Pajdo Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Riesil niekto automaticke odpajanie zasuvky 12V (Nechce sa mi vypinat navigaciu, ani chladnicku .... a ... nechcem vybit v aute akumulator). Nieco na princípe merania palubného napatia a podla toho zapinat vypinat zasuvku (pripadne s nejakym casovym oneskorenim). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
virtual Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Ano, o tom jsem slyšel, vše ostatní jde (je hlídáno) přes gateway, ale zásuvka je přímo na baterce, zvláštní... sám jsem to ale nijak neřešil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diamant Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 (edited) Mám v strednej zásuvke stále zapojený adaptér pre DVD-čko pre malú na zadnom sedadle a pod prístrojovku som si umiestnil ešte na stranu vodiča aj spolujazdca po jednej 12V zásuvke (viď foto) na dobíjanie mobilu. V zásuvkách pod prístrojovkou mám neustále 5V adaptér na nabíjanie mobilu. Preto som vypínanie zásuviek riešil. Všetky 3 zásuvky som napojil na rovnakú poistku (25A, na ktorej bola predtým len stredná zásuvka) a výstup napájania z poistky som prerušil a osadil som tam relé. Jeden koniec ovládacej cievky som napojil na kostru a druhý koniec na napájanie stropného svietidla (če/mo káblik, 12V). Takto sa mi zásuvky v interiéri sami odpoja cca 10 minút po zatvorení dverí a opäť sa zapnú v momente odomknutia auta (prípadne ak niekto v aute čaká, stačí, aby si otvoril a zavrel dvere a zásuvky už zase fungujú. Edited September 4, 2011 by Diamant 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiveBomb Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Ahoj, 1) je možné něják zásuvku ve středovém tunelu nastavit tak, aby zapínala jen pokud je klíček v zapalování? 2) je možné dodělat druhou zásuvku 12V na bok středového tunelu - buď někde na úrovní řadící páky (někdě u zakončení středové desky), případně v prostoru nohou spolujedce, na středovém tunelu (v místech, kde bývá odkládací síťka)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucasCZE Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Prenastavit zasuvku nijak nejde. Jedine zmenit zapojeni v pojistkovce. Druhou zasuvku si podle me muzes dodelat kam chces. Pokud ti jde o to, jestli je tam na to misto, tak u nohou spolujezdce urcite. Jeste pujde o to, jestli ti staci paralelni pripojeni ke stavajici zasuvce (omezeni proudu obou zasuvek stavajici pojistkou) nebo budes muset tahat drat do pojistkovky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiveBomb Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Jde mi hlavne o to, jestli je tam misto. Idealni by to bylo nekde pod popelnikem z boku na tom tunelu. Draty atd... to necham na odbornikovi :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiveBomb Posted September 14, 2014 Share Posted September 14, 2014 (edited) Edited September 14, 2014 by LiveBomb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiveBomb Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 (edited) Tak nakonec to mám vytažené z té středové zásuvky. Může mi někdo řící, jak změnit to zapojení v pojistkovce? Edited October 13, 2014 by LiveBomb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boby91 Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 (edited) Zdravím, chci se zeptat, jestli jde udělat, aby mi přestal jít proud do zapalovače po vyndání klíče ze zapalovaní ?? Už se mi stalo několikrát, že jsem zapoměl vyndat spotřebič a po 12ti hodinové šichtě jsem přišel k vybitému autu. Díky za info Edited January 10, 2016 by Boby91 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharky487 Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 Jde to podobně, viz. Diamantův příspěvek výše. Ovládací kontakt relé můžeš zapojit buď podle Diamanta (což mi přijde nejrozumnější), nebo třeba na svorku 15 (v pojistkovce jich je plno), aby byla zásuvka v provozu jen při zapnutém zapalování.. Asi by to i nějak šlo přesně podle tvé definice (je tak ovládáno třeba rádio), ale je zbytečný si to komplikovat a obě zmíněný alternativy dostatečně zamezí vybití baterky.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boby91 Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 (edited) Jo, jak to popisuješ by mi to stačilo Jen bych potřeboval takový spíše podrobnější návod. Schéma,nebo tak něco. Tak už není třeba.. otevřel jsem si schémata a je to jasné , jen se zeptám.. koukám, že vodiče u tý 30tky mají sílu vodiče 6mm a ta 15tka jen 4... To je v pořádku ? Edited January 12, 2016 by Boby91 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharky487 Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Nejspíš jo, proč by to tak jinak dělali Ze svorky 30 jsou napájené spotřebiče s největší spotřebou, mimo jiné světla nebo právě ten zapalovač.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boby91 Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Dobře,co jsem vyčetl ze schématuz,tak by mělo stačit vypojit kablík z 24ky pozice, kde je nyní zapalovač zapojený a zapojit třeba do pozice 7,která je volná a vložit pojistku. Je to tak? Budu na to potřebovat nějaký extra nářadí o kterém bych měl vědět? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boby91 Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Nevíte někdo, jestli tahle krytka zapalovače pasuje i do OII ?? Mají to tam jen u Fabie, podle mě je to stejný.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharky487 Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Zásuvky jsou stejný, takže nevidim důvod, proč by neměla pasovat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boby91 Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 Ok.. tak jsem to objednal, snad to nebylo nejhůř utracených 35,- :D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boby91 Posted June 29, 2016 Share Posted June 29, 2016 Zdravím, dnes mi napsal kolega od Octavií o pomoc se zapojením relé pro vypínání zapalovače. Chtěl bych se s tím podělit i s ostatními a zároveň prosím o kontrolu zkušenějších, abych nešířil kraviny Sám jsem to ještě nezapojil, nebyl na to čas. umístíš si někam relátko, do kterého si svedeš napětí, které napájí zapalovač (za pojistku na pozici 24) a ovládací kontakt pro relé by měl jít ze svorky 15, která je spínaná řídící jednotkou vozidla. Například za pojistku na pozici číslo 7 ((pojistka tam není,musíš dodat, je to neobsazená pozice). Výstup z relé (spínaná 30tka) by pak měla jít do zapalovače. Ve finále to bude fungovat takto: Napětí jde ze svorky 30 (od baterky) neustále do relátka, ale to nepropouští dál.. jakmile vložíš klíč do zapalování a otočíš klíčkem, řídící jednotka nakopne svorku 15 a pouští proud do Tvého relátka na ovládací kontakt.. relé přepne a propustí proud do zapalovače... Po vyndání klíče ze zapalování je pak 15tka svorka přerušena, relé přepíná zpět do výchozí pozice a odpouje zapalovač. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bicista Posted June 29, 2016 Share Posted June 29, 2016 (edited) To je zbytecne komplikovany. jde to i bez rele !!! Kup si 2x tenhle kabel http://www.ebay.com/itm/152053452666?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AITDelaji ho i na velkou pojistku: http://www.ebay.com/itm/322064919556?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Tyto dva kabely vzajemne spojis. No a pak viz obrazek, ktery jsem ti nakreslil. Je treba najit volnou pozici v pojistkovce co se spina po otoceni klickem, nebo muzes pouzit i obsazenou pozici,Obe varianty pochopis z obrazku. Je to vlastne prepojeni rozvodu k zapalovaci a udelas to pohodlne zepredu behem chvilky a kdyby jsis to rozmyslel vratis to rychle a lehce do puvodniho stavu.Proc to delat slozite, kdyz to jde jednodusse. Tu klemu (propojeni) v tom levem konektoru ,muzes udelat z nozicek nejake stare pojistky ktere spojis, nebo ji muzes zkusit ji prelomit, aby zustaly nozicky porad spojeny. Edited June 29, 2016 by bicista 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bicista Posted June 29, 2016 Share Posted June 29, 2016 (edited) Tady jeste ta propojka schematicky pro lepsi pochopeni Edited June 29, 2016 by bicista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gnr1231 Posted November 19, 2019 Share Posted November 19, 2019 V 12. 1. 2016 na 15:42, Boby91 napsal: Jo, jak to popisuješ by mi to stačilo Jen bych potřeboval takový spíše podrobnější návod. Schéma,nebo tak něco. Tak už není třeba.. otevřel jsem si schémata a je to jasné , jen se zeptám.. koukám, že vodiče u tý 30tky mají sílu vodiče 6mm a ta 15tka jen 4... To je v pořádku ? Muzu se zeptal z ktere pojistky jsi to kam zapojil? Dekuji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.