Přejít na obsah

Problém so štartovaním + skrat na palubovke.


ninko011

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Jedna sa o vozidlo Fabia 1.4 mpi 44kw r.v. 2000. Momentálne ma najazdených 76000 km.

Problém je následovný :
Auto má problém naštartovať po zahriatí na prevadzkovú teplotu. Napr. za studena naštartuje bez problému aj 5x po sebe, ale akonáhle prejdem na ňom 10 Km , vypnem motor alebo ho necham "zdochnúť" tak nenaštartuje za žiadnych okolností - Len točí a nenaskočí. 
Taktiež ak sa snažím naštartovať a pustím počas točenia štartéra spojku aby cuklo auto, tak na palubovke sa rozsvieti aj ABS a pod. čo auto nemá a aj ručicky palivometra,oleja trhajú.
Včera som skúšal po príchode z práce znova naštartovať pri zahriatom motore, no nič. Dnes ráno mi nechcelo naskočiť už ani za studena + tá palubovka.

Na aute sa skúšala druhá škrtiaca klapka, vymenil sa MAP sensor aj s tepelným čidlom a lambdou, rovnako palivový filtér a sviečky. No všetko bez úspechu. sad.png 

Na aute bol dorabaný centrál, no ten bez problémov fungoval aj predtým.
Taktiež sa mi  túto zimu zdá vyššia spotreba, na cca 42-3 litrov som presiel len nejakých 415 km pri normálnej jazde. Minulé leto aj 500-520 km. Ale tá spotreba nesúvisí s tým štartovaním, to len tak medzi rečou. :)
 

Nejaké nápady? skilja.png

Editováno: , autor: ninko011
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čerpadlo, filtr..... změřit tlak na liště

 

pročpak to děláš? Se potom nediv , že to dělá co dělá , máš pokles palubního napětí.

 

"Taktiež ak sa snažím naštartovať a pustím počas točenia štartéra spojku aby cuklo auto, tak na palubovke sa rozsvieti aj ABS a pod. čo auto nemá a aj ručicky palivometra,oleja trhajú."

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapalovací cívku si zkoušel? Je možné že je poškozená takovým způsobem, že ve vyšších teplotách nefunguje tak jak by měla...

Zapaľovacia cievka ešte nebola skúšaná. Ďakujem za tip.

 

 

čerpadlo, filtr..... změřit tlak na liště

 

pročpak to děláš? Se potom nediv , že to dělá co dělá , máš pokles palubního napětí.

 

"Taktiež ak sa snažím naštartovať a pustím počas točenia štartéra spojku aby cuklo auto, tak na palubovke sa rozsvieti aj ABS a pod. čo auto nemá a aj ručicky palivometra,oleja trhajú."

 

Palivový filter bol menený a čerpadlo ťahá dobre - mechanik to už pozeral ako prvé len som to zabudol spomenúť.

 

Ide o to, že keď som to urobil s tým cuknutím tak auto naskocilo 8x z 10 pokusov. A keď človek má niekam namierené a urobí mu to náhodou tak iná možnosť neostala ako to skúsiť cuknutím. Čiže to zasvietené ABS,atď. čo tam nemá čo robiť mám brať ako dôsledok palubného napätia? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1, necituj předchozí příspěvek-dostaneš zjebané...

2, čerpadlo tahá dobře, a to jste zjistili jak? Je třeba změřit tlak na palivové liště

3, při startování je pokles napětí značný i když je vše ok, a ty  ještě přes startér rozjíždíš auto. takže ti napětí v autě skočí dost dolů, takže jednotka to vyhodnotí jako chybu.

4, co říká diagnostika?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Ďakujem za radu som tu nový.

2. Teda teraz som písal mechanikovi a povedal, že čerpadlo len "počúvali" po odklopení zadných sedačiek, že či ťahá. Čerpadlo dám vymeniť po výplate teraz ako prevenciu radšej.

3-4. Na diagnostike bolo asi 2 týždne dozadu pri výmene spomínaných vecí a diagnostika nič nevypisovala.

Editováno: , autor: ninko011
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No šak práve, že čerpadlo 90-100 eur ak nechcem čínú.

Snímač otáčok a aj sviečky boli vymenené tiež a žiadna zmena.

 

Skúsim teraz tu zapaľ. cievku aj s káblami a lištou pozrieť + zmerať to čerpadlo a Diagnostiku znova.

Ďakujem za rady. Potom dám vedieť ako to dopadlo.

 

Človek si povie, že keď kúpi auto po starých rodičoch, kt. najazdilo za 14 rokov len 46 tisíc km bude úplne bez závad a nakoniec trpké sklamanie. Chytá hrdzu na prahoch. Už stihlo odísť tesnenie pod hlavami a zadrel sa valec. K tomu pokazený termostat a prasknuté vodné čerpadlo.  :kol-26:

Editováno: , autor: ninko011
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děte do prdele s celou diagnostikou, máte jako první jít po čidle teploty chlazení, to odchází nejčastějc - pak oblbuje ŘJ a ta dává buď trvale málo, nebo moc.

OHV jednačtyřka je na to háklivá, pokud se teplá přechlastá, nechce chytnout a můžeš točit jak blbej. Jednoduchá diagnostika je - po nepodařeným teplým startu po delším točení vyndat libovolnou svíčku. Pokud je mokrá od benálu, rozhodně to není čerpadlem - ale je to uchlastaný a na vině je čidlo teploty ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

Jedna sa o vozidlo Fabia 1.4 mpi 44kw r.v. 2000. Momentálne ma najazdených 76000 km.

Problém je následovný :

Auto má problém naštartovať po zahriatí na prevadzkovú teplotu. Napr. za studena naštartuje bez problému aj 5x po sebe, ale akonáhle prejdem na ňom 10 Km , vypnem motor alebo ho necham "zdochnúť" tak nenaštartuje za žiadnych okolností - Len točí a nenaskočí. 

....

Na aute sa skúšala druhá škrtiaca klapka, vymenil sa MAP sensor aj s tepelným čidlom a lambdou, rovnako palivový filtér a sviečky. No všetko bez úspechu. sad.png 

...

Tohle chápu jako výměnu čidel v sání, kde se měří teplota a objem nasávanýho vzduchu, ne čidlo v chlazení, který měří teplotu motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte , tepelné čidlo je ok (som si to pomylil na začiatku , nemenilo sa tepelné ale snímač otáčok) 

Sviečky boli taktiež OK po vytiahnutí po neúšpešnom pokuse štartovania.

 

Ale stála sa mi taká vec, že auto nechcelo už vôbec naštartovať ani za studena. Po dvoch dňoch som skúsil batériu vymeniť a naskočilo, Lenže večer keď som sa vracal domov od priateľky auto pri brzdení na križovatke začalo totálne blbnúť.

 

Vyzeralo asi tak nejak , že som dobrzdieval z 50 km/h postupním podraďovaním až na 2. stupeň a vtedy z ničoho nič pri rýchlosti asi 15 km/h a vyradení na neutral začali padať otačky na 500 a s tým aj slabnúť budíky,svetlá a následne späť na normálne - to sa opakovalo dookola . V tom ale zasvietila zelená a ako som sa chcel pohnúť pri tomto jave, tak vôbec auto nereagovalo a na plyn reagovalo len škubaním na mieste a nedalo sa vôbec rozbehnúť. Tak som vypol motor a potom nemohol 15 minúť naštartovať kým nevychladol v strede najväčšej križovatky v meste.  :kol-47:

 

Auto pojde v najbližšiom možnom čase ku elektrikárovi. A dúfam, že sa najde už ten problém  :kol-32:

Editováno: , autor: ninko011
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte , tepelné čidlo je ok (som si to pomylil na začiatku , nemenilo sa tepelné ale snímač otáčok)

....

....

Auto pojde v najbližšiom možnom čase ku elektrikárovi. A dúfam, že sa najde už ten problém  :kol-32:

A jak víš, že to čidlo který se neměnilo, je OK? Až bude u toho elektrikáře, tak ať ho na zkoušku vymění taky ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...