Speead Vloženo 5. Květen 2010 Sdílet Vloženo 5. Květen 2010 Zdarec diagnostika mi hází chybu že mám malou účinnost katalyzátoru! Je nějaké řešení jak to tuto chybu odstranit (měnit kat. se mi važně nechce). Může to byt třeba lambda sondou? Nebo poraďte jak to vyřešit aby to na mě pořád nesvítilo. (po vymazání chyby se rozsvítí diagnostika cca po 50-150km) Díky za radu 1,2 12V 47kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kerow Vloženo 5. Květen 2010 Sdílet Vloženo 5. Květen 2010 Účinnost katalyzátoru je určována pomocí obou lambda sond. Napětí na zadní lambda sondě by mělo držet na horní hranici tj. cca 900mV. Čím je katalyzátor méně účinný tím efektivní hodnota napětí lambda sondě klesá. Při nefunkčním katalyzátoru napětí na zadní LS pendluje stejně jako před katem. V tvém případě bych zkontroloval chování napětí zadní lambda sondy, ale na 90% ti odešel katalyzátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Speead Vloženo 5. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Květen 2010 (editace) To jsem zrovna slyšet nechtěl (. Šlo by to nějakým způsobem odpojit aby mi to pořád nehlásilo chybu, prostě se nerožla kontrolka diagnostiky! Třeba odpojením lambdy? Na jizdu to vliv nema, pouze na ekologii , ne? (jsem lama tak pokud je to totální blbost, tak mě prosím opravte P.s. kdyby by špatnej kat. tak by to chybu hodilo snad hned a ne až třeba po 100km! Neni to tak? Editováno: 5. Květen 2010, autor: Speead Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 5. Květen 2010 Sdílet Vloženo 5. Květen 2010 ..mozem sa opytat kolko mas najazdenych kilometrov? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Speead Vloženo 5. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Květen 2010 cca 110tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kerow Vloženo 5. Květen 2010 Sdílet Vloženo 5. Květen 2010 To jsem zrovna slyšet nechtěl (. Šlo by to nějakým způsobem odpojit aby mi to pořád nehlásilo chybu, prostě se nerožla kontrolka diagnostiky! Třeba odpojením lambdy? Na jizdu to vliv nema, pouze na ekologii , ne? (jsem lama tak pokud je to totální blbost, tak mě prosím opravte P.s. kdyby by špatnej kat. tak by to chybu hodilo snad hned a ne až třeba po 100km! Neni to tak? Ne, ne. ŘJ to nějakou dobu trvá. Standardním způsobem to oklamat nejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Speead Vloženo 5. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Květen 2010 ja nechci dát 10tis za novej kat!! Poraďte někdo co s tím? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 5. Květen 2010 Sdílet Vloženo 5. Květen 2010 Mal som to iste na 47KW a vyskušal som už aj nemožne prehrali RJ, LS obe na skušku vymenene. Nechcem ťa strašiť ale asi budeš musieť vymeniť kat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 6. Květen 2010 Sdílet Vloženo 6. Květen 2010 diagnostikou otestovat obě lambdy i kat, pak uvidíš, jinak kat se dá sehnat za půlku a navíc, pokud ti jdou do háje ventili, tak odpálíš ten novej taky, takže bych začal od těch ventilů, změřit tlaky (ale 110K km je docela málo, pokud je to skutečnost) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
laughlin Vloženo 17. Květen 2010 Sdílet Vloženo 17. Květen 2010 Mam uplne to iste, ked to na VAGu zmazem tak po case sa to objavi zasa. Menit katal. nema zmysel bez zistenia co ho odpalilo (kludne to mohlo byt spinavsie a zle zhorene palivo). Ja mam 257000 km a isto ho menit nebudem. Na auto to vplyv nema (niekto hovori ze to zvysi spotrebu - minimalne, dalsi tvrdia ze to moze zvysit vykon - nemyslim), o vyfukovu sustavu sa nebojim. Iba sa vypusta viac bordelu. Ale presiel som s tym v septembri emisnou aj technickou (bez akehokolvek vsimneho ci znamosti), ale mam iba znizenu ucinnost, nie nefungujuci katal. Takze neriesim. Moj plan je a radim to aj tebe, najst si najlepsie zozadu buranu neopravitelnu 1.2 htp, dohodnut sa s majitelom a za par supiek odtial vybrat kaltal. (pripadne celu vyfukovu sustavu) a nahodit ku sebe pre emisnou - skor to zmysel nema (lebo co ak ti ho dovtedy zasa odpali).Usetri prachy na dolezitejsie veci... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 25. Květen 2010 Sdílet Vloženo 25. Květen 2010 no jen jestli to nemá souvislost s ventilama, to je totiž většinou příčina odejití katu, pak ti to po vytočení bude padat do nouzáku, což je super obzvlášť při předjíždění, kdy se htp musí točit, osobní zkušenost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tawy2 Vloženo 6. Červen 2010 Sdílet Vloženo 6. Červen 2010 Wuz vag mi hlásí malou účinnost katu. Příčina byla ventilem na 3tím válci. Řešení? 1.Kontrola tlaků válců a oprava,jinak nemá cenu měnit kat. 2.Koupit universální kulatý katalyzátor cena cca 2000,- (rozměry: výška 180 mm, průměr cca 90mm , průměr napojení na potrubí ja 50mm) Starý kat. odříznout a navařit univers. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tawy2 Vloženo 8. Červen 2010 Sdílet Vloženo 8. Červen 2010 Dnes jsem provedl bajpas. Odřízl jsem starej kat. a navařil na něj universal. Zatím čekám jestli kontrolka zhasne,čítam tak 3-4 dny. Pak napíšu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tawy2 Vloženo 13. Červen 2010 Sdílet Vloženo 13. Červen 2010 tak hlásím vše ok zhruba po dvou dnech kontrolka zhasla a motor se uklidnil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 13. Červen 2010 Sdílet Vloženo 13. Červen 2010 Dva dni a kolko km? Mne sa to rosvietilo vždy po 200-250 km. (ešte ked bola mala učinnosť katu) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slant Vloženo 2. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2010 Priatelia, vrta mi v hlave, ci sa diagnostikou da zistit, ze ventil netesni. Okrem merania tlakov, samozrejme. Ide mi o to, ze tiez stojim pred otazkou vymenit kat. alebo nie. Pred rokom som riesil podpalene ventily, cim odisiel kat., po oprave boli tlaky podla mechosa v norme. Teraz mam trvalu chyby Nizka ucinnost katalyzatora. Neviem ci ho vymenit, alebo to nema zmysel. Lambda sonda pred katalyzatorom meria asi aj nespalene zvysky paliva vo vyfukovych plynoch, nie? Inu chyba mi to nevyhadzuje, len tu ucinnost katalyzatora. Ten nepretzite svietiaci engine check mi uz lezie na nervy, to potom bez citania chyb diagnostikou neviem ci sa tam nahodou nevyskytla aj nejaka ina chyba. Dalsia vec - ked uvazujem ze univerzal katalyzator kupim za cca 70 eur a potom uz neriesim vsimne pri emisnej... Borci, poradte s tou lambdou, meria, alebo nemeria zvysky paliva? Vdaka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 2. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2010 malá účinost katalyzátoru se ti může projevit i třeba když máš děravý vlnovec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slant Vloženo 2. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2010 heh, dobry tip. vlnovec bol zhodou okolnosti vymeneny minuly tyzden, ale ta chyba je tam stale. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honz@ Vloženo 5. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2010 zdravím mladá měla na 1,2 12v vysypanej katík, chrastilo to jak .... koupili sme tenhle http://www.aaavyfuky.cz/index.php?zbozi=9318-dil-vyfuku-099-813-katalyzator-vyfuku ale po namontování a projetí asi cca 4 km trošku svinější jízdou svítil jak žárovky, horní lamda. i příruba na trubku k vlnovci byla hodně červená. je to normální nebo je někde chyba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 8. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2010 kdyby jsi nakupoval u osvědčených lidí tady z fóra, tak by jsi nejen ušetřil peníze, ale i auto: http://www.cc-autodily.cz/katalyzator-s-potrubim?keyword=KATALYZ%C3%81TOR&brand=SKODA nemáš náhodou katík opačně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sorca Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 Ahoj, jsem tu nový a mám tento problém - mám fabii 1,2htp 12V rok výroby 2003, mám najeto 186.000 km. Tento rok se střídavě potýkám s problémem, že se mi zobrazeuje kontrolka "motoru", přičemž motor běží bez problémů a nejsou slyšet žádné nestandardnosti. Proto mi to nedalo a navštívil jsem servis, kde mi byl diagnostikován problém v emisní soustavě vozidla - našli, že je třeba vyměnit lambda sondu. Chvíli jsem jezdil tak dál, a pak jsem si řekl, že ji tedy vyměním. Když jsem se se servisem domluvil na výměně, tak mi při kontrole diagnostikovali, že vše funguje OK - že EMISE jsou v normě a tudíž zatím není důvod měnit lamba sondu, že až teprve, až odejde. Včera se mi kontrolka "motoru" rozsvítila znovu, tak jsem vyrazil do servisu a tam mi oznámili, že se jedná o chybu "nízký účinek katalyzátoru" a že je to na výměnu celého katalyzátoru, což prý činní cca. 20.000czk. Prosím tedy o radu, zda někdo máte s touto chybou zkušenosti a jak jste tento problém případně řešili? Podle mého si myslím, že je jen problém v určité části výfukové soustavy a že by stačilo vyměnit jen část - např. lamba sondu. Díky předem za info a pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 Pre odstranenie popisanej zavady je potrebna vym. katu. Nič ine nepomože. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 Ty lambdy bývají dvě - jedna je před katem a řídí přípravu směsi, druhá za katem, která hlídá jeho stav a účinnost. Samozřejmě i signál z té druhé má vliv na bohatost směsi, protože třeba po startu ŘJ nastavuje bohatost na vyšší % z důvodu udržení stabilního chodu i studeného motoru (něco jako sytič) a zároveň tak dociluje rychlejšího ohřevu katu na provozní teplotu (>280°C). Pokud ani po určité době katalyzátornefunguje správně, interní diagnostika to vyhodnotí jako jeho závadu - a rozsvítí kontrolku. Doporučuju dřív, než se pustíš do výměny katu udělat všecko možné, co se dělá pro obnovení jeho funkce. Přece jen, jednak je to součástka nemalé ceny, a druhak - je to součástka poměrně blbovzdorná, kterou fatálně poškodí opravdu asi jen vyhoření vinou paliva vniklého do výfuku nebo natankování paliva s olovem - to by dnes už nemělo v celé Evropě vůbec hrozit. Zkusil bych si najít dlouhý táhlý kopec a vyjet ho opakovaně na dvojku pod plynem - aby se kat vypálil od případných sazí, potom bych nechal prověřit těsnost výfukového potrubí, jestli někde "nefouká bokem" a nepřisává falešný vzduch = kyslík ze vzduchu zaviní falešné signály na lambda-sondě!!!, dále bych nechal zkontrolovat obě lambda-sondy, jestli dávají správný signál a "nekecají" a až teprve kdyby nic z toho nepomohlo a emise ukazovaly sníženou funkčnost katu dál bych se odhodlal k jeho náhradě. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sorca Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 (editace) ahoj, díky za užitečnou informaci - určitě to vyzkouším a uvidím - taky se mi nechce vyhazovat peníze na nový katalyzátor, i když si myslím, že problém může být trochu někde jinde...prověřím to a uvidíme. Jen vím s určitostí, že mi kontrolovaly obě lambdy před tím a říkaly, že jsou OK v normě. Ještě mi říkali v servisu, že ten katalyzátor je zanesený, tak zkusím to pořádně projet, třeba to vypálení pomůže a ozvu se. Díky Editováno: 21. Prosinec 2010, autor: Malta citace předchozího příspěvku. Citace smazána. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 (editace) Ono s katem a lambdami se to má takhle: katalyzátor je spočítaný tak, aby měl povrchovou plochu úměrnou k množství plynů, který do něj natlačí motor a aby ty plyny skrz něj procházely určitou rychlostí. Je to vlastně soustava tenkých kanálků, které mají na vnitřním povrchu nanesenou tenkou vrstvu slitiny platiny a dalších vzácných kovů - většinou palladia a rhodia. Na těchto kovech dochází za teploty v řádu 300°C k chemické výměně atomů kyslíku mezi kysličníky dusíku, vzniklými ve spalovacím prostoru vlivem vysokých teplot a nespálenými uhlovodíky a kysličníkem uhelnatým - které se nestačily dostatečně spálit = zoxidovat ještě ve spalovacím prostoru. Doslova v katu dochází k redukci jedovatých kysličníků dusíku na plynný dusík a kyslík, kterým jsou okamžitě okysličovány nedostatečně spálené zbytky uhlovodíků z paliva. Z výfuku by tak měla vycházet směs dusíku, CO2 a vodní páry bez dalších škodlivých zbytků. Nic samozřejmě není ideální, takže se katalyzátory bez dodatečné úpravy bohatosti směsi používaly jen v počátcích své existence. Velmi brzo se proto objevily katalyzátory řízené - s pomocí LAMBDA-sond. A jsme u toho - lambda-sonda neměří obsah škodlivin ve výstupních plynech, jako to dělají kontrolní mašiny na STK a v servisech. Lambda měří obsah volného (ke spálení paliva nespotřebovaného) kyslíku ve výfukových plynech. A podle toho, jaké je množství kyslíku v plynech se upravuje poměr palivo/vzduch - když je kyslíku málo, ŘJ "ví", že motor má příliš bohatou směs a "ubere mu", když je volného kyslíku moc, ŘJ přidá palivo. Pokud se do potrubí před první lambdu někudy dostává venkovní vzduch, dochází k falešným výsledkům měření, lambda před katem "kecá" i když sama sonda je OK (na vině je kyslík přicucnutý do výfuku nežádoucí netěsností) - a ŘJ na základě nesprávných výsledků dává příliš bohatou směs, která se nestačí dostatečně dokonale spálit a "sazuje" - tím se mechanicky zasírá kat a klesá jeho účinnost. Podíval bych se úplně nejdřív na svíčky - jestli jsou tmavé, očazené a plné černých úsad, je to skoro na 100% nadměrnou dávkou paliva - vyměnil bych sací filtr, přetěsnil nebo vyměnil bych sběrné potrubí před první lambdou, vyměnil bych svíce a pak udělal to "vypálení" katu zvýšenou zátěží motoru. Samozřejmě - nesmějí být podpálené ventily ani netěsné kroužky = do spalovacího prostoru nesmí nikudy pronikat olej a motor musí mít vyrovnané kompresní tlaky. A pak by se vidělo, jestli to bylo tím, nebo jestli máš opravdu méně účinný kat... Těch 180 tisíc na tachometru by sice dávalo důvod ke snížené účinnosti, ale nejdřív je dobré udělat vše proto, aby se měnit nemuselo - obzvlášť kdyby to bylo způsobené jinou příčinou... Editováno: 21. Prosinec 2010, autor: Ekkar_z_Bastlírny 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.