Publikováno Prosinec 18, 20177 r Všimol som si, že aj keď mám vypnutú klimatizáciu, tak ju vidím na obrazovke so zapnutými komfortnými spotrebičmi. Máte to rovnako alebo je to iba nejaká chyba v mojom aute? Zároveň zaujímavosť - aj keď v zime zapnem režim klimatizácie na AUTO, zapne sa A/C. Prečo? Upraveno Prosinec 18, 20177 r od gabbi
Prosinec 18, 20177 r Ano,je to normalne,je to tak. V rezime auto totiz fuka vzduch aj na celne okno a aby sa nerosilo,potrebuje podporu klimatizacie,tak preto sa vtedy zapne,ale da sa samozrejme manulane vypnut.
Prosinec 19, 20177 r Aleši zdrz se svych mouder, "pravd" a blbych kecu. Akorat zasiras misto. Vubec neodpovidas na to, na co se dotycny pta. To uz je nejaky druh obsese. gabbiho vec jak bude používat klimatizaci... gabbi: je to normalni, i kdyz mas zapnuty pouze ventilator, tak se to vypisuje jako klimatizace. Je to trochu matoucí. A na to druhe uz odpoved Patrik.
Prosinec 19, 20177 r Podle mě je to tak, že v režimu "auto" se udržuje zvolená teplota s nějakým optimálním rozložením fukarů - např. 20 st. rovnoměrně na hlavu, nohy a přední sklo. - což v zimě znamená topit, v létě chladit, na podzim chvíli topit/chvíli chladit. Proto se klima v tomto režimu zapne, kdyby bylo potřeba přichladit. S tím odmlžováním klimou, je to dle mého názoru jen mýtus. V zimě se klima sice dá pustit (světýlko svítí), ale nechladí. A pokud nechladí, tak nedochází ke kondenzaci vody na výparníku, resp. vysušování vzduchu. Spíš je to tak, že se na přední sklo přivede proud vzduchu z venku, jehož relativní vlhkost je po ohřátí velmi nízká a tím pádem se sklo usuší. Klimu ale také nikdy nevypínám
Prosinec 19, 20177 r Klimatizaciu v komfortnych spotrebicoch mam aj pri vypnutej A/C a vypnutom Auto rezime. Nemoze to byt nahodou automaticke pridavne topeni?
Únor 6, 20196 r V 18. 12. 2017 na 20:36, gabbi napsal: Všimol som si, že aj keď mám vypnutú klimatizáciu, tak ju vidím na obrazovke so zapnutými komfortnými spotrebičmi. Máte to rovnako alebo je to iba nejaká chyba v mojom aute? Zároveň zaujímavosť - aj keď v zime zapnem režim klimatizácie na AUTO, zapne sa A/C. Prečo? Zo zaciatku som nezapinal AC rezimom AUTO (kvoli detom), po case som zistil, ze som urobil chybu, vsetky okna boli zahmlene a na celne sklo som musel pouzit max. ofukovanie. AC uz nevypinam a nechavam v rezime AUTO, vo vozidle nie je tak vlhky vzduch hlavne od jesene do jari (3/4 v roku).
Únor 6, 20196 r Prave kvoli tomu su ludia casto chori lebo maju odvhlcovanie cez AC zapnute aj v zime, tym padom dychaju suchy vzduch v aute a vysusuje sa im aj sliznica dychacich ciest a bacili maju lahsiu pracu... ja v zime po tychto skusenostiach AC iba obcas na vysusenie okien zvnutra a to iba kratkodobo po nastartovani ( max 5-10 min, viac netreba, lepsie ja mat zapnuty vonkajsi okruh a vysusi sa to prievanom...)
Únor 6, 20196 r před 10 minutami, paldous napsal: Prave kvoli tomu su ludia casto chori lebo maju odvhlcovanie cez AC zapnute aj v zime, tym padom dychaju suchy vzduch v aute a vysusuje sa im aj sliznica dychacich ciest a bacili maju lahsiu pracu... ja v zime po tychto skusenostiach AC iba obcas na vysusenie okien zvnutra a to iba kratkodobo po nastartovani ( max 5-10 min, viac netreba, lepsie ja mat zapnuty vonkajsi okruh a vysusi sa to prievanom...) Ano je to pravda, ze sucha sliznica je vstupnou branou na zapal priedusiek. Ja nie som lekar. Kazdy musi vediet ako sa citi (okno sa da otvorit), pit treba aj v aute. Niekto ma do prace hodinu, niekto dvadsat minut. Poznam aj takych, ktory sa cudovali preco maju vo vozidle pach ako po tyzdnovych ponozkach (ty co absosvlovali ZVS to poznaju), dychat plesen vo vozidle je tiez "ina kava". Niekto si AC nezapne ani ked nevidi z vozidla von a neboji sa soferovat, utiera si pocas jazdy trickom okna po ktorych stekaju kvapky vody. Soferi su rozny, kazdy je svojpravny aj ked to niekedy tak pocas premavky az tak nevyzera.
Únor 7, 20196 r A jak je to s krátkou jízdou? dojíždím do práce 5 minut, nebo když jedu na nákup...má cenu vypínat klimatizaci aby se "šetřil" kompresor a nerozbíhal se jen na krátkou chvíli? Jinak z dřívějška si pamatuji že u služební octavie se na zimu vypínala klimatizace a po zapnutí v létě z ní šel smrad a musela každý rok na čištění. To už teď nehrozí?
Únor 7, 20196 r před 28 minutami, Knizek napsal: A jak je to s krátkou jízdou? dojíždím do práce 5 minut, nebo když jedu na nákup...má cenu vypínat klimatizaci aby se "šetřil" kompresor a nerozbíhal se jen na krátkou chvíli? Jinak z dřívějška si pamatuji že u služební octavie se na zimu vypínala klimatizace a po zapnutí v létě z ní šel smrad a musela každý rok na čištění. To už teď nehrozí? Na otazku ktatkych jazd a zapinania AC na vplyv zivotnosti kompresora neviem odpovedat (nemam dlhodobe skusenosti). Urcite treba rozvody vzduchu vysusit vzdy ked je to mozne. Vypynat AC u sluzobbych vizidiel, ked sedi sofer a aj "niekto vzadu" niekolko hodin a stovky kilometrov je zbytocne.
Únor 7, 20196 r Nemá smysl jakkoli řešit "šetření" kompresoru. Stejně ho reálně neodpojíš, protože se jen mění podle potřeby jeho zatížení mezi cca 2% (fakticky nucený oběh chladiva) a 100% výkonem.
Únor 7, 20196 r Mám dvojzónový climatronic a asi 2x keď som mal vzadu dvoch pasažierov a klímu nastavenú na "auto" tak si vzadu sťažovali na nedostatok čerstvého vzduchu. Keď som manuálne pretočil otáčky na vyššie, hneď bol lepší vzduch. Upraveno Únor 7, 20196 r od janci47
Únor 7, 20196 r U starých modelů nebyla možnost volby úrovní, jak má Climatronic moc větrat. Teď to jde dobře nastavit.
Únor 7, 20196 r janci47: taky záleží, jakou intenzitu ventilátoru máš nastavenou - můžeš si nastavit různé úrovně.... Upraveno Únor 7, 20196 r od Martin Bednář
Únor 7, 20196 r Ja som myslel, že režim "auto" si sám reguluje otáčky podľa toho, aká je v aute vlhkosť, poprípade teplota a manuálne nastavenie otáčok vypne režim "auto", no A/C funguje ďalej. Podľa mňa -ak je v interiéri auta taká teplota ako je aj nastavená, tak otáčky pri režime "auto" môžu klesnúť aj na minimum, v tom prípade sa môže stať, že nejakú dobu ten vzduch nebude cirkulovať. V prípade, že nastavím manuálne otáčky ventilátora potenciometrom bude stále fúkať vzduch o určitej teplote do interiéru. Ale je to len môj postreh zo skúseností.... Upraveno Únor 7, 20196 r od janci47
Únor 7, 20196 r Ano, píšeš to správně, ale v infotaimentu jsou 3 úrovně "jak má režim auto foukat", je tam něco jako "Normal, Eco, Hight" (nevím z hlavy) a tyto režili určují to, jak moc bude vzduch cirkulovat (v ECO ani v létě při rozpáleném interiéru nepustí větrák naplno, a po vyhlazení se skoro vypíná, naproti tomu Hight fouká výrazně více a minimální cirkulace je také o poznání intenzivnější).
Únor 7, 20196 r Nejsnáze se do menu klimatizace dostaneš, (včetně následného nastavení) viz. obrázek...: Upraveno Únor 7, 20196 r od Martin Bednář
Únor 8, 20196 r Uz se to tu jednou resilo v jinym vlakne. Vysledek byl ten, ze napis "klimatizace" v komfortnich spotrebicich je napsany i kdyz je kompresor vypnuty a ukazuje to spotrebu vetraku. Pokud kontrolka AC v tlacitku sviti, nemusi to nutne znamenat, ze kompresor chladi. Mela by to byt pouze signalizace, ze je povoleno spousteni kompresoru pro ucely ochlazeni /pripadne odvlhceni vzduchu. Jestli to tak neni, tak se omlouvam, ale z vlastni zkusenosti si myslim, ze je to pravda. Upraveno Únor 8, 20196 r od Lukas_86
Březen 10, 20196 r Ano, je to tak. I vypnuté AC svítí jako "klimatizace"- holt asi byli líní nakódovat jen běžící větrák na slovo "ventilace". A i když klimu zapnu, zvláště v zimě se ta čárka nezvětší - kompresor (přiliš) nepracuje. Za to když v létě dám LO, větrák na max, tak se čárka hne znatelně - kompresor výrazně chladí/pracuje.
Březen 10, 20196 r Před hodinou, bouchy napsal: Komentar bol presunuty na zaklade upozornenia adminom na porusenie pravidiel daneho fora. Upraveno Březen 10, 20196 r od robon
Březen 10, 20196 r Ano s tym zobrazenim/napisom je to tak (vola sa to zdruzena informacia), nieco podobne ako kontrolka motora (ta oranzova...). Zakony termodynamiky sa obist nedaju, vzdy zalezi od vonkajsej teploty (okolia) a pozadovanej teploty vo vozidle (uzatvoreny system). V lete som mal max. hodnotu pri AC "ON" 0,75 l/h, samozrejme len na dobu kym sa vzduch vo vnutornom priestore nezacal ochladzovat, potom hodnota pohybovala priblizne uprostred intervalu 0,25-0,5 l/h, co je smiesna hodnota na vozidlo takej velkosti.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.