Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

zdravím, poradil by mi někdo, jakým utahovacím momentem utáhnout nové svíčky při jejich výměně - v dílenské příručce (DP) toto bohužel není, obávám se, že to bude jen v servisním sešitu, který se zatím nikde nedá sehnat.

pak bych zase zrekapituloval jak na to, až svíčky vyměním - viz téma výměna oleje...

 

25Nm

5a65aacabd859_Snmka1.thumb.PNG.dda4f21b7064e7918cac15127f12fa93.PNG

V dielenskej príručke to je, predpokladám, že je to ten motor....

sk0d@ ma predbehol...:D

  • 1 rok později...

trochu to po roce a půl oživím..tak jaký je tedy ten utahovací moment ? na tom obrázku je 22Nm, sk0d@ píše 25Nm..takže předpokládám, že správně je tedy 22Nm z obrázku :-)

@ski1961 Pohledej zde v DP k danému motoru:

 

@Martab jj, už jsem našel..díky..pravdu má samozřejmě obrázek tedy 22Nm stejně jako 1.0 TSI a 1.2 TSI..

Upraveno od ski1961

  • 5 měsíců později...

A co natočení jiskřiště jako 1.2TSi  řeší se tady?

 

Upraveno od octavia_66_tdi

Nie ked je to klasicka atmosfera.

opravdu je to u MPI s tím jiskřištěm jedno ? jednou kdysi dávno jsem se ptal mechnika, který mi tehdy měnil svíčky u F2, a na tuto otázku mi tehdy odpověděl, že je to stejné jako s TSI a víc jsme se o tom nebavili...motorům moc nerozumím, tak se ptám, proč by to mělo být u atmosféry MPI jedno ? děkuji..

Nikde v dílenské literatuře pro motor Mpi jsem nic o správné pozici zap. svíčky v hlavě válců nenašel. Osobně si myslím, že nejdůležitější je použít výrobcem motoru předepsanou svíčku tj. hlavně svíčku o adekvátní tepelné hodnotě, správné délce  závitu a tím předepsané vystrčení svíčky do válce a samozřejmě dodržet utahovací moment, no a pak taky svíčku měnit nejpozději dle předepsaných hodnot proběhu. 

Osobně mi dodnes není jasné tzv. předepsané poziciování svíčky pro motory Tsi. Snad kdyby tam bylo v hlavě více vstřikovačů pro jeden píst, nebo se snad používaly předvstřiky a následné vstřiky, tak snad ano, ale takhle mi to jaksi logiku moc nedává.

Natočení jiskřiště je kvůli chlazení svíčky proudícím plynem. Teploty hoření /prohořívání/ a vrstvení směsi jsou u přeplňovaného přímovstřiku jiné, svíčka dostává více zabrat, proto se to tak řeší nejen u Škody ale třeba i u MB, Hyu a podobně.

 

U MPI bych koupil ORIGO svíčky, dotáhl na předepsaný moment kvalitním momenťákem dle DP a jezdil. Moment dotažení v souladu se závitem na svíci a v hlavě by měl zajistit správné pozicování sám. Pokud bych chtěl být velký punťa, označil bych si to a natočil dle TSi, ale nikdy přes moment. Jo a ještě se vyplatí vyndavat cívky (nikoliv ale svíčky!) při ohřátém motoru, jinak je to o nervy, protože tam někdy drží jako prase. Při montáží zpět je dobré cívky na rantlech máznout. 

 

Když jsem to dělal naposledy na TSi např., 3 svíčky šli natočit přesně a s tím víceméně seděl i moment, poslední však ani za boha. Stále byla takřka na druhou stranu a ani kdybych jí dotáhl "na krev", tak by nebyla správně. Zkusil jsem tedy další svíčku a to samé. V hlavě tedy musel být špatně závit a s tím nic nenaděláš. Takže někdy musí být kompromis a je třeba častější výměna pro sichr. 

 

Další věc je, že u těchto svíček s podložkou máš jen jednu možnost, nemělo by se to pak zpátky povolovat když moment omylem přešvihneš. 

 

Jinak na tom nic není. V servise by na tom učeň mávnul rukou a dotáhl to od oka :D

 

 

 

 

 

 

 

@Petroch: Podle mých informací se nakonec ukázalo, že natočení jiskřiště (minimálně u TSI - Pawouk, doufám, promine) nemá statisticky významný vliv na chlazení/životnost. Ale není to informace přímo ze Škodovky/VW, tak ji, prosím, berte bez jakékoli záruky, spíš jako zajímavost.

  • 4 týdny později...

Kdyz jsem menil svicky za nove, koupil jsem myslim normalni ngk, jiskriste jsem vubec neresil a dotahl na predepsany moment. Auto funguje bez jakychkoli problemu

  • 1 měsíc později...

A km interval výměny je u 1.0 MPI? 

60.000 km, nebo 4 roky, podle toho, co uplyne dříve.

  • 5 měsíců později...

Kaamo ma taxisluzbu a poprosil ma či mu nepozrem ze mu šklbe motor. (1.0MPI/LPG-Stefanelli,  r.2017, 290t.km) vymenil som sviečky a pohoda. Tak si dobre pozrite odtrh :)

CIMG1937.JPG

CIMG1940.JPG

@hubo44 a kolik měly tyhle svíčky nalítáno ?

Ten odtrh je snad půl centimetru :-)

Hovoril ze ešte neboli menene.   On ma zasadu ze nebabrat čo funkuje :)  Roztrhli sa zapalovacie moduly tak boli zapečene do hlavy.

taxi-12.PNG

Upraveno od hubo44

Podle toho , jak to má zababraný motor a jak ty svíčky vypadají, tak věřím, že to opravdu  najelo na jednu sadu svíček těch celých 290.000 km.  Tedy s tvojím kamarádem a s jeho zásadami nerejpat se v něčem, co funguje, bych tedy opravdu nechtěl stavět dvojdomek! Tyhle zásady možná fungují jinde, ale u technických věcí to asi není dobrý přístup.  Jenom mi nějak nesedí ten datum na fotkách svíček, tedy rok 2007, ale možná je jen špatně nastavený čas ve fotoaparátu.  

Koľko má byť správny odtrh, nikde som to nenašiel?

A ešte všetky spolu no nadhera.

CIMG1961.JPG

CIMG1962.JPG

před 21 hodinami, dubacisko napsal:

Koľko má byť správny odtrh, nikde som to nenašiel?

Těžko k dohledání, ale propátral jsem něco v el. katalozích firem NGK a Champion a tam mi to vyjelo svíčky jednak dle motoru a jednak dle rozkódování značení svíček a u zapalovacích svíček pro motor 1.0 Mpi 55 kW mají shodnou vzdálenost elektrod 1,0 mm. 

Upraveno od DušanV

  • 2 týdny později...

Ďakujem, pri kúpe nových NGK to bolo nastavené na 1 mm, tak som to tak nechal

  • 4 týdny později...

a může sem pls někdo dát typové označení těch NGKáček?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.