Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Zdravím chlapi, myslíte že když se mi mlží interiér pouze za deště a někdy v zimě že je to tím radiátorem? Klapka je v pořádku... a jaký typ radiátoru to tedy je jestli můžete poradit co objednat na octavii 03 combi, 81kW s automatickou klimou předem moc díky

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Ja mám Octavku I, 1998 a so zahmlievaním okien som sa stretával veľmi často. Najmä v zime, ale aj v lete počas dažďa. V zime som si dokonca našiel v celej ľavej časti asi 2-3 cm vody na podlahe. Vtedy tiež dochádzalo k extrémom, že som mal zahmlené všetky okná a po ich utretí sa opäť zahmlili do 1 minúty. Skoro sa tak nedalo šoférovať. Na dlhšie trasy rozhodne nie.

Môžete mať rovnaký problém, no do takýchto extrémov, s vodou v interiéri sa vám to nemusí prejavovať. Staré Octavie I majú zle riešené torpéda (umelá hmota pod stieračmi, prekrývajúca čelné sklo). Voda pretečie priamo popod neho do peľového filtra, odtiaľ stečie do malej nádoby. Tá síce časť vody zadrží, ale pokiaľ jej je veľa, tak všetko, čo je navyše, pretečie do auta. V zime táto voda zamŕza, čiže pri zapnutí kúrenia sa ľad pomaly roztápa a mlžia sa okná. Okrem toho, tým, že je peľový filter mokrý, sa znižuje výkon fukárov na okná a dnu posielajú len pomerne studený a vlhký vzduch.

Nový typ torpéda na môj starý typ skla vraj nie je možné namontovať. Riešil som to preto alternatívnymi spôsobmi. Skúšal som silikón medzi sklo a torpédo, oblepenie torpéda zospodu silikónovými pásikmi, aby voda tiekla mimo peľového filtra a pod. Niečo pomohlo viac, niečo menej, no vodu som si pod peľovým filtrom v nádobke aj tak vždy našiel a okná som mal stále zahmlené.

Jediné, pri čom mám zatiaľ pocit, že to zabralo, je nalepenie malých drevených trojuholníkov na držiak filtra a jeho následné oblepenie potravinárskou fóliou. Nechal som samozrejme časť, cez ktorú môže nasávať vzduch. Táto časť je až vzadu, pri palubovke. Takto by mala voda, ktorá pretečie popod staré torpédo, alebo sa na ňom kondenzuje zospodu a steká dole, padnúť na fóliu a stiesť mimo filtra.

Ak máte rovnaký problém a starý typ Octavie, odporúčal by som po daždi, keď sa vám okná znova zahmlia dať dole torpédo, vybrať peľový filter a ruku vložiť dole do nádobky, či v nej nie je nazhromaždená voda.

Editováno: , autor: Fjody
  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Dobrý den pánové, také mám problém s vnitřním zamlžováním oken, u jiných vozidel vše OK u mě hruza. Je pravda že mi do auta zatékalo na místo spolujezdce tak jsem pročistil odtok kanálek tak uvidíme. Jinak jsem se chtěl zeptat jestli by pomohlo utěsnění škvír a mezer pomocí silikonu ? O1 1.9TDi r.v. 2000 děkuji za každou radu :)

Vloženo

Mě se auto mlžilo díky tomu , že byla utržená okapnička ze spodu plastu co je pod čelním sklem zvenku a voda tekla na kabinovej filtr a k větráku topení. Při zapnutí ventilátoru to bylo jak napařovací žehlička . :)

Vloženo

Dnes při tomto počasí se mlžení ve dvou lidech dalo celkem regulovat ale ve třech už to je podstatně horší, ber to jako vlastnost, já už mlžení oken neřeším protože jsem se s tím setkal i u firemní O2FL. Chce si akorát víc hrát s nastavením klapky, topení, ventilátoru, vyhřívání zadního skla a po vyrovnání teplot se mlžení částečně zlepší. Auto mám zánovní, kabinový filtr nový a do auta mi už neteče po výměně špatné dveřní folie (v reklamaci). Jinak bych se ještě přesvědčíl zda je zabezpečen volný odvod vzduchu z kabiny v pravé zadní kapse kufru, já tam měl naházené věci.

Vloženo

Mě se auto mlžilo díky tomu , že byla utržená okapnička ze spodu plastu co je pod čelním sklem zvenku a voda tekla na kabinovej filtr a k větráku topení. Při zapnutí ventilátoru to bylo jak napařovací žehlička . :)

Zdravim tě Mirku, zřejmě mam stejný problem jako ty, že voda teče na kabil. filtr a tím do vzduchový soustavy. Fitr je zvlněný na to místě kudy by hohla týct ta voda tim pádem to je asi jasné. Můžu se zaptat co myslíš tou okapničkou ? popř. fotku ? :) moc děkuju, cus :)

Vloženo

Vzhledem k tomu, že se mi v tomhle anglickým počasí taky začaly mlžit okna, zvlášť to přední, tak jsem nasosal vědomosti na fórech a důkladně jsem vyčistil prostor pod předním oknem. Filtr jsem sice vyměnil v půlce září za uhlíkový, ale moc to nepomohlo.

Takže jsem demontoval oba plasty pod oknem a taky hrdlo pylového filtru a vybral cca půl 5l kyblíku hnusnýho mokrýho kompostu z listí a jehličí. Přetěsnil jsem silikonem taky spodní hrdlo filtru, protože těsnění bylo už zmáčklé a těsnilo jen taktak (a navíc má hrdlo oblou přírubu, která sedí na rovném plechu karoserie, takže se vlastně divím, že to vůbec těsnilo).

A výsledek ?

Čistá nemlžící se okna.

Takže poučení zní : pořádně vyčistit prostor pod oknem a to nejen před spolujezdcem ale i před řidičem a taky za pylovým filtrem od veškerého bordelu. Přetěsnit hrdlo ve kterém je uložen filtr. Jo a tu okapničku jsem taky pro jistotu objel silikonem ve spoji s tím krycím plastem silikonem. Jeden nikdy neví.

Vloženo

no, ono to mlžení je taky způsobené tím, že je v autě vlhko - koberečky, oblečení apod.... nemyslím si, že by ta věc z aukra (a ještě z Polska) fungovala - ptal jsem se tady na to známých a prý to tady prodávali už minulý rok a nefunguje to :palec2:

Vloženo

Okapnička je takový kus plastu, který je přilepen resp. asi VF přivařen zespoda na pravý plast co je před oknem. Má za úkol chránit pylový filtr před vodou, která projde pod těsněním, co je součástí toho pravýho plastu a přiléhá na okno. Jelikož je okapnička v zasunuta pod plech pod oknem, snadno se při "vyrvávání" plastu z upevňovacích lišt může částečně , hlavně v rohu okna, odtrhnout.

Vloženo

Ahoj vsem, jelikoz mam novou Tourku, takze neresim problem ohledne ucpanych odtoku a mokrych filtru. Ale okna se mi mlzi taky. Hlavne rano kdyz prijdu do auta, tak zevnitr zamlzeno. Auto ma najeto neco pres 500km, takze funglovka. Parkuju venku na ulici.

Jednak bych se zeptal jestli je to normalni a jestli se da vubec neco udelat aby se okna nemlzily. Jestli existuje nejaky roztok, kterym by se okna zevnitr osetrily a mlzeni by prestalo. Kdyz sem mel Fabii tak mi delala to samy. Jen byla vevnitr i namraza kterou sem musel i skrabat. U okty zatim jen mlzeni.

Pak bych se chtel zeptat na to, jak co nejrychleji odmlzit. Bez varianty utrit hadrem. Procital sem manual k autu a tam pro odlmlzeni pisou zapnout klimatizaci. Ale predpokladam ze to plati pro letni obdobi. V zime tusim, ze i kdyz klimatizaci zapnu, tak nepojede. Navic Ja potrebuju interier ohrat, ne ochladit. Pisou v manualu vetrak naplno, zapnout klimatizaci a regulatorem teploty nastavit potrebnou teplotu. Nejak tomu nerozumim. Kdyz je v aute nula, zamlzeny okna, tak nastartovat, ventilator naplno, zapnout klimatizaci a teplotni regulator na horko, nebo na chlad? A plati to i v zime, nebo jen v lete? Diky.

Vloženo

Zdravim,procital jsem tvoje tema,a pridam se s tim,ze jsem mel podobny problem,nakonec jsem prisel na to,ze jak je pred prednim oknem plastova lista,tak ta ma gumovy okraj,ktery tesni na okno,a kdyz jsem ho prohlidnul,byl mirne zpuchrely,(na strane spolujezdce) a tim padem spatne tesnil na okne,do ventilatoru skrz filtr prosakovala voda,a to byl celej problem,vymenil jsem listy,a od ty doby v poho,tak zkus kouknout :palec2:

Vloženo (editace)

Mohu potvrdit že máš pravdu ;) jen nevím kde to pryžové těsnění zakoupit nebo musím vyměnit celou tu spodní lištu ?

Editováno: , autor: HanyZ
necituj předchozí příspěvky, pak je téma nepřehledné :)
  • o 1 rok později...
Vloženo

může to také dělat, poznáš to většinou při typickem sladkém až pálivém zápachu z topení nebo auto klimy, když ohříváš vzduch. Je to pak krásná práce na rozdělání přístrojové desky, palubovky a kompletního topení a pokud je prasklý, doporučuji pouze originál, sice stojí více, ale opravdu se vyplatí. při neoriginálu zjištíž, že ti nesedí průměry bajonetů nebo velikost výparníku a budeš pak lítat ho znovu měnit.

Vloženo

Na úplně stejném místě. Neuvěříš.

Nevím proč by to dělali jinak u liftbacku a jinak u combi.

Jen musíš otevřít ten dekl kapsy.

To je takový problém přijít k autu a podívat se?

Kam se dívat máš dávno napsáno :rolleyes:

Vloženo (editace)

Tak už jsem to nasel a uvolnil mel jsem pred tim polistyren jo a chtel bych se zeptat mam Octavku 1.9 4x4 tdi a mam v tech kapsach vzadu molitan a polistyren ma to tam byt viz foto ????? kamarad ma obyc octavku a nema to tam ma tam jen plech a nic tam neni tak prosim o radu ????

post-66916-0-26565200-1353622301_thumb.j

post-66916-0-41944700-1353622334_thumb.j

Editováno: , autor: KubaSnouw

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...