Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

ACT, neni nic noveho, bezne je u motorizace 1,4 TSI treba u Superbu III. Nebo i Kodiaq 1.4 TSI v urcite motorove dispozici toto ma ;)

Ze auto jede na dva valce bezny uzivatel nepozna. Pozna to, leda kdyz si precte na displey maxidotu, ze auto jede na ,,2-valcovy rezim" :)

Pochopil som ze motor s Millerovim cyklom ma vacsi zdvych, iny kompresny pomer a aj ine casovanie ventilov ako motor s Ottovim cyklom. Takze pri rovnakom objeme musia mat rozny priemer piestov. Tak potom 130 PS a 150 PS su dost odlisne motori.

  • Autor
V 25. 6. 2017 na 16:56, Lukason napsal:

ACT, neni nic noveho, bezne je u motorizace 1,4 TSI treba u Superbu III. Nebo i Kodiaq 1.4 TSI v urcite motorove dispozici toto ma ;)

Ze auto jede na dva valce bezny uzivatel nepozna. Pozna to, leda kdyz si precte na displey maxidotu, ze auto jede na ,,2-valcovy rezim" :)

Pardon, špatně jsem se vyjádřil. Samozřejmě, že ACT neboli COD, Millerův cyklus a VGT není nic nového. To vím taky.

Co je ale  nové, to je konkrétně motor vw EA211 evo  a tom by zde měla být řeč a ne poučovat o tom co je všem jasné.

Pokud vím, zatím se začala vyrábět a začíná montovat verze 1,5 110kW do Golfu, A3, taky příjde do Seatu Arona  a právě i do Karoqa a proto mě zajímají její technické parametry nebo aspoň odkazy na prameny. Což je, dle mého názoru, hlavním účelem tohoto tématu.

Upraveno od Seehirt

To je zase debata, jeden, co przní svoji rodnou řeč, druhý, co je tady pár dní a hned se uráží, přitom sám píše jen obecně známé věci...  Počkej si, až výrobce (možná někdy) vydá učební pomůcku.

 

SM - 1.5 TSI.pdf

 

Motorový olej by měl být 0W-20:

59517417bf04c_VW_novy_motor_15_TSI_Evo_prezentace_14_800_600.thumb.jpg.a70bbd8876c674453e8e04a38074592f.jpg

  • Autor
před 15 hodinami, mojtor napsal:

Pochopil som ze motor s Millerovim cyklom ma vacsi zdvych, iny kompresny pomer a aj ine casovanie ventilov ako motor s Ottovim cyklom. Takze pri rovnakom objeme musia mat rozny priemer piestov. Tak potom 130 PS a 150 PS su dost odlisne motori.

To jsi tedy pochopil částečně  špatně. Vrtání a zdvih se oproti shodnému motoru s Ottovým cyklem nemění. Jiné je  pouze časování ventilů, protože sací ventil zůstává déle otevřený, čili se prodlužuje doba komprese..........atd. viz Google.........a dosáhne se vyššího kompresního poměru a všehomožného dalšího (prý výkonu, úspory paliva, snížení emisí ...atd).

V tomto tématu ale nejde o princip Millerova cyklu ale o motor 1,5 TSI 110kW (vw EA211 evo)

Motorovy olej 0W-20 ano a je nepripustne michani s jinymi oleji. U klasickych strasich aut, bylo jeste pripustne, samozrejme se stejnymi specifikacemi vyrobce, michani treba 5W-40 s 5W-30. U dalsich treba 10W.

Ale zde je to nepripustne, mohlo by dojit k vyraznemu ovlivneni zivotnosti motoru :)

  • Autor

Motorové oleje 0W – 20 s extrémě nízkou viskozitou jsou vhodné do mrazivých teplot, přibližně od -35 °C do 20 °C a  hodí se tak nejvíce do zimních dnů.

Předepisovat tento olej do běžného provozu považuji za šílené. Je to, bohužel, další z triků, jak snížit měrnou spotřebu paliva při úředním měření. Jsem zvědav, co na to budou říkat důvěřivci až zůstanou viset v létě na dálnici se zadřeným motorem.

Upraveno od Pawouk
Odstraněna citace.

tento olej ma i Kodiaq 2.0Tsi a nikdo to zatím neřeší což se divím...

Upraveno od Kamca1

Možná to ještě nikdo z majitelů nezjistil. Nicméně toto téma je o jiném motoru.

obsah jiný to ano ,ale technický hodně podobné a olejem naprosto shodné ;)

Ani bych neřekl, je to jiná konstrukční řada a ani ten olej nebude vždy tak úplně stejný, viz manuál - pro interval výměny 15 000 km je předepsaná norma VW 502 00. Najdeš v ní i 0W20? A to by myslím ke Kodiaqu stačilo.

 

PS: Doplněna tabulka motorových olejů pro Kodiaq.

TSI.thumb.JPG.4ecc47ee26cd2f69376f9e47068b6086.JPG

Upraveno od Pawouk

Můj Kodiaq ma normu 50800 pro 0W20...;)tečka respektuji...

Upraveno od Kamca1

  • 1 měsíc později...
V 6/27/2017 na 20:37, Pawouk napsal:

Ani bych neřekl, je to jiná konstrukční řada a ani ten olej nebude vždy tak úplně stejný, viz manuál - pro interval výměny 15 000 km je předepsaná norma VW 502 00. Najdeš v ní i 0W20? A to by myslím ke Kodiaqu stačilo.

 

PS: Doplněna tabulka motorových olejů pro Kodiaq.

TSI.thumb.JPG.4ecc47ee26cd2f69376f9e47068b6086.JPG

Mě je docela jedno jakej se tam ma lít olej, pokud ho to nebude žrát např. jako 1.8 benzín u Supa II. Je fajn že výrobce se ochrání tim že napíše do manuálu že to může vzít až Xlitrů oleje na 1000km nebo jak je to tam uvedeno, výsledkem bylo přechod z plné syntetiky na normální olej a snížení serviního intervalu. Docelá drahá sranda používat plnou syntetiku za cca 600kč litr jako palivo ;-). 

  • 1 měsíc později...

Moc dobrá bude práce nastavení rozvodů a následná korekce nastavovačů vaček přes přípravky. Máme se na co těšit !!!!

  • 2 měsíce později...
  • 6 měsíců později...

Má tento motor na Karoqu filter pevných častíc?? V manuále sa uvádza iba pri motore vznetovom, k čomu je vyvedená aj signálka kedy sa filter vypaľuje. Ja mám najazdené zatiaľ iba cca 700km a uvedené som na benzíne nespozoroval. Niekde sa však písalo že tento motor bude mať aj DFP filter (možno neskôr). Ako to vlastne je?

Tenhle motor v Karoqu nemá filtr pevných částic, zatím. Ale myslím, že do Octavie už ho montovat budou a Karoq ho zřejmě dostane taky, ale později.

Od predajcu mam info ze do karoqu ma prist koncom roka dpf.

Tak to môžeme byť radi. DPF zas navýši len spotrebu a aj cenu vozidla nehovoriac o problémoch pri  konci jeho životnosti. (napr. niektoré staršie diesle so značným nájazdom km po ich stočení)

Já bych to za nevýhodu nepovažoval, oni až v německu zjistí že TSI motory produkuji NOxi taky, tak se strhne opět zelná histerie a bez DPF filtru nebudeš moc vjíždět do měst, to není spekulace, jen otázka času. Předpokládám tím, že lidi co si kupují auto za takové peníze s ním nejezdí jen v ČR...

Upraveno od 15degren

Tak hoši. O tom dpf filtru. Hned jak bylo auto doma, zakleknul jsem pod auto a koukám jak filcka. Filtr pevných částic tam je. Karoqa 1,5 TSI mám od 9 června. 

Upraveno od Partagas

a není to jen katalyzátor ? Ono to podle obrázku bude vypadat stejně, jen se zvětší pouzdro (bude delší) aby se tam vešla druhá vložka na pevné částice...

 

0006XRPL4MQTW5YI-C116-F4.png

Upraveno od 15degren

Mozes to partagas odfotit co mam hladat? Mne prislo auto koncom maja 30.5 asi do ruk.

Pánové pro upřesnění-Karoq 1,5 tsi(benzín) - OPF (Ottopartikelfilter)  Diesel má - DPF (Dieselpartikelfilter);)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.