Publikováno Leden 31, 20187 r Zdravim, Vcera jsem byl reklamovat v ŠA sterace, protoze po peti mesich pouzivani a po ujeti cca 6500km, delaji smouhy po stirani ... nejhorsi, ze mi vzdy zustane obrovska smouha primo ve vyhledu ... nejhorsi je to vecer kde to je dost neprijemne ... a to uz ani nerikam jake smouhy to dela u spolujezdcoveho sterace ... Hned me odpalkovali, ze na sterace davaji zaruku jenom dva mesice, ze si mam koupit nove za tisicovku a kdyz to budou delat i ty nove, pak mi je vyreklamuji ... jak to tedy je? ... Ja myslel, ze na spotrebni zbozi se uznava dvou leta zaruka ... potvrdili mi to i u infolinky SKODA AUTO, ze na sterace je klasicky dvou leta zaruka ... ale ze oni stim nemuzou nic ze prodejna je samostatný právnický subjekt a ze to mam resit ja snima ... Upozornuji, ze mam vyhrivane skla tak, ze jsem si daval bacha abych nestiral namrazu a vzdy jsem nejdriv nechal odmrazit a pak stiral, auto jeste nepoznalo pomalu ani snih ... i tak po 5ti mesicich sterace ORIGINAL na vyhazov ... Pripadam si jak u blbecku na dvorecku ... Upraveno Leden 31, 20187 r od Jojo91
Leden 31, 20187 r Jak toto přesně je nevím, někde tu na fóru třeba kolega ferda řešil výměnu čelního skla - a dle vyjádření z MB si má reklamaci vyřizovat u servisu dealera. Osobně bych je asi po půl roce reklamovat nešel, zvlášť když je (alespoň u OII ) v servisním plánu kontrola (výměna) stítracích při roční prohlídce. Někdy stačí, když lišta blbě přimrzne a to i když stěrače nepustíš před rozmrznutím může stačit na lehkou deformaci. Já mám teprve druhé stěrače (auto 6 let / 93 tkm) a myslím si, že se na výdrži hodně podepsalo celoroční garážování.
Leden 31, 20187 r Autor Ja ho mam od srpna jenom pod pristreskem (kryty s trech stran), i kdyz byli mrazy vubec ani naznak namrazy na okne ani na voze ... tak, ze je pomalu jak v garazi ... Reklamaci jsem uplatnoval u dealera, kde jsem vuz kupoval ... Upraveno Leden 31, 20187 r od Jojo91
Leden 31, 20187 r Navhlci si manzelkyn odlicovaci tampon do yzopropilu,alebo nejakého liehu a stieraciu listu nim pretri.Budu stierát este dlho ako nove.Toto fakt asi na reklamacku neuhras totiz. https://www.impa.sk/data/files/IMPA-Reklamacny-poriadok-serivs.pdf Pisu o tom v stati 2.....diel podliehajuci prevádzkovému opotrebeniu..... Upraveno Leden 31, 20187 r od Patrik1971
Leden 31, 20187 r Něco jako "záruka na dva měsíce" je absolutní nesmysl. Otázkou ale je, co s tím stěračem je - jestli je poškozený např. od přimrznutí, tak nic nezmůže. Pokud je opotřebovaný, tak se s tím něco dělat dá - stěrač je sice spotřebák a nelze očekávat, že přežije záruční dobu dvou let, nicméně prvních šest měsíců platí tzv. vyvratitelná doměnka, že pokud něco nefunguje, tak už to nefungovalo (bylo zaděláno na to, že se to rychle pokazí) v době prodeje. Vyvratitelná je proto, protože prodejce má možnost ji vyvrátit - jinými slovy musí dokázat, že tomu tak nebylo. A to se mu asi jen tak nepodaří. Pokud chceš od nich nové stěrače, tak trvej na sepsání reklamačního protokolu.
Leden 31, 20187 r No a dokážeš popsat, kde přesně vzniká ta šmouha na skle? Pokud to dělá v celé dráze stírání, tak buď je ta aero lišta opravdu jen znečistěná, nebo taky už nemusí mít správnou hranku, ještě jsem neviděl origo aero, aby někde na délce lišty nebyl vytvořený dostatečný přítlak. No, stálo by za to si ji pořádně prohlídnout při čištění, třeba nakonec zjistíš, že je to sklem a to buď také jen znečištěním a nebo v tom horším případě tvarem ...
Leden 31, 20187 r Autor Vcera po odpalkovani, jsem poradne vylestil predni okno + jsem zkusil vymenit vodu do ostrikovacu jestli nahodou nedela i ona "bordel", pouzival jsem furt jednu tu samou, tak uvidim jestli to pomuze .. zkusim jeste nejakym lihem je projet dneska ...rayx: Na konci spolujezdcoveho sterace to vypada prave jako ta aero lista nemela pritlak ... smouhy jsou po cele draze u meho sterace, zase primo hlavne ve vyhledu furt tu stejnou smouhu dela ... Uvidim noo, kdyz nepomuze koupim nove sterace nebudu se handrkovat snema ... Upraveno Leden 31, 20187 r od Jojo91
Leden 31, 20187 r Aha, tak u toho spolujezdce, pokud to dělá stále a je to konec lišty, to bude gumička KO, zkus ji pořádně prohlídnout. No a před řidičem to tedy dělá také v celé dráze nebo jen v části?
Leden 31, 20187 r Autor rayx: Na me strane to dela v jedne casti ... Upraveno Leden 31, 20187 r od Jojo91
Leden 31, 20187 r Tak tady buď lišta nekopíruje tvar skla, nemyslím si, že by nebyla překlopená ve směru stírání nebo byla opotřebovaná, a nebo je na skle v tom místě nějaká nečistota. Tos začal pozorovat kdy, až nyní během zimy nebo dříve?
Leden 31, 20187 r Autor No uz pred zimou jsem to registroval, ale nejak jsem to neresil ... teda spis nebyl cas to nejak resit Ted uz tam urcite zadna necistota nebude, jsem to vcera tak lestil, ze se bojim, ze jsem az sedrel sklo Uvidime noo co to udela, jeste to zkusim tim lihem nejakym projet gumicky a pak se uvidi ...
Leden 31, 20187 r Taky nejsem spokojen s posledními origo stěrači na Fabii, pořízenými z e-shopu Škody. Přijde mi, že mi dali nějaké ztvrdlé nebo použité šmejdy. Upraveno Leden 31, 20187 r od Twisted
Leden 31, 20187 r Autor beuticek: To je slusny najezd uz, to se nedivim, ze jsou na vyhazov, ale aby byli na vyhazov po 5ti mesicech a 6500km .... hmm ...
Leden 31, 20187 r No jestlis to pozoroval už před zimou, tak je to opravdu divné. Není ta lišta nějak viditelně poškozená nebo atypicky prohnutá? Ani nevím, od koho na OIII ty origo aero jsou (Bosch nebo Valeo/SWF), no ale měnili čísla, tak kdo ví proč ... samostatně před řidiče do 6.6.2016 byla 5E1955425 odpadlo a nahrazeno sadou 5E1998001 od 6.6.2016 5E1955425A
Únor 1, 20187 r Mně to dělá šmouhu velikosti mezery mezi ostřikovačema. Prostě uprostřed dole mezi ostřikovačema na skle je plocha velikosti trojúhelníku, kam ostřikovače nedostříknou a stačí jet chvilku za sypačem soli, párkát setřít a šmouhu začaly dělat i úplně nové stěrače Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Únor 2, 20187 r Originál stěrače jako náhradu bych nikdy nekupoval, znám pár lidí co je koupily a po chvíli letěly do koše. Vždycky jedině Bosch s těma nikdy nebyl problém. A čistit gumičku lihem nebo něčím podobným bych nedělal, gumička by mohla začít tvrdnout. Stačí občas dobře odmastit okno a gumičky umýt třeba jarovou vodou nebo při umývání auta šampónem. Když už jsem zmínil ten líh, tak mám osobní zkušenost, že líh už není co býval a na odmaštění používám buď izopropylalkohol nebo Gyeon Q2M Prep, to je super čistič a odmašťovač pro detailing nebo potom nějakou leštěnku (pastu) na okna, která sebou vezme při leštění všechny zaschlé nečistoty.
Únor 2, 20187 r Před hodinou, l79 napsal: čistit gumičku lihem nebo něčím podobným bych nedělal, gumička by mohla začít tvrdnout zimní směs do ostřikovačů obsahuje líh, takže se tím už nedá nic pokazit.
Únor 23, 20187 r me zacaly novy origo sterace delat smouhy uz po 2 mesicich! To ti nikdo na garanci neuzna!
Únor 23, 20187 r Autor No odsledoval jsem, ze kdyz stojim na miste a pustim ostrikovace tak mi to ty smouhy neudela, pri jizde to uz je jina ...
Únor 25, 20187 r Gumičky jsou děsně náchylné na přimrzání. Z mé zkušenosti, jediné co na ně platí, zvedat stěrače. A taky to tak dělám a od té doby nemám problémy. Jakmile gumičky přimrznou, může být konec.
Prosinec 6, 20222 r Mohu přidat svou zkušenost, v listopadu 2019 jsme koupili pro manželku novou F3, během několika dní vrzaly stěrače po skle tak, že téměř na skle nadskakovaly. Poslal jsem manželku stěrače reklamovat do Adiv Opava, po hodině bádání ji dali oba stěrače na záruku nové. Já jim dám....auto za 350 kulí a vrzgajici stěrače....
Prosinec 6, 20222 r @Jarda237 Mně vrzaly, skřípaly a pořád vrzají a skřípají stěrače u všech mých Škodovek, někdy to nedělá nic, někdy bych se z těch zvuků zbláznil. Používám a používal jsem vždycky originální stírací lišty. Prostě Škodovka stěrače neumí, nebo si neumí vybrat výrobce/dodavatele s kvalitou. Manželka má Toyotu Aygo, která má konstrukčně pouhý jeden stěrač vepředu a za celý rok co ji vlastní, jsem neslyšel ani jedinkrát žádný pazvuk, prostě nic a tak mi řekněte proč to někde jde a někde ne!?
Prosinec 6, 20222 r Originály byly Valea. S Bosch Aerotwin dost nesrovnatelné. Není to až tak o gumě, ale hlavně o těch všech úhlech, co se u stírání uplatňují (zejm. úhel břitu), co servisy tak popírají. Když je špatně nastavený, tak se břit třeba nepřeklopí při cestě dolů. Zrovna dneska ráno levý střerač skákal (měl na sobě trošku ledu a je 0,5°C), jen při cestě dolů. Jinak skoro vždy ticho. Ani zapnuté topení + výhřev skla to moc nezlepšil, na těch 5 km. A když už jsme u Toyoty, tak na Yarisu tragédie, napravo nesetřená "díra" uprostřed dráhy. Už jsem chtěl měnit sklo. Naštěstí Bosch Twin a stíralo to super. "Super" na možnosti strašně dlouhého pravého (spoluj.) ramínka, slabé pružiny a krátkého břitu stěrače, bez nějakého aeropřítlaku. Když je to hodně hlučné, nezbude než "přimazat" ostřikovačem.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.