Jump to content

Reklamace SIII - uznané a "neuznané"


KarelM

Recommended Posts

Máte někdo zkušenosti s tím, že Vám servis naůčtoval v rámci garance  proplácení faktury, protože reklamovaná závada nebyla při servisním zásahu "zjištěna"? Funguje to prý tak, že pokud servis přijme vozidlo k reklamaci a ŠA v režimu online "zjistí", že reklamace je neoprávněná (tzn. že žádnou závadu nezjistili), tak Vám to servis vyúčtuje na váš vrub. Skutečnost či fikce?

Link to comment
Share on other sites

To je zjevny nesmysl. Za posouzeni reklamace, ktera je pote neuznana, si nikdo nic uctovat nemuze. Pokud by to po me nekdo chtel, tak mu nic nedam.

Viz. napriklad zde http://www.nasepenize.cz/poplatek-za-neuznanou-reklamaci-nesmysl-prepravu-ani-testovani-neplatte-10465 nebo dalsich 30 odkazu, co najde google.

Edited by mike_k
Link to comment
Share on other sites

Nesmyslné mi to skutečné připadá, nicméně fakturu poštou jsem ze servisu obdržel asi po 10 dnech, když jsem si vozidlo vyzvedl. ŚA totiž nezjistila žádnou závadu, přenesla tedy tíhu nákladů na servis, no a servis část nákladů přenesl na vlastníka SIII, tedy na mně. Je v CZ možné vše? Nebo je to zcela zákonné?  

Link to comment
Share on other sites

Je to zcela nezakonne, sdelil bych jim, ze jim nic nedam a prilozil jeden z mnoha odkazu k danemu tematu.

 

Samozrejme toto plati v pripade bezne neuznane reklamace, kterou dela spotrebitel v dobre vire. Pokud by se napriklad jednalo o nejaky zjevny podvod, co na ne nekdo bude zkouset, tak tam uz by to mohlo byt sporne.

 

Plus jak pise kokta vyse. Faktura se vystavuje k nejake objednavce. Ty sis nic mimo reklamace, kterou zpoplatit nelze, neobjednal.

Edited by mike_k
Link to comment
Share on other sites

No, navíc jsem nepodepisoval  ani při dodání vozidla ani při převzetí "po reklamaci". Tomu autorizovanému servisu věřím, dle mého má dobré jméno, ale ten přístup dodatečného zaslání faktury mě dost zaskočil. Prý je k tomu "tlačí" ŠA. Faktura je na mé jméno, splatnost do dvou týdnů. 

Link to comment
Share on other sites

V servise jsi při přebírání vozu rozhodně musel něco podepsat....problém je v tom, že to nikdo moc nečte. Je otázka co na tom "papíru" je vše napsáno. Možná se ještě budeme divit. Bohužel fakturu bys měl uhradit do data na ní uvedeném, pokud nebude do té doby ze strany servisu stornována. Tj. napsat dopis a informovat je, že nesouhlasíš ze zaslanou fakturou z důvodů, že jsi u nich nikdy nepodepsal objednávku na fakturovanou činnost(opět je zde otázka podepsaného zakázkového listu). Poslat doporučeně s dodejkou(telefon či osobní jednání nestačí).

Edited by ferda25
Link to comment
Share on other sites

Nespletl jsem se, předání vozidla bylo takříkajíc na "dobré slovo", bez papírování, otázka důvěry atd. Faktura si mně ale našla, v databázi podle VIN to není problém.

Otázka ale zní: skutečně ŠA zatěžuje autorizované servisy v případě, že reklamaci v ŠA neuznají? Vím, že to takhle funguje u výměny např. hydrolůžek zadní nápravy (klepání), ještě předtím než  v ŠA navrhli konečné řešení. Můj případ se toho ale netýkal. Byla to klasická diagnostika VAS/BOSCH, kterou bych měl uhradit.   

Edited by KarelM
Link to comment
Share on other sites

Co Skoda uctuje servisu neni vubec tvuj problem. Je klidne mozne, ze jim posouzeni reklamace skutecne uctuje, ale to vubec nesouvisi s tvou fakturou. Jakykoliv poplatek za posouzeni reklamace je zkratka proti zakonu, i kdyz to servis ci vyrobce neco stoji. Naklady na to maji samozrejme davno ukryty v cene auta a sluzeb.

Link to comment
Share on other sites

Pokud je to tak, pak to asi s tím autorizovaným servisem není zcela v pořádku. "Reklamu" mu dělat prozatím nehodlám, ŠA prý skutečně náklady neuznaných reklamací přenáší na servisy. 

tak to sem pak nepiš :) je to celkem o ničem.

Link to comment
Share on other sites

Proč o ničem, vyměnili jsme si informace, že to je zřejmě proti předpisům či zákonům. Další z fóra mají argumenty, že to takhle zkrátka nejde, případně čeho se mají vystříhat. Čekal jsi snad, že Ti tady napíšu jméno autorizovaného servisu?    

Edited by KarelM
Link to comment
Share on other sites

Tak to vyjde levněji zaplatit ta diagnostika, dle popisu se jedná o částku do 1000,-...To bych vyřešil jedním telefonem s dotazem, zda o mě jako o zákazníka stojí...Pokud zaplatím a nestornují fakturu tak příště jedu jinam...jejich volba a zde jim udělám "reklamu".

Edited by ferda25
Link to comment
Share on other sites

... no právě. Argument zněl: protože to, s čím jste přišel na reklamaci se nepotvrdilo. A protože se teď diagnostika dělá zřejmě v režimu online se ŠA  a někdo se tomu v ŠA musí věnovat, tak pokud tam nic nezjistí, tak zatíží servis za neodůvodněný zásah. Servis to má snahu přenést na zákazníka.

K čemu je ale potom záruka? Volal jsem do ŠA, ať mi pošlou kompletní záruční podmínky nových SIII - neposlali nic.

Link to comment
Share on other sites

Jestli na faktuře je položka diagnostika, tak to rozporuj ať tam napíšou správně, že je to poplatek za neuznanou reklamaci a pak se s tím dá něco dělat. Ale tipnul bych, že se takovému znění budou bránit, proč asi, že?

Link to comment
Share on other sites

předání vozidla bylo takříkajíc na "dobré slovo", bez papírování, otázka důvěry atd.

Obávám se, že tady se stala ta chyba. Pokud řešíš reklamaci, je vždy nutný mít doklad. Teď toho už asi moc nezmůžeš. Z vlastní zkušenosti vím, že to ve finále může bejt i o slovíčkaření. A to jde bez dokladu blbě. Edited by mkaba
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...