Přejít na obsah

Zvuk motoru


K1ller

Doporučené příspěvky

Dik, mne slo o to potvrdit si, ze to muze byt i palivem. Ten Maxxmotion jsem bral, protoze uz je aditivovany z vyroby. Ale zkusim tedy priste natankovat Optimal Diesel u Euro Oil, ten je take bez bioslozek a pridam Vif. Blbe je, ze tyhle testy jsou na dlouho. Nicmene v patek v tom servisu jim to stejne reknu, at to proveri.

Dik moc za rady a trpelivost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, diagnostikou, dik, nejak jsem to nedocetl :-) Jinak auto je od rana v servisu, pry to trochu slysel, kdyz zajizdel na plac, ale oproti tomu, jak to klepe jinym to je pry v pohode a klidne to muze byt palivem.

Kouknou na to a daji vedet. A doporucil zkusit Pro-Tec Common Rail Diesel System Clear, ze pry s tim maji zkusenosti. Tak to po dalsim natankovani zkusim pridat.

Editováno: , autor: K1ller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto jsem vyzvedl v servisu, podle vsech techniku je ten zvuk normalni. Podle diagnostiky jsou vstriky naprosto v pohode. Jesli mi to ale vadi, mam zkusit to aditivum. Pro zacatek zkusim tankovat Optimal Diesel a pridavat VIF. Ten tezsi kalibr bych dal az pak. Bohuzel jedina 1.6 TDi pro srovnani v mem okoli je sluzebni O3. Jenze ta je rok stara a proste zni jinak uz od nastartovani. Ale asi jim budu verit, ze nekecaj.

Jo a nechal jsem si zmerit dpf, tak ma zaneseni 43g, limit je pry 70g. Tak snad jeste chvili vydrzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je myslim tak akurat. Ja som mal pri 150t km 31,82g. Takze ho pekne vytacaj a pod 1500ot. ani nechod, nech ti vydrzi co najdlhsie ;)

Co sa tyka toho zvuku, tak poskusaj viacero druhov nafty, spolu s VIFkom a uvidis, ci v tom bude nejaky rozdiel. Hlavne pri pouzivani aditiv by sa mal motor vytacat, takze ho bezne tahaj cez 3500ot., uvidis ze sa mu bude aj lepsie dychat.

Editováno: , autor: Kyselinka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, hned tak to trochu vyjezdim, zkusim Optimal Diesel + VIF a uvidim. S tim vytacenim je trochu problem, protoze to mam do prace 16km nebo 22km, podle toho kudy jedu. A i kdyz je vzdy polovina cesty dalnice, tak se to zahreje docela pozde. Ale ted, jak se oteplilo je to lepsi, tak to snad vyjde.

Jinak jsem to protahl vcera cestou z Prahy, po napojeni na dalnici jsem to dal na trojku skoro na 100km/h a ke 3500 otackam. Jelo to jak drak. A hlavne to na vyssich otackach ten zvuk nedela. Takze asi v tom serrvisu meli pravdu, ze je to normalni mezi temi 1800 - 2500. 

A na dpf uz mam domluveneho kamarada, co je cisti, tak mu to tam dam, az na to dojde. Rikal, ze bude jako novy :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak po prezuti na letni, kdyz je auto tissi je slyset takove huceni, ktere prechazi az v piskani. Takze odpoledne opet navsteva servisu. Bych se picnul. Asi takhle z hlavy nekdo netusi, cim by to mohlo byt? Kdyz vyslapnu spojku, tak to prestane, takze tipuju prevodovku.

 

Tak update. Po vcerejsim naliti VIFu a doplneni naftou Optimal Diesel se mi zda, ze to klepe min. A co se tech zvuku tyce, tak jeden je jasne prevodovka, pry je to normalni a technik to sotva slysel. Tak jsem se ptal, kdy se tam menil olej. Pry nikdy, VW tvrdi, ze to vydrzi nafurt. Coz jsem si dovolil zapochybovat a vymeni ho tedy pri dalsi planovane prohlidce. 

Ohledne druheho zvuku netusil ani technik, chvili tam byl, pak zmizel a znel fakt divne a ani se nedalo poradne urcit odkud. Jestli to jinak jede v pohode, tak by to neresil, ale ze jim to tam muzu nechat at se podivaji. Jenze ja potrebuju jezdit. Tak na to zatim prdim. Az mne to nastve, tak jim to tam dam, at hledaji. 

Editováno: , autor: K1ller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím Vás, nevím jestli tu už něco podobného někdo neřešil, jestli ano, tak se omlouvám, ale nenašel jsem.

 

Rád bych se zeptal, i když mi to asi moc nedá, ale na zvuk motoru 1,6 TDI CR / 77kw - Octavia r.v 10/2011. Mám najeto 110 000Km, dle posledního servisu, vše OK, emise, diagnostika, turbo, dvouhmota, spojka atd... - řečeno že je vše v normálu. Přece jenom se mi ale nezdá zvuk motoru. Zdá se mi že jezdím spíše v zetoru než v oktávce. Zhruba od 1800 - 3000 otáček má motor při záběru zvuk, jako kdyby kovového překakování - dost připomínající motor traktoru. Jemné, rychlé a klepavé kovové zvuky - cinkání. Na volnoběh se to projevuje mírněji, nejhorší je to při záběru. Testováno jak při studeném motoru, tak na zahřátém ( cca 50km, docela těžké nohy - teplotu mi maxidot ukazoval 98°), s teplotou mírně rozdílné, ale nic extra. Při poslední jízdě s technikem mi bylo řečeno, že se takto ozývá filtr pevných částic - no nevím, moc se mě to nezdá...

 

Další co mě čistě zajímá je, proč motor mění svévolně otáčky. Příklad: dojíždění na křižovatku, například trochu z kopce - je to jedno..., vyřadím rychlost, dobržďuji zastavím a otáčky 1000 ot/min. Cca po 5s spadnou na 700. Jakmile se JEN na brzdě trochu pohnu - myšleno bez plynu a zařazené rychlosti - na spojku nešahám, tak jakmile se auto pohne, otáčky opět vzrostou na 1000. stačí zastavit a opět spadnou...nějaké vysvětlení? spíše pro zajímavost... Díky

 

Neřešili jste něco podobného?

 

Díky Vašek

Editováno: , autor: Václav Blažek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K DPF Filtru zjistíš více vpři napíchnutí na VCSD ( jaké je jehjo zassvinění) jinak já jsem měnil  v 90 tis. km EGR ventil a těsně před měněním jsem při volnoběhu cítil jak kolísají otáčky ( rapidně) teď je to po výměně v normálu. Tomu přuisuzuji kolísání otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To klesání a zvyšování otáček je normální, když není zvýšená náročnost na odběr energie a nebo vůz není v pohybu snižují se otáčky na 700 jakmile se zvedne zátěž na motor nebo se chceš rozjet zvednou se na 1000. Ten traktor zvuk je u 1.6 po 100K km normální. Siemens vstřiky vydrží totální ho*no a po 100K km už jsou tak nepřesné že motor změní zvuk blíže k traktoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám 172 000km a zvuk traktoru rozhodně nepřipomíná. Ani žádné cvakání se neozývá. Jeden vstřik si opravdu lehce přidává ale to už od snad 40 000 zpět zjíštěno. A ano kolísání otáček při stání a rozběhu je normální. To proto aby člověku motor usnadnil rozjezd.

 

Cvakala mě spojka klimakompresoru když byla urvaná a ta pojistka v ní cvakala. Ale to šlo slyšet jen zvenčí a hlavně na volnoběh.

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi. Jato traktor to taky není, myslím tím tak hrozné, ale čistý zvuk motoru taky ne. Nakonec se mi přecejenom podařilo narazit na téma, v podstatě totožné s mým:

 

Zvuk motoru který nahrál K1ller je stejný, někdy i mírně horší. Zkusím zapátrat, kdyžtak zkusím jiný origo servis. V každém případě díky.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 13. 2. 2017 at 6:40 PM, Václav Blažek said:

Zdravím Vás, nevím jestli tu už něco podobného někdo neřešil, jestli ano, tak se omlouvám, ale nenašel jsem.

 

Rád bych se zeptal, i když mi to asi moc nedá, ale na zvuk motoru 1,6 TDI CR / 77kw - Octavia r.v 10/2011. Mám najeto 110 000Km, dle posledního servisu, vše OK, emise, diagnostika, turbo, dvouhmota, spojka atd... - řečeno že je vše v normálu. Přece jenom se mi ale nezdá zvuk motoru. Zdá se mi že jezdím spíše v zetoru než v oktávce. Zhruba od 1800 - 3000 otáček má motor při záběru zvuk, jako kdyby kovového překakování - dost připomínající motor traktoru. Jemné, rychlé a klepavé kovové zvuky - cinkání. Na volnoběh se to projevuje mírněji, nejhorší je to při záběru. Testováno jak při studeném motoru, tak na zahřátém ( cca 50km, docela těžké nohy - teplotu mi maxidot ukazoval 98°), s teplotou mírně rozdílné, ale nic extra. Při poslední jízdě s technikem mi bylo řečeno, že se takto ozývá filtr pevných částic - no nevím, moc se mě to nezdá...

 

Další co mě čistě zajímá je, proč motor mění svévolně otáčky. Příklad: dojíždění na křižovatku, například trochu z kopce - je to jedno..., vyřadím rychlost, dobržďuji zastavím a otáčky 1000 ot/min. Cca po 5s spadnou na 700. Jakmile se JEN na brzdě trochu pohnu - myšleno bez plynu a zařazené rychlosti - na spojku nešahám, tak jakmile se auto pohne, otáčky opět vzrostou na 1000. stačí zastavit a opět spadnou...nějaké vysvětlení? spíše pro zajímavost... Díky

 

Neřešili jste něco podobného?

 

Díky Vašek

Ahoj, nepripomína ti to zvuk podobný tomuto? 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, Václav Blažek said:

Ahoj, jo jo to je to stejné jak ve videu...

A podarilo sa ti to nejakým spôsobom vyriešiť? Ja idem o dva týždne s tým do servisu, tak som zvedavý čo na to povedia. U mňa sa to prejavuje najmä po zohriati motora, pred rokom bola menená komplet spojka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Feroaaa napsal:

A podarilo sa ti to nejakým spôsobom vyriešiť? Ja idem o dva týždne s tým do servisu, tak som zvedavý čo na to povedia. U mňa sa to prejavuje najmä po zohriati motora, pred rokom bola menená komplet spojka.

Zatím ne, v servisu si myslí že jsou to rozvody, takže jsme minulý týden shodili drážkový řemen pro potvrzení rušivých zvuků.....prý to opravdu vypadá na rozvody, takže tento, max. další týden je budu zřejmě měnit, takže uvidíme jak to dopadne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...