Publikováno Duben 9, 201411 r Ahoj, ujel jsem s novým Roomstrem 10 tkm skoro přesně (nové vozidlo). Při kontrole měrky jsem zjistil, že je pod minimem, dolil jsem asi 3 deci (správného) oleje, měrka byla nad minimem, teď jsem kontroloval za 100 km znovu a je zase pod minimem. Má někdo zkušenosti se spotřebou oleje v průběhu záběhu? Má cenu to ještě dál zkoušet dolívat Stalo se Vám to nebo je to prostě pondělní směna ve Škodovce - a tudíž radši hned pohodit ve Škoda servisu?
Duben 9, 201411 r A pod autem se loužičky netvoří? Já mám teda najeto 32tkm a ještě jsem od začátku, teda ani behěm záběhu, neregistroval úbytek na měrce..normální to neni rozhodně..
Duben 9, 201411 r normalni to neni, ale pokud vim, tak skodovka ma limit tusim 0,5 litru na 1000km?? ale nebal bzch se, zajel do skodovky, oni si s tim uz poradi.. auto je nove, v zaruce, tak s tim bez do servisu nez to zadres.
Duben 9, 201411 r Pokud není únik, a za 10t. km ti motor sežral cca třeba litr, není velice co řešit. Jak píše kolega nade mnou,mám taky dojem že norma je minimálně 0,5l/1000km. Vše by tedy s přehledem bylo v normě.
Duben 9, 201411 r no, on píše po 100km 3 deci, coz moc ok neni.. ovsem-pokud vis jiste, že ti to žere olej a nikde to neteče, tak se vzbodni na fora a normalne s tim jed do skodovky na reklamaci, muzes mit neco s motorem.. rikam, norma je TUSIM 0,5l/1000km, možna vic...
Duben 9, 201411 r Když tam naleješ 3dcl. tak nepoznáš v podstatě nic. Já to beru tak že od nového auta najel 10t. km, podíval se na rysku a byla pod minimem. Z toho usuzuji že to vzalo cca litr. Možná, já to přesně nevím. Nehledě na to že to při záběhu opravdu může vzít i víc......
Duben 9, 201411 r Mám stejném motor jen v FII kombi a nikdy jsem ještě nedolel ano kapku. Kontrolu provádí nahodile, ale vždy je tam přesně - úbytek žádný.
Duben 9, 201411 r Kontoloval jsi to když auto bylo nové?sestřenka vzala auto ze salonu superba 2.0tdi a přijela doma a manžel se koukal na kapaliny a olej nebyl ani na měrce...:-(mohl jsi stím minimem jezdit 10tis km....
Duben 9, 201411 r 3 dcl sa naozaj skoro nedajú vidieť. Dolej po max, zapíš si km a sleduj kedy budeš na strede a kedy na min. Kontrolu aj dolievanie rob pri studenom motore, a po dolievaní počkaj, kým olej stečie (daj mu aspoň 10-15 minút), až potom rob kontrolu.
Duben 14, 201411 r 10 tisíc km mám taky najeto a olej je stále uprostřed měrky, nepřibývá ani neubývá
Květen 24, 201510 r Stala se mě taková zajímavá věc. Mám novou 1,4 a najeto cca 1000km. Olej po předání přesně mezi ryskama. Včera jsem jel po dálnici cca 200km. Večer, asi hodinu po příjezdu, jsem chtěl mrknout zda je olej ok. Měrka byla úplně suchá, což mě znervóznilo. Tak jsem znova měrku zastrčil a po vytáhnutí byl olej uprostřed, takže ok. Zkusil jsem to asi 3x a vše v pořádku, olej pokaždé uprostřed, takže jsem si myslel, že byla měrka možná omylem povysunutá. Dneska cesta cca 100km. Když jsem byl doma, tak jsem schválně zkusil olej. Měrka byla správně vložená a žádná kontrolka v autě na mě nesvítí. A ejhle, zase vytáhnu měrku a je suchá. Zastrčím, vytáhnu hned znova a hladina je ok. Takže olej je v pohodě, ale proč je měrka při prvním vytažení úplně suchá a hned podruhém vytažení je hladina uprostřed. Tohle se mě u žádného auta nestalo. Nevíte co to způsobuje? Kdyby mě tohle někdo řekl dřív, tak se zasměju, ale teď na to čumím jak z jara. Upraveno Květen 24, 201510 r od mkaba
Květen 24, 201510 r Tak už pochopeno, ekkar mě to vysvětlil přes SZ na můj dotaz. Ve zkratce: dolu do vany jde trubička ve které je měrka a ta trubička je delší. Nahoře měrky je těsnící gumička a díky té se v trubičce vytvoří při běhu motoru vzduchový vak, protože hladina přirozeně činností olej. čerpadla klesne. No a jak se motor zastaví fyzika ze základní školy nedovolí oleji vstoupit do trubičky. Prvním vyndáním měrky tam pustím vzduch a je to pak ok. Samozřejmě, že po delším stání se tam ten vzduch dostane přirozeně a nic podobného se nestane. No nic, lepší blbec tady než v servisu :-) Ekkar ještě jednou dík za vysvětlení ;-) Upraveno Květen 29, 201510 r od mkaba
Květen 24, 201510 r Stala se mě taková zajímavá věc. Mám novou 1,4 a najeto cca 1000km. Olej po předání přesně mezi ryskama. Včera jsem jel po dálnici cca 200km. Večer, asi hodinu po příjezdu, jsem chtěl mrknout zda je olej ok. Měrka byla úplně suchá, což mě znervóznilo. Tak jsem znova měrku zastrčil a po vytáhnutí byl olej uprostřed, takže ok. Zkusil jsem to asi 3x a vše v pořádku, olej pokaždé uprostřed, takže jsem si myslel, že byla měrka možná omylem povysunutá. Dneska cesta cca 100km. Když jsem byl doma, tak jsem schválně zkusil olej. Měrka byla správně vložená a žádná kontrolka v autě na mě nesvítí. A ejhle, zase vytáhnu měrku a je suchá. Zastrčím, vytáhnu hned znova a hladina je ok. Takže olej je v pohodě, ale proč je měrka při prvním vytažení úplně suchá a hned podruhém vytažení je hladina uprostřed. Tohle se mě u žádného auta nestalo. Nevíte co to způsobuje? Kdyby mě tohle někdo řekl dřív, tak se zasměju, ale teď na to čumím jak z jara. Této záhady jsem si taky všiml Upraveno Květen 24, 201510 r od froggy
Květen 24, 201510 r Taky to ve mě pěkně hrklo, když jsem po 1000km u nového motoru vytáhl úplně suchou měrku. By se ve mě v tu chvíli krve nedořezal. No hlavně, že je to jen taková blbost :-) zřejmě si konstruktéři nějak potřebovali zašpásovat :-D
Květen 26, 201510 r Nerozmýšľal si už nad tým, že by si si dorobil nejakú zvlášť kontrolu hladiny oleja ktorá by ti ukazovala pribúdanie/ubúdanie oleja počas jazdy v reálnom čase?
Květen 28, 201510 r Musím to vyskúšať ale neviem.... Doteraz vždy keď som pozeral olej tak po prvom vytiahnutí mierky bola cca 10 cm od oleja - tj musel som mierku utrieť do handričky a tak zmerať. Takýmto spôsobom bolo meranie vždy OK..... Takže dosť iné chovanie ako sa tu píše a rovnaký motor - pravda je že som to nikdy nerobil hneď po jazde....
Květen 28, 201510 r Možná je to jen u nového, dokud ta gumička na vrchu měrky těsní a drží vzduch. Časem určitě povolí a tahle zvláštnost zmizí :-)
Květen 28, 201510 r Máme na aute 5000km...Olej som skúšal zo začiatku cca prvých 1500km cca každý týždeň a tak ako som písal....nuž záhada.
Květen 29, 201510 r Ja meril olej asi 3x a vzdy po vytahnuti merky byl olej rozprskan na cele merce. V prvni chvili jsem se lekl ale po utreni a novem mereni uz byl v norme a to v mem pripade na stredu. Merim vzdy u studeneho motoru, vetisnou az druhy den po prijezdu.
Červenec 18, 201510 r Ahoj. Poslední půlrok pozoruji, že se mi tratí olej. Ale velmi zvláštním způsobem. Když doleju těsně pod MAX hladinu, tak za nějákou dobu olej ubude na MIN a odtama už dále dolů neleze. A to se mi stává pořád dokola. Za půlrok jsem dolel už litr a pořád by to chtělo. Vždycky co to doleju, tak za chvíli zase MIN a tam se ustálil. Měl jsem v listopadu nehodu. Motor byl utržený na jedné straně z držáku, ale vše nasvědčuje tomu, že je OK. Může být přece jen někde poškozen? Nebo to může způsobovat něco jiného? Díky za reakce
Červenec 18, 201510 r Kolik za tu dobu najedeš kilometrů a na jakých trasách (město, nebo dálnice...) a kolik to má najeto?
Červenec 18, 201510 r No kazdy den najedu 50 km do prace. Pul na pul mesto a mimomesto. Auto ma najeto 93tis. A je na LPG. A jinak leju olej Mobil 1 Super 3000 5W40 Upraveno Červenec 18, 201510 r od TraCker
Říjen 11, 20159 r Ten LL mě štve, teď jsem ujel 600km po dálnici a opět si to tak decku dvě vzalo. To radši přejdu na 5w-40. Upraveno Říjen 11, 20159 r od mkaba
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.