Publikováno Říjen 17, 200618 r Predem se omlouvam za amatersky dotaz, ktery mi urcite vsichni snadno zodpovi. Po lonskych zkusenostech s krutou zimou, jsem si letos koupil nabijecku a rozhodl se, ze baterku pred zimou doma nabiju. Zajimalo by me, jestli je nutne baterku pred nabijenim odpojit od auta nebo to treba neni. Jsem lenoch, takze nastavovat vsechno v aute znovu se mi nechce, pokud to neni nutne. V navodu k nabijecce se nabijeni pripojene baterky pripousti, ale na netu jsem nasel ruzne rozporuplne informace.
Říjen 17, 200618 r Lepší to je odpojit, ale taky občas dobíjím bez odpojení, ale ne na svým autě . Hlavně vyšroubovat víčka aby se nenafoukla
Říjen 17, 200618 r Lepší to je odpojit, ale taky občas dobíjím bez odpojení, ale ne na svým autě . Hlavně vyšroubovat víčka aby se nenafoukla Přesně jako já, na svém taky odpojuji, na služebním nikoliv. Zatím vyždy bez problému. Ale mám značkovou nabíječku Bosch, ktará sama nastavuje podle vybití akumulátoru nabíjecí proud. S víčkama je to stejné jako s nabíjením, nikdy se nic nenafouklo. Upraveno Říjen 17, 200618 r od pava
Říjen 17, 200618 r podle toho jakou nabijecku pouzivas ,takove muze byt nebezpeci pro instalaci v aute, pokud neco co dobiji s charakteristikou U ,tj. ma konstantni napeti kolem 14,5V tak uplne bez nebezpeci pro auto. u nabijeni s pulsem nebo i char I muze byt nabijeci napeti (a asi i bude) vetsi nez 16 V a potom pokud by se treba nahodou odpojila baterka a nabijecka zustala pripojena ke kabelu MUZE se poskodit elektronika.Totez MUZE nastat pokud je baterka total KO a ma velky vnitrni odpor a tim padem napeti muze prestoupit normalni hodnoty .
Říjen 18, 200618 r Přesně tak,vůbec se toho neboj,já nabijím pro jistotu 2krát ročně a bez problému,nastavím radši menší proud,aby se moc nevařila a nechám ji klidně přes noc.
Říjen 18, 200618 r S víčkama je to stejné jako s nabíjením, nikdy se nic nenafouklo. Většina baterií má bezpečnostní otvor, kudy můžou při standartním nabíjení unikat plyny, který se v baterii při nabíjení uvolňují, v autě se přece taky pořád nabíjí a víčka se nesundavají, jsou tam většinou jen pro dolití vody a změření kvality elektrolitu. Samozřejmě tohle neplatí, když někdo na normální baterku připojí nabíječku třeba z náklaďáku, pak hrozí při neodšroubovaných zátkách i exploze baterie.. osobně při nabíjení taky neodpojuju...
Říjen 18, 200618 r Pokud mas nabijecku, ktera ma nabijeci proud cca 10% kapacity baterie, neni nutne odpojovat, napr. 4A. Pri pouziti rychlonabijecky je nutne baterii odpojit. Mimo jine to vsechno pisou v prirucce k autu.
Říjen 23, 200618 r V souvislosti s odpojením a následném připojení baterie by mě zajímalo co je potřeba v autě znovu nastavit. Díky.
Říjen 23, 200618 r V souvislosti s odpojením a následném připojení baterie by mě zajímalo co je potřeba v autě znovu nastavit. Díky. Okna (dojezdy pri podrzeni klicku pri zamykani a odmykani). Hodiny Radio
Říjen 23, 200618 r ? ..okna jsem nikdy nenastavoval.. jinak rádio, na to bacha, jestli máš origo a neznáš kód, můžeš si přidělat starosti (jako já ) njo, a když budeš pomalej, taky se ti asi smažou chybové hlášky v jednotce, takže jestli si je tam skladuješ, škoda o ně přijít Chtěl bych jen dodat: S těma oknama vážně nevim, mě vše zůstalo jak bylo. Jak to teda s těma oknama fakt je? Upraveno Říjen 23, 200618 r od luckyluck
Říjen 23, 200618 r V souvislosti s odpojením a následném připojení baterie by mě zajímalo co je potřeba v autě znovu nastavit. Díky. Okna (dojezdy pri podrzeni klicku pri zamykani a odmykani). Hodiny Radio okna nechaj zatvorene ked budeš odpajať a keď znovu pripojiš zistiš že ti nejde auto stiahnutie dolu a hore. proste to podržíš nech zlezie dole a potom hore a už to pojde automaticky. na radio presne bacha - v serv. knižke by si to mal mať nalepené 4 miestny kód, ak nemáš, nič neodpájaj:-) lebo si zarobíš - minimálne 1000SK v SR chybové hlášky neviem či sa vymažú, ale každopádne ak tam nejaké budú a vymažú sa tak ti tam znovu pribudnú lebo koli niečomu tam boli
Říjen 23, 200618 r ? ..okna jsem nikdy nenastavoval..jinak rádio, na to bacha, jestli máš origo a neznáš kód, můžeš si přidělat starosti (jako já ) njo, a když budeš pomalej, taky se ti asi smažou chybové hlášky v jednotce, takže jestli si je tam skladuješ, škoda o ně přijít Chtěl bych jen dodat: S těma oknama vážně nevim, mě vše zůstalo jak bylo. Jak to teda s těma oknama fakt je? Pokud mas predni okna na klicku, tak nastavovat nemusis Mam na mysli nastaveni okem pri podrzeni klicku v zamku dveri v zamykaci nebo odemykaci poloze, kdy se bud okna samy stahnou nebo naopak vytahnou MR06.
Říjen 23, 200618 r no, nikdo jste mě nepřesvědčil nebo vás vůbec nechápu. Jasně že mám okna v elektrice ty vtipálku Kdyz dlouho potržim polohu "odemknout" okna sjedou, když dlouho "zamknout" okna vyjedou. Nic se na tomhle nezměnilo ani výměnou baterky. Tak nevím, co jsi teda myslel !!
Říjen 23, 200618 r no, nikdo jste mě nepřesvědčil nebo vás vůbec nechápu. Jasně že mám okna v elektrice ty vtipálku Kdyz dlouho potržim polohu "odemknout" okna sjedou, když dlouho "zamknout" okna vyjedou. Nic se na tomhle nezměnilo ani výměnou baterky. Tak nevím, co jsi teda myslel !! mysleli sme keď ich otvaraš zvnutra nie kklučom v zamku...
Říjen 23, 200618 r Ja to vidim takhle...Nova bezudrzbova baterie ti vydrzi 4 roky...Pri cenach dnesnich baterii 1300,- za 55Ah je smesna castka,kdyz to mas na 4 roky a mas jistotu, ze v zime nebudes start. pres kabliky...Jinak kdo nabiji baterku treba u Fabie 2x do roka...Tak ji muze vyhodit....Jelikoz kazdym nabitim baterka docela slusne odchazi do lovist....Proto musim tenhle tyden poridit novou,nebo me cekaj kabely...A jako vsichni vime, kdyz je potreba kabelu,nebo nekoho s autem..tak ani jedno neni.. Jinak vyjadreni k tematu: neni duvod baterii odpojovat....samozrejme,az na nejake extreme..(= Upraveno Říjen 23, 200618 r od ...GeOrGe...
Říjen 24, 200618 r Jinak kdo nabiji baterku treba u Fabie 2x do roka...Tak ji muze vyhodit....Jelikoz kazdym nabitim baterka docela slusne odchazi do lovist....Jinak vyjadreni k tematu: neni duvod baterii odpojovat....samozrejme,az na nejake extreme..(= dovolim si nesohlasit ,baterie se v aute dobiji po kazdem nastartovani daleko horsim zpusobem - neni nijak omezen nabijeci proud-je zkratka pripojena na zdroj napeti = alternator a proud omezi jen moznosti altiku a vnitrni odpor.nabijeni 1/10 kapacity je daleko setrnejsi a prodlouzi zivot baterie ,pokud totiz neni nabita na 100% ,coz se v mestskem provozu bezne stava,nabijeni ji pomuze ziskat energii...... odpojovat baterii pri nabijeni viz muj prispevek vyse, pokud se vsak nabii baterie na sklonku zivota- vetsi vnitrni odpor,nebo hrozi odpojeni,preruseni behem nabijeni odpojil bych ji vzdy..
Říjen 24, 200618 r S víčkama je to stejné jako s nabíjením, nikdy se nic nenafouklo. Většina baterií má bezpečnostní otvor, kudy můžou při standartním nabíjení unikat plyny, který se v baterii při nabíjení uvolňují, v autě se přece taky pořád nabíjí a víčka se nesundavají, jsou tam většinou jen pro dolití vody a změření kvality elektrolitu. Samozřejmě tohle neplatí, když někdo na normální baterku připojí nabíječku třeba z náklaďáku, pak hrozí při neodšroubovaných zátkách i exploze baterie.. osobně při nabíjení taky neodpojuju... OK, a ako to nabijate, proste starymi nabijackami to jednoducho napojite v aute a pockate 24h, alebo pouzivate niekto stare nabijacky, ci mate uplne vsetci iba nove nastavovatelne
Říjen 24, 200618 r Pri nabijeni vzdy odpojuju - nabijecka je sice ok, ale clovek nikdy nevi a za ty pripadny problemy mi to nestoji. To se ale tykalo predevsim Favorita a Felicie, ve Fabii jsem jeste nedobijel, nebylo treba - 18 mesicu stari a baterka 100%. Upraveno Říjen 24, 200618 r od Maverick
Říjen 24, 200618 r To ze se akumulator kazdym nabijenim nici jsi snad nemyslel vazne . To je hovadina. To bys do ni musel rvat proud jak hovado. Mam koupenou nabijecku 12V/4A a ta nabiji proudem 1/10 kapacity aku, kdy neni nutne odpojovat. Pri pouziti rychlonabijecky by se jiz akumulator mel odpojit. Z zime nejezdim, loni jsem baterku odpojil, letos odpojovat nebudu a na jare na jare nabiju bez odpojeni.
Říjen 24, 200618 r Ale samozrejme..Myslim,ze kdyz mas starou baterku,tak nema smysl ji stale nabijet..Pokud bude stat auto tyden -dva a pak nenastartujes...tak si myslim,ze ta baterka je na vyhozeni....Asi to nebylo z meho prispevku jednoznacne...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.