KarelM Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Máte někdo zkušenosti s tím, že Vám servis naůčtoval v rámci garance proplácení faktury, protože reklamovaná závada nebyla při servisním zásahu "zjištěna"? Funguje to prý tak, že pokud servis přijme vozidlo k reklamaci a ŠA v režimu online "zjistí", že reklamace je neoprávněná (tzn. že žádnou závadu nezjistili), tak Vám to servis vyúčtuje na váš vrub. Skutečnost či fikce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 (edited) To je zjevny nesmysl. Za posouzeni reklamace, ktera je pote neuznana, si nikdo nic uctovat nemuze. Pokud by to po me nekdo chtel, tak mu nic nedam. Viz. napriklad zde http://www.nasepenize.cz/poplatek-za-neuznanou-reklamaci-nesmysl-prepravu-ani-testovani-neplatte-10465 nebo dalsich 30 odkazu, co najde google. Edited April 28, 2016 by mike_k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarelM Posted April 28, 2016 Author Share Posted April 28, 2016 Nesmyslné mi to skutečné připadá, nicméně fakturu poštou jsem ze servisu obdržel asi po 10 dnech, když jsem si vozidlo vyzvedl. ŚA totiž nezjistila žádnou závadu, přenesla tedy tíhu nákladů na servis, no a servis část nákladů přenesl na vlastníka SIII, tedy na mně. Je v CZ možné vše? Nebo je to zcela zákonné? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokta7 Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 to nemůžou. k reklamaci se vždy musí nějak vyjádřit, ale rozhodně ne cokoliv učtovat bez tvého svolení. jestli si to nepodepsal, tak jim fakturu vrat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 (edited) Je to zcela nezakonne, sdelil bych jim, ze jim nic nedam a prilozil jeden z mnoha odkazu k danemu tematu. Samozrejme toto plati v pripade bezne neuznane reklamace, kterou dela spotrebitel v dobre vire. Pokud by se napriklad jednalo o nejaky zjevny podvod, co na ne nekdo bude zkouset, tak tam uz by to mohlo byt sporne. Plus jak pise kokta vyse. Faktura se vystavuje k nejake objednavce. Ty sis nic mimo reklamace, kterou zpoplatit nelze, neobjednal. Edited April 28, 2016 by mike_k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarelM Posted April 28, 2016 Author Share Posted April 28, 2016 No, navíc jsem nepodepisoval ani při dodání vozidla ani při převzetí "po reklamaci". Tomu autorizovanému servisu věřím, dle mého má dobré jméno, ale ten přístup dodatečného zaslání faktury mě dost zaskočil. Prý je k tomu "tlačí" ŠA. Faktura je na mé jméno, splatnost do dvou týdnů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Neverim, ze by je k tomu tlacila Skodovka. Spise to zkouseji, co kdo snese. Urcite se na to dost lidi chytne a zaplati. Skodovka moc dobre vi jak funguji reklamace a ani neni v jejim zajmu, takto nasrat sve zakazniky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokta7 Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 třeba bys mohl napsat i jaký to je .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarelM Posted April 28, 2016 Author Share Posted April 28, 2016 Pokud je to tak, pak to asi s tím autorizovaným servisem není zcela v pořádku. "Reklamu" mu dělat prozatím nehodlám, ŠA prý skutečně náklady neuznaných reklamací přenáší na servisy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferda25 Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 (edited) V servise jsi při přebírání vozu rozhodně musel něco podepsat....problém je v tom, že to nikdo moc nečte. Je otázka co na tom "papíru" je vše napsáno. Možná se ještě budeme divit. Bohužel fakturu bys měl uhradit do data na ní uvedeném, pokud nebude do té doby ze strany servisu stornována. Tj. napsat dopis a informovat je, že nesouhlasíš ze zaslanou fakturou z důvodů, že jsi u nich nikdy nepodepsal objednávku na fakturovanou činnost(opět je zde otázka podepsaného zakázkového listu). Poslat doporučeně s dodejkou(telefon či osobní jednání nestačí). Edited April 28, 2016 by ferda25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarelM Posted April 28, 2016 Author Share Posted April 28, 2016 (edited) Nespletl jsem se, předání vozidla bylo takříkajíc na "dobré slovo", bez papírování, otázka důvěry atd. Faktura si mně ale našla, v databázi podle VIN to není problém. Otázka ale zní: skutečně ŠA zatěžuje autorizované servisy v případě, že reklamaci v ŠA neuznají? Vím, že to takhle funguje u výměny např. hydrolůžek zadní nápravy (klepání), ještě předtím než v ŠA navrhli konečné řešení. Můj případ se toho ale netýkal. Byla to klasická diagnostika VAS/BOSCH, kterou bych měl uhradit. Edited April 28, 2016 by KarelM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Co Skoda uctuje servisu neni vubec tvuj problem. Je klidne mozne, ze jim posouzeni reklamace skutecne uctuje, ale to vubec nesouvisi s tvou fakturou. Jakykoliv poplatek za posouzeni reklamace je zkratka proti zakonu, i kdyz to servis ci vyrobce neco stoji. Naklady na to maji samozrejme davno ukryty v cene auta a sluzeb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokta7 Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Pokud je to tak, pak to asi s tím autorizovaným servisem není zcela v pořádku. "Reklamu" mu dělat prozatím nehodlám, ŠA prý skutečně náklady neuznaných reklamací přenáší na servisy. tak to sem pak nepiš je to celkem o ničem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarelM Posted April 28, 2016 Author Share Posted April 28, 2016 (edited) Proč o ničem, vyměnili jsme si informace, že to je zřejmě proti předpisům či zákonům. Další z fóra mají argumenty, že to takhle zkrátka nejde, případně čeho se mají vystříhat. Čekal jsi snad, že Ti tady napíšu jméno autorizovaného servisu? Edited April 28, 2016 by KarelM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokta7 Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 (edited) a proč by ne, dyt o nic nejde. ještě tady to máš anonymní... ale jak myslíš. Edited April 28, 2016 by kokta7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarelM Posted April 28, 2016 Author Share Posted April 28, 2016 Klidně to udělám, ale až si to dořeším v tom servise. Potřeboval jsem jen informace, snad máme my z fóra pravdu... Snad to pomůže pak i ostatním. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2009 Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Nebude lepší se poradit s právníkem, než poslouchat rady odsud? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferda25 Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 (edited) Tak to vyjde levněji zaplatit ta diagnostika, dle popisu se jedná o částku do 1000,-...To bych vyřešil jedním telefonem s dotazem, zda o mě jako o zákazníka stojí...Pokud zaplatím a nestornují fakturu tak příště jedu jinam...jejich volba a zde jim udělám "reklamu". Edited April 28, 2016 by ferda25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2009 Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Už jsem si všiml, že jde o částku za diagnostiku ) máš pravdu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Bednář Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Jinak z principu mi prijde padle na hlavu platit za diagnostiku. Jeste takovyhle palky. Dam auto na servis s tim, ze mu neco je. Servis to neco zjisti tak, ze si precte diagnostiku. Proc bych jim to mel platit?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarelM Posted April 29, 2016 Author Share Posted April 29, 2016 ... no právě. Argument zněl: protože to, s čím jste přišel na reklamaci se nepotvrdilo. A protože se teď diagnostika dělá zřejmě v režimu online se ŠA a někdo se tomu v ŠA musí věnovat, tak pokud tam nic nezjistí, tak zatíží servis za neodůvodněný zásah. Servis to má snahu přenést na zákazníka. K čemu je ale potom záruka? Volal jsem do ŠA, ať mi pošlou kompletní záruční podmínky nových SIII - neposlali nic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Bednář Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 (edited) To nam takhle za chvili budou uctovat poplatek za pronajem mista, ktere tam auto zabiralo. Urcite neplatit, neni pro to zakonny narok. Kdyby to stalo 200, tak nereknu. Ze by Jarov? Edited April 29, 2016 by Martin Bednář Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 KarelM: Jejich zarucni podminky jsou pro reseni tohoto sporu zcela irelevantni. I kdyby tam neco takoveho bylo, tak to nema zadny vyznam. Nelze si v zarucnich podminkach stanovit neco, co odporuje zakonu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pulux Posted April 30, 2016 Share Posted April 30, 2016 Jestli na faktuře je položka diagnostika, tak to rozporuj ať tam napíšou správně, že je to poplatek za neuznanou reklamaci a pak se s tím dá něco dělat. Ale tipnul bych, že se takovému znění budou bránit, proč asi, že? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkaba Posted April 30, 2016 Share Posted April 30, 2016 (edited) předání vozidla bylo takříkajíc na "dobré slovo", bez papírování, otázka důvěry atd.Obávám se, že tady se stala ta chyba. Pokud řešíš reklamaci, je vždy nutný mít doklad. Teď toho už asi moc nezmůžeš. Z vlastní zkušenosti vím, že to ve finále může bejt i o slovíčkaření. A to jde bez dokladu blbě. Edited April 30, 2016 by mkaba 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.