Přejít na obsah

Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm)


Sir_Jarek

Doporučené příspěvky

Skvělej den všem mechanikům icon_smile.gif i jejich obětem icon_wink.gif

Jak jsem na podzim naší Fíbině obouval zimní bačkory, zjistil jsem, že mi přední destičky šoupou o kotouče víc než je zdrávo (hlavě vlevo, ale ani napravo to neni žádná sláva) - musel jsem opravdu hodně zabrat, abych s kotoučem za dobře slyšitelného šoupání otočil. S nasazeným kolem to šlo samo lépe, ale také víc ztuha + šoupání. Za jízdy a při popotlačení v garáži to zatim znát neni, ale...

Trochu jsem to "cvičně" pobouchal kladivem, vysypala se hromádka rezu, nepatrně se to zlepšilo. Tedy oprava nutná (nehodlám čekat, až to někde neodbrzdí nebo nezabrzdí).

Dle charakteru závady počítám, že jde o počátek zareznutí pístků ve třmenech (kdo by to řekl, po 9 letech, "nedávno" jsem to koupil nový :kol-32: ), takže pokud to rozeberu, najdu patrně korozí poškozené pístky, povrch válců v třmenu - tedy výměna manžet asi nebude to pravé. Uvažuju tedy o koupi nových třmenů - ale nerad bych naletěl - ceny mají dost velké rozpětí cca od 1 do 4-5 litrů. Našel jsem třeba tohle:
http://www.cc-autodily.cz/trmen-kotouco ... odel=FABIA
Máte někdo zkušenost s tím obchodem? Ta cena za nový třmen origo výrobce mě překvapila, protože jinde chtějí za renovovaný výměnným způsobem i několikanásobek (třeba AutoKelly). Také jsem našel ještě levnější:
http://www.vrakovisteskodaauto.cz/akcni ... ncni-cenu-

Obojí je bez vodících čepů, který nevim, jak budou po 9 letech vypadat.

A nakonec to hlavní, co se chci zeptat a co jsem v dílenské příručce nenašel - čím se mažou nebo nemažou ony vodící čepy (http://www.cc-autodily.cz/kolik-vodici- ... odel=FABIA), vkládané do vodících pouzder (http://www.cc-autodily.cz/sada-vodicich ... odel=FABIA).

Jo, a prej je v těch čepech - neobvyklý rozměr 7-čka imbus (ještě jsem se nedíval, zda ho mám nebo nemám)

 

Pokud máte s opravou tohoto typu brzd osobní zkušenost, budu rád za sdílení.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukni nejdříve pod manžetu, jak vypadá píst, vyzkoušel bych sundat brzdič a zatlačit píst do brzdiče, jak se to bude chovat , u předních to šlo vždy lépe protože se netočí ( píst v třmenu )-jako u zadních třmenů. Když půjde dobře, tak není chyba v těsnění kolem pístu ani v pístu. Vodící čepy očisti , promázní je pastou od ATE Break paste-modrá, stojí asi 200,- Kč. Výměna brzdovky  ( je tu někde téma, nebo nechej v servisu) , odvzdušnění a vyzkoušej. Mám najeto 315tis., r.v. 2003,  a žádnej problé, ale auto najede denně 100km, což je podle mého dobře.

Jukni na tyto videa

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za odpověd i odkaz na video. Pastu ATE Break mám vyhlídnutou, budu jí určitě kupovat (minimálně k přimáznutí pod manžety pístků - pokud budou dobré).

 

ATE dělá ještě jinou ATE Plastilube - nevim, jestli neni na ty čepy vhodnější, ale na tom videu dává ATE Break všude - jestliže je dle popisu určena i "ke konzervaci" tak by měla vyhovovat i na těch čepech. Vodou ředitelná - jako brzdovka - doufám neni, ale nepíšou to. U Plastilube vyloženě píšou, že neni ředitelná vodou. 

 

Brzdovku měnim osobně každé 2 roky od nového auta - vždycky je čistá jak sklo, že ani nepoznám, kdy už teče z odvzdušňováku nová, pro jistotu jí systémem proženu víc. Já mám r.v. 2006 a 50 tis.  :kol-48: auto celé dny odpočívá v garáži, což je pro některé části dobře, pro jiné nikoli...

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, přesně tak se na to chystám - už mám objednané ATE bremszylinder paste (break) i tu druhou ATE PLASTILUBE (+brzdovku ATE typ 200, ale tu vyměnim až v létě) zejtra koupim 7 imbus na golu.

 

Jak jsem se po hodinovém hledání a překládání dočetl (nevim, proč je v jedné řeči obsáhlý popis a v jiné skoro nic - tak dlouhé to na překlad zas není), tak ta PLASTILUBE je na to přímo dělaná (m.j.)- na mazání styčných ploch deska-třmen.

 

Překladač z němčiny:

 

 

ATE Plastilube je základní mazivo pro brzdové opravy. Speciální mazivo zabraňuje rezavění

brzdových destiček do třmenu průvodců a vznik skřípění brzd. Pro tento účel je třeba potřené ATE

Plastilube před sestavením brzdy všechny vodicí plochy na brzdové čelisti a zadní desce brzdových

destiček.

ATE Plastilube je kov-free a ideálně se hodí pro použití na hliníkové třmeny.

________________________________________________________________________________

Page 1

Technical Data Sheet

Plastilube

Stand: 10.09.2009

Číslo vydání: 7

Strana 1 z 2

Technical Data Sheet

Plastilube

Vysoce výkonné mazivo

Základ: minerální olej s bentonitu

Stand: 10.09.2009

Popis produktu

Plastilube je organofilní, syntetický, vysoce výkonný mazivo na bázi Super rafinovaný

Minerální oleje a je prostý kovových mýdel nebo mastných kyselin. Plastilube charakterizovat

následujícími

Vlastnosti:

-

Bez kovu a mastné kyseliny

Kovové mýdla nejsou odolné proti zásadám. Vzhledem ke své dobré stability pH

Plastilube odolný vůči mírným zásadám a kyselinám. Plastilube je non-korozivní.

-

Chování Flow

Plastilube má tixotropní rheologii. To znamená, že tuk pod hnutí

eneregie "hubenější" a je lehčí toky. Toto chování je reverzibilní, takže ihned po

Dokončení pohybu gelového charakteru je uveden.

Syntetické zahušťovadla Plastilube je stabilní, takže i náhlým šokem

dopadů nebo extrémní tlak k úniku z být mazaných rozhraní

zadá. To znamená, že mazací trvání zvyšuje, frekvence na údržbu jsou sníženy.

-

Vyplaví ven

Plastilube je nerozpustné ve vodě a má vynikající odolnost vůči praní.

-

Univerzální

Vzhledem k výše uvedené charakteristiky Plastilube je univerzální. Plastilube je kompatibilní s

všechny kovy a většina O-kroužky materiály.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nevim proč chceš už teď měnit brzdiče za velký peníze a neměl jsi to rozdělaný.

Problém nejvíc bývá že po letech oreznou kovový části destiček a potom to nechodí po třenech respektivě držáku desek.A čepy by chtěly občas namazat min aspoň ob sezonu.

A vem si velký sikovky a hned zjistíš jak jsou na to pístky když je zatlačiš zpátky.

Já si rozhodím brzdy vžycky před zimou při přezouváni je to na chvilku a neni problém ani po 11 letech auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všem díky za reference - přidám svojí.

 

Měli jste pravdu, hydraulika brzd naprosto vpořádku, vázlo to v kontaktu destička - třmen - těhlice. Pístky šly zatlačit rukou. Takže jsem to po rozebrání očistil, ošmirgloval, okartáčoval a styčné plošky destička - třmen - těhlice lehce pomazal pastou ATE Plastilube - přímo k tomu určenou. Krom toho jsem injekční stříkačkou naplněnou ATE Bremszylinder Paste opatrně mírně přimáznul místo pod manžetama pístků a hlavně tam kde se manžety dotýkají pístků a brzdičů - aby stále dobře těsnily a nepronikala pod ně vlhkost.

 

ATE Bremszylinder Paste jsem také po vyjmutí a důkladném očištění namazal také gumová pouzdra a vodící čepy. Původně jsem zvažoval toto namazat ATE Plastilube, ale připadalo mi, že guma pouzder má tendenci tuto mazací pastu vstřebávat - což by mohlo vést k "vyschnutí" a nabobtnání pouzder (ale nevím to jistě, neměl jsem čas čekat co to udělá), takže jsem použil ATE Bremszylinder Paste, která už z podstay svého určení - pro konzervaci a montáž manžet pístků a těsnících kroužků hydraulické části brzd a spojek - musí být k pryžovým dílům šetrná (stejně jako brzdovka).

 

Jedna zajímavost - psal jsem i na ATE - linku do Německa e-mail a ptal se, čím se mají správně ony vodící čepy a gumová pouzdra mazat - zda ATE Bremszylinder Paste nebo ATE Plastilube - odpověděli mi, že vodící čepy se vkládají do nových gumových pouzder nasucho - což jsem tak trochu tušil - nové gumové díly mívají na povrchu takovou bělavou vrstvičku, která poněkud snižuje tření a dílenská příručka o jakémkoli mazání - nemazání zarytě mlčí. Toto ovšem nebyl můj případ - pouzdra byla pouze špinavá, umyl jsem je mýdlem a zubním kartáčkem a jinak jim nic nebylo - nic vytlačeného, odřeného a podobně. Ale tu vrstvičku neměla. Ovšem přiznám se, že bych namazal i nová pouzdra - pro delší životnost jistě PLUS (pokud je člověk nenamaže "obyč" vazelínou, která by je nejspíš rozleptala).

 

A když už jsem byl v tom rozebírání a čištění, sundal jsem i kotouče, očistil, přeměřil - cca 21,3mm (nové 22, minimum 19mm; destičky 9-10mm bez kov. desky) a styčnou plochu s nábojem kola natřel barvou KONKOR (podobné jako RESISTN CAR - nezaměňovat s olejem KONKOR) - mám s tím dlouholeté dobré zkušenosti - nezrezne to a spoji to nepřekáží - to samé dávám do závitů šroubů, kde se dá předpokládat zareznutí (ale ne kolových, ty dávám vždy na sucho), čepy náprav apod. - nezareznou + samojistící účinek - nepovolí se. Stejně tak dávám KONKOR na styčné plochy ráfek - náboj (kotouč, buben), spoj je po mnoha letech jako nový.

 

Toť asi vše :)

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...