Přejít na obsah

Vypináni ABS/ESP 1.9 TDI 4x4


rainovci

Doporučené příspěvky

Ahoj ve spolek,


prosím o radu již od léta se mi samo po ujetí někdy 5 někdy 10 a někdy i po 100 km samo vypne ESP rozsvítí se kontrolka a nezhasne pokud nevypnu klíček. Po vypnutí klíčku a opětovného nastartování zhasne ale tak do 5 km jízdy se zase rozsvítí a ESP je opravdu nefunkční. 


Na diagnostice nevylezla žádná chyba, takže vůbec nevím po čem mám jít.


Děkuji za všechny rady Vás zkušenějších.


Raina


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuji za radu , ale vypínač mi normálně funguje, když se to samo nevypne tak normálně vypíná i zapíná.jen když se sám vypne  tak nejde vypínačem zapnout musím vypnou zapalování a znovu nastartovat pak to jde vypnout a zapnout normálně:-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedná se opravdu jen o vypnutí ESP, nebo o kompletní výpadek ESP vč. ABS? Jev jak popisuješ je zpravidla spojen se závadou v jednotce brzd : "nesmyslný režim ABS"  tuším chyba 1130, někdy se k tomu přidá i závada na hydraulické čerpadlo. Bohužel je to na výměnu celé jednotky. K této závadě dochází většinou po nějaké výměně/opravě brzd (destičky/kotouče), před kterou se neprovede výměna brzdové kapaliny (zatlačením brzdového válečku se pak natlačí to nejhorší svinstvo z válečku  nahoru do jednotky a je zaděláno poškození ABS). Bohužel se neprojeví hned, ale až při nuceném zásahu ABS, či ESP, kdy kapalina je regulována skrz ventilky - takže na to přijde většinou na prvním ledu či sněhu. U starších jednotek to taky bývá tím, že lidi buď šetří a používají kapaliny, které se nesnáší s hydraulikou brzd, a nebo naopak chtějí mazlíkovi dopřát a myslí si, že kapalina s vyšším DOT je lepší. Jenže každá kapalina funguje na jiné bázi, obsahuje jiné složky a kapaliny spolu nejsou mísitelné!!! Bohužel, o tom se nikde nemluví, všude se jen píše, použijte orig. kapalinu (ale policejní dílny o tom už ví své, u aut R2008 a 2009 mění ABS jak na běžícím pásu, protože ušetřili v minulosti pár kaček a nakoupili ten nejlevnější produkt, co existuje). Takže kapalinu doporučuji jak se uvádí - odpovídající normě VW 501 14, (i když nemusí být originál). 

Nevím co máš za jednotku, ale ještě bych doporučil kouknout na ložiska na ten povrch, kde se snímají otáčky kol. Některý jednotky nenapíšou závadu, ale jen vyřadí ESP když zjistí, že má nesmyslné otáčky od jednoho z kol. Zrovna čtyřkoly to dělají.

Pak to ještě může být závada haldexu, který nemá svou kontrolku a na svoji závadu rozsvěcí kontrolku brzd (tuším že to pak píše na maxidotu i výpadek brzd). Záleží o jakou chybu jde. Nemáš tam někde napojený taxametr či tak něco, co bere otáčky, či rychlost z ABS? To umí taky udělat pěkný brikule. Napadá tě nějaká souvislost třeba s minulou opravou, havárií, nějakou domontáží čehosi apod. Těch příčin může být víc, takže zkus poslat víc detailů. Jinak je to jako operovat slepý střevo po telefonu. 

Editováno: , autor: Bláha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne všechny závady se zapíšou, zrovna u 4x4 je ten systém ABS (zejména rozpoznání nesmyslného signálu od kol) nastaven jinak než 4x2. samozřejmě to spínač může být taky. Zůstává ale nezodpovězena otázka, zda-li je nefunkční celý systém (tzn.ABS a ESP), nebo jen ESP. Spínač se vyloučit nedá (obzvlášť pokud si třeba člověk vzpomene, jak si při otevírání natlakované flašky s pitím osprchoval celou přístrojovku. Jinak to ještě může způsobovat poškozená izolace, ale to jde ověřit odpojením spínače. Opravoval jsem dva případy, kdy se samovolně spínalo, nebo vypínalo ASR (u aut bez vypínatelného ESP). Nakonec byla prodřená izolace od mechanismu stěračů. U jednoho byla oprava jednoduchá, vypínání souviselo se zapnutím stěračů. Ale ten druhý řidič žádnou souvislost nezpozoroval, i když se to chovalo stejně. Bez přesného popisu se těžko dá přesně určit příčinu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne všechny závady se zapíšou, zrovna u 4x4 je ten systém ABS (zejména rozpoznání nesmyslného signálu od kol) nastaven jinak než 4x2. samozřejmě to spínač může být taky. Zůstává ale nezodpovězena otázka, zda-li je nefunkční celý systém (tzn.ABS a ESP), nebo jen ESP. Spínač se vyloučit nedá (obzvlášť pokud si třeba člověk vzpomene, jak si při otevírání natlakované flašky s pitím osprchoval celou přístrojovku. Jinak to ještě může způsobovat poškozená izolace, ale to jde ověřit odpojením spínače. Opravoval jsem dva případy, kdy se samovolně spínalo, nebo vypínalo ASR (u aut bez vypínatelného ESP). Nakonec byla prodřená izolace od mechanismu stěračů. U jednoho byla oprava jednoduchá, vypínání souviselo se zapnutím stěračů. Ale ten druhý řidič žádnou souvislost nezpozoroval, i když se to chovalo stejně. Bez přesného popisu se těžko dá přesně určit příčinu. 

Palubku jsem si ničím nepolil ale ještě mě napadlo jestli to nemůže být relátkem nejspíš tam nějaké bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě malý dodatek: Ten vypínač je asi nejjednodušší věc, co jde vyměnit, ale pokud vypínač ESP nereaguje a najednou po vypnutí a zapnutí zase reaguje, tak to se mi nezdá, že by se vypnutím a zapnutím opravil. Pokud máš diagnostiku doma, tak bych ti doporučil, aby až se závada objeví a tlačítko vypínaní ESP přestane reagovat, tak zkus zkontrolovat v BNH stav toho spínače. Pokud bude stav spínače reagovat, ale stav kontrolky vypnutí ESP nebude reagovat, pak spínač to nebude. Napadá Tě nějaká souvislost, kdy to ti dělá? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypíná se jak chce někdy v zatáčkách někdy na dálnici někdy vůbec za 100 km jen jednou jsem zpozoroval že se rovítilo okamžitě po projetí díry na ulici , ale nebyla to nějak velká díra. No víš jak ty naše cesty vypadají a všimnul jsem si jen jednou

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypíná se jak chce někdy v zatáčkách někdy na dálnici někdy vůbec za 100 km jen jednou jsem zpozoroval že se rovítilo okamžitě po projetí díry na ulici , ale nebyla to nějak velká díra. No víš jak ty naše cesty vypadají a všimnul jsem si jen jednou

A co je to BNH ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BNH = bloky naměřených hodnot. Na základě info, co jsi poslal, bych postupoval takhle:

1- vyloučil bych závadu ESP, související se servisem brzd: až bude uato bez chyb, tak na volné ploše vyvolej zásah ESP (potřebuješ dost místa, protože jestli ti ve smyku během zásahu stabilizace vypadle celý abs/esp, je to celkem mazec). Závada související se servisem brzd se projeví zápisem do chybovky, rozsvícením červené kontrolky brzd, žluté esp a žluté tpm. Vypnutí/zapnutí zapalování zruší rozsvícené kontrolky, ale v chybovce to zpravidla zůstane. Tahle zkouška na 99% dopadne u tebe dobře, ale jistota je jistota.

2- až se objeví ta závada jak píšeš, tak nevypínej zapalování a ověř ostrým zabrzděním, je-li opravdu funkční ABS. Pak ověř ve smyku, jestli je opravdu vypnuté ESP (nebo je jen rozsvícená kontrolka, to pak může být i vadný panel přístrojů a rozsvěcí si kontrolku jak chce - třeba vlhkost, moucha či brouk na tišťáku apod).

3- až se objeví závada jak píšeš a kontrolka bude trvale svítit, bez ohledu na mačkání spínače, tak vyzkoušej přes jednotku brzd (BNH) stav spínače ESP. Bez toho, abys čímkoliv pohnul pak vypni a znovu zapni zapalování. Jestli se to pak dá dopořádku, může to být i elektronika ESP. Pro jistotu bych pak doporučil kontrolu všech signálů a el. vedení do spínače ESP. koukni taky do svorkovnice ABS (nejlépe je to vyfotit malým foťákem na režim makro svorkovnici na ABS i na svazku a na počítači ji zvětšit). Jestli tam budou známky koroze kontaktů, nebo vody, může to být i netěsností.  

 

Jinak jestli máš dobrýho souseda s Oktávkou, tak pro vyloučení vady toho spínače, si je na čas prohoďte (i když pokud se ta tvoje závada vždy spraví vypnutím a zapnutím zapalování, spínačem by to nemělo být).

Editováno: , autor: Bláha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

nevíš, co tomu čerpadlu nakonec přesně bylo? Zkrat, nebo přerušení čerpadla okamžitě píše závadu v jednotce haldexu, ale nemělo by vypínat pouze ESP. 

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už nevím,ale chovalo se to úplně stejně(po nastarování vše šlo,při jízdě se rozvítila kontrolka ESP a přestal jít haldex a co si pamatuju nefungoval ESP,po vypnutí a nastartování šlo vše  do dalšího rozsvícení kontrolky,po výměně čerpadla OK)

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tím vadným čerpadlem čerpadlem haldexu a vypínáním ESP se mi to moc nezdá, ale samozřejmě nejsem vševěd. Nicméně než zkoušet haldex na louce, doporučil bych postup zkoušky haldexu, jak se píše např. samostudijním materiálu SSP70 - týkající se haldexu 4.generace. Funkční zadní náhon ještě neznamená správně fungující haldex. Jestli máš někde známého v servisu, tak ať tě nechá do toho materiálu nakouknout. Ten postup zkoušky není nic, co by nešlo udělat, potřebuješ v podstatě hlavně auto na zvedáku.Až budš mít zjištěno, nebo opraveno, dej nám všem vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím. Trápí mě takovy problém, při prudkem brždění se mi náhodně odpojuje ABS/ESP všechno třeba sekundu funguje a pak se to vypne. Diagnostika nic neukázala a všechny čidla čtou hodnoty správně. Je to zcela nahodné Když zabrdím poprvé tak všechno funguje správně ale na podruhé nebo na potřetí se samovolně vypne a na palubovce mi zustanou svítít ABS a ESP kontrolky. nevíte někdo kde muže byt závada? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...