Jump to content

divné zvuky na volnoběh rapid 1.2 tsi 81kw ea211


Recommended Posts

Nekontroloval.Ve 2 autorizacich mi rekli,ze je vse ok. Na ruznych forech mluvi,ze to dela palivove cerpadlo a nekde jsem cetl,ze je na to i vyjadreni skody,ze pokud seslapnes plyn na 3000otacek a pustis a zvuk utichne na chvili,tak je to cerpadlo a je to v poradku. Tady o tom take dost mluvi https://forum-auto.caradisiac.com/topic/172336-touran-14l-tsi-150-bruit-crécelle-problème-pompe-hp/

 

Zde je to take slyset cca od 7:56 ja zacne pridavat a pisou normalni zvuk benzinove pumpy na ventilovem viku.

 

 

 

Zde to take resi

 

 

 

 

Toto musim vyzkouset a tim to zjistim, tzn odpojit cerpadlu konektor. Pokud to tim bude,tak je fakt divny,kdybych mel nove cerpadlo vadne a delalo stejny zvuk, co jsem tak cetl ruzne,tak to proste dela nekomu znovu i po vymene cerpadla a ujeti par km coz by mohl nyt muj pripad a nekomu po par tisic km se zvuk vraci a vyrobce rika,ze je vse ok. Takze to asi nema reseni a je treba se s tim zvukem smirit neb na funkcnost to nema vliv a normalne s tim jezdi,akorat to stve.

 

 

Edited by Josef_1
Link to comment
Share on other sites

Už z podstaty fungovania priameho vstreku, nieje možné očakávať tichý chod čerpadla alebo vstrekov. Podobný chod mám na svojej tsi Fabii, tiež 81kw ale zažil som to aj na všetkých tdičkách doma a aj iných tsi motorch, ktoré mi prešli pod rukou. To že zvuk utíchne pri padaní otáčok je normálne, keďže v tej chvíli sa uzavrú vstreky a nepustia palivo, dokým otáčky nepadnu opäť na voľnobeh.

 

Používaš aj nejaké aditívum? Osobne poznám a verím že to nieje len placebo, že keď mám naliatý vif v nádrži, tak ten motor má výrazne jemnejší a tichší chod.

Link to comment
Share on other sites

Ano aditivum davam VIF super benzin. Necekam tichy chod,jen me prekvapilo,ze u 70000km zacnu slyset takovy zvuk, je to slyset i z kabiny a taky nechapu,ze kolegyni to se stejnym motorem a 120000km nedela,ale vsude pisou,ze to je normalni

Edited by Josef_1
Link to comment
Share on other sites

Tak zvuk se zapojenym cerpadlem a bez, coz me teda ponekud vydesilo,ten klapajici zvuk zmizel ale vydava jiny sileny zvuk to cerpadlo,po zapijeni opet klasicky klapajici zvuk,takze to je cerpadlo, zacinam mit i trochu pocit,ze mi prodali nejaky repas neb origo meli za 10tisic a tento za 3500 po mych dotazech mi bylo sdeleno,ze bude taky origo, tak nevim

Link to comment
Share on other sites

Podle mého názoru to opravdu hodně cvaká. Cvrlikání čerpadla, zejména při mrazech a na studený motor, je známý jev u motorů EA211, ale v tvém případě to spíše zní jako bušení než cvakání... Možná nahrávka zkresluje, ale ten zvuk tvého motoru, který jsi sem nahrál, bych nepovažoval za normální.

Pokud máš motor o výkonu 81 kW, kód motoru by měl být CYVx, takže podle odkazu na čerpadlo, které jsi uvedl, se zdá, že se jedná o nesprávné čerpadlo.

Mělo by být použito modifikované čerpadlo, které by ale zpětně mělo být kompatibilní i s předchozí řadou motorů CJZx.

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04e127026af-cerpadlo-paliva-skoda-44944.html

 

Nicméně koupit ho lze pravděpodobně pouze v autorizovaném servisu. Vzhledem k tomu, že toto čerpadlo je kompatibilní i se starší řadou EA211, lze očekávat, že starší čerpadlo bude možné osadit do motoru CYVx a pravděpodobně bude fungovat.

Nicméně to že starší čerpadla jsou dostupná a dost levná na všech eshopech a nová verze ne, bude mít nějaký důvod...

Edited by informator
Link to comment
Share on other sites

Taky jsem psal že není dostupné.

Ty jsi tedy kupoval tu Německou prvovýrobu za 3500 tisíce?

To bude nějaký šunt, i na motora.cz kde jsou díly obvykle o polovinu levnější o proti skoda díly vychází originální Hitachi nebo Pierburg na skoro 7 tisíc.

 

https://www.motora.cz/hitachi/2503082.html?KTypNr=115158

 

https://www.motora.cz/pierburg/7.06032.20.0.html?KTypNr=115158

 

Pokud máš CJZD tak bys tam měl mít z fabriky jednoho z těch dvou výrobců co jsem poslal.

Edited by informator
Link to comment
Share on other sites

Ano,kupoval a rekli mi,ze to bude original,ze tam nasli loga VW, co jsem koukal,tak to tam bylo na pripojce konektoru. Kazdopadne i po vymene zdvihatka,coz jsem kupoval original za 1100kc a tohoto cerpadla to dela to same co pred tim. Zkousel jsemvypojovat po jednom vzdy zapalovaci civky a ten zvuk byl stale tam a kdyz jsem vcera vypojil to vysokotlake cerpadlo tak tam nebyl,ale je mi divny,ze bych koupil nove veci a delalo to znovu hned to same,tak nevim

Link to comment
Share on other sites

A nemuze to delat diky zakarbonovani motoru?Ze by to cerpadlo bylo tim vic nebo jinak namahany?Otazka jeste zda muze byt palivova soustava nejak zakarbonovana? Nebo zakarbonovane vstriky a tim by to palivovy cerpadlo mlatilo jak tam tlaci vic palivo?

Edited by Josef_1
Link to comment
Share on other sites

Ano mam, delalo to stejne i na origo motoru, pak jsem koupil origo zdvihatko a nic se nezmenilo a pote cerpadlo a prvnich asi 15km to vypadalo lepsi,ale za chvili opet ten samej zvuk. No nevim,ale evidentne to dela u hodne tsi motoru a vesmes pisou normalni,neresit a dle toho co jsem poslal tak mi nejak z toho vseho vychazi kratke trasy =karbon. Coz by i na me sedelo,posledniho pul roku a k tomu nove palivo e10. Ale nejsem vubec odbornik,takze jen takova dedukce😃

Edited by Josef_1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...