perbin Vloženo 10. leden 2017 Sdílet Vloženo 10. leden 2017 Ahoj ve spolek, prosím o radu - mám rok starého Yetiho, a začalo mi blbnout vnitřní osvětlení, světla zhasnou po cca 10 vteřinách a je jedno jestli jsou dveře otevřené nebo zavřené, navíc v kufru nesvítí pevné světlo vůbec a ta vyndavací led baterka po těch 10 vteřinách nezhasne úplně ale pořád malinko svítí (dokud nezavřu kufr) Další problém který se projevuje je, že po vypnutí zapalování (a uplynutí těch cca 10 vteřin) nejdou ani stropní lampičky. Na Columbusu se po cca 1minutě objeví hláška "nastartujte nebo se rádio vypne z důvodu šetření baterie" - rádio se za chvíli vypne a nejde zapnout dokud nedám klíček do polohy 1 nebo nastartuju. Všechno v autě jinak funguje jak má. Mám v autě dodělávaný alarm ale tím to není, odpojil jsem ho a problém trvá. Kdyby si někdo říkal že auto je v záruce ať jdu reklamovat tak to sice jo, ale mám chip motoru a pár dodělaných věcí, a první co mi řeknou je dát auto do origo stavu. Vím ale, že s problémem úpravy nesouvisí. Chci požádat jestli je někdo poblíž (jsem z Kladna) kdo by to dal na diagnostiku a podíval se na to? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
choceňák Vloženo 10. leden 2017 Sdílet Vloženo 10. leden 2017 No, to jsi tedy odvaha, auto rok staré, v záruce a na motoru takový zásah. Závady které popisuješ si myslím, že odstraní zkušený autoelektrikář- melouchář. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xstastnyr Vloženo 11. leden 2017 Sdílet Vloženo 11. leden 2017 (editace) Jde o Energy Management BCMka. Vypíná komfortní funkce, pokud máš slabou baterku. Změř si baterii. Mě například na OII nefunguje po ránu LeavingHome při příchodu k automobilu v takové zimě, která teď panuje. Po nastartování a zahřátí motoru se baterie dobije a je vše OK. Holt, moje baterka už není ta z nejmladších :-) V tvém případě máš buď KO baterii, problém s dobíjením nebo jezdíš krátké vzdálenosti a nestačí se ti dobít. Zkus baterii vyhodit z auta a doplna dobít. Pokud správně funguje dobíjení vozidla, tak naměříš při nastartovaném motoru min. 13,8V a max. 14,3V. Dále si změř baterii před nastartováním bez zapnutého klíče. stav nabití 100% 70% 50% 25% Napětí baterie Více jak 12,6V 12,4 - 12,54V 12,24 - 12,4 V 11,88 - 12,18V Editováno: 11. leden 2017, autor: xstastnyr@seznam.cz 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 11. leden 2017 Sdílet Vloženo 11. leden 2017 Je to tedy docela vymakané, když to umí takto zareagovat na skoro vybitou baterii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 11. leden 2017 Sdílet Vloženo 11. leden 2017 presne tak zkontroluj baterku asi bude pred koncem,zkus poradne nabit a ozivit ju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
perbin Vloženo 11. leden 2017 Autor Sdílet Vloženo 11. leden 2017 (editace) Tak tomuhle se říká "dobrá rada nad zlato" změřil jsem ji před, a po nastartování a koukněte na to - taky jsem si říkal, že to může být vybitou baterkou ale pak jsem to vždycky zamítl, protože i při studených startech v -10°C po ránu motor točí dobře a vše vypadá ok. O víkendu jí nabiju a dám vědět výsledek. A přesně jak napsal xstastnyr jezdím většinou krátké trasy. Takže zatím díky díky :-D Editováno: 12. leden 2017, autor: perbin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
walleyman Vloženo 12. leden 2017 Sdílet Vloženo 12. leden 2017 (editace) Měření bez zátěže a s běžícím alternátorem nemusí být průkazné. Jednoduchý test baterky (pokud ti nevadí její odpojení a následný reset readiness kódů): 0) Vyndej baterku z auta a dobij ji nabíječkou, napětí by po ustálení, na prázdno nemělo jít pod 12V 1) Vyštrachej použitou žárovku H4, kus dvoulinky a multimetr (zřejmě máš) 2) Spoj kontakty na žárovce, tak aby svítily obě dvě vlákna 3) Připoj žárovku k baterce a změř proud (měl by být kolem 9A) 4) Odpoj měřák, přepni na měření napětí (pokud nemáš dva) a změř napětí pod zátěží (nemělo by klesnout pod 12V), pokud kleslo je baterka kaput (což se mi nezdá....) pokud ne pokračuj dále: Teď přijde jednoduchá matematika: Dejme tomu, že mám 60Ah baterku - tzn. že baterie je po dobu 1h schopna dodávat proud 60A, nebo po dobu delší proud úměrně menší (např. po dobu 10h proud 6A) do úplného vybití. Velmi zhruba ... Naše zátěž (žárovka) si veme 9A a my budeme simulovat odebrání 50% kapacity baterie, což při 60Ah kapacitě znamená odebírat proud 9A po dobu 3h a 20min. 5) Takže připojíš žárovku a stopuješ čas, po 3h a 20min změř napětí se zátěží, pokud je pod 12V, tak máme problém, pokud ne vlož ji do auta a zkus nastartovat. I na poloviční kapacitu musí auto naskočit (za předpokladu, že není -30°C). Já osobně bych to taky tipoval na krátké jízdy ... a že se baterie prostě nestačí dobíjet ... já třeba když jezdím krátké trasy vůbec nezapínám vyhřívání sedaček atp. Nebo je zasolený kostřící bod u baterie, ale to se mi nezdá jako moc pravděpodobné. Good Luck a dobré starty ! Editováno: 12. leden 2017, autor: walleyman Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
perbin Vloženo 16. leden 2017 Autor Sdílet Vloženo 16. leden 2017 Tak baterie dobita a problém je vyřešený díky za rady. Na 3 hodinovou zkoušku baterie bohužel nemám čas, dobila se v noci (po odpojení nabíječky 13,44 V) takže ráno v 5 montáž a hurá do práce. Teď se ale budu krotit s vyhříváním sedaček, skla, atd. - to si tak čovek akorát říká na co to tam je když to nemůžu využít jak chci... Ještě jednou díky ušetřilo mi to čas i peníze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
choceňák Vloženo 16. leden 2017 Sdílet Vloženo 16. leden 2017 (editace) Jsou zde na foru někteří opravdu šikulové, jak dovedou rychle a dobře poradit, viz.xstastnyr@seznam.cz Editováno: 16. leden 2017, autor: choceňák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.