Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Našel jsme jen toto: https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/technika/trivalec-volkswagen-group-1-0-tsi-karierni-postup_45572.html a dle toho by dvouhmota neměla být ani v Audi A1 1.0 TSI 81kW, Dle tohoto ve Fabii taky není: https://www.autorevue.cz/test-skoda-fabia-combi-10-tsi. Ono je možná třeba rozlišovat "Dvouhmotný setrvačník" a "Záměrně nevyvážený setrvačník" který pak působí jako "protizávaží" chybějícímu válci. V druhém případě se nejedná o nic jiného než o klasický setrvačník jen nevyvážený.

Rapid má na 100% jednohmotu.

  • 3 týdny později...

Zajímalo by mě, zda, pokud by to ovšem šlo, by se dal nahrát do ŘJ 85kW SW z Olll nebo ze Karoqu, kde je projev tohoto motoru poměrně chválen, zatímco v R je vyčítán hrubší chod a větší neochota jít do otáček...asi dotaz pro ferdu 25, dám mu vědět...

 

aha tak Ferda25 nemůže příjímat zprávy...

 

tak se odeslání podařilo...jsem zvědav...

 

Odpověď:

ferda25

Ahoj,

bohužel to zatím není možné.

 

 

 

Upraveno od martt

Zdravím, stretli ste sa niekto stým že motor nedokáže udržať 90 stupňov ? Normálne idem ráno do práce  zohreje sa po cca 10 km na 90, potom prídem do mesta, a pri spomalení alebo zastavení na križovatke mi teplota klesne, ked pokračujem v jazde tak sa po čase zase zohreje a tak dookola. Predpokladám že to asi nebude normálny prejav motora, mal by asi stále držať 90 stupňov nie ? štart - stop mám samozrejme vypnutý. Ide rapid 1.0 TSI 81 kw,  deje sa to aj ráno keď je -10 aj poobede keď je okolo nuly

Jakmile dosáhnu 90 už to tam zůstane. Teplota mě naposledy klesala na staré fabii kde byl špatný termostat.

Bohužel to ovlivňuje víc faktorů, dokud nemám ohřátý olej a není vytopený interiér  tak  to 90 neudrží, bráno teď jak je běžně -10 a více.

Taktéž se mi to v těchto mrazech dějě, cca 10 km jízdy, teplota na 90°C a při dojezdu z mírného kopce do města a popojíždění klesla teplota skoro na minimum. Po dalších 10 a více kilometrech ustálenou rychlostí (90km/h) to vylezlo na 90°C a už to tam zůstala i při velmi mírné jízdě.

 

Rapid 1,0 70 KW, najeto 7500km.

Přesně tak, je to hlavně tím jak je motor malý a než se pořádně ohřeje tak topení dokáže ochladit, zkuste si dát otáčky ma min a uvidíte, že motor se ohřeje rychleji a teplota nebude padat, je to prostě daň za malý objem.

Na kolik máte topení? Opravdu tento stav nepozoruji? Já mám v autě 20. Je pravda, ale že jezdím minimálně na volnoběh. Do obce dojíždím na rychlost, hodně brzdím motorem.

Upraveno od maxnuke

U mě 20 až 22, stačí  řekneme  5- 8 km  teplota vyleze k 90 teplota oleje ještě neukazuje, když následuje jízda z kopce, popřípadě jízda ve městě bez plynulého provozu, tak to 90 neudrží, každý má jiný profil cesty a rychlost a otáxčky  motoru,  jednoduše když vyjedu a pojedu 90 km/h  řekneme 10 km tak mi už teplota nesleze, když to bude 10 km zkopce do kopce pojedu rozmezí 60 až 90 prostě kolisavou vůči terénu a bude -15 tak se to ani neohřeje poradně.

  • 2 týdny později...

Kdy plánujete první výměnu oleje? Mám najeto za 3 měsíce 5000 km. Ve Světěmotorů psali že výměna v 1000 km není naškodu, ale to mě už připadá přehnané? 

Já plánuju výměnu v 15000km. 

Já měnil v 8,5tis. Motoru se nic nestane ani po 20.tisících, ale dle kamaráda, který do toho vidí každý den, je olej plný "špon" a malých částeček už po 5.000tisích. Všechny součátky v motoru si sedají a je ta velké tření. Takže pokud chceš udělat maximum, vyměň klidně v 5 a dej když budeš měnit každý rok, nemusíš dávat ani žádné drahé značky.

Ahoj.

Tak se mi stala nemilá záležitost. Nádrž skoro prázdná, takže po odpolední zajíždím natankovat benzín ef.cta 95, beru plnou nádrž. Zaplatím, následně nasedám do vozu a zapínám zapalování, hned mě zaskočí hlasité pípnutí parkovacích senzorů a na rádiu se objeví hláška parkpilot je momentálně nedostupný. Říkám si nějaká blbost, to zmizí. Nastartuji a přichází šok,  motor naskočí a začne chvět, vibruje celá kastle, ihned jsem se lekl, že je večer a natankoval jsem bůh ví co, tak sahám po lístku a koukám, jestli jsem si nenatankoval naftu, naštěstí ne, normálně e.ectu 95. Mezitím už se na Maxi Dotu střídají hlášky: ("závada: kontrola pneumatik", "závada: asistent rozjezdu do kopce", "závada: start stop", "závada: ESP") a svítí kontrolka řídící jednotky motoru a kontrolka EPC.

Zděšený si říkám teď to nijak nevyřeším a ráno to odvezu do servisu tři kilometry vzdáleného.

V servise technik potvrzuje, že motor běží nejspíš na dva válce a říká, že tolik závad vyvolaných najednou u rapida ještě neviděl. Ptám se, jestli může být na vině nekvalitní palivo, protože se to stalo hned po natankování, ale závada s parkpilotem se vyskytla už při zapnutí zapalování, zbytek až po nastartování. Technik mě uklidňuje, že to je nejspíš nesmysl a je jen náhoda, že se to vyskytlo hned po natankování. 

Takže auto je na garanční opravě na kterou je 30 dní a byl mi poskytnut náhradní vůz na tři pracovní dny. No jsem zvědavý co je příčina a doufám, že to bude reklamovatelná závada.

Co myslíte, že by to teoreticky mohlo být, co to mohlo zapříčinit a stalo se Vám něco podobného ať už na rapidu nebo jiném koncernovém autě? Díky za každou reakci.

 

  • Autor

Nemá smysl tady řešit coby kdyby někde možná mohlo být, ba dokonce i u jiného typu motoru. Těch možných závad je celá řada. Bez řádné diagnostiky je to beztak irelevantní. Napiš sem, až budeš vědět, co tomu skutečně bylo.

Dobře, díky. Jen doufám, že bude chyba v elektronice nebo nečem za co může automobilka a ne já.

Že by kuna? A přerušení něčeho později a v blbou dobu? 

A nebo udělala papa zapalovací cívka a když to nejde na tři, tak to hlasi i jiného závady? Jen tipuji.

Tak dej urcite vědět, to je zajimave.

Útok zvířete nás taky napadnul, ale po sundání krytu motoru a letmém pohledu to nevypadalo, že by bylo někde něco překouslé nebo se našli chlupy, samozřejmě překouslé může být něco i dole co není na první pohled vidět. Při krátké cestě do servisu mi ale přišlo, že se třetí válec občas chytil a auto táhlo normálně a pak se zase odpojil a auto v podstatě nereagovalo na plyn. Závady to ale hlásilo neustále. 

Jaký benzin? Prémiové 95 nebo třeba Vervu 100??

Natural 95 na Benzině, takže Efecta 95

A kolik na tom máš najeto

11 677, celkem brzké trable

 

Vyjádření z ŠA je, že je to škrtící klapkou, takže její výměna, zítra nebo pozítří bude auto znovu ok. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.