Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Máte někdo zkušenosti s tím, že Vám servis naůčtoval v rámci garance  proplácení faktury, protože reklamovaná závada nebyla při servisním zásahu "zjištěna"? Funguje to prý tak, že pokud servis přijme vozidlo k reklamaci a ŠA v režimu online "zjistí", že reklamace je neoprávněná (tzn. že žádnou závadu nezjistili), tak Vám to servis vyúčtuje na váš vrub. Skutečnost či fikce?

  • Autor

Nesmyslné mi to skutečné připadá, nicméně fakturu poštou jsem ze servisu obdržel asi po 10 dnech, když jsem si vozidlo vyzvedl. ŚA totiž nezjistila žádnou závadu, přenesla tedy tíhu nákladů na servis, no a servis část nákladů přenesl na vlastníka SIII, tedy na mně. Je v CZ možné vše? Nebo je to zcela zákonné?  

to nemůžou. k reklamaci se vždy musí nějak vyjádřit, ale rozhodně ne cokoliv učtovat bez tvého svolení. jestli si to nepodepsal, tak jim fakturu vrat.

Je to zcela nezakonne, sdelil bych jim, ze jim nic nedam a prilozil jeden z mnoha odkazu k danemu tematu.

 

Samozrejme toto plati v pripade bezne neuznane reklamace, kterou dela spotrebitel v dobre vire. Pokud by se napriklad jednalo o nejaky zjevny podvod, co na ne nekdo bude zkouset, tak tam uz by to mohlo byt sporne.

 

Plus jak pise kokta vyse. Faktura se vystavuje k nejake objednavce. Ty sis nic mimo reklamace, kterou zpoplatit nelze, neobjednal.

Upraveno od mike_k

  • Autor

No, navíc jsem nepodepisoval  ani při dodání vozidla ani při převzetí "po reklamaci". Tomu autorizovanému servisu věřím, dle mého má dobré jméno, ale ten přístup dodatečného zaslání faktury mě dost zaskočil. Prý je k tomu "tlačí" ŠA. Faktura je na mé jméno, splatnost do dvou týdnů. 

Neverim, ze by je k tomu tlacila Skodovka. Spise to zkouseji, co kdo snese. Urcite se na to dost lidi chytne a zaplati. Skodovka moc dobre vi jak funguji reklamace a ani neni v jejim zajmu, takto nasrat sve zakazniky.

třeba bys mohl napsat i jaký to je ....

  • Autor

Pokud je to tak, pak to asi s tím autorizovaným servisem není zcela v pořádku. "Reklamu" mu dělat prozatím nehodlám, ŠA prý skutečně náklady neuznaných reklamací přenáší na servisy. 

V servise jsi při přebírání vozu rozhodně musel něco podepsat....problém je v tom, že to nikdo moc nečte. Je otázka co na tom "papíru" je vše napsáno. Možná se ještě budeme divit. Bohužel fakturu bys měl uhradit do data na ní uvedeném, pokud nebude do té doby ze strany servisu stornována. Tj. napsat dopis a informovat je, že nesouhlasíš ze zaslanou fakturou z důvodů, že jsi u nich nikdy nepodepsal objednávku na fakturovanou činnost(opět je zde otázka podepsaného zakázkového listu). Poslat doporučeně s dodejkou(telefon či osobní jednání nestačí).

Upraveno od ferda25

  • Autor

Nespletl jsem se, předání vozidla bylo takříkajíc na "dobré slovo", bez papírování, otázka důvěry atd. Faktura si mně ale našla, v databázi podle VIN to není problém.

Otázka ale zní: skutečně ŠA zatěžuje autorizované servisy v případě, že reklamaci v ŠA neuznají? Vím, že to takhle funguje u výměny např. hydrolůžek zadní nápravy (klepání), ještě předtím než  v ŠA navrhli konečné řešení. Můj případ se toho ale netýkal. Byla to klasická diagnostika VAS/BOSCH, kterou bych měl uhradit.   

Upraveno od KarelM

Co Skoda uctuje servisu neni vubec tvuj problem. Je klidne mozne, ze jim posouzeni reklamace skutecne uctuje, ale to vubec nesouvisi s tvou fakturou. Jakykoliv poplatek za posouzeni reklamace je zkratka proti zakonu, i kdyz to servis ci vyrobce neco stoji. Naklady na to maji samozrejme davno ukryty v cene auta a sluzeb.

Pokud je to tak, pak to asi s tím autorizovaným servisem není zcela v pořádku. "Reklamu" mu dělat prozatím nehodlám, ŠA prý skutečně náklady neuznaných reklamací přenáší na servisy. 

tak to sem pak nepiš :) je to celkem o ničem.

  • Autor

Proč o ničem, vyměnili jsme si informace, že to je zřejmě proti předpisům či zákonům. Další z fóra mají argumenty, že to takhle zkrátka nejde, případně čeho se mají vystříhat. Čekal jsi snad, že Ti tady napíšu jméno autorizovaného servisu?    

Upraveno od KarelM

a proč by ne, dyt o nic nejde. ještě tady to máš anonymní... ale jak myslíš.

Upraveno od kokta7

  • Autor

Klidně to udělám, ale až si to dořeším v tom servise. Potřeboval jsem jen informace, snad máme my z fóra pravdu...

Snad to pomůže pak i ostatním.

Tak to vyjde levněji zaplatit ta diagnostika, dle popisu se jedná o částku do 1000,-...To bych vyřešil jedním telefonem s dotazem, zda o mě jako o zákazníka stojí...Pokud zaplatím a nestornují fakturu tak příště jedu jinam...jejich volba a zde jim udělám "reklamu".

Upraveno od ferda25

Jinak z principu mi prijde padle na hlavu platit za diagnostiku. Jeste takovyhle palky. Dam auto na servis s tim, ze mu neco je. Servis to neco zjisti tak, ze si precte diagnostiku. Proc bych jim to mel platit??

  • Autor

... no právě. Argument zněl: protože to, s čím jste přišel na reklamaci se nepotvrdilo. A protože se teď diagnostika dělá zřejmě v režimu online se ŠA  a někdo se tomu v ŠA musí věnovat, tak pokud tam nic nezjistí, tak zatíží servis za neodůvodněný zásah. Servis to má snahu přenést na zákazníka.

K čemu je ale potom záruka? Volal jsem do ŠA, ať mi pošlou kompletní záruční podmínky nových SIII - neposlali nic.

To nam takhle za chvili budou uctovat poplatek za pronajem mista, ktere tam auto zabiralo.

Urcite neplatit, neni pro to zakonny narok.

Kdyby to stalo 200, tak nereknu.

Ze by Jarov?

Upraveno od Martin Bednář

KarelM: Jejich zarucni podminky jsou pro reseni tohoto sporu zcela irelevantni. I kdyby tam neco takoveho bylo, tak to nema zadny vyznam. Nelze si v zarucnich podminkach stanovit neco, co odporuje zakonu.

Jestli na faktuře je položka diagnostika, tak to rozporuj ať tam napíšou správně, že je to poplatek za neuznanou reklamaci a pak se s tím dá něco dělat. Ale tipnul bych, že se takovému znění budou bránit, proč asi, že?

předání vozidla bylo takříkajíc na "dobré slovo", bez papírování, otázka důvěry atd.

Obávám se, že tady se stala ta chyba. Pokud řešíš reklamaci, je vždy nutný mít doklad. Teď toho už asi moc nezmůžeš. Z vlastní zkušenosti vím, že to ve finále může bejt i o slovíčkaření. A to jde bez dokladu blbě.

Upraveno od mkaba

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.