Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

A to je co za filter to prvy krat pocujem taku nadavku. Ale sa potom nevypaluje ako DPF? A kontrolka to nesignalizuje ziadna.

Upraveno od Peppo

před 16 hodinami, cilda1 napsal:

Pánové pro upřesnění-Karoq 1,5 tsi(benzín) - OPF (Ottopartikelfilter)  Diesel má - DPF (Dieselpartikelfilter);)

 

Při DPF všichni vědí o co GOu nový názvy pro stejnou věc je jen matení, ale když už to chceš přesně, tak to podle více názoru bude pojmenováno GPF (Gas místo diesel)

  • @15degren jak se bude jmenovat nevím,  ale v této době používá  VW označení  pro benzín OPF.

opf.JPG

oni to narvou i na tříválce ...

V 26. 6. 2018 na 17:39, velkepeni napsal:

Mozes to partagas odfotit co mam hladat? Mne prislo auto koncom maja 30.5 asi do ruk.

Je hned jako první za turbem motoru.

Fotil jsem to pod podlahou.

P_20180627_183611_vHDR_On.jpg

Keby som este vedel ako vyzera turbo :D

před 13 hodinami, Partagas napsal:

Je hned jako první za turbem motoru.

Fotil jsem to pod podlahou.

P_20180627_183611_vHDR_On.jpg

 

Ale tohle je podle mě klasický katalyzátor, který se montuje už hodně dlouho. DPF (OPF) bude v motorovém prostoru hned za turbem a ten to katalyzátor nejspíš zmizí a stane se součástí DPFka.

Upraveno od 15degren

  • 4 měsíce později...

Neviete ci je tento motor (1.5 TSI 110 kW) vybaveny EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventilom/systemom ?

Ako som sa zatial docital (mimo ineho aj vo vyssie prilozenych dokumentoch) ohladom 1.5 TSI , tak to vyzera tak ze v Millerovom cykle by mala pracovat len jeho 96 kW verzia zatial co 110 kW (cize aj ta co je v Karoq-u) by mala pracovat v "konvencnom" (Ottovom) cykle.
Tak ako aj ze VTG turbo je len v 96 kW verzii, zatial co v 110 kW (cize v Karoq-u) je "konvencne" turbo s "wastegate" systemom. 

No a proč tedy opakuješ to, co je ve výše uvedených dokumentech? Zbytečný příspěvek... Motory TSI nemají klasický EGR ventil, používají pro recirkulaci spalin tzv. vnitřní EGR - což je vlastně použití variabilního časování sacích a výfukových ventilů.

Na ENG fore som sa docital (je tam dost dlhe/obsiahle vlakno o tejto probl.), ze sa tam majitelia motorizacie 1.5 TSI + manual prevod. stazuju na problemy pri rozjazde, spominaju sa tam hl. tieto dva problemy:

1.  zaredeny 1vy prevod. stupen + po uvolneni spojky (ked motor este nieje v zabere) samovolne (t.j. bez zoslapnutia plynu) stupnu ot. az na cca 2.000 ot., co im, ako udavaju, brani v plynulom a pomalom rozjazde = udajne im pomohol update software-u RJ. (islo tusim o update z aprila tohto roku)
2. maju problem sa plynule a pomaly pohnut na 1-ke, kde ako udavaju sa auto pohybuje skakavo (udajne ide o problem aj v inych vozidlach vybavenych 1.5 TSI + manual, t.j. nielen u Karoq-a npr. tam spominaju T-Roc, Q3).

 

Mal by so dotaz na majitelov motorizacie 1.5 TSI + manual. prevod., ze ake su vase skusenosti pri rozjazde a ci ste sa stretli s podobnymi problemami aj vy? 

Ja som ten problem spozoroval tiez. Pisal som to uz v niektorom prispevku. Zatial som v servise nebol. Pockam az vyjde ten update SW co sa tu spomina ze by mal byt ku koncu roka. Na jednotke nemusis ani pridavat plyn auto si po posteni spojky prida a do garaze vojdes pekne bez pouzitia plynu. Pri pohynani v krizovatke to zas sposobi trhany rozjazd, treba pomalsie uvolnovat spojku a mierne pridavat. Da sa to naucit ale trva to. Update by pomohol.

  • 2 měsíce později...
V 20. 9. 2017 na 21:47, DIAGNOSTIK napsal:

Moc dobrá bude práce nastavení rozvodů a následná korekce nastavovačů vaček přes přípravky. Máme se na co těšit !!!!

 

Tak jsem se na to taky podíval, nastavit tady rozvody to je jak na raketoplánu, s tím budou bojovat i autorizáky, to bude výzva ...

 

Bez sady VAS 611 007 (ASE61100700000) si nikdo ani neškrtne, ale pak ještě ta práce s tím ... info k sadě ještě od VW nebo Seat

 

s-l1600.jpg

 

Jsem zvědav, jaké info je v SSP VW i Seat

 

Seat Nr. 169: 1.5L TSI-MOTOR DE https://erwin.seat.com/erwin/SSP00016900.info?articleId=89196

Seat Nr. 169: 1.5 L TSI ENGINE EN https://erwin.seat.com/erwin/SSP00016920.info?articleId=89200

 

VW Nr. 555: Die 1,5l-96/110 kW-TSI-Motoren EA211 EVO  DE  https://erwin.volkswagen.de/erwin/SSP00055500.info?articleId=89076

VW Nr. 555: The 1.5-l 96/110-kW TSI EA211 EVO engines   EN  https://erwin.volkswagen.de/erwin/SSP00055520.info?articleId=89116

 

Upraveno od rayx

  • 4 týdny později...

pri tej lenivosti už teraz používať prípravky to bude zaujímavé , a čo viem tak už na školení im tá mašinka nefungovala :D 

Průšvih bude i to, že každej motor se bude nastavovat na jiné hodnoty, nejdřív musí změřit odchylku a z ní pak dopočítat úhly pro nastavení podle tabulky...

Teď vezmeš přípravek a nastavíš, tady bude muset mechanik zapojit myšlení.

 

Fakt bych si tipl, že časování bude příčina toho hopsání u některých z těhle motorů ... Jakpak oni to stavěj v motorárně B)

Takze  po zaruke bude asi problem servisovat tento motor v mensich sukromnych servisoch.... Asi nie kazdy bude mat k dispozcii potrebne pripravky....

Upraveno od Wlady1980

Ještě několik detailů tomu variabilnímu časování, vím že si s tím nedám pokoj, ale to hopsání při rozjezdech atd. by s tím mohlo velmi pravděpodobně souviset ...

 

Srovnání a parametry pro EA211 EVO 1.5, verze 96kW s Millerovým-cyklem a 110kW s normálním Otto-cyklem

593302311_EA211EVO1_5TSI.thumb.jpg.6ecc94167f8b7e384091746e2b25eb9f.jpg

 

a pak detaily k před EVO motorům stejný řady EA211, s důrazem na tabulku s detaily pro malé rychlosti a zatížení, kdy je maximálně využito překrytí ventilů.

Že je to kromě jiného hlavně kvůli omezení produkce NOx, to už tady raději nezmiňují, ale to je boj u všech GDI motorů ...

1889341162_EA211family.thumb.jpg.e5f0f31a35b599bae50d4381584dac5f.jpg

@rayx A teraz to preloz do laickej reci :-)

No, jde o to, jak jsou ty vačky řízený a jak rychle reagují na povel. Určitě tedy není problém v tom, že by reagovaly se zpožděním větším, než má být, to už by byly zapsané chyby o pomalé reakci, takže se variabilně natáčí jak to chce ECU (tedy data od výrobce) a příslušné akční členy namotoru. A pokud tedy VAG naladil to, že při lehkém zvyšování otáček dojde k velkému či maximálnímu překrytí ventilů, tak tohle vnitřní EGR právě může mít vliv na stabilitu chodu motoru a pak může dojít k tomu cukání třeba při rozjezdu, kdy to spaliny dusí a motor přitom musí rozpohybovat vozidlo ... Proto by bylo zajímavý vidět, jak jsou ty vačky řízený ve skutečnosti na nějakém logu z klokana B)

 

Trochu konspirace, ale aby kvůli WLTP splnili hodnoty NOx, jistě museli nastavit recirkulaci na maximální možné hodnoty a možná proto komfort chodu motoru/jízdy je na druhé koleji ...

https://forum.skodahome.cz/topic/144190-combi-stylovka-oiii-fl-18-tsi/?do=findComment&comment=2338407

Variable valve timing leads to:
- very effective inner exhaust gas recirculation, whereby combustion temperature and nitrogen oxides are reduced, and
- also improved torque development.

On FSI (=TFSI=TSI etc) engines, a high amount of exhaust gas recirculation is necessary to reduce nitrogen oxide emissions. In order that the amount of exhaust gas can be pushed up to its limit, it has to be calculated precisely.

vzato z SSP296 pro FSI motory

 

Jediný moment, kdy tady na EA211 nemá být překrytí ventilů aktivní, je volnoběh a to z důvodu stability chodu motoru, ve všech ostatních režimech je překrývání ventilů více či méně aktivní a podle toho je pak určeno, jaké množstvá spalin zůstává ve válci či je natlačeno do sání, což je mimo jiné hlavní viník usazenin na sacích ventilech u všech přímovstřiků s variabilním časováním ...

 

U benzínu se NOx zásobníkové katalyzátory zřejmě neosvědčily (náklady, učinnost ...), obdobu SCR katalyzátoru s činidlem jako u dieslu asi nelze uplatnit také, takže jedinou cestu, jak bojovat s NOx u TSI a všech dalších GDI motorů, je recirkulace spalin, ať už je jí dosaženo jakkoliv. To že to výrazně zvedá hodnoty PM částic / sazí / ve spalinách, to nikdo až do posledka neřešil a to je ten důvod, proč nastoupily GPF / OPF filtry ...

  • 10 měsíců později...

Ahoj, netuší někdo jaký je rozdíl mezi motory s kody DADA a DPCA, který se dle wikipedie začal montovat až 08/2019?

https://de.wikipedia.org/wiki/VW_EA211_evo

 

  • 4 týdny později...

Myslím že od 08/2019 sa začal montovať filter pevných častíc. Ale ak sa mýlim, opravte ma... 

tímto si nejsem jistý, žil jsem v tom, že ho už mám v DADA motoru výroba cca 10/2018. 

Samo ze ano,mam ho v Superbe 11/2018 vyrobeny,daval sa ale uz ovela skor.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.