Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Rozsvítí se červená konvička až při 1500 otáčkách a při překročení 3000 zhasne. Jakmile se dostanu pod 2000 znovu se rozsvítí. Mechanik říká, že je vadné čidlo a mohu jezdit dál. Nevíte někdo kde je čidlo pro tlak oleje. Poraďte.

Je to na hlave valca kde konči vačka. Od aku ked pozreš na motor tak su tam dva čidla a na ktore ide len jeden kablik to je čidlo oleja.

  • 7 let později...

Zdravím,

 

Přítelkyně před chvilkou vyjela z práce a rozsvítila se jí kontrolka oleje. Řekl sem jí ať motor vypne, že dojedu s olejem.

Po příjezdu jsem zkontroloval hladinu oleje, oleje je dost. Zkusil sem to ještě jednou startnout a nedopne se ani rozvodový řetěz, chrastí.

Vypadá to, že v soustavě není tlak. Neřešil jste to někdo, někdy ? Jedná se o motor 1.2 HTP 40kw, najeto cca 210.xxx Km, ježděno na Mobil 1 5w50.

 

Díky moc za každou radu.

 

Upraveno od Boban94

Pokud chrastí rozvodovej řetěz, tak opravdu není tlak oleje, proto bych zkoušky motoru omezil na minimum. 

Problém může být v poruše olejovýho čerpadla, destrukci pohonného řetězu, případně pojistnýho ventily seknutýho v otevřené poloze. 

Jako první bych zkontroloval olejový filtr, jestli trn s Okroužkem uzavírající odtok oleje z prostoru filtru při jeho výměně je v pořádku.

Ještě mi napadá, že by mohl být problém přímo v napínáku rozvodů. Pokud by se rozpadnul, bude unikat tlakový olej. Rozvody jsou už měněný?

Upraveno od Jarda-k

  • 2 roky později...
V 26. 2. 2018 na 19:07, Jarda-k napsal:

Pokud chrastí rozvodovej řetěz, tak opravdu není tlak oleje, proto bych zkoušky motoru omezil na minimum. 

Problém může být v poruše olejovýho čerpadla, destrukci pohonného řetězu, případně pojistnýho ventily seknutýho v otevřené poloze. 

Jako první bych zkontroloval olejový filtr, jestli trn s Okroužkem uzavírající odtok oleje z prostoru filtru při jeho výměně je v pořádku.

Ještě mi napadá, že by mohl být problém přímo v napínáku rozvodů. Pokud by se rozpadnul, bude unikat tlakový olej. Rozvody jsou už měněný?

Dobry den.Mam uplne ten samej problem.Ale me to zacalo delat az po vymene rozvodu.Najel sem 500 km a zacalo my to cervene blikat olej.Nedostatecne maze olej prej.Muze to byt vadnym napinakem??A jeste jedna perla.Delal sem komplet hlavu.Podpalene ventily.Pak odesly vstriky.A pak hned tohle po oprave.Kde se styla chyba???Mam najeto 105000km

 

Tlak oleje by se ti mohl ztácet přes napínák, těsnění pod hlavou, vodítka...... Chtělo by to změřit na kolik to tlakuje, pokud málo, reklamovat opravu.

Nefunkčnost vstřiků by s tím neměla mít nic společného.

15 baru na vsech pistech.Odskouseno na 2 barometrech.Ano reklamuji to ale dotycnej servis to uz dela 3 tyden.

Muzu vam rict nez prisly na to ze je vadna hlava tak nove vse podotykam ne sracky zapalovaci moduly katalizator rozvody filtry vstriky.Jeden daval malo a dalsi 2 moc.Lambda sondy.Vse na hlave je uplne nove.

 

Myslel jsem na kolik tlakuje mazání oleje.

Dát tolik peněz za opravu motoru 1.2 HTP je opravdu hodně, za ty peníze by to měli řešit co nejrychleji.

Tak to my do ted nerekly od te doby delaji mrtveho brouka.

To je potom problém, základ je mít faktury od opravy, reklamační list, zkusit se s nima rozumně domluvit, pokud to nepujde tak pohrozit medializací, soudem.

Vždyť cena staršího funkčního motoru "se zárukou" se ani zdaleka nepřibližuje ceně opravy.

  • 2 týdny později...

Čaute stala sa mi taká vec ze som pred rokom zapínal kontrolu hladiny oleja na fabii  cez vcds... vaňa mala čidlo, no motor išiel na GO a je bez čidla, a ani bohovi to teraz neviem najst ako som to zapínal, chcel by som to vypnúť lebo mi blika oranzova kontrola oleja furt... Viete mi niekto presne napísať kde to nájdem? Ďakujem. 

Zapínal jsi to zřejmě pomocí změny v kódování panelu přístrojů.

kódování panelu přístrojů.jpg

  • 5 měsíců později...
V 16. 12. 2020 na 22:42, Martin Petro napsal:

Tak to my do ted nerekly od te doby delaji mrtveho brouka.

Tak vyřešeno.Pri práci jim upadl kus drátku do vany.cerpadlo ho nacuclo a vydřeli drážku v něm.

  • 7 měsíců později...

Zdravím nesvítí kontrolka tlaku oleje pouze při zapnutí klíčku pár vteřin a už se nerosviti a to nemám nastartováno. Při odpojení elektriky od čidla stejný stav fabie 1.2 htp . Prosím co mám dělat předem dekuji

 

Nejsem si jistý, ale spínač tlaku oleje bez tlaku se připojí k zemi (kostře). Nakonec k ničemu jinému se připojit nemůže. Takže když odpojíš drát, kontrolka svítit nemůže. Měla by svítit, když se drát připoji na kostru (motor).

 

Jo jo, viz tady, dost dobře popsaná celá mazací soustava a vše okolo.

Upraveno od McMatej

před 5 hodinami, McMatej napsal:

Nejsem si jistý, ale spínač tlaku oleje bez tlaku se připojí k zemi (kostře). Nakonec k ničemu jinému se připojit nemůže. Takže když odpojíš drát, kontrolka svítit nemůže. Měla by svítit, když se drát připoji na kostru (motor).

 

Jo jo, viz tady, dost dobře popsaná celá mazací soustava a vše okolo.

Při zapojeném spínači se kontrolka rozsvítí při otočení klíčkem na pár vteřin a potom zhasne . A to samé je když odpojím spínač ( podle mě by se v tom případě neměla rozsvítit vůbec - nemá kostru ) . Zkoušel jsem to u Felicie kde to tak funguje . Kontrolka by měla svítit dokud nenastartuji motor a poté zhasnout ale není to tak ???

Řekl bych, že to bude nějak softwarově ošetřené, aby to "neobtěžovalo". V podstatě jde jen o kontrolu funkčnosti žárovky (kontrolky). Když poběží motor, tak se to bude chovat regulérně.  Uvádí se to i v dílenské příručce.

 

kontrolka oleje.pdf

Upraveno od McMatej

  • 5 měsíců později...
V 16. 12. 2020 na 22:38, Petr L. napsal:

Myslel jsem na kolik tlakuje mazání oleje.

Dát tolik peněz za opravu motoru 1.2 HTP je opravdu hodně, za ty peníze by to měli řešit co nejrychleji.

Tak to napisu skracene.U jednoho mechanika my motor uplne oddelaly.Tak sem si nasel firmu ktera dela komplet repasy HTP kus za kus jak se rika.Bohuzel zaruka byla na motor jen 6 mesicu.Jedna se o prodej na ostrave.Tak to popisu tak.Mesic trvala vimena.Jedu domu a po 2 tisicich kilometrech zjistim ze my to auto zere olej litr na 2000km.Jedu z prahy na reklamaci mesic maji auto a vysledek nic nenasly a jen my poslaly postou odlucovac oleje za 250kc.No neverite ale nejdriv my prdi vyfuk.praskly katalizator.Koupim novy a ted co chcete blika my cervene olej.Vymenim cidlo 6 mesicu pohoda a ted znova my blika olej do toho chcipa motor obcas po nastartovani ale jinak jede jako drak.Takze komplet oprava |HTP 1.2 47kw 79000kc.Vedet to tak se na to vykaslu z vysoka.

  • 2 roky později...

Dobrý den,

 

bliká mi červená olejnička a nechce nastartovat.

Oleje je na tyčce dost, baterka je čerstvě nabitá, vůbec nevím co s tím.

 

moc děkuji za odpovědi !

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.