Pawouk Vloženo 21. Únor 2017 Sdílet Vloženo 21. Únor 2017 před 47 minutami, lumirnavrat napsal: btw. co je to ta porad omilana dvojhmota pro nas motorove nevzdelance:D. Prece jen pro ITka je pro me motorova hantyrka trochu mimo. http://www.auto.cz/technika-dvouhmotovy-setrvacnik-87264 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 23. Únor 2017 Sdílet Vloženo 23. Únor 2017 V 17. 2. 2017 na 18:07, vaci13 napsal: Nejsem závodník. Jezdím řekl bych rozumně, na solidních silnicích okolo 110 až 120 (kde to je povoleno). A chápu, že když nastartuju, vůbec nevadí, nechat to 5-10 minut ohřát na volnoběh (v zimě to dělám běžně i u mého stařičkého auta). Podle vašich reakcí i toho, co jsem se dočetl, asi koupi raději urychlím a někdy v březnu bych šel do té 1.2 tsi. Na ten ohřev na volnoběh pozor, to motoru jednak neprospívá, a u nových maloobjemových TSI by ses možná toho ohřítí nedočkal ani po těch 10min, kór v zimě se jim na volnoběch moc ohřívat nechce. Ideální je normální jízda klidným tempem. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 23. Únor 2017 Sdílet Vloženo 23. Únor 2017 No rád bych chtěl technicky vysvětlit, v čem to motoru neprospívá, že se ohřívá ( nebo i tedy jak někdo tvrdí neohřívá) po studeném startu na volnoběh ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 23. Únor 2017 Sdílet Vloženo 23. Únor 2017 (editace) Já zase vím o ideální kombinaci obou. Že je dobré po nastartování chvilku nechat motor na volnoběh (max 5 minut než sundám folii z čelního a oškrábu boční okna) a pak pokračovat v zahřívání volným tempem. Editováno: 23. Únor 2017, autor: MilanHos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
melonsvk Vloženo 23. Únor 2017 Sdílet Vloženo 23. Únor 2017 1 hour ago, DušanV said: No rád bych chtěl technicky vysvětlit, v čem to motoru neprospívá, že se ohřívá ( nebo i tedy jak někdo tvrdí neohřívá) po studeném startu na volnoběh ??? http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/je-stale-jeste-nutne-nechavat-motor-zahrat-pred-jizdou/ Pri studenom starte ti aj tak volnobezne otacky vyletia na 1300-1400 a motor sa bude zahrievat niekolkonasobne dlhsie ako pri kludnej jazde pri 1800-2000 otackach. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 23. Únor 2017 Sdílet Vloženo 23. Únor 2017 Vysvetlím ti to tak, preto neprospieva na volnobeh zahrievanie, lebo sa zahrieva moc a moc pomaly a keď si uvedomíš že máš bohatú zmes paliva -kvôli tomu že je motor studený, tak dochádza zmývaniu olejovej vrstvy na stenách válca a ten sa dostáva aj do oleja v motore. Vzniká vyššie opotrebovanie. Preto je lepšie zahrievať plynulou jazdou, lebo motor vykonáva prácu pri ktorej sa viac zahrieva a dostane sa rýchlejšie na prevádzkovú teplotu, je kratšia doba bohatej zmesi a opotrebovania. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 23. Únor 2017 Sdílet Vloženo 23. Únor 2017 před 4 hodinami, melonsvk napsal: Pri studenom starte ti aj tak volnobezne otacky vyletia na 1300-1400 a motor sa bude zahrievat niekolkonasobne dlhsie ako pri kludnej jazde pri 1800-2000 otackach. Při studeném startu mi stejně dosti často automaticky vyletí otáčky ihned po nastartování na cca 1200 ot/s a tam zůstanou cca 40-60 sekund viz TPI Škoda Auto ze dne 25.5.2012. Číslo TPI nevím, ale jedná se o TPI k motoru Tsi. A je to tak, i když hned vyjedu, nebo když motor běží na volnoběh na místě, prostě za učité teploty chladící kapaliny a teploty okolí (v souladu s informací TPI) se takto děje, někdy zase podle vnějších podmínek otáčky volnoběhu ihned po startu zůstanou na cca 750 ot/s. Okamžité vyjetí s vozem to neovlivňuje, dokud se katalyzátor nezahřeje na určitou provozní teplotu. Stejně než nastartuji a vyjedu z garáže a zavřu za sebou dvoje vrata, tak otáčky vždycky spadnou na těch normálních 750 ot/s. Opravdu jaksi technicky nechápu, co by mohlo být tak špatného na zahřívání motoru na místě (např. v zimě, když například škrábu okna od námrazy), když si motor stejně skoro vždy automaticky dá na těch 40-60 sekund na volnoběhu těch 1200ot/s, nebo někdy jen těch 750 ot/s, no a pak to jsou stejně otáčky volnoběžně jako u zahřátého motoru a snad žádné zvýšené vstřikování paliva do válců není potřeba a pak by ke smývání olejového filmu nemělo docházet. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 23. Únor 2017 Sdílet Vloženo 23. Únor 2017 Taky se zahřívání na místě při škrávání oken nebojím. Sice motor běží delší dobu s bohatější směsí atd, ale i s menším zatížením, takže opotřebení bude plus minus stejné jako při kratším zahřívání při jízdě. Osobně raději risknu opotřebení motoru než "opotřebení karoserie" vzniklé nehodou při špatně průhledných oknech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 23. Únor 2017 Sdílet Vloženo 23. Únor 2017 Samozrejme že to nevadí na krátku dobu, aspoň sa premaže motor, nikto netvrdí že to oškrábanie skla je dlhá doba, alebo zatvorenie dverí, ale stáť zakaždým zbytočne že to zahrievam je blbosť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 23. Únor 2017 Sdílet Vloženo 23. Únor 2017 Hm, co opotrwbeni plic? Kdyz v zime vsichni rano vylezou pred barak, nahodi motory a 10 minut skrabou. Smrad jak v tanku vsude kolem, protoze to spalovani asi nebude dokonale. Tak hlavne, ze ale motor bude v pohode... Sorry za OT, ale tohle mi vadi a snazim se to nedelat. Prijdu, oskrabu, nasednu, nastartuju, odjedu... 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 1. Březen 2017 Sdílet Vloženo 1. Březen 2017 (editace) Čo sa týka životnosti, trojvalca by som sa vôbec nebál. Pri HTP tiež každý tvrdil, že sa po 100 tisíc km rozpadnú a pritom do dnes jazdia, a majú za sebou státisíce kilometrov. Tu by som problém nevidel. Okrem toho sú trojvalce efektívnejšie, preto majú nižšiu spotrebu, sú ľahšie (tj. auto bude ľahšie, bude mať zase o málo nižšiu spotrebu a ešte aj trochu lepšie rozloženie hmotnosti), nižší počet valcov znižuje aj cenu za údržbu, lebo potrebuje menej oleja a menej sviečok. Vďaka menšiemu motoru môžeš mať aj lacnejšiu poistku (u nás napr. Kooperativa poisťuje podľa kubatúry). Nevýhodou je o niečo horšia kultúra chodu motora a menej skúseností s týmto motorom, tj. môžu (ale nemusia) sa ešte objaviť nejaké detské choroby. A ako bonus dostaneš ešte aj status motoristickej socky. Editováno: 1. Březen 2017, autor: e1. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 1. Březen 2017 Sdílet Vloženo 1. Březen 2017 Bude ti vysvetleno z vyssich mist, ze se ohromne pletes, protoze uz 1.2 TSI jsou prece absolutni katastrofa a koupit si takovy motor muze jen nekdo, kdo to nema v hlave motoristicky v poradku... 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 1. Březen 2017 Sdílet Vloženo 1. Březen 2017 Pokiaľ, ako teraz je možnosť si vybrať, tak na 100% z čistým svedomím jedine 1.2 TSi !!! Kto si myslí že je lepší 1.0 TSi tak nech sa páči kúpte si ho, a že váha nižšia, to si fakt myslíš že tých 5kg rozdielu je taká úspora + dvojhmota za cenu jednej sviečky to je pomer úspory sa nestačím diviť....... Argument lacnejšia poistka, je mimo lebo si viem vyrokovať super cenu aj pri 1.2 TSi Ďalší argument spotreba, bol som dnes v Rožnov pod Radhoštěm a pri ceste tam a nazad cez Makov spotreba 4,9 l ten trojvalec by si musel krmiť a možno by bola spotreba aj vyššia, nakoľko musíš viac točiť motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurec Vloženo 2. Březen 2017 Sdílet Vloženo 2. Březen 2017 Ajajaj , koukam do budoucna po F3. Ale pokud tam bude 3valec tsi , tak do toho nepujdu. Neni tam zadna vyhoda. 3valec za chodu bude vzdy hure vyvazeny. Spotreba lepsi nebude. Nevidim zadne vyhody. Ktomu bude se zas cekat naky ten rok , nez se vychytaji decke nemoci , jak u htp tak u prvnich tsi.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 2. Březen 2017 Sdílet Vloženo 2. Březen 2017 No tak F3 mít teda nebudeš no. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 2. Březen 2017 Sdílet Vloženo 2. Březen 2017 Leda "roční vůz" nebo starší bazarovku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 2. Březen 2017 Sdílet Vloženo 2. Březen 2017 Eric_, nikto nepovedal, že 1.0 TSI je lepšia, realita je ale taká, že prevádzkové náklady menšieho motora pri normálnej prevádzke budú nižšie. Argumenty, že tam je dvojhmota, alebo to, že ty si vieš vybaviť lacnú poistku sú úplne mimo. Dvojhmota totiž normálne vydrží veľa, stačí akurát motor nepodtáčať ako to robí DSG. A poistka je tiež úplne mimo, lebo ak máš lacnú poistku na 1.2-ku, tak na 1.0 budeš mať ešte lacnejšiu. A nižšia spotreba kvôli ľahšiemu motoru, dlhšia životnosť pneumatík a brzdových doštičiek, atď. sú možno pre teba drobné, ale pre niekoho náklady ktoré mu môžu výrazne pokaziť mesačný rozpočet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 2. Březen 2017 Sdílet Vloženo 2. Březen 2017 To nemyslíš vážne ..... " A nižšia spotreba kvôli ľahšiemu motoru, dlhšia životnosť pneumatík a brzdových doštičiek, atď. sú možno pre teba drobné, ale pre niekoho náklady ktoré mu môžu výrazne pokaziť mesačný rozpočet. " To akože ušetrená váha 5 kg má také následky, to porovnávaš 2,0 diesel a nie 1.2 s 1.0 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
melonsvk Vloženo 2. Březen 2017 Sdílet Vloženo 2. Březen 2017 Chlapci, bavim sa... V com je trojvalec efektivnejsi? Ze vstrekujes tri davky paliva namiesto styroch? Jedine v tom. Nizsia cena za udrzbu? Ano, urcite sa pri rovnakom vykone menej opotrebi trojhrnek, ked pri R4 sa praca a celkove zatazenie rozklada na 4 valce Poistka? Whatever, ked som vybavoval poistku pre moju 1.4, pytal som sa o kolko by sa zvysila cena, keby si kupim nejaky dvojliter. Typek mi povedal, ze zanedbatelne (par stovak kc rocne POV+HAV)... A hmotnost fakt pobavila A mozno ked si pred jazdou skocis na WCko, usetris este o dva deci paliva mesacne viac Obhajovanie trojvalcov je totalne scestne, pokial sa jedna o motor rovnakeho typu, vzdy vydrzi viac ten, co ma viac valcov, kvoli rozkladu zatazenia... Za predpokladu, ze sa pouzije rovnako kvalitna kluka, rozvody, turbo apod. Odporucam clanok http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-tady-jsou-duvody/ 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orionhd Vloženo 2. Březen 2017 Sdílet Vloženo 2. Březen 2017 Osobně jsem rád, že jsem taky stihl ještě 1.2 TSi a co jsem se bavim v pondělí v salonu s prodejcem, tak hodně lidí teď objednává Fabie a Rapidy, aby se vyhnuli 1.0 TSi. Nicméně není daleko doba, kdy všichni ohrnovali nos nad nad motory pod 1.4, dneska se bere 1.2 TSi jako standard a ohrnuje se noc nad 1.0... Pravda je ta, že pokud tam výrobce neudělá nějakou konstrukční chybu, tak ta spolehlivost motorů při slušném zacházení a pravidelné údržbě stejně vysoká, jako u 1.2 TSi. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lumirnavrat Vloženo 3. Březen 2017 Sdílet Vloženo 3. Březen 2017 tak ja se tak nejak uz s tou 1.0 smiril :(. Proste 1.2 uz ted nestiham. Na druhou stranu, stejne po 5 letech to auto budu tocit a pokud se v zaruce po.... tak to je vec servisu a ne me. Takze jen doufam, ze zdrazeni za MR2018 nebude moc velke. A aktualne me HTP po 9 letech ma 167tis kilometru a motorove absolutne bez problemu. Jen servo muselo na repas bo kolem manzety u spolujezdce vzlinal/propoustel olej. zacinalo to na .5l za rok a koncilo po 2 letech na 0.5l za 3 mesice. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 3. Březen 2017 Sdílet Vloženo 3. Březen 2017 (editace) Akože baviť sa na tom môžete, ale aj pár kilogramov váhy navyše ktoré so sebou vozíte počas 100-200-300 tisíc km, už dokážu dlhodobo spraviť merateľný rozdiel v hrúbke peňaženky. Len tak zo srandy, skúste vyložiť z auta všetko nepotrebné okrem povinnej výbavy, alebo inak odľahčiť auto, a pri malom motore v meste nejaký ten dcl určite pôjde dole. Za roky sa to nazbiera. To isté brzdy. Žiaden extra rozdiel v opotrebovaní nebude, ale pre niekoho kto jazdí šetrne to môže byť o tom, že doštičky mu zapískajú napr. o dva mesiace neskôr, alebo pneumatiky vydržia nejakú tisícku kilometrov navyše. Alebo môžu byť rovno o číslo menšie a lacnejšie. Toto sú náklady ktoré z biedy nikoho nevytrhnú, ale aj toto sú peniaze, obzvlášť ak sa majiteľ auto práve chystá predať a tesne pred tým treba niečo vymeniť. A automobilky sa nie náhodou snažia znižovať hmotnosť svojich áut. Dobre vedia, že pri meraní spotreby sa počíta každý kilogram. Editováno: 3. Březen 2017, autor: e1. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 3. Březen 2017 Sdílet Vloženo 3. Březen 2017 Na druhou stranu, takový motor 1.0 TSI když odejde jako třeba 1.8 TSi při zadření na klice a pod. tak bude docela finančně dostupné ho nechat vyměnit... přece jen to asi nebude raketa jako za nový 1.8 TSI :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
melonsvk Vloženo 3. Březen 2017 Sdílet Vloženo 3. Březen 2017 Takze nie 150 tisic kc ale iba 100? To se vyplati e1.: Nehnevaj sa, ale to su tak zanedbatelne ciastky, ze je smiesne ich davat ako dovod pre kupu downsizovaneho motora. A ked mam 350 tisic na auto, tak mi je uz snad jedno, ci platnicky vydrzia 60 alebo 70 tisic kilometrov alebo zjazdim sadu gum nie za 25 ale za 26 tisic km. Priemerny majitel Fabie tolko najazdi mozno za 5 rokov... Niekde som cital, ze kazdych 100 kil v aute ti spravi + pol litra na sto... Ja ked idem sam, tak mam spotrebu max. o 2-3 desatinky nizsiu ako ked sme v aute styria. Takze na jednotky kilogramov sa hrat vazne nemusime Ja v downsizingu stale vidim len umele splnanie ekonoriem, pretoze za to, za co v reale jazdi 1.0/1.2 TSI, za to pojde aj atmosfericky dvojliter od Mazdy... Myslim teda normalnu sviznu jazdu, nie kochanie sa krasami prirody pri 80km/h 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 3. Březen 2017 Sdílet Vloženo 3. Březen 2017 Já s normální svižnou jízdou dokážu mít nižší spotřebu jak když musím jezdit za těma co se podle tebe kochají (1.2tsi) Jasný že je to hlavně kvůli normám, narvát 1.0tsi do nejprodávanějších aut a zcela zatrhnout 1.2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.