Jump to content
Sign in to follow this  
Mišiko

Spotřeba oleje

Recommended Posts

Vlastním RAPID LB. Auto je staré 15 měsíců a mám najeto 15500 km. Při cestě na dovolenou do Luhačovic mě před lázněmi vyskočila výstraha "zkontrolovat hladinu oleje". Zajel jsem do servisu a oleje bylo opravdu málo. Mechanik olej doplnil s připomínkou, že ty motory hrozně žerou a po 100 000 km začnou větší problémy. Nejsem žádný odborník na motory. Auto je pro mě dopravní prostředek, a tak teď nevím co si otom mám myslet!!! Rád bych znal vaše názory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to prvni napln v aute. Pokud jezdis hodne po dalnici nebo obecne svizneji, tak je dost mozny, ze si motor neco vezme. Ja mam ted najeto cca 18 tkm od výměny a doleval jsem asi pul litru. Najeto celkem 46 tkm.
Doporucil bych ti trochu zkratit servisni interval (nemenit olej az po 30 tkm, ale dřív) a nemel bys mit problémy.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam auto take cca 15 mesicu, najeto cca 12000 km a olej vubec neubyva, je ho stale stejne. Mechanik ze servisu ti chtel nejspis naznacit, abys auto prodal driv nez najede 100000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je podle me nazor "Franty garaznika". Ne, ze bych nekoho osocoval, ale prijde mi, ze dnes uz malo ridicu ma trohu citeni a o auto pecuji, dodrzuji zasady, ze by se mel motor ohrat klidnou jízdou, nejezdit furt pod plnym plynem, nepodtacet a pod.
A i pres to tvrdy zacházení ty motory furt drzi a auta jezdi, v bazarech je plno vozu s TSI, co maji pres 200 tkm (a to jsou jeste predchozi revize, co mely problémy s rozvody a obecne jeste trpely "porodními problémy"). Nemyslím si, ze by po 100 tkm byla auta na odpis...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bych se kilometru nebal. V praci mame dvojkovy fabie 1,2tsi 63kw a dost jich ma pres 200t km a stale jezdej. Obcas si zacvakaj po studenym startu rozvody ale nic hroznyho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Příští rok v dubnu půjdu na prohlídku po 30 000km nebo po 2 rocích. Jezdím více krátké trasy a zatím mi nefunguje žádny algoritmus, který by výměnu oleje uspíšil. Počet km a dnů do kontroly je prostě jednoduchá matematika. Źádný posun ke dřívější kontrole. Asi nechám nastavit pevný interval 1 rok. Ročně najedu cca 13 000km, tak spojím výměnu oleje s prohlídkou. Pro klidnou dušičku. Akorát nevím jaký olej mi nabídnou, ve výběru oleje nemám vůbec jasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Longlife bych se nebál. Jen v tvem případě bych menil o dost drive nez po 30 tkm...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzhledem k tomu, ze ma takovy unik oleje, mohlo by mu pomoci, davat hustsi olej. Ale to by musel zjistit, jaky tam ted ma.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové, téma o výměně oleje je vyvěšeno, Tak to zde nedublujte. Spotřeba oleje u LL intervalu není nic neobvyklého. Spíš mě zaráží, že si dotyčný občas sám nezkontroluje stav hladiny oleje v motoru, od toho tam přece je olejová měrka a je to naprosto standardní řidičský úkon od té doby, co se spalovací motor používá v automobilech. Nebo to snad byla náhlá změna? Pak je něco špatně, a je nutné to řešit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano Pawouku, máš pravdu je to moje chyba. Mohl jsem si doma v gáráži zkontrolovat haldinu oleje a doplnit ji, a problém s nízkou hladinou by byl vyřešen. Ale asi by mi to moc nenapovědělo, zda se u motoru s výše uvedeným nájezdem jedná o běžný jev, nebo ne. A v tom případě zpozornět. To byl původní účel mého příspěvku. Získat poznatky a zkušenosti ostatních uživatelů těchto motorů. Díky za Tvůj postřeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravdepodobne je to jev bezny, ale to neznamena, ze to je spravne. Pokud je duvodem moc ridky olej, melo by teoreticky vyresit problem dat olej hustsi, protoze hustsi olej dotesni pist.

https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-sesty---Viskozitni-vlastnosti-motorovych-oleju

To ze olej unika pres pisty do valcu a je tam spalovan, neni urcite nic dobreho.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co jsem zde na foru za ty roky stihnul vypozorovat, tak spotřeba LL olejů při dodržování flexibilního (prodlouženého) intervalu výměny není nic neobvyklého. Ti, co dodržují tento flexibilní interval, ho prostě čas od času doplňují. Snad si nikdo nemůže myslet, že tam za těch až 30 000 km nedojde k nějakému postupnému úbytku. Pokud to tedy nebyl rychlý náhlý úbytek, tak bych se tím moc nevzrušoval. Anebo přešel na normální interval rok/15 000 km s odpovídajícím olejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...