Jump to content
acjaja

Vibrace při dojíždění na neutral

Recommended Posts

Procházel jsem fórum, ale nikde jsem stejný problém neobjevil. Mám octavii 1,9TDi 81kW (s čipem od Cimbu) se šestistupňovou převodovkou z 96kW octavie. Nedávno jsem se rozhodl vyměnit setrvák, protože auto při dojíždění na křižovatku na neutrál v malé rychlosti těsně před zastavením zavibrovalo a během těch vibrací byl slyšet i jiný zvuk motoru (takový neklidný chod). Abych tomu předešel, stačilo dojíždět se zmáčknutým spojkovým pedálem a problém zmizel. No a když už šla převodovka ven, tak jsem ji vyměnil za šestikvalt (samozřejmě i s poloosami, startérem, atd.) Nechal jsem si tam dát novou spojkovou sadu LUK. Po sestavení ale problém nezmizel, auto se chová dál stejně. Navíc, když teď sešlápnu více plynový pedál v 1700 otáčkách, tak se ozývá dunivý zvuk do cca 2000 otáček. A to zejména na šestku, pětku a čtyřku. Známý mi radil, že by to mohla být řemenice na klice (u rozvodů), že je taky nějak odpružená, ale ruku do ohně za to nedá. Nemáte někdo nějaký typ, čím je to způsobené?

Edited by acjaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, i to hučení do 2.000 otáček mi přijde, jako by byl ten nový setrvák špatný. I když se mi tomu nechce vůbec věřit. A v těchto otáčkách to asi nemá nic společného s volnoběžnými otáčkami. Zjišťoval jsem, jak je to s reklamací setrvačníku. Prý můžu čekat, že reklamaci neuznají a navíc ho rozřežou, takže by nezbývalo než koupit další nový. A do toho se mi vůbec nechce, jednak spousta peněz a navíc, nemám jistotu, že se tím problém vyřeší. Auto po čipu a výměně převodovky jede fantasticky, ale to klepání při dojezdu a hučení do 2000 otáček mě pěkně s*re.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti vravim zdvihnut vonobeznu davku s otackami a kuknut na cerpadlo ako je nastavene!!!keby si bol po blizku viem pomoct

Edited by sparco gti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našel by se někdo, kdo by se svezl v mé Octavii I 1,9TDi 81kW, aby mi poradil co s vibracemi? Navíc se mi elé auto chvěje cca při 50 km/h (je jedno, zda mám vyřazeno nebo ne). Jsem z České Třebové, takže kdyby se někdo našel v okruhu max. 100km, budu rád. Pomoc mi nabízí jeden uživatel, ale bohužel je až ze Slovenska.

Edited by acjaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Není důvod zakládat další téma. Mohl jsi to rovnou napsat zde. Témata jsem sloučil. A co rady od sparco tdi? Nic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj... mam podobny problem...!. 1.9 TDI, 66kw, r.v.99 najeto 180 000km.

 

Kdyz jsem jel prevazne na 2 - 3 kvalt, dojizdel jsem na krizovatku, vyradil a mirne jsem brzdil, brzdim brzdim a on mi skube motor, nepravidelny chod motoru a kdyz uplne zastavim prestane to. Nekdy tomu pomuze ,ze pridam plyn.

 

Byl jsem na rozvodech...

 

Po rozvodech jako by e to zlepsilo ,ale druhy den znovu...

Sel jsem na VAG... tam mi rekli,ze je to OK a pro sicher mi zvysili startovaci davku, pac me to dlouho tocilo pri startu. Start je OK.

Ale zjistil,ze se mi to uz tolik nestava jako pred VAGem...ale stale to dela 1X za 4 semafory cca....

 

Presto jsem nechal na VAGu 1200 kc a uz to tam nechci davat... sam nevim co s tim mam delat a cim to je?

 

Nevite nekdo opravdu presne co to muze byt?

 

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

delší dobu jsem nepsal, ale popsaným problémem se stále zabývám. Dokonce se s tím zabývali i ve Škodě v Mladé Boleslavi. Ty vibrace jsem způsobuje ŘJ motoru a to tím, že při dojíždění auta na křižovatku každou osmou otáčku dá pokyn k nevstříknutí paliva. Tím pádem má motor nepravidelný chod, lehce kolísá volnoběh a tím dochází k vibracím auta. Pokud chceš tento stav vynechat, stačí při dojíždění lehce našlápnout spojku nebo jak píšeš, přidat plyn nebo odpojit čidlo spojkového pedálu a je po problému. Jenže bez čidla se jezdí blbě - jednotka neví, že chceš řadit a při řazení se to chová divně. Ale za zkoušku to stojí. V Boleslavi řešili, proč to ta jednotka dělá. Vysvětlují to tím, že je vadný dvouhmotový setrvační - ŘJ měří čas první a druhé půlotáčky klikové hřídele a pokud se hodnoty liší, tak zasáhne. Já mám dvouhmotu novou, ale pojedu do servisu, aby mi shodili převodovku a přípravkem změřili dvouhmotu. Pokud bude vadná, tak ji budu reklamovat a pokud ne, pak budu hledat problém v ŘJ. Já mám označení 038 906 018 AM. Jaké máš označení Ty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setrvak to asi delat nebude, pac snimac je na pevne casti a ta se neposkodi...

 

To me rekl kamos mechos...

 

Zitra jedu za nim  a zkusime to co jsi psal ty...vypojit cidlo spojky.

Uvidim co to bude delat...kdybych mel tempomat, nejel by, takhle mi to nevadi za zkousku:]

 

Uvidime na co dojdem....

 

Pisnu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tom setrvačníku se shodli jak v Boleslavi, tak jeden machr přes autodiagnostiku. Samozřejmě netvrdím, že se nemohou mýlit.

Jsem si celkem jistý, že po odpojení spojkového čidla Ti to dělat nebude. Řekni tomu kámošovi, ať Ti vyčte číslo řídící jednotky motoru. Celkem by mě zajímalo, jaké máš. Protože dle jiného názoru se ten problém vyskytuje pouze u motoru AHF - chyba řídící jednotky 038 906 018 AM. Každopádně je to záhadná závada...

Akorát je blbý, že mám teď nohu na sedm týdnů v sádře, takže převodovka půjde dolů až tak za dva měsíce, až budu moci řídit...

Dej vědět, jak jsi dopadl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak.... odpojil jsem spojkove cidlo... muzu ti rict, jeste horsi katastrofa..jelo to hrozne a pri kazdem vyrazeni to delalo... takze zase zpatky zapojil a uz 1x za nevim cca...6 - 8 semafor... covece ani kamos uz nevi...my si proste myslime,ze to setrvakem nebude... pokud mi to nedela pr startu kdy stojim nebo zadtavim tak tim to asi nebude... mozna ridici jednotka... fakt uz nevim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejhorsi je to, ze to dela jak kdy...nekdy jedes kamkoliv bez zadneho naznaku, nekdy to dela az moc na cca.5km... nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak v tom případě máš jistotu, že to není dvouhmota. Osobně bych zkusil vyměnit ŘJ za tu samou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravím pánové, už jste přišli na to kde je problém? Mám ten samý a dokonce u dvou aut! Jedná se ale v obou případech o OCT 2 s dvoulitrem BMM :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, u sebe jsem došel k závěru. Je to chyba ŘJ motoru 038 906 018 AHF - jednotka se snaží při volnoběhu a rychlosti cca mezi 5 - 20 km/h vyrovnávat nerovnoměrný chod tím, že každou osmou otáčku klikovky dá pokyn k nevstříknutí paliva a tím dochází k rozvibrování motoru a tím i celého auta. Ta nerovnoměrnost chodu je hlavně dána dosluhujícím dvouhmotovostním setrvačníkem, ale nemusí to být podmínka. Já konkrétně mám dvouhmotu novou, přesto k vibracím dochází dál. Proto po Škodovce sháním aktuální sdělení z roku cca 1999, jaká ŘJ nahrazuje tu moji. A to je neskutečný problém, protože dřív to nezapisovali do počítačů.

Co se týče Tebe, tak chyba ŘJ to nebude. Vibruje Ti auto na volnoběh, i když stojíš? Nebo pokud dojíždíš na křižovatku a máš sešláplý spojkový pedál, vibrace se taky objeví? Zkus u spojkového pedálu odpojit svorkovnici. Pokud Ti vibrace přestanou, pak to vidím na špatnou dvouhmotu. Pokud ne, pak Ti neporadím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za radu.

Mně se to třese jen při zastavování a bez vyšláplé spojky. Když ji sešlápnu tak nic a stojící motor má taky normální chod právě :-/ 

U toho druhého auto to dělalo taky, dali jsme nový setrvák a teď po 5 tis. km se to malinko znovu projevuje, ale fakt nepatrně.. takže díky tomu by mohla být reálná tvoje teorie s ŘJ případně softwarem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se Ti to chová stejně jako mně. Každopádně O2 má už daleko širší možnosti diagnostiky, než moje O1. Kdybys byl z okolí Ústí nad Orlicí, tak bych Ti mohl doporučit jeden servis, kde se zabývají diagnostikou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 6. 12. 2016 at 7:44, acjaja napsal:

Tak se Ti to chová stejně jako mně. Každopádně O2 má už daleko širší možnosti diagnostiky, než moje O1. Kdybys byl z okolí Ústí nad Orlicí, tak bych Ti mohl doporučit jeden servis, kde se zabývají diagnostikou.

Zdravim, mam rovnez motor 1.9 ahf a uplne stejny problem , jen se jedna o Audi a3 8l a tam dvouhmota neni .. vi nekdo co stim??

Edited by wild

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 20. 12. 2016 at 23:53, wild napsal:

Zdravim, mam rovnez motor 1.9 ahf a uplne stejny problem , jen se jedna o Audi a3 8l a tam dvouhmota neni .. vi nekdo co stim??

A ŘJ má také označení  038 906 018 AM? Pokud ano, troufnu si na 99% tvrdit, že chyba je v ŘJ. Stále ten problém řeším a dostal jsem se o krůček dál. Podle starého aktuálního sdělení se tato jednotka měnila za  038 906 018 GP, která tento problém řešila. Já už jsem ji sehnal, ale v těchto mrazech se mi do výměny nechce. Takže jakmile se trochu oteplí, jdu do toho a dám vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 11 minutami, MatyCZE napsal:

Ahoj, a co třeba silentbloky uložení motoru?

Ne, to opravdu ne. Tím problémem se zabývám už dlouho. Z diagnostiky mám vyjetý i graf a na něm je to krásně vidět - při malé rychlosti každou 8 otáčku na volnoběh nedojde ke vstříknutí paliva - a z toho jsou ty vibrace motoru a tím pádem i celého auta. Po zastavení je vše OK. Obejít se to rovněž dá třeba i jen lehkým našlápnutím spojky při dojíždění nebo odpojením čidla spojkového pedálu - vibrace sice zmizí, ale z autem se zase špatně řadí, protože ŘJ neví, že budu přeřazovat. Jedná se o tzv. kulatý chod, který by bylo ideální u stávající jednotky vyřadit. To mi ale nikdo neudělá. Ta ŘJ, která nahrazovala původní ten kulatý chod nemá řešit - nemám to ale ještě vyzkoušené.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A čím je tedy způsoben ten nerovnoměrný chod, který ŘJ vyhodnotní jako signál k vyrovnání nevstříknutím paliva? 

 

Taky to řeším, silentbloky byly návrh, vyměnil jsem levý na převodovce, chvilku to bylo lepší, ale nyní jsem zase tam, kde jsem byl. Je možné, že by se vibracemi tak rychle opotřeboval? U mě po zastavení je to OK tak 10 vteřin, pak to znovu začne škubat a je slyšet napínák klíňáku jak cvaká.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdysi jsem řešil ten samý problém.Pro klid jsem odpojil čidlo spojky,ale jelikož jsem měl tempomat,ten pak nešel.Nakonec jsem dělal spojku i s novým jednohmotnostním setrvákem a pak byl úplný klid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Casonim
      Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Týden zpátky se mi rozletělo turbo, takovým způsoben že se mi roztrhl blok. Sehnal jsem si jiný motor, s turbem, nasadil do auta a spokojeně jezdil. Pak mi nové turbo chytlo olej, motor v omezovači i když jsem měl klíček venku. Udusil jsem motor, sehnal nové turbo, nasadil a sice sepne ale auto úplně krutoextrémně kouří, bíle, smrdí to po naftě. Dusí se, ale jakmile sepne turbo kouří míň a i docela jede. Jde to ruku v ruce s brutálním klepáním motoru. 
    • By bujko7
      Dobrý den,
      mám takový problém. Mám superba 2014 2.0 tdi 125kw manuál. Za studena mi něco klepe v motoru. Při zahřátí přestane. Je to jakoby takové cvakaní a přijde mi ze je to čím dál víc. Mohou to být hydroštely ? Nebo ventily ? 

      IMG_0427.MOV
    • By Agraelos
      Zdravim,
      chtěl bych se zeptat: Po startu auto vibruje, ale jenom do 1500 ot./min a nejvíc zhruba lehce nad volnoběžnejma otáčkama a to i při neutrálu. Po překročení otáček je všechno zase víceméně normální. Nedávno byla vyměněna kompletní spojk. sada (včetně dvouhmoťáku). Mechanik, co to dělal, řikal, že by to tim bejt nemělo. Vymáčknutí spojky nepomůže. Kontrolky neindikují žádnou chybu. Někoho napadl silentblok (spodní), popř. vstřikování, avšak spíš to vypadá, že je něco uvolněný a možná uvnitř palubky. Nevíte, co by to mohlo způsobovat? Nebo to bude na celý rozebrání?
      Díky za odpověď.
       
      Superb II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 8V (BMP), rok 2008, najeto přes 280 tis. km
    • By Bumbisek
      Ahoj, má někdo CANTON v 1,5 sportlinu?
      přidává systém na zvuku motoru při režimu sport nebo ne? 
      Děkuji 
×
×
  • Create New...