Přejít na obsah

styl-způsob jízdy Octavia2


wXsinead

Doporučené příspěvky

Zdravím, omlouvám se za možná hloupé otázky. Chci se zeptat, jak to vlastně je. Slýchávám protichůdné názory. Jak je to s šetřením paliva a motoru? Například: blížím se do obce. Je lepší vyřadit a nechat auto dojet do obce setrvačností, tedy s vyřazenou rychlostí a pak držet 50 km/h, nebo dojet na rychlost do obce? jak je to s jízdou z kopce? Je šetrnější k palivu i k motoru vyřadit a jen dobržďovat? Omlouvám se, ale do teď jsem jezdil s auty, kdy jsem to moc neřešil. O oktávku se chci starat jak nejlíp budu moci a nechci nic podělat.

Děkuji za shovívavost a odpovědi.

Editováno: , autor: wXsinead
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O co ti  vlastně jde? Chceš jezdit economy run? Nebo jak a co chceš šetřit na motoru jízdou na volnoběh nebo se zařazenou rychlostí? Toto není auto z roku raz dva, aby se rozpadnul motor po pár kilometrech, ať už budeš používat oba styly. Jezdi tak, jak ti to nejvíc vyhovuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě, že jsem slyšel že volnoběh je špatný. Že by měla být zařazena rychlost. A z druhé strany zase, že to nevadí a je to ekonomičtější. Tak nevím. Jak je to v zimě? Auto by prý mělo běžet co nejméně na volnoběh, žàdný škrábání skel, žádný zahřívání na místě... prý hned vyjet... škrábat nenastartovaný auto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepleť jízdu se škrábáním oken. A co je špatného na volnoběhu za jízdy? To je nesmysl. Výběr mezi jízdou se zařazenou rychlostí anebo na volnoběh (plachtění), je věcí znalosti daného terénu, odhadem a zkušeností řidiče, aktuálním provozem, atd. To se nedá jednoznačně rozhodnout od klávesnice PC - a to jezdím soutěže spotřeby. Osobně preferuji zařazenou rychlost - spotřeba nulová, brzdím motorem a tudíž neopotřebovávám brzdy. V některých případech může být ekonomičtější doplachtit, ale to je skutečně hodně individuální dovednost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Pawouk je to jedno. Ve Světě Motorů to kdysi měřili a zjitili že v jejich pomínkách "doplachnění" bez rychlosti ušetří nějakou desetinku na spotřebě(nevím přesně kolik, ale moc to nebylo). Z kopce záleží jak velký je, čím větší tím bych spíš nechal rychlost už jen z bezpečnostního hlediska. Jina já také raději nechávám rychlost.

 

Co se týče toho škrábání já to dělám tak že oškrábu boční a pokud je hodně část předního poté nastartuju a doškrábu během 1-2minut zbytek předního a jedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak octávky už mají často příhřev vody a pokud ho máš, tak nevadí auto nakopnout před oškrábáním, protože ten motor se pomalou opatrnou jízdou stejně nezahřeje dřív než samotným tělesem ve vodě, protože je motor promrzlí tak na něj stejně nemůžeš šlápnout.... takže k opotřebení dochází zhruba ke stejnémů. Taková 1.6 TDi má v mrazech pod 10 stupňů problém vůbec udržet mezi 70 a 90 stupni teploty vody a příhřev vody se stejně spíná.... takže rychlejší zahřátí motoru pomalou jízdou na provozní teplotu je taky diskutabilní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se tu řešil styl jízdy, doplachtit, brzdit motorem.

Hele já si zas nemyslím, že je to zcestný dotaz. Chtělo by to však, aby se k tomu vyjádřil někdo, kdo třeba pak ty důsledky špatného zacházení opravuje. Stejně tak jak jsou pravidla pro turbomotory, nehnat za studena, dochladit turbo po svižné jízdě, bude míti styl jízdy vliv na motor, ale záleží na motoru, nejde asi házet všechny do jednoho pytle. 

Třeba hlavně u dieslu, pomsta konstruktérů dvouhmota, při brzdění motorem se zbytečně namáhá podruhé, navíc pokud někdo dobržďuje motorem až do cca 1000 otáček. Další věc, ale tohle prostě nemám ověřený, jen co mi říkal servisák ve Škodě, že u nových common railů je pro tiší chod nějaké vyvažovací závaží a to dostává při brzdění motorem zabrat. Jak říkám, chtělo by to někoho, kdo se s těmito důsledky setkává a opravuje je, pokud se pletu, budu rád, když to uvede na pravou míru. 

 

Ale jak tu bylo zmíněno, že jsou to moderní motory a ty se hned nerozsypou, to je určitě pravda, ale kdy jindy byly motory narvaný vším možným a choulostivější na zacházení, než teď. Teď už ani auto neroztlačíš, aby ti náhodou nepřeskočil řemen (řeťěz?). V době kdy se na všem snaží výrobci ušetřit a je to dimenzováno jen s nepatrnou rezervou.   

 

Osobně si myslím, že je dobré si o daném motoru něco zjistit, co mu víc, nebo míň vyhovuje vyhovuje a podle toho trošku uzpůsobit styl jízdy.  :)

Editováno: , autor: Jarys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, 15degren napsal:

Jinak octávky už mají často příhřev vody a pokud ho máš, tak nevadí auto nakopnout před oškrábáním, protože ten motor se pomalou opatrnou jízdou stejně nezahřeje dřív než samotným tělesem ve vodě, protože je motor promrzlí tak na něj stejně nemůžeš šlápnout.... takže k opotřebení dochází zhruba ke stejnémů. Taková 1.6 TDi má v mrazech pod 10 stupňů problém vůbec udržet mezi 70 a 90 stupni teploty vody a příhřev vody se stejně spíná.... takže rychlejší zahřátí motoru pomalou jízdou na provozní teplotu je taky diskutabilní.

 

Jaky konkretni motor ma tebou zminovany prihrev vody? Jednickove Octavie to mely, u dvojkovych o tom slysim poprve. Dvojkove Octavie muzou mit PTC, to ale neni prihrev vody. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jarys - jistě, pokud to někdo nechává při brzdění motorem dojít tak daleko, že si musí ŘJ motoru přidat, aby motor nezhasnul, je možné, že mu dvouhmota brzy poděkuje. Takový extrém jsem ovšem nemyslel. Je nutné při jízdě trochu přemýšlet a ne to hnát do krajnosti. Třeba u TSI motorů (hlavně 1.0, 1.2 a 1.4) motor na vyšší rychlostní stupně prakticky auto ani neubrzdí, to tam musíš mít trojku, aby to mělo nějaký účinek. Takže pro mě je plachtění vlastně skoro zbytečná záležitost.

 

Co se týče příhřevu vody v motoru - podle příslušných škodováckých materiálů měly tuto funkci jen klasické 1.9 TDI (rotačky). TDI PD a TDI CR již ne - marně hledám žhavící svíčky pro vyhřívání chladící kapaliny (Q7) ve schématech řízení těchto motorů. Nikde je tam nevidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Osobně jezdím u OII 1,6 TDI tak, abych motor hlavně nepodtáčel. Držím ho nad 1500 ot/min. výjimečně třeba 1400, ale jen na rovině nebo mírně z kopce, aby motor neduněl. Čím větší otáčky, tím víc dávám plynu. Brzdím motorem nanejvýš do cca  1300ot/min. Níž ne, to už i při brždění motorem začíná motor dunět. Chce to cit ke stroji, nic jiného. Kdo jezdí do kopce s 1200 ot/min pod plným plynem a nebo po rovince na trojku 65km/h a nakládá tomu za studena… je buďto ženská, nebo totální diletant.

V situaci kdy bych stejně potřeboval zpomalovat, nebo brzdit, nechávám zařazenou rychlost. Naopak v případě, že situace nevyžaduje zpomalovat, vyhazuji kvalt a nechám auto dojet setrvačností kam je potřeba. Např. Na kopci, kdy je dolů rovná silnice a vím, že se mi auto rozjede např. na max. 105km/h a po jeden a půl kilometru začne zpomalovat v protisvahu, je ideální vyhodit kvalt. Chce to cit a nejlépe naučenou trasu. Pak se dá dělat průměrná rychlost třeba 68km/h se spotřebou i pod 4 l/100km

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...