, mech. rázy) při startu. Stejně tak na turbo, baterii, startér, akční členy, ŘJ... Tak proč bych ten motor vypínal? Pár deci benálu co spotřebuje nastartovanej je mi těžce u zadku. 

Navíc SSS byl vyvinut pro homologační test, tak proč bych ho používal za provozu? To samé platí i o rekuperaci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlasím a aj to deci ušetrené mi príde na dlho a že zastavíš na semafore a napr. stojiš tam 5 sekúnd vypne motor, úspora paliva je 0 a záťaž na bateriu, štarter a diely motora.

 

SS je nezmysel a teda kto vidí v tom pozitívum nech tu dá článok.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem posbíral negativní hodnocení za otázku, zda někdo neví o existenci nějaké studie ohledně SS. To mě baví. ?

 

Automaticky předpokládáte, že obhajuji SS. Neobhajuji. Já jen chci věrohodné informace, abych se mohl rozhodnout. Nějakou studii, nezávislý test, atd.

 

Stejně jako vy tady podrážděně obhajujete škodlivost SS, můžu si vycucat z prstu jeho obhajobu a bude mít naprosto stejnou váhu, jako vaše příspěvky: Výrobce s tím počítá, na životnost a náklady na provoz to nemá vliv, nebo je jen zanedbatelný. Bla bla bla...

 

Jenže já nevím jestli to tak je. Stejně jako to nevíte vy. Proto jsem se ptal na důvěryhodné informace, abych si ten názor mohl vytvořit. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je nevěrohodného na našem tvrzení? Starty motor více zatěžují. Ber to jako fakt. 

 

PS.: Máš to v tom životě těžké. To musím uznat. 

PS2.: Jasně že studie jsou. Dělala si je automobilka a na zákadě nich agregáty s SS zodolnila. Včetně pomocných agregátů a příslušenství motoru.

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Termiter: víš jak funguje tlakové mazání kliky a vačky? Proč pro dostatečné mazání musíš mít určitý tlak oleje? T.j. proč je v motoru snímač tlaku oleje nastavený na určitý tlak a proč je tento tlak odpouštěcím ventilem udržován v určitém, poměrně úzkém, rozmezí?

Ono to totiž není proto, "aby tam nějakej olej byl", ale proto, aby aby se vytvořil dostatečně "tuhý" polštář oleje, po kterém kluzná ložiska "plují", který tlumí rázy. Čili každé vypnutí motoru způsobí, že tento olejový polštář zmizí a, byť v malé míře,  dojde při každém startu k poškození povrchů. Pokud by byla klika šroubovaná (tj. drahá, těžká, trpící jínými neduhy) a osazená valivými ložisky, bylo by to o něčem jiném, ale v případě kluzných pánví je takovéto opotřebení při nedostatečném tlaku oleje konstrukční vlastností. Dokonce existují případy havárie motoru způsobené přicpáním olejového rozvodu, kdy odešla do věčných lovišť právě ložiska nejvzdálenější od olejového čerpadla právě kvůli o něco nižšímu tlaku oleje. T.j. stop motoru na minutku, oranžová, za jedna, start a plnej z křižovatky bez normálního tlaku oleje je z hlediska životnosti motoru opravdu lahůdka.

 

Dále např. hydroštely a hydraulický přestavovač vačky: pokud klesne tlak oleje, přestávají plnit svoji funkci a každý start vede k jejich vyššímu opořebení, nehledě na vyšší opotřebení ventilových sedel. Dále taháš s sebou těžší startér, akumulátor a alternátor...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Johny.z napsal:

víš jak funguje tlakové mazání kliky a vačky? Proč pro dostatečné mazání musíš mít určitý tlak oleje? T.j. proč je v motoru snímač tlaku oleje nastavený na určitý tlak a proč je tento tlak odpouštěcím ventilem udržován v určitém, poměrně úzkém, rozmezí?

 

Pleteš hydrodynamická a hydrostatická ložiska. V motorech jsou hydrodynamická, tam vzniká mazací klín pohybem hřídele a tlak oleje není potřeba. Stačí přítomnost oleje.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@McMatej: to máš samozřejmě pravdu, nenapsal jsem to nejšťastněji, nicméně i tak musíš mít dostatečné množství oleje (tj. pod určitým tlakem a určitém množství ho doplňovat), jinak se dostaneš mimo pracovní konstrukční podmínky ložiska. A po minutce stopu motoru už ho v daných místech opravdu moc nebude...

 

Jinými slovy: jakmile se dostaneš do mezního tření, může docházet k, byť malému, tak měřitelně většímu než u kapalinného tření, opotřebení ploch.

 

A ještě edit: onen mazací klín se snáze tvoří, pokud je olej do mazaného místa dodáván pod tlakem. Naopak v případě absence tlaku oleje i v případě plné saturace mazaného místa olejem během rozběhu dochází k meznímu tření.

Editováno: , autor: Johny.z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm.. ako dlho vám vydrží byť aktívny štart-stop... tj. motor je vypnutý? Občas za určitých okolností si to zapínam, ale akosi mi to nikdy dlhšie ako minútu nevydržalo... zvyčajne do 1min sa motor stále zvykne naštartovať... v lete hlási, že nie je dosiahnutá komfortná teplota v interiéri... v zime zase hlási, že je vyžadovaný beh motora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud máš zaplou klimu nebo topení, nebo výhřev sedacek....

Napovědět by mohl voltmetr jaké je napětí v době kdy znovu nastartuje.

Pokud vím  default je 7.6 V.

Bude li napětí vyšší startuje z jiného důvodu.

Baterka se dá otestovat v servisu zátěžovým testem.

A na závěr  mně napadá nemáš pořád zapnutou automatickou klimu?

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Termiter napsal:

Já jen chci věrohodné informace, abych se mohl rozhodnout.

Za překročení průměrného limitu CO2 je výrobce automobilů pokutován částkou EUR 1.000,- za každý gram.

Při - například - milionu vyrobených aut tedy zaplatí jako pokutu miliardu EUR.

A to už jsou i pro výrobce zajímavé peníze, které by nerad platil.

Při ještě loni platném testu NEDC běží motor 28% času testu na volnoběh.

Je tedy rozdíl ve váze jímaných škodlivin, jestli motor běží, nebo jestli je Startstopem vypnutý.

Pro výrobce je z uvedených důvodů S/S velmi užitečný.

Není žádný důvod aby byl užitečný i pro zákazníky.

Naprosto stačí finanční zájem výrobců.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sa nesťažujem, že mi to málo vydrží, len ma zaujíma, koľko to bežne vydrží ostatným... napadlo ma to pri johnyho príspevku, keď píše o problémoch s olejom, ak je ŠS aktívny viac ako minútu. Reku neviem, či mi to niekedy dlhšie ako minútu vydržalo.. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tazatel si přál věrohodné informace a já jsem mu vyhověl.

Proč začali výrobci montovat do aut S/S je snad už jasné.

A jestli to někdo bude chtít používat je jeho věc.

Mně osobně to vadí a tak to nepoužívám.

Jestli si to někdo oblíbil a používá to, taky dobře.

Jak je to se zástěrkami nevím. K těm žádné věrohodné informace nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...